URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
23 Mai 2022, 17:28

A început refacerea carosabilului pe ultimul tronson al bulevardului Nufărul din Oradea (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Constructorii au început luni refacerea carosabilului pe ultimul tronson al lucrărilor de reabilitare a bulevardului Nufărul dinspre ieşirea din oraş.

Pregătiri de asfaltare

Potrivit unui comunicat al Primăriei, lucrările pe tronsonul delimitat de străzile Ciheiului şi Morii au demarat cu frezarea carosabilului şi ridicarea la cotă a căminelor de canalizare în vederea turnării stratului de legătură.

"Constructorul a început frezarea carosabilului în vederea aşternerii stratului de legătură, urmând să fie ridicate la cotă căminele de canalizare. Totodată, se înlocuiesc şinele de tramvai pe porţiunea str. Ciheiului - capăt Nufărul", se menţionează în comunicat.

Potrivit reprezentanţilor municipalităţii, lucrările se vor desfăşura alternativ, pe o parte şi pe alta a drumului, fără a depăşi jumătatea acestuia.

Atenţie, restricţii!

După cum BIHOREANUL a mai scris, Comisia tehnică pe probleme de circulaţie şi trafic rutier din cadrul Primăriei Oradea a aprobat vineri prelungirea până pe 17 iunie a restricţiilor de circulaţie impuse pe fondul lucrărilor de reabilitare a Bulevardului Nufărul - Cantemir.

Traficul care vine din centura Oradea spre bulevardul Nufărul a fost deviat pe strada Leonardo Da Vinci cu ieşire pe strada Nojoridului şi a rămas deschis doar doar sensul de intrare din Bulevardul Nufărul spre strada Ciheiului.

După finalizarea lucrărilor la linia de tramvai de la intersecţia străzilor Nufărului şi Ciheiului, constructorul Drumuri Bihor îşi va muta şantierul în intersecţia străzilor Nufărului cu Nojoridului pentru intervenţii similare.

Un proiect de milioane

Modernizarea bulevardului Nufărul - Cantemir se face prin proiectul "Creşterea mobilităţii urbane din zona Nufărul - Cantemir" prin Programul Operaţional Regional 2014 - 2020.

Proiectul este finanţat din fonduri europene contribuţia municipalităţii fiind de 3%.

Investiţia vizează modernizarea Bulevardului Nufărul pe o distanţă de 1,6 kilometri şi a străzii Dimitrie Cantemir pe o lungime de un kilometru.

Cele două artere au un carosabil cu câte două benzi de circulaţie pe sens, o linie de tramvai cu cale de rulare dublă, iar pe margini parcări şi spaţii verzi.

În cadrul proiectului se vor reamenaja 2,5 kilometri de drum, 6 kilometri de trotuar, 2 kilometri de pistă pentru biciclete şi 4,8 hectare de spaţii verzi.

Lucrările sunt executate de o asociere de firme reprezentată de Drumuri Bihor din care mai fac parte Trameco şi Drum Asfalt pentru suma de 50 milioane lei, fără TVA.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Bravo si voi ati reusit sa dati stirea exact cum a yrimis primaria...
Nici sa nu mergeti pana acolo, HRista primariei o sa le faca niste poze instagramabila pe care le trimite toate prieteniilor si gata stirea, realitatea nu conteaza... au reusit din nou sa faca niste poze unde nu se vede in ce calitate se lucreaza firma... in mare parte au frezat asfaltul, crapaturiile si gauriile mai mari au "reparat" cu un strat de asfalt si gata "reparatia". In 2022 asta inseamna modernizare pentru 4milioane de euro platit pentru fiecare kilometru ca nici macar nu cu beton se repara gaurile in baza drumului, cand aceea pe trebuie refacut pentru atatea bani, ci pur si simplu au pus nistr asfalt acolo ca sa fie lin pana se asfalteaza si nu se mai vede in ce calitate a fost reparat. Pentru 4mil de euro per km, cat nu costa nici autostrazi, macar asi facea un lucru bun, dar nici capacele de la Digi n-au reusit sa le mute cu 10-20cm pe trotuar, care nu costa cu nimic sa sape langa capac 20cm pamantul si sa mute canalul beton ca inaintru sunt numai cabluri optice, dar nah, ce bine arata ca sunt taiate din trotuar la fiecare capac, asa-i? Dar nu conteaza, Beni sa primeasca banii, sa facem lucru prost si sa poate reface lucrarea in 5 ani, ca sa platim din nou, aceea conteaza...
Postat 24 Mai 2022, 06:04 de cititor_
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON