URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
02 Noiembrie 2012, 13:43

Afaceristul Florin Maier şi contabila sa, cercetaţi pentru evaziune fiscală

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Administratorul firmei Maier International, Florin Maier, 60 de ani, şi contabila sa, Dorina Pop, 58 de ani, s-au ales cu dosare penale după ce poliţiştii antifraudă au descoperit că au prejudiciat bugetul de stat cu peste 71.000 de lei, prin evaziune fiscală.

"M.F. este acuzat că, în cursul anului 2008, în calitate de administrator al unei societăţi comerciale cu sediul în Municipiul Oradea, a angajat societatea într-un circuit comercial nereal prin înregistrarea în evidenţa contabilă a societăţii a unei operaţiuni comerciale fictive (o factură fiscală) în sensul achiziţionării unor utilaje de construcţii de la diferite persoane. Orădeanca P.D. este suspectată că, în calitate de contabil în cadrul aceleeaşi societăţi comerciale, ar fi evidenţiat în documentele contabile ale societăţii cheltuieli care nu au avut la bază operaţiuni reale", se arată într-un comunicat transmis vineri de Poliţia Bihor.

Prejudiciul provocat astfel bugetului de stat este de 71.429,06 lei, reprezentând TVA şi impozit pe profit.

Serviciul de Investigare a Fraudelor a finalizat cercetările în ce-i priveşte pe cei doi şi au înaintat dosarul Parchetului de pe lângă Judecătoria Oradea, cu propunere de trimitere în judecată a celor doi suspecţi.

Florin Maier a fost un afacerist cunoscut al anilor ‘90, ca deţinător al fabricii de confecţii care îi purta numele, al unei fabrici de mezeluri şi, pentru o vreme, chiar şi al unei publicaţii locale, cotidianul Vest, falimentate ulterior.

Firma Maier International, pe care Maier este acuzat că a făcut evaziunea, este un depozit de materiale de construcţii şi ciment.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
interpretari si interpretari si altii intra in insolventa , ciudat !
In ROMANIA ca sa nu fi acuzat pe nedrept unicul impozit care te ajuta este cel de 3% aplicat pe venit si neplatitor de TVA in rest esti o VICTMA 100% fara realtii si pile adika CORUPTIE MASIVA : - operaţiuni comerciale fictive, - evaziune fiscala si complicitate la evaziune fiscala, - instigare la fals in acte :)), etc. firmele cu probleme toate ajung la EXPERTI CONTABILI :))) cine stie stie :)) care au o retea bine organizata in complicitate cu garda financiara .JUDECATORIA sa ia aerr in piept puternic :PUUUTEE rau ! ROMANUL nu va plati taxe cat timp grupuri organizate criminale le permite asta , un avocat bun si INSOLVENTA :))) cu cecuri semnate :))o luati in .......freza! daca se poate se poate !
Postat 02 Noiembrie 2012, 15:12 de da i in ma sa mizeri
interpretari si interpretari si altii intra in insolventa , ciudat !
1. Art. 219 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, privind Codul de procedură fiscală Art. 219. Contravenţii (1) Constituie contravenţii următoarele fapte: […] p) reţinerea şi nevărsarea în totalitate, de către plătitorii obligaţiilor fiscale, a sumelor reprezentând impozite şi contribuţii cu reţinere la sursă, dacă nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii, să fie considerate infracţiuni;[…] (2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se sancţionează astfel:[…] e) cu amendă de la 1.000 lei la 1.500 lei, pentru persoanele fizice, şi cu amendă de la 4.000 lei la 6.000 lei, pentru persoanele juridice, în cazul săvârşirii faptelor prevăzute la alin. (1) lit. n) – r), dacă obligaţiile fiscale sustrase la plată sunt de până la 50.000 lei inclusiv; f) cu amendă de la 4.000 lei la 6.000 lei, pentru persoanele fizice, şi cu amendă de la 12.000 lei la 14.000 lei, pentru persoanele juridice, în cazul săvârşirii faptelor prevăzute la alin. (1) lit. n) – r), dacă obligaţiile fiscale sustrase la plată sunt cuprinse între 50.000 lei şi 100.000 lei inclusiv; g) cu amendă de la 6.000 lei la 8.000 lei, pentru persoanele fizice, şi cu amendă de la 25.000 lei la 27.000 lei, pentru persoanele juridice, în cazul săvârşirii faptelor prevăzute la alin. (1) lit. n) – r), dacă obligaţiile fiscale sustrase la plată sunt mai mari de 100.000 lei.[…]”. Aplicarea sancţiunii contravenţionale cu amendă se prescrie în termen de 6 luni de la data săvârşirii faptei. Aceasta ca urmare a faptului că, prin art. 13 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, se prevede: „Art. 13. (1) Aplicarea sancţiunii amenzii contravenţionale se prescrie în termen de 6 luni de la data săvârşirii faptei.[…]”. 2. Art. 144 şi 145 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice Art. 144. Constituie contravenţie următoarele fapte: […] j) nerespectarea termenelor prevăzute de lege pentru plata contribuţiei de asigurări sociale; k) neplata de către angajator, timp de 3 luni consecutiv, în condiţiile legii, a contribuţiei de asigurări sociale la bugetul asigurărilor sociale de stat;[…] n) neplata, timp de 3 luni consecutiv, în condiţiile legii, a contribuţiei de asigurări sociale datorate de asiguraţii prevăzuţi la art. 6 alin. (1) pct. IV;[…] p) fapta persoanei de a nu vira, pentru o perioadă de 3 luni consecutiv, la bugetul asigurărilor sociale de stat contribuţia de asigurări sociale reţinută de la asigurat.” Art. 6. (1) În sistemul public de pensii sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii: […] IV. persoanele care realizează, în mod exclusiv, un venit brut pe an calendaristic echivalent cu cel puţin de 4 ori câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat şi care se află în una dintre situaţiile următoare: a) administratori sau manageri care au încheiat contract de administrare ori de management; b) membri ai întreprinderii individuale şi întreprinderii familiale; c) persoane fizice autorizate să desfăşoare activităţi economice; d) persoane angajate în instituţii internaţionale, dacă nu sunt asiguraţii acestora; e) alte persoane care realizează venituri din activităţi profesionale;[…]” Art. 145. (1) Contravenţiile prevăzute la art. 144 se sancţionează după cum urmează: a) cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei, cele prevăzute la lit. b), c), f), g), i), m), n) şi o); b) cu amendă de la 1.500 lei la 5.000 lei, cele prevăzute la lit. a), d), e), h), j), l) şi p); c) cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei, cea prevăzută la lit. k). (2) Nivelul amenzilor prevăzut la alin. (1) poate fi actualizat prin hotărâre a Guvernului.” Art. 146. Constatarea contravenţiilor prevăzute la art. 144 şi aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 145 se fac de către organele de control ale CNPP, prin casele teritoriale de pensii, de către ANAF şi unităţile sale subordonate, precum şi de organele de control ale caselor de pensii sectoriale.”. 3. Art. 47, 48 şi 49 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate Art. 47. (1) Constituie contravenţii faptele săvârşite prin încălcarea dispoziţiilor art. 6 alin. (3) şi (4). (2) Constituie contravenţii următoarele fapte, săvârşite prin încălcarea obligaţiilor prevăzute la art. 36 alin. (3): a) refuzul nejustificat de plată a indemnizaţiilor; b) calculul şi plata eronată a indemnizaţiilor. (3) Constituie contravenţie eliberarea certificatelor de concediu medical de către medicii prescriptori, cu nerespectarea prevederilor legale în vigoare. Art. 48. (1) Contravenţiile prevăzute la art. 47 se sancţionează după cum urmează: a) cele prevăzute la alin. (1) şi (2), cu amendă de la 2.500 lei la 5.000 lei; b) cele prevăzute la alin. (3), cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei. (2) Sumele încasate din aplicarea amenzilor prevăzute la alin. (1) constituie venituri la Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate. Art. 49. Constatarea contravenţiilor prevăzute la art. 47 şi aplicarea amenzilor corespunzătoare se fac de către organele de control ale CNAS şi ale caselor de asigurări de sănătate IV. SESIZĂRILE PENALE / INFRACŢIUNI / ÎNCHISOARE Sesizările penale se întocmesc în cazurile în care se constată o întârziere de peste 30 de zile de la scadenţă în nevărsarea, cu intenţie, a sumelor reprezentând impozite sau contribuţii cu reţinere la sursă. Unui contribuabil i se poate întocmi o singură sesizare penală pentru nevărsarea, cu intenţie, de peste 30 de zile de la scadenţă, a sumelor reprezentând impozite sau contribuţii cu reţinere la sursă, constatate la data controlului, indiferent (1) de numărul impozitelor sau contribuţiilor cu reţinere la sursă nevirate, (2) de mărimea acestora, şi (3) de vechimea lor, în cadrul termenului de prescripţie, de 5 ani. Pedeapsa cu închisoarea este prevăzută prin următoarele acte normative: * Art. 6 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea şi combaterea evaziunii fiscale Constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la un an la 3 ani sau cu amendă reţinerea şi nevărsarea, cu intenţie, în cel mult 30 de zile de la scadenţă, a sumelor reprezentând impozite sau contribuţii cu reţinere la sursă. *Art. 108 din O.G. nr. 92/2003 (Sesizarea organelor de urmărire penală) (1) Organele fiscale vor sesiza organele de urmărire penală în legătură cu constatările efectuate cu ocazia inspecţiei fiscale şi care ar putea întruni elemente constitutive ale unei infracţiuni, în condiţiile prevăzute de legea penală.[…] În baza art. 6 din Legea nr. 241/2005, şi art. 108 din O.G. nr. 92/2003, organele fiscale sunt obligate să întocmească sesizări (plângeri) penale imediat cum constată din evidenţele fiscale că un contribuabil se înregistrează cu un impozit şi/sau cu o contribuţie restantă la plată de peste 30 de zile. * Art. 303 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, coroborat cu art. 3021 din Codul penal Art. 303 din Legea nr. 95/2006. Art. 303. Fapta persoanei care dispune utilizarea în alte scopuri sau nevirarea la fond a contribuţiei reţinute de la asiguraţi constituie infracţiunea de deturnare de fonduri şi se pedepseşte conform prevederilor din Codul penal. Art. 3021din Codul penal Art. 3021. Deturnarea de fonduri Schimbarea destinaţiei fondurilor băneşti sau a resurselor materiale, fără respectarea prevederilor legale, dacă fapta a cauzat o perturbare a activităţii economico-financiare sau a produs o pagubă unui organ ori unei instituţii de stat sau unei alte unităţi dintre cele la care se referă art. 145, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani.[]…]”/ ivit legii, sunt de interes public.” Alte articole din Codul penal care trebuie avute în vedere: *Art. 144. Săvârşirea unei infracţiuni Prin „săvârşirea unei infracţiuni” sau „comiterea unei infracţiuni” se înţelege săvârşirea oricăreia dintre faptele pe care legea le pedepseşte ca infracţiune consumată sau ca tentativă, precum şi participarea la comiterea acestora ca autor, instigator sau complice. *Art. 145. Public Prin termenul „public” se înţelege tot ce priveşte autorităţile publice, instituţiile publice, instituţiile sau alte persoane juridice de interes public, administrarea, folosirea sau exploatarea bunurilor proprietate publică, serviciile de interes public, precum şi bunurile de orice fel care, potrivit legii, sunt de interes public.
Postat 02 Noiembrie 2012, 14:53 de da i in ma sa mizeri
interpretari si interpretari si altii intra in insolventa , ciudat !
Amenzile se aplică pentru reţinerea şi nevărsarea în totalitate a sumelor reprezentând impozite şi contribuţii cu reţinere la sursă, dacă nu sunt săvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii, să fie considerate infracţiuni. Controversele sunt aprinse cu privire la faptul dacă unei persoane care, după ce a fost sancţionată contravenţional cu amendă (în baza art. 219 din O.G. nr. 92/2003, art. 144 şi 145 din Legea nr. 263/2010, art. 47, 48 şi 49 din O.U.G. nr. 158/2005), i se mai poate întocmi şi sesizare penală (în baza art. 6 din Legea nr. 241/2005).
Postat 02 Noiembrie 2012, 14:52 de da i in ma sa mizeri
interpretari si interpretari si altii intra in insolventa , ciudat !
Faptele de evaziune fiscala bazate pe interpretarea favorabila a legii cel mai frecvent folosite sunt: Investirea unei parti a profitului realizat in achizitii de bunuri pentru care statul acorda facilitati, desi utilitatea acestora nu este aceeasi cu cea gândita de legiuitor, in scopul cresterii economice si dotarii cu tehnologie moderna(exemplu: autoturismele) Folosirea în anumite limite a prevederilor legale cu privire la donatiile filantropice, indiferent daca acestea au avut loc sau nu; Scaderea din venitul impozabil a cheltuielilor de protocol, reclama si publicitate - mult mai mari decat cele care rezulta din aplicarea cotelor legale; Unii agenti economici constituie fonduri de amortizare sau de rezerva mult mai mari decât ar fi justificat din punct de vedere economic, diminuându-se astfel cuantumul venitului impozabil Întocmirea unor acte de plata a unor sume de bani din venituri pentru achizitionarea unor utilaje, masini, materii prime sau alte bunuri, neprimite în realitate, pentru ca dupa expirarea perioadei de impunere sa-i fie returnate sumele platite fictiv, cu consecinta diminuarii impozitului; Evaziunea fiscala ilicita se poate defini ca fiind o actiune constienta a contribuabilului ce violeaza o prescriptie legala cu scopul de a nu plati obligatiile fiscale cuvenite. În acest scop se recurge la diminuarea obiectului impozabil sau folosirea altor cai de sustragere. Frauda fiscala presupune, dincolo de o violare a spiritului legii si a intentiei legiuitorului, o încalcare directa si deliberata a regulilor impuse pentru stabilirea si plata impozitului. Astfel, este cazul disimularii materiei impozabile prin absenta declaratiei de impunere sau prin operatii fictive ori de creare de societati fictive. Determinarea tuturor procedurilor prin care se poate savârsi evaziunea fiscala frauduloasa nu este posibila, dar din experientele acestui gen de cazuri se pot enumera, intre altele: Înregistrarile în contabilitate efectuate astfel încât rezultatele sa fie micsorate; Introducerea în tara prin intermediul firmelor fantoma de marfuri din import fara acte de provenienta pentru a fi sustrase de la plata obligatiilor fiscale; Nedeclararea tuturor marfurilor în vama sau prin subevaluarea acestora, urmata de valorificarea lor la preturile pietii si sustragerea astfel de la plata în întregime a taxelor vamale; Înregistrarea partiala a veniturilor realizate fie prin neîntocmirea documentelor de evidenta primara, fie prin înscrierea în acestea a unor date nereale cu privire la pret, cheltuieli, cantitati etc.; Înscrierea unor preturi/valori, chirii, dobânzi, garantii materiale mai mici decât cele reale în diferite contracte încheiate de contribuabil ( de vânzare-cumparare a unor bunuri mobile sau imobile, de furnizare de marfuri, de sponsorizare a unor activitati, de închiriere ori concesionare la sau de la alte persoane fizice sau juridice a unor fonduri de comert de împrumut sau de credit cu o anumita dobânda sau în anumite conditii oneroase etc.); Necuprinderea unor operatiuni ce intra în sfera TVA în baza de calcul a taxei sau necuprinderea în TVA a tuturor facturilor; Neevidentierea si nevirarea TVA aferenta avansurilor încasate de la clienti; Sustragerea de la plata TVA aferenta importului de bunuri prin prezentarea în vama a unor acte fictive de donatie ori facturi externe subevaluate precum si neincluderea în deconturi a TVA amânata la plata în vama; Înfiintarea de conturi pasive cu nomenclaturi fictive; Nejustificarea cu documente legale a înregistrarilor în evidenta contabila; Înregistrarea în conturi personale a unor parti din beneficiu; Frauda fiscala este un fenomen în primul rând social, ea reflectând prin procedeele sale atât structura societatii cât si nivelul tehnic al sistemului fiscal al acesteia. Indiferent de locul ocupat pe scara sociala, contribuabilul evazionist foloseste cele mai diverse tehnici de la cele elementare, pâna la cele mai sofisticate. Multitudinea de impozite si taxe pe care trebuie sa le suporte contribuabilul - persoana fizica ori juridica - dar mai ales marimea exagerata a acestora, a condus de-a lungul timpului la identificarea de cai pe cat de ingenioase si de eficiente pentru practicant, pe atat de nocive pentru colectori, dar si pentru noi toti, in ultima instanta( pentru societate si pentru piata interna in general).
Postat 02 Noiembrie 2012, 14:47 de da i in ma sa mizeri
ati cititi undeva ca un expert contabil raspunde penal ?
dar un expert contabil cum il suspectati ca da spaga la garda :)))) ca tot cheltuieli fictive inregistreaza si el adaca administratorul asta ii da :))) hai mai , e o amarata de contabila si faceti ce vor muschii vostri sa si ia un avocat bun si sa va ceara daune pntru denigrare :)))Cititi spete de caz unde un expert contabil cu rude la finate si garda finacira raspunde de milioane de euro fraudate :)))dinTVA :)))).
Postat 02 Noiembrie 2012, 14:32 de expert contabil
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON