URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 24 IUNIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Mare vâlvă a făcut vestea că România a dat unul din cele patru sisteme Patriot Ucrainei. Dacă nouă ne ardea buza după ele, erau operaționalizate de mult, dar abia acum am reușit să punem în funcțiune a doua baterie. Și nici nu e sigur că cele gata montate chiar sunt pregătite de luptă, că în armia română mereu se vor găsi niște ”majuri” să vândă motorină, să fure niște piese, cum s-a întâmplat de altfel la baza Kogălniceanu sub ochii mirați ai americanilor.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
La ora acestor comentarii, urnele au vorbit, după o campanie pe care unii candidați au dus-o intens, în ciuda redusei probabilități ca challengerii să-i detroneze pe deținătorii celor două funcții cheie ale administrației din Bihor, de președinte al Consiliului Județean și de primar al Oradiei. Pentru că războiul electoral a fost decis într-o singură bătălie, dar și pentru că tandemul Ilie Bolojan - Florin Birta a avut ce etala alegătorilor, perdanții au avut din start șanse modeste, ceea ce, în parte, le și scuză rezultatele.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ați votat la alegerile locale și europarlamentare?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Săptămâna trecută am arătat că, pentru a se justifica în fața electoratului că au închis păcănelele la sate, guvernanții noștri au călcat efectiv legea în picioare și au revocat autorizațiile valabile ale unor comercianți, aspect care va conduce într-un viitor nu foarte îndepărtat la plata de compensații serioase către acești comercianți.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat se definește ca un exces permanent de zahăr în sânge, adică hiperglicemie cronică, determinată de o rezistență progresivă a organismului la acțiunea insulinei, un hormon produs de către pancreas (care face să scadă glicemia).
18 Martie 2024, 17:28

Zborurile Oradea - Varșovia ar putea fi operate de compania aeriană națională a Poloniei

Zborurile Oradea - Varșovia ar putea fi operate de compania aeriană națională a Poloniei sursa foto: Facebook / LOT Polish Airlines
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consiliul Județean Bihor a anunțat luni că a fost depusă o singură ofertă în cadrul licitației lansate pentru găsirea unei companii care să opereze pe ruta Oradea - Varșovia, adică spre un hub aerian important din Europa central-estică.

Compania aeriană a Poloniei, LOT Polish Airlines, a fost cea care și-a oferit serviciile.

„Vineri, 15 martie, a fost termenul limită de depunere a ofertelor în cadrul licitației pentru selectarea unei companii aeriene care urmează să opereze curse regulate între Oradea și Varșovia, capitala Poloniei. A fost înregistrată o singură ofertă, depusă de către POLSKIE LINIE LOTNICZE «LOT» S.A.”, se arată într-un comunicat trimis de CJ Bihor.

O comisie aleasă de instituția județeană va evalua oferta în perioada următoare și va decide dacă îndeplinește condițiile.

„Procedura prevede impunerea unei obligații de serviciu public în ceea ce privește cursele aeriene regulate între aeroporturile din Oradea (OMR) și Varșovia (WAW) pentru o perioadă de 4 ani, cu respectarea următoarelor standarde minime: capacitatea aeronavei utilizate pentru operarea zborurilor să aibă cel puțin 75 de locuri și programul de zbor săptămânal să includă cel puțin 4 zboruri de la Oradea la Varșovia și retur”, amintesc reprezentanții CJ Bihor.

Prețurile biletelor vor fi stabilite de ofertant, iar operarea rutei va fi compensată financiar de Consiliul Județean Bihor, „după un model de calcul stabilit în caietul de sarcini”, se arată în aceeași informare.

„Compensația se va plăti trimestrial și va acoperi doar cheltuielile de operare efectivă a serviciilor aeriene și cheltuielile aferente operațiunilor pe aeroporturile OMR și WAW. În condițiile în care zborurile vor fi operate în regim profitabil, cofinanțarea Consiliului Județean Bihor va fi redusă”, explică același comunicat.

Aeroportul din Varșovia este cel mai mare hub aerian din Europa central-estică, având legături cu câteva zeci de alte destinații din Europa, Statele Unite ale Americii, Canada și Asia. Tocmai de aceea, CJ Bihor a lansat această licitație, prin care oferă sprijin companiei care va „lega” Oradea de acest hub. 


(sursa imaginii: CJ Bihor)

Polish Airlines este deținută de statul polonez, care are majoritatea acțiunilor (69,30%), și de Polish Aviation Group PGL S.A. Are hub-ul pe aeroportul Chopin din Varșovia.

Compania are în flota sa avioane ca Boeing 787-8 Dreamliner, Airbus A330-900 neo sau Embraer 190, operează numeroase zboruri, inclusiv spre Statele Unite, iar în 2022 a avut circa 8 milioane de pasageri, potrivit datelor oficiale de pe site-ul lot.com.

Compania este una dintre cele mai vechi din Europa, operând primul său zbor în 1931.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
16 Comentarii
aerogara
Oradea , a avut o soarta trista din nastere , in anii '90 cand niste bistaneii locali s-au mutat la Iosia la case (stie ei care era, care mai e ) e aia din care cauza carora se asfaltau niste stradute in iosica la case , da nici una adiacenta a.i era doar a lor sa nu se urce in masina din namoale , mda aia se b*sinau, ca iti dai tu seama ceo sa fie cah culuaru de in e pe deasupra , deci le strica shuiu si-i stropeste cu cherosen deci nu care-cumva ..bun, intre timp si-au dat seama ca la iosica la case nu usti o haina in curte la aer ca se tzepeneste de praf deja de 20 de ani, dupe care au inceput diviloperii imibiliari , care au pariat ca ERA si OSC o sa fie in mijlocul unui cartier breshedential cu blocuri de 20 de etaje , alte presiuni interne ..., deci ma mir ca mai exista si asa ...probabil ca nu pentru mult timp , exemplu de acolo nu serva..
Postat 20 Martie 2024, 07:45 de sodelica
sanduivanov aka vasi13
Păi asta ești
Postat 19 Martie 2024, 20:13 de Sandu2100
sandu copiatorul tembel
Iar al 5 lea articol in care iti vad aceeasi replica cu propaganda? Tu stii macar ce e aia propaganda? Tu nici sa titi scrii numele nu stii doar sa faci copy paste stii. Dar cred ca nu stii engleza
Postat 19 Martie 2024, 19:43 de sanduivanov
vasi/adi13 și alte conturi de PROPAGANDĂ
Nu ai argumente și niciodată dată nu ai avut
Postat 19 Martie 2024, 19:28 de Sandu2100
sandu cel cu buda-n curte
Cum e mai sluga? Avem zboruri? Deja e 17 companie care promite zboruri. Cum e cu demisia lui Bolojan daca in 6 luni de mandat nu vor fi curse, si ca va anunta saptamanal cate o noua ruta-destinatie. A trecut mandatul de 4 ani si avem exact cursele de pe vremea lui Ceausescu!. Sandule proasta Bihorului de 4 ani ne tot explici care si cate curse opereaza fiecare operator, doar ca inca nu a zburat nici un avion. Vai de capul tau ala prost
Postat 19 Martie 2024, 16:16 de vasi13
Mihaita
Hisky va oprea spre Londra, București și charter, astalalta va opera doar Varșovia. Todom or nem Todom?
Postat 19 Martie 2024, 15:07 de Sandu2100
Sandu aviatoru
Ma bucur ca am dreptate, dar tu tot visator esti. Si eu visez sa castig la loto. Peste 3 luni apare alta firma, iar fix inainte de alegeri apare iar alta firma "sigura", iar prostimea iar pune botul. Solutia sandule e sa te muti in alt oras mare unde sunt zboruri. Pana Oradea nu se dezvolta cu adevarat nu vor fi in veci vecilor zboruri
Postat 19 Martie 2024, 14:43 de Mihaita
Mihaita
Nu dispera, i-a sticla și bea ::::)))) vad ca te doare rău când afli vesti bune
Postat 19 Martie 2024, 13:13 de Sandu2100
Mihaita
Acum 2 luni eea vorba despre alta licitatie si contract : Zboruri OMR - Buc si londra. Acolo se discuta cu hisky - chiar asa eb, ce se mai aude?
Postat 19 Martie 2024, 12:24 de myke
Iar avioane?
Incredibil cata minciuna si prosteala. Psi acum 2 luni gata era castigatoare ceva firma , acum hop e alta. Gata de sandu2100 era in culmea extazului. Ti-am spuatunci sandu2100 ca nu va fi nimic si renunta dupa 3 luni. Uite ca nu a trecut 3 luni. Deja cred ca e a zecea oferta , prosteala pentru prostii ce inca mai pun botul, care viseaza avioane. Un oras tot mai mic, sarac , imbatranit nu va avea curse aeriene. Dar la prosti nu si cum sa-i faci sa inteleaga realitatea
Postat 19 Martie 2024, 10:09 de Mihaita
Poate fi o alternativa mai lejera la transferurile cu masina
spre aeroporturile din zona care au zboruri spre destinatii multiple : Bud in primul rand (cam 3h, 4 daca iei microbus) si eventual CJ ( cam tot acolo) care are oricum mult mai putine variante decât primul si nici cu sloturile nu sta prea bine. Da, 1h de zbor si mers cu taxi cativa km nu se compara la nivel de oboseala, chiar daca adaugi timpul mecesar înainte de îmbarcare. Nici măcar timpul intre zboruri nu e la fel de solicitant ca drumul cu masina in toiul noptii. Varsovia acoperă zilnic mult mai multe destinatii(europene etc) decât putem noi visa sa avem vreodată direct, fie si la frecventa de 1-2 zboruri pe sapt. Sa vedem daca se realizează contractul si apoi cat de serios priveste lot businesul: Va aloca embraer sau direct a320, sau alta capacitate mai mare decât 75 locuri. Cert e ca pt o destinatie gen paris ai putea ajunge cam in acelasi timp de la oradea, fie prin bud/cj(cu tot drumul etc), fie prin Lot (mai putin obositor). Si nu la Beauvais ca orice low cost ci la un aeroport cu conexiuni mai bune si ieftine cu orasul. Sa vedem ce iese!
Postat 19 Martie 2024, 08:53 de myke
din nou
oradeanu nou (viniturilii dupa 90) e asa cum e , in loc sa voteze pe ala care e capabil sa faca 1 zbor uk/saptamana si 1 zbor IT si DE pe saptamana , cu program intercalat la 3 zile distanta cu al DEB , si ORA+DEB ar da pipi la restul CLJ si TSR , da nu se vrea pe considerente de bardid , adica decat sa aiba mai putine CLJ si TSR (sa nu aiba motiv investitional sa le faca mai mare ) , si clj e un kk in oras deja care deranjaza clujanu deci va trebui mutat di tat , TSR pozitionat corect n-are zboruri sa impinga spre investitie daca ORA merge , deci cat sa tot frane bah..pentru fratile de mai spre interior ..gandire proasta comunistoida...
Postat 19 Martie 2024, 07:23 de sodelica
Iar mintiti?
Iar puneti botul? De 4 ani e a zecea oara cand se promit zboruri, vin alegerile iar prostimea iar pune botul
Postat 19 Martie 2024, 06:28 de sanduivanov
vom fi din nou dezamagiti sau ramanem tot asa?
deci nu Varsovia in sine este destinatia finala, ci doar o escala pentru cei care vor sa calatoreasca la New York, LA, Montreal... ar putea avea logica, dar am rezerve legate de profitabilitatea cursei. daca asta ramane sdoar o scalaingurul zbor de pe aeroportul din Oradea (exceptand cele prin agentiile de turism), suntem din nou dezamagiti.
Postat 18 Martie 2024, 21:37 de roger
era de asteptat
avem incredere in LOT, e o companie capabila din partea polonezilor. Era o sansa sa participe si Tarom, dar de la firma de stat cu 80% din angajati rude si neamuri, nu te astepti la multe. Ca sa ii scuz, dpdv logistic, e peste maneca sa ai zbor zilnic Oradea-Varsovia, cat timp nu ai baza or hub si aeronava dedicata in nici unul din cele 2 aeroporturi. Oricum, Oradea nu poate sa isi franeze dezvoltarea pana se trezesc cei de la Bucuresti sa dea din gioale, si ne bucuram ca pe langa zboruri low-cost vom avea si conexiuni directe spre destinatii internationale serioase. Punem Oradea pe harta, sa poata ajunge si japonezul in oras daca e in delegatie!
Postat 18 Martie 2024, 21:32 de unu
Jenant demers din partea birtinezului.
Polonezii cuceresc Europa, în timp ce românii se lamentează pe orice subiect.
Postat 18 Martie 2024, 18:14 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6535 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0125 RON