URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
09 Februarie 2022, 18:05

A plătit Oradea să fie nominalizată în topul celor mai bune destinaţii din Europa? Răspunsul city-managerului Mihai Jurca

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Vestea că Oradea este unul dintre cele 20 de oraşe şi zone turistice nominalizate pentru titlul de "Cea mai bună destinaţie europeană în 2022" i-a bucurat pe mulţi, dar au existat şi voci care au speculat că, de fapt, ar fi vorba de o reclamă plătită din bani publici. 

Întrebat, miercuri, dacă municipalitatea sau APTOR (Asociaţia pentru Promovarea Turismului în Oradea şi Regiune) au plătit pentru a obţine nominalizarea, ca un fel de reclamă pentru oraş, city managerul Oradiei, Mihai Jurca, a infirmat supoziţiile. 

Alături de Londra, Amalfi şi Creta... 

"Oradea candidează pentru calitatea de cea mai bună destinaţie a anului în Europa. Ne-am înscris candidatura acolo. Evident, suntem în competiţie cu oraşe cu o tradiţie turistică foarte mare, dar consider că şi această prezenţă în acest top este deja un pas în faţă şi, până la urmă, asigură un anumit tip de vizibilitate", a spus Mihai Jurca, în deschiderea conferinţei de presă de miercuri în care a fost prezentat raportul de activitate al APTOR, asociaţie al cărei preşedinte este. 

Amintim că Oradea a primit nominalizarea din partea platformei EuropeanBestDestinations.com, cel mai vizitat site dedicat turismului din Europa, care a lansat competiţia din acest an în parteneriat cu reţeaua EDEN a Comisiei Europene şi partenerii media Forbes US, Condé Nast Travelers.

Astfel, Oradea este unul dintre cele 20 de oraşe pentru care se poate vota pe platforma menţionată, până pe 10 februarie. Competitorii sunt redutabili, între aceştia numărându-se Coasta Amalfitană, Londra, Lucerna, Marbella şi Creta. 

"Nu este contracost"

În conferinţa de presă, city-managerul Mihai Jurca a fost întrebat care sunt relaţiile Primăriei Oradea, prin APTOR, cu platforma European Destinations şi dacă a existat vreo sumă alocată pentru nominalizarea în acest top. 

"Dacă reţineţi, noi am primit în 2020 titlul de Safe Destination (n.r. - în contextul pandemiei Covid). De atunci suntem într-o comunicare constantă şi ne-am arătat dorinţa de a candida pentru această competiţie. Participarea la campanie nu este contracost, ca să fiu explicit", a răspuns Mihai Jurca. 

Oradea s-a înscris oficial pentru a fi nominalizată în acest top, alături de alte oraşe şi destinaţii europene, fiind apoi selectată. "Cei de la European Best Destinations fac un scrutin al oraşelor cu o anumită dezvoltare şi au anumite categorii cu care relaţionează: oraşe "verzi", slow living, Art Nouveau. Ei sunt cei care aleg din totalitatea oraşelor pe care le au în portofoliu aceste 20 de oraşe nominalizate în top", a adăugat Alina Toie, directorul general APTOR. 

Am putea cumpăra reclamă

Întrebat dacă există vreo altă colaborare între APTOR şi platforma turistică European Best Destinations, Jurca a explicat că există un parteneriat care poate fi "activat", în sensul cumpărării de reclame, însă nu direct pe platformă, ci prin intermediul acesteia în publicaţii prestigioase din lume, cu anumite reduceri, dar acest lucru nu s-a întâmplat. Cu alte cuvinte, Oradea nu a plătit nicio sumă platformei European Best Destinations. 

"Există o relaţie contractuală cu platforma European Best Destinations. Este de maniera următoare: ei pot asigura promovarea la nivelul unor instituţii de presă, ca Financial Times ş.a.m.d., cu un discount consistent. Contractul pe care-l avem noi cu ei ne permite să apărem acolo în momentul în care ne dorim. Noi nu am dorit să apărem şi nici cred că vom vrea anul acesta, decât dacă reuşim să avem o prezenţă consistentă în destinaţiile europene, prin zborurile Ryanair sau zborurile Air Oradea. În momentul în care noi putem cu adevărat să primim turişti din anumite zone ale Europei, atunci probabil va trebui să accesăm astfel de platforme de comunicare. Aceasta este relaţia pe care o avem noi cu ei", a detaliat Mihai Jurca. 

Alţii au plătit

Speculaţiile au apărut în spaţiul public şi după ce, la finalul anului 2021, Primăria Craiova a plătit o sumă consistentă respectivei platforme, mai precis 24.500 euro. 

Conform unei hotărâri de Consiliu Local, suma a fost plătită pentru un pachet mai amplu, ce a cuprins, între altele, promovarea Craiovei pe platforma European Best Destinations "timp de 12 luni", nominalizarea Târgului de Crăciun de la Craiova între cele mai bune din Europa, plus crearea unei pagini dedicate evenimentului menţionat. 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
În rest…
Dacă intrați pe site-ul respectiv, sunt trei pași să devii membru, la al treilea scrie clar: payment. Probabil nu s-a plătit la cuantumul Craiovei, dar ceva tot s-a plătit. O fi 24.50, o fi 24500, tot una e, chitanța?
Postat 10 Februarie 2022, 05:48 de User anonimizat
Aptor și legea.
Există o hotărâre judecătorească conform căreia Aptor trebuie să prezinte cheltuielile fiind finanțată din bani publici!
Postat 10 Februarie 2022, 05:45 de User anonimizat
Vrăjeală de Oradea.
Era chiar culmea ca Oradea să și plătească bani pentru un mare nimic de final. Minciuna are "picioare scurte" ... iar comparația cu Craiova e absurdă, pentru că banii din "bănie" nu au reprezentat înscrierea în program, ci participarea a 6 olteni la evenimentul oficial de declarare a topului, cu masă și cazare pe 3 zile, transport și materiale de promovare distribuite pe tot continentul european.
Postat 09 Februarie 2022, 21:30 de KP
Sa dea navala turistii...
Mintea noastra nu poate sa cuprinda ce performante am fi atins daca SE PLATEA participarea. Putem iesi lejer pe locul 1 , chiar fara sa ne prezentam. Practic e timpul sa inregistram brand-ul ORADEA ca si trade mark, sa preintimpinam copiile neautorizate. Franciza e la noi...
Postat 09 Februarie 2022, 19:26 de excalibur
maretul buget APTOR si prioritatile primariei
Era un alt articol de dimineata cu planurile ptr finantare europeana si anumite critici de detaliu aduse.. printre care APTOR si propuneri de modificare a bugetului lor. Si zic si cetatenii si opozitia ca e nevoie de joburi mai bine platite, inca e nevoie de investitori dar de alta calitate, de studenti, tineri si IT. Am vazut in prezentarea APTOR cu evenimente planuite ptr 2022 ca sunt priceputi si focusati pe campanii de promovare, social media si clipuri video: iar in articolul acesta zice ca au deja contract pentru discount la cea mai mare publicatie media de business din Europa, din Commonwealth Britanic si din lume, la Financial Times. Ar putea APTOR si Primaria sa faca campanii focusate si pe mediul de business si social media de business, LinkedIn, axata pe IT, parcuri industriale, economie si Business, si pe Universitati, scoli internationale si invatamant!
Postat 09 Februarie 2022, 18:40 de unu
evident ca se practica astfel de topuri si la case mari
Speculaţiile au apărut în spaţiul public şi după ce, la finalul anului 2021, Primăria Craiova a plătit o sumă consistentă respectivei platforme, mai precis 24.500 euro. ... Conform unei hotărâri de Consiliu Local, suma a fost plătită pentru un pachet mai amplu, ce a cuprins, între altele ... nominalizarea Târgului de Crăciun de la Craiova între cele mai bune din Europa.
Postat 09 Februarie 2022, 18:32 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON