URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
16 Martie 2021, 07:57

Profa de acasă: Dezamăgită de şcoala românească, o profesoară de top din Bihor a demisionat şi a devenit... freelancer (FOTO)

Profa de acasă: Dezamăgită de şcoala românească, o profesoară de top din Bihor a demisionat şi a devenit... freelancer (FOTO) LECŢIA DE SUCCES. Într-un apartament din centrul Oradiei, Roxana Caciora a amenajat o sală de clasă cochetă, unde zilnic se adunau elevi în grupe de maximum cinci, pentru a învăţa "matematică de 10", cum se numeşte şi firma profesoarei. Constrânsă de pandemie, Roxana ţine acum lecţiile pe internet, dar tot cu o audienţă mare, având şi o listă lungă de aşteptare, cu elevi care ar vrea să înveţe de la ea. "Lucrez mai mult decât am lucrat vreodată", spune profesoara, recunoscând însă şi că are mult mai multe satisfacţii decât în anii în care preda în şcolile publice (sursa foto: matematicade10.ro)
Profa de acasă: Dezamăgită de şcoala românească, o profesoară de top din Bihor a demisionat şi a devenit... freelancer (FOTO) ECUAŢIA SUCCESULUI. Deşi era titulară în învăţământ, Roxana Caciora (foto) a renunţat la avantajele jobului la stat, de doi ani fiind profesoară la propria-i firmă. „Niciodată nu am lucrat atât de mult”, recunoaşte dascălul, care predă matematică pentru aproape 20 de elevi zilnic
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Pentru nimeni nu-i un secret că şcoala românească le provoacă insatisfacţii elevilor, adesea copleşiţi de lecţiile de la clasă, în timp ce profesorii sunt şi ei frustraţi pentru că, în loc să-şi dedice atenţia acestora, sunt nevoiţi să producă maculatură.

Roxana Caciora este unul dintre profesorii bihoreni care, deşi a învăţat mult ca să ajungă unul de top, a renunţat la cariera dintr-o şcoală publică. Dezamăgită de sistemul de educaţie autohton, a demisionat şi a devenit primul profesor "freelancer" din Bihor, proprietară şi angajată a unei firme care vrea să-i înveţe pe elevi matematică.

Vocaţie de dascăl

La fel ca mulţi copii, Roxana spunea că se va face profesoară, fiind inspirată de o mătuşă, învăţătoare la Şcoala Nicolae Bălcescu. "Eram elevă la aceeaşi şcoală şi mergeam des în clasa ei. M-a fascinat atitudinea elegantă cu care explica lecţiile trecând printre bănci, iar copiii ascultau atenţi", spune orădeanca, acum în vârstă de 37 de ani. Era doar cu câţiva ani mai mare decât elevii mătuşii, dar adesea îşi petrecea pauzele explicându-le şi ea câte ceva. "Am avut mereu talentul de a aduna copiii în jurul meu".

După absolvirea cu brio a Colegiului Naţional Emanuil Gojdu, Roxana a devenit studentă la Facultatea de Ştiinţe din Oradea, specializarea Matematică-Informatică, în toţi anii de studiu fiind bursieră, datorită notelor mari. "Aveam mult de învăţat şi organizam cu colegii grupuri de studiu, ca să ne fie mai uşor. Ne adunam acasă la unul dintre noi şi adesea mă trezeam că eu stau în picioare, în faţa lor, şi explicam de parcă eram profesoara". S-a convins că asta era menirea ei...

La capătul judeţului

După ce a absolvit facultatea printre fruntaşi, Roxana s-a înscris la titularizare, fără să aibă habar la ce să se aştepte. "A fost cel mai greu examen din viaţa mea", mărturiseşte acum. Totuşi, dintre bihorenii care au concurat în 2008 pe posturile de profesori de matematică, ea a luat cea mai mare notă. "N-a fost o notă foarte mare, nu mă mândresc cu ea, dar a fost un examen foarte greu".

Spera că reuşita îi va asigura un post bun, dar a prins o catedră doar departe de casă, la Colegiul Tehnic Unirea din Ştei. Mutată în chirie în capătul judeţului, a descoperit că viaţa de dascăl era oricum, numai idilică nu. Nu putea nici măcar să spere că-i va ajuta pe elevi să înţeleagă matematica, pentru că cei mai mulţi dintre ei nu dădeau, pur şi simplu, pe la şcoală...

Sistem defect

În anii următori, Roxana a promovat cu 10 toate examenele de grad didactic, dar tot n-a prins un post de titular mai aproape de casă. Pentru că între timp şi-a întemeiat o familie la Oradea, a preferat să fie suplinitor aici, schimbând şcoala în fiecare toamnă.

Oricât de mult îi plăcea să predea matematică, viaţa de dascăl n-a făcut-o să se simtă împlinită. "Foarte mult din energia mea o consumam pregătind rapoarte şi alte hârtii. În plus, directorii nu încurajau deloc creativitatea, trebuia să te potriveşti unui şablon, deşi copiii sunt diferiţi şi nu le putem preda tuturor la fel", spune profa, amintindu-şi cum a fost "apostrofată" pentru că ea crea diferite jocuri pentru ca elevii să înveţe mai uşor.

Recunoaşte că şi mulţi colegi au dezamăgit-o. "Îmi imaginam că în cancelarie vom vorbi despre elevi şi perfecţionarea noastră, dar discuţiile se rezumau la ce-am făcut, ce-am mâncat...". În acelaşi timp, îi vedea pe profesori cum, pentru a compensa propria ineficienţă de la clasă, îşi chemau elevii la meditaţii plătite. "Eu niciodată nu am dat meditaţii propriilor elevi, mi s-a părut o gravă incompatibilitate".

Pe cont propriu

În 2015, după concediul de maternitate prilejuit de naşterea celui de-al doilea băiat, Roxana era îngrozită de gândul că se va reîntoarce la catedră şi ştia că nu asta ar trebui să simtă. Aşa că, deşi ar fi putut rămâne în sistemul public până la pensie, fără să aibă grija salariului şi bucurându-se de vacanţe, a decis să demisioneze: "Nu am mai vrut să fac parte dintr-un sistem pe care nu-l consider eficient şi care nu este centrat pe elev", explică ea.

O vreme, a predat la şcoala privată Agora din Oradea, dar nici acolo nu şi-a găsit locul. În 2019, a decis să-şi ia cariera în propriile mâini şi a făcut ceea ce niciun alt dascăl din judeţ nu mai îndrăznise: a devenit profesor freelancer. Concret, a înfiinţat o firmă, Matematica de 10 SRL, în care ea este unicul angajat, ca să poată preda matematică elevilor din clasele III-VIII care doresc să compenseze carenţele de la clasă.

Progres garantat 

Într-un apartament pe care ea şi soţul ei îl au în Piaţa 1 Decembrie din Oradea, a amenajat o cameră ca pe o sală de clasă (foto), cu masă de studiu, două table şi dulapuri în forme de cifre.

Înainte de a primi un elev la lecţiile private, Roxana îl testează pentru a vedea câtă matematică ştie. Predă unor grupe de maximum cinci copii şi toţi trebuie să fie la un nivel similar de cunoaştere. Fiecare elev vine la meditaţii o dată pe săptămână, timp de o oră şi jumătate.

"Explic fiecare problemă în 3-4 feluri, ca să fiu sigură că înţeleg toţi. Îi laud de fiecare dată când reuşesc să rezolve un exerciţiu, pentru că un copil apreciat pentru reuşita sa va vrea să fie cea mai bună variantă a lui. Nu putem vorbi despre excelenţă la fiecare copil, dar despre progres cu siguranţă da", spune profesoara. La finalul fiecărei ore, elevii primesc teme, iar fiecare părinte o fişă cu observaţii, ca să ştie cum evoluează copilul său.

Roxana afirmă că cel mai mult vrea să-i ajute pe copii şi pe părinţi să nu se mai certe din cauza matematicii. "Pentru că nu înţeleg la clasă, copiii nu pot să-şi facă temele singuri, aşa că cer ajutorul părinţilor, care seara, după serviciu, numai de teme nu au chef".

Afacere de succes

Din pricina pandemiei, şi Roxana predă acum online. "În urmă cu un an, nu ştiam nimic despre tehnica predării online. În prima săptămână am ţinut lecţiile gratuit, că nu ştiam dacă vor fi eficiente. Părinţii au vrut să continuăm".

Proiectul ei se dovedeşte, însă, de succes. Zilnic lucrează cu câte patru grupe şi are o listă lungă de aşteptare, cu părinţi care ar vrea să-şi înscrie copiii la "Matematica de 10". "Lucrez mai mult decât oricând, iar să măresc grupele nu pot, pentru că aş face rabat de la calitatea predării". Părintele fiecărui copil plăteşte 60 lei pentru o meditaţie, iar Roxana recunoaşte că afacerea îi merge foarte bine. "Părinţii plătesc prin virament bancar şi primesc factură, totul este 100% fiscalizat", zice ea.

Roxana simte nevoia să le explice părinţilor că a ajuns antreprenor nu pentru că a fost dată afară din învăţământ, ci pentru că a plecat de bunăvoie. Şi, după cum se vede, n-a pierdut nimic, ba chiar din contră. În schimb, şcoala bihoreană a rămas cu un dascăl dedicat în minus...


CURSURI... DE VACANŢĂ
Are elevi din toată ţara!

Tocmai pentru că, spre deosebire de mulţi alţi profesori, dă meditaţii "pe faţă", plătind impozite, profa îşi promovează serios "brandul": are un site frumos ilustrat (matematicade10.ro) şi o pagină de Facebook pentru "Matematica de 10", marcă pe care a şi înregistrat-o. Şi-a făcut şi tricouri personalizate, iar copiii primesc mape şi pixuri cu acelaşi logo.

În plus, pe lângă lecţiile săptămânale de matematică, Roxana are şi alte două programe: un club de lectură, pe care îl ţine în luna iunie, şi un curs de recapitulare pentru matematică, în luna august. "Am avut solicitări din partea părinţilor şi m-am bucurat, pentru că adevărul este că, nefiind profesor în sistemul public, am venituri doar când lucrez. Aceste două cursuri sunt binevenite pentru elevi, dar şi pentru mine", recunoaşte profesoara.

Anul trecut, a ţinut online şi cursul de recapitulare, ceea ce i-a deschis noi orizonturi, pentru că a avut elevi nu doar din Oradea, ci şi din Bucureşti, Iaşi şi Constanţa. "Mi-am dat seama că o uşă închisă a deschis o alta", spune Roxana.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
16 Comentarii
Treaba fiecaruia, la urma urmei
Sunt șpe mii de afaceri la care multi nu le vad rostul. Meditatiile sunt ceva cu care eu nu sunt de acord, chit ca eram obligat sa merg. Pe vremuri erai discriminat la clasa daca nu faceai meditatii. Revenind in zilele noastre, normal ca e nevoie de ele daca parintii sunt niste ciungi care plaseaza de mici copiii la tableta si tv ca sa se dea si ei pe faszbook sau sa stea la alt tv pe netflix. Copiii aia vor fi cei cu deficit de atentie la scoala si care vor face meditatiile respective. Cine e de acord cu ele, sa si-i trimită, e optiunea lor, dar eu cu siguranță o sa le evit pe cat pot, pentru ca in primul rand succesul e le studiu individual (ajutat de parinti uneori) si nu prin extensii de scoala, porcarii de teme obligatorii, etc. Poate poate se mai schimba si invatamantul, sa se alinieze la tarile cu apa calda, desi nu cred. Se studiaza "5 miles wide, 2 inches deep" in orice ciclu de invatamant din tara asta, fara a pune accent pe o viitoare dezvoltare profesionala. Materiile de baza sa devina cele in care va profesa plodul, nu inca 17 pe langa, poate s-a orientat gresit. La orientare e treaba plodului, nu a parintelui sa se laude pe lavita de pe ulita ca faca plodu 3 facultati.
Postat 18 Martie 2021, 06:44 de poiu
canda
Faptul ca stii sa pui virgula si punctul intr-o propozitie, nu te face ziarist. No way! Sa fim seriosi. Problema ta, este problema idiotilor sovini irecuperabili. Problema voastra este ca am pus intrebarea fireasca, si anume: Daca sistemul de invatamant din Romania nu este performant, cum se face ca aceasta profesoara, la fel ca si multi altii, au invatat mate, info, fizica, etc ? Normal ca pt a fi performant intr-un domeniu, trebuie si studiu suplimentar, dupa orele de curs. Unii invata singuri acasa, altii fac meditatii. Profesorul, oricat ar fi de bine pregatit, nu poate sa invete in locul. El te ajuta. Grosul efortului trebuie sa-l faci tu. Repet, concurenta constructiva si seriozitatea genereaza progres, nu barfa si apucaturile de alcov...
Postat 17 Martie 2021, 18:29 de B90
"Matematica, fara iubire, e chestia dracului"
e citat de suflet al regretatului prof. Gheorghe Nadiu. Citatul e verbal, il stiu doar cunoscutii. E valabil si in invatamantul privat si in cel de stat. Oamenii fac diferenta si, la randul lor, oamenii sunt diferiti, in ambele sectoare. Drept e ca in invatamantul de stat nu e nevoie de marketing, fiindca toate cele vin de la sine...
Postat 17 Martie 2021, 14:49 de cristi_h
B90
Asta e problema că doamna profesoară nu a lăsat loc de bună ziua? Cum ai tras concluzia asta? Faptul că era nemulțumită de discuțiile din cancelarie și a vocalizat asta aici în articol? Cred că alta îi problema ta, una lăuntrică, asemeni sistemului. Reticența la schimbare, rigiditatea în gândire, rutina. Fără cei ce au curaj să inoveze ajungem, dacă nu am ajuns deja, aproape de mentalitatea naționalistă a fostelor republici sovietice, înmărmurite în timp. În rest, puteai comprima într-un mesaj nimicul ce îl exprimi.
Postat 17 Martie 2021, 11:19 de Canda
Florian Ciucas
Eu ii urez profesoarei succes deplin,insa, intodeauna, cand pleci de undeva, e bine sa lasi loc de buna ziua. Nu stii niciodata cum se intoarce roata si poate ajungi inapoi sa te intercationezi cu ei sau cu unii din ei. Poate la un moment dat sa ajunga sa si coopereze cu ei, intr-o forma sau alta. Am inteles acum, dupa ce ai explicat, ca de fapt vina e a voastra. Ea a vorbit putin fara ea, iar voi v-ati grabit sa publicati asta. Nu i-ati facut un bine. Mult succes, doamna ! Concurenta constructiva, genereaza progres.
Postat 17 Martie 2021, 08:21 de B90
In atentia lui Florin Ciucas
N-ai inteles nimic. De fapt, nu vrei sa intelegi. De ce isi vorbeste urat colegii ? Un exemplu: "Îmi imaginam că în cancelarie vom vorbi despre elevi şi perfecţionarea noastră, dar discuţiile se rezumau la ce-am făcut, ce-am mâncat...". În acelaşi timp, îi vedea pe profesori cum, pentru a compensa propria ineficienţă de la clasă, îşi chemau elevii la meditaţii plătite. "Eu niciodată nu am dat meditaţii propriilor elevi, mi s-a părut o gravă incompatibilitate". La fel si cu directorii. :)) De asa ceva are ea nevoie ea ca sa-si promoveze afacerea ? Toti sunt prosti, slabi pregatiti, in schimb doar ea e desteapta ? Nu e OK. Macar voi nu trebuia sa publicati chestii d'astea. Aici se vede ca si voi mai aveti de invatat. Ea a ales sistemul privat. Foarte bine. Demonstreaza aici ce poti. Iti vezi de drumul tau. Ce rost au aceste rautati, aceste barfe ? Concurenta constructiva genereaza progres. Barfa si rautatile nu fac asta, iar unii dintre voi ar trebui sa dati dovada de mai mult profesionalism.
Postat 17 Martie 2021, 08:05 de B90
Florin Ciucas
Elementa asta, B90 (e cucoana dupa atitudine) tasneste la orice i se pare anti romanesc. Aici a fost iritata de faptul ca profesoara e dezamagita de sistemul romanesc. Nu degeaba repeta ca profesoara (si altii) au invatat in sistemul romanesc, adauga procente, inventeaza numere, poate spala fata sistemului. Ma indoiesc ca face parte din sistem, insa cu siguranta e o noua sosoaca.
Postat 16 Martie 2021, 21:10 de arpi
roger
Tarile cu populatia cea mai scolita din lume (studii postliceale, colegii, universitati): 1. Canada 56.27 procent/populatie/ 2. Japan 50.50 % 3. Israel 49.90 % 4. Korea 46.86 United Kingdom 45.96 % 5. United States 45.67 % 6. Australia 43.74 % 8.Finland 43.60 % 9.Norway 43.02 % 10. Luxembourg 42.86 %. Mai jos, la un comentariu al meu, vezi si ce medie elev/pe clasa au aceste tari.
Postat 16 Martie 2021, 20:26 de B90
roger
clase cu 15 elevi la un profesor gasesti si in Romania. Medie generala, pe intreg sistemul de invatamant "scandinav", profesor/elev, este de peste 20 elevi la un profesor. Mai hai si cu minciuna ca pretul biletului la aquapark-ul din Oradea este dublu in comparatie cu cele de la Hajdusoboszlo.
Postat 16 Martie 2021, 19:55 de B90
@Bula90
clase cu 15 elevi la 1 profesor: informatiile pot fi verificate pentru anii 2000-2019 aici: https://www.theglobaleconomy.com/Euro_area/Student_teacher_ratio_primary_school/ https://www.theglobaleconomy.com/Sweden/student_teacher_ratio_primary_school/
Postat 16 Martie 2021, 19:43 de roger
Florin Ciucas
Mai, Florin Ciucas, faptul ca trecut din sectorul public in cel privat este cat se poate de OK. Problema e alta. Felul in care vorbeste si isi promoveaza business-ul/afacerea, nu e OK. :)) Ii imprastie pe toti cu *, ca sa-si adune ea cat mai multi cursanti. Asta chiar nu e in regula pt cineva care se vrea a fi un educator. Daca spunea ca a pornit aceasta afacere pt a satisaface cerintele unor copii care vor sa aiba mai mult timp alocat pt a invata matematica, in comparatie cu ce le poate oferi un profesor, intr-o ora, la o clasa cu 20-30 de elevi, era totul Ok. Eu ii uram succes deplin! Ii urez si acum succes deplin, insa, nu imprastiind mizerii si minciuni despre altii. Nu asa se face si se promoveaza un business. Daca scoala ii tampeste pe elevi, cum se face ca ea si destui altii au invatat mate, in sistemul educational, la scoala ? Ceea ce nu a invatat ea este cum sa se comporte, fair-play-ul. Repet, daca nu o sa-i mai mearga treaba cu meditatiile, ce o sa faca ? In semn de protest, fata de sistemul pe care il huleste, o sa se angajeze femeie de serviciu la autogara, ospatarita, sau in alte job-uri care nu fac parte din sistemul educational ? :)) Come on! Ea a intrat in afacere ca sa faca mai multi bani decat la stat, si nu invers.
Postat 16 Martie 2021, 18:44 de B90
lupul moralist
În primul rând, confunzi felul în care doamna se promovează (și poți vedea asta pe site-ul ei) cu felul în care am prezentat noi cazul ei. Nu doamna profesoara a venit la noi să se promoveze, noi am căutat-o auzind de ea și de performanțele ei, și am scris ceea ce credem. Nu îi pune ei în cârcă interpretările noastre și modul în care prezentăm noi acest caz. Doamna profesoară își prezintă foarte profesionist și curat demersul, nu aruncă cu mizerii și minciuni, și ar trebui să respecți asta. Poate ne dai tu propriul tău exemplu de business profesionst, să vedem cu ce rost faci umbră pământului. Începe prin a-ți declina identitatea, că până una alta ești un ilustru anonim! Altminteri, e dreptul ei și al nostru să criticăm sistemul de învățământ, că nu mai suntem în dictatură, să ne urecheze abuzivi din ăștia ca tine. Și în al doilea rând, controlează-ți limbajul, căci nu ești pe maidan, nu mai jigni alți comentatori!
Postat 16 Martie 2021, 23:01 de Florin Ciucas
Trogher-rogher AKA mincinos notoriu
Mai, mincinosule (roger), tot tu ai mintit si ca preturile la aquapark-ul din Oradea au pret dublu (reclama negativa), in comparatie cu cele de la Hajdusoboszlo. Revenind la cazul de fata, numarul elevilor in clase in "Scandinavia" : Norvegia are o medie de 22 de elevi in clasa, Finlanda are 20, Suedia - cele mai mari orase: Stockholm (capitala) 22, Malmo 22, Gothenburg 22. In alte zone de pe glob: Anglia 24, Franta 25, Olanda 25, Canada 25, America 27, Israel 27, Japonia 31.
Postat 16 Martie 2021, 18:24 de B90
directorii de scoli si gradinite inca se comporta tiranic, sistemul de invatamant este infect la modul general
felicitari doamnei profesoare pentru reusita! cred ca fiecare am avut un profesor pe care l-am indragit si din acest motiv am indragit si materia pe care o preda. scoala romaneasca trebuie reconstituita din temelii, de la metodele de predare invechite ale profesorilor, la actualizarea manualelor la cerintele anului 2021, la organizarea examenului de titularizare, etc. desi pare putin credibil, directorii de scoli si gradinite inca se comporta tiranic, nu scot posturile la concurs, altele sunt date cu dedicatie. O situatie foarte grava mi se pare faptul ca sunt clase cu peste 30 de elevi, ceea ce in mod evident atrage lipsa de performanta generala. Dna profesoara are dreptate, 5 elevi pot fi bine indrumati la ora. In Scandinavia, unde este cel mai performant sistem de invatamant, clasele au intre 10-15 elevi.
Postat 16 Martie 2021, 14:39 de roger
Business card
Daca tot a intrat femeia cu acest marketing agresiv, hai sa spunem lucrurilor pe nume. 1) Parintii trebuie sa stie, probabil stiu, ca cele mai eficiente meditatii pt un copil sunt cele de 1X1 (adica profesor cu un elev). La 1X5 (un profesor la cinci elevi), randamentul este deja mai mic pt un copil. Timpul alocat pt un copil (intrebari, clarificari), este deja mai mic. Daca s-ar merge pe grupe de 1X10 (profesor cu 10 elevi), s-ar apropia de ora de clasa de la scoala. Castigul profesoarei nu este, insa, acelasi daca intr-o ora mediteaza un copil sau mediteaza cinci copii. :)) Hai sa lasam ipocrizia la o parte. E vorba de un business aici. Toata discutia ei este centrata in jurul promovarii si rentabilizarii la maxim a propriei afaceri.
Postat 16 Martie 2021, 09:45 de B90
de meserie.... hater
Măi B90, dar rău te mănâncă pizma pentru cazul profesoarei de mai sus. Faptul că încerci din răsputeri să răstorni exemplul pozitiv, cu o serie de trei comentarii, mă face să cred că faci parte din categoria acelor (prea mulți) profesori din sistem interesați mai mult de vacanțe, after school, meditații, vouchere, fondul clasei și, evident, atențiile de la părinți, decât de inadecvarea învățământului românesc și de performanțele elevilor. Dacă profa de mai sus ar fi una superficială, slab pregătită și chitită doar pe încasări, nu cred că ar avea liste de așteptare. Iar dacă ar fi să se întoarcă la o adică în sistemul public, ar fi dreptul ei și ar face-o printr-un examen. Și ceva mă face să cred că nu ar avea nicio emoție în a-l trece...
Postat 16 Martie 2021, 12:15 de Florin Ciucas
Goana dupa euro/dolari/RON, nu are limite
Femeia A trecut la un atac frontal, fara menajamente, un marketing agresiv, trambitand in stanga si in dreapta, in sus si in jos, ca numai ea poate sa-i invete pe copii matematica, iar scoala ii tampeste. Curios cum de nu a tampit-o pe ea, sau pe altii care au vrut sa invete mate la scoala. Unii au luat meditatii si inainte, altii nu. Cine vrea sa invete invata la scoala, cu sau fara meditatii. Poate ca unii au nevoie de meditatii. Peste tot in lume, unii copii iau ore de meditatii, dupa orele de la scoala.
Postat 16 Martie 2021, 08:56 de B90
$$$$$$$$$$$$
Bla, bla, bla... Cam multa ipocrizie. Femeia aceasta a inteles ca poate sa castige mai multi bani din meditatii decat sa mearga in fiecare zi la serviciu, si a trecut la atac/actiune. Daca se intampla sa nu-i mai mearga cu firma de meditatii, se intoarce inapoi in sistemul de invatamant clasic.
Postat 16 Martie 2021, 08:32 de B90
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON