URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 02 MAI 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum ceva ani s-a făcut o analiză a calificării pe care o aveau slujbașii CNAIR, pentru că lumea era intrigată de ce nu se mișcă lucrurile în atât de sensibilul domeniu al construirii de autostrăzi. S-a constatat că mare parte dintre cei care luau salariile pe acolo erau ori absolvenți de teologie, ori profesori de română.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Vă mai amintiți bancul care circulă tot la patru ani, cu alegerile care în România se fac doar pentru a stabili cu cine guvernează UDMR? În Bihor e pe cale să apară altul: alegerile se fac ca să se știe pe cine a bătut Bolojan.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Partidele și-au depus candidaturile pentru alegerile locale. Ce vă doriți de la viitorul primar și viitoarea administrație a Oradiei?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 18 aprilie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial și urmează să intre în vigoare în 10 zile de la publicare o lege care modifică condițiile în care se pot organiza jocuri de noroc în România. Legea nouă instituie restricții severe și sancțiuni contravenționale foarte mari pentru nerespectarea prevederilor legale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
01 Aprilie 2021, 19:38

Regii Metrorex să vină la OTL

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Salariile princiare ale zugravilor și zidarilor din Metrorex - a se citi MetroRex - par inspirate de salariile omologilor metroului din Moscova, care concurează lejer cu Muzeul Luvru prin picturile și sculpturile murale. În schimb, angajații care fac curățenie la Metrorex își merită toți banii, la câte coji de semințe și hârtii unse de plăcinte au de strâns de pe urma chioșcăraielor din stații.

O fi semănând metroul moscovit cu Hermitage-ul, dar și talciocurile metroului bucureștean au ceva iz din Marele Bazar al Istanbulului. Deci sunt de înțeles luptele sindicaliste la baionetă pentru a se împiedica scoaterea din subteran la suprafață a economiilor de talcioc. La ce atmosferă supra-realistă au dospelile alea de chioșcuri de prin stațiile Piața Unirii 2 și Universității, dacă s-ar turna un film, sigur thrillerul acela ar fi favorit la Premiile Ocskar (orădenii știu de ce).

I-am lăsat dinadins mai la urmă pe conductorii de tren ai Metrorex. Fiindcă, deși par indispensabili și eterni, un fel de "Vatman for Ever", de fapt n-ar trebui deloc să fie așa. În alte capitale ale lumii de mulți ani metrourile sunt automatizate și nu mai au cohorte de conductori amatori de greve spontane. Când va ajunge să se construiască metroul în Cluj, n-aș zice că vor fi multe posturi de conductori...

De ce s-a legat BIHOREANUL de salariile grase de la Metrorex? Pentru că biletele și veniturile sunt subvenționate nu doar de Primăria București, ci și de Guvern, adică de noi toți. Ce-ar fi ca și OTL să fie subvenționat de Stat, să fie prețul biletului maxim 50 de bani, iar al abonamentului lunar maxim 25 de lei?

Să ne amintim că șarada grevelor spontane în transportul public a fost rezolvată la Oradea încă de acum patru ani. În 2017, când unii șoferi și vatmani OTL au încercat marea cu degetul și greva cu volanul ori maneta, Bolovanu' i-a liniștit spontan pe toți.

Dragilor, nu vă convin salariile, mergeți liniștiți să faceți taxi că se câștigă chiar bine! Iar taximetriștii din Capitală câștigă și mai bine.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
OTL SH
Ce sa facă și ăștia !!Comenteaza deși nu au niciun drept sa o facă!!OTL-ul a cumpărat pe mulți bani autobuze (vreo 40) și tramvaie(30) toate la mâna a doua !!Rable Euro 3 ,câteva Euro 5 ,Biletul nu merita sa fie in momentul de fata 3 lei !!Cand o sa cumpărați vreo 70 de autobuze (NOI!) și încă 30 de tramvaie (NOI!) puteți comenta liniștiti ! Deocamdată nu va permiteți !Nu va dați mari ca ați cumpărat 22 de autobuze zoo și 20 de tramvaie noi ca e ft puțin !! OTL SH S.A.
Postat 02 Aprilie 2021, 15:51 de Cosmin28
Metro-uri si trenuri fara "driver"
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_automated_train_systems
Postat 02 Aprilie 2021, 08:31 de cristi_h
Toti "expertii" la apel
O gramada de parelnici, unii mai habarnisti ca altii (la articole si la comentarii), nu va puneti si nu puneti nici o intrebare cu privire la miliardele de euro care pleaca anual din buzunarele romanilor, bani achitati la pompa de benzina, in fiecare zi, celor carora le-a fost instrainat Rompetrol ? Cate lucruri utile s-ar putea face cu acesti bani ? Marirea alocatiilor pt copii, modernizarea si construirea de crese, scoli, spitale, subventionarea transportului pt persoanele cu venituri mai mici, elevi, studenti, pensionari. Inainte sa sara sa ma combata, le recomand idiotilor habarnisti sau rau intentionati (exista si din astia), sa studieze modelul economic si social norvegian, cel mai performant din lume (aici intra si pensiile). De unde au norvegienii ca sa sustina un nivel de trai la cel mai inalt standard din lume ? Din sursele lor de gaze naturale si de petrol, surse pe care statul norvegian nu le-a instrainat. Statul norvegian are in proprietate resursele naturale ale tarii. Cine sunt cei care le-au vandut pe ale noastre si de ce ? Sunt si comisioane pt instrainarea resurselor naturale ale Romaniei ? Dar depre situatia gazelor naturale, despre oprirea defrisarilor si a exportului de masa lemnoasa, despre clarificarea impozitarii progresive a salariilor si pensiilor mari, asa cum s-a promis in campania electorala ? Astfel de afaceri paguboasa pt toti cetatenii romani, ar trebui sa fie pe prima pagina a ziarelor, nu cearta, scandal (scandalagii), care au menirea de a abate atentia romanilor de la furtul si jaful savarsit.
Postat 02 Aprilie 2021, 08:22 de B90
otl nu asigura traficul necesar pentru calatori, desi biletele sunt cele mai sumpe din tara!
buna observatie cu metrorexul si transportul din Bucuresti subventionat cu banii nostri... totusi ar fi cazul ca OTL sa-si corecteze cinstit traficul tramvaielor la pretul platit pentru bilete/abonamente si la numarul calatorilor!***** la orele de varf, adica intre 8-17, tramvaiele sunt aglomerate mai ceva ca la piata, iar de anul trecut a aparut o specie noua de retardati care circula gratuit si deranjeaza fonic, vizual, olfactiv platitorii de bilete - tiganii de 15-20 de ani care asculta la telefon manele si videoclipuri pe youtube sau care chiar transmit live pe whatsapp experienta lor din decebal pana la piata mare sau rogerius!
Postat 01 Aprilie 2021, 22:40 de roger
B 90=1011010=234=ALCOOR=1234
Orice sofer de metrou, nu mai e mechanic in ziau de azi . In ziua de azi metroul da pasagerii jos si merge la.depou. Trenul e o alta treaba
Postat 01 Aprilie 2021, 21:40 de Sandu2100
In atentia lui Cristia Horgos (inca un atotstiutor, aparut, ce-i drept mai in ultima vreme, prin zona)
Nu poti sa ai metrou fara mecanic la numarul mare de vagoane, necesare din cauza fluxului mare de calatori, pe care un tren METROREX il are in Bucuresti. Trenul de metrou fara mecanic este valabil doar la un nr mic de vagoane. Stai! Nu te ambala! Prima data intreaba specialistii.
Postat 01 Aprilie 2021, 21:24 de B90
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6361 RON
  • 1 EUR = 4.9759 RON
  • 1 HUF = 0.0127 RON