URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 13 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
21 Martie 2018, 14:09

Marja de toleranţă a aparatelor radar nu va mai fi avută în vedere de instanţe!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La sfârşitul lunii februarie a.c., Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a pronunţat o hotărâre care va fi obligatorie pentru toate instanţele din momentul publicării sale în Monitorul Oficial, prin care a stabilit că judecătorii nu vor mai putea avea în vedere marja de toleranţă a aparatului radar în momentul soluţionării unei plângeri pentru a determina viteza concretă a autoturismului în cauză.

În norma legală care stabileşte modul de verificare metrologică a aparatelor radar se prevede că acestea vor putea fi utilizate dacă ele se încadrează în anumite erori. Ele sunt: +/-3 km/h la viteze de până la 100 km/h şi +/-3% din valoarea vitezei înregistrate în cazul vitezelor de peste 100 km/h în cazul radarelor aflate pe autoturisme staţionate, respectiv 4 km/h la viteze de până la 100 km/h şi +/-4% din valoarea vitezei înregistrate în cazul vitezelor de peste 100 km/h în cazul radarelor aflate pe autoturisme în mişcare.

Interpretând prevederea legală de mai sus, unele instanţe apreciau că aceasta este aplicabilă numai la momentul verificării metrologice şi, pe cale de consecinţă, nu se poate reinterpreta de către judecător valoarea stabilită de un aparat verificat legal.

Într-o altă intrepretare, ce s-a regăsit inclusiv la nivelul Tribunalului Bihor, alte instanţe apreciau că această eroare trebuie avută în vedere la viteza determinată în concret de aparatul radar. Spre exemplu, la 103 km/h înregistraţi de un aparat radar în staţionare în interiorul unei localităţi, viteza în afara oricărui dubiu este de de 99.91 km/h şi, astfel, nu se impune suspendarea permisului de conducere. Mai concret, se aprecia că un aparat care prezenta anumite toleranţe legale nu putea stabili o viteză în afara oricărui dubiu şi, ca atare, trebuia să se ţină cont doar de viteza mai mică, deoarece orice dubiu trebuie să profite "acuzatului".

În mod surprinzător, Instanţa Supremă a stabilit că este corectă prima interpretare şi, pe cale de consecinţă, judecătorul va trebui să ţină cont doar de viteza înregistrată de radar. Cu alte cuvinte, un aparat care se încadrează în acele erori se prezumă absolut că indică valori corecte ale vitezei. Decizia este cu atât mai surprinzătoare cu cât, în multe ţări europene, la viteza stabilită de radar se aplică direct, fără intervenţia instanţei, toleranţa prevăzută de lege, contravenientul fiind sancţionat pentru viteza rezultată în urma aplicării acestei marje.

Urmează să vedem, cât de curând, motivarea Instanţei Supreme…

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
aiureli
Lucrez pe TIR, am batut cam toata Europa de la un capat la altul,plus cam jumate Asia,dar aiureli legate de radare ca la noi,n-am vazut nicaieri.Cum dracu sa-ti stabileasca viteza un radar aflat in miscare? Pentru asta masina pe care e instalat,ar trebui sa mearga cu viteza perfect uniforma,dar si asa sant niste calcule de facut.Legat de "pistolari",acestia ar trebui sa aibe un suport,pentru aparat,simplu fapt ca-i tremura sau isi misca mana,il da peste cap,rezultatul e eronat.Orice aparat radar,are nevoie inainte de a porni,de cateva minute pentru calibrare.Dar pe cine intereseaza la noi chestiile astea,lasa ca merge si asa.....
Postat 22 Martie 2018, 10:16 de picaro
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON