URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 27 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E clar că s-a dereglat grav clima și, chiar dacă de acum înainte vom fi cuminți și nu vom mai atenta la stratul de ozon, nu vom mai polua planeta, nu vom mai împuți aerul cu noxele de la automobile, tot va mai fi nevoie de jumătate de secol pentru ca temperatura planetei să scadă.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă are de returnat un credit modic, luat, să zicem, pentru o mașină, dar i se ivește șansa să cumpere și o casă la doar a șasea parte din preț, iar pentru această achiziție ar fi nevoie să contracteze încă un împrumut, sunt convins că aproape niciun om cu capul pe umeri nu ar sta mult pe gânduri, ci ar profita de posibilitatea să aibă și casa. Cu atât mai mult cu cât, repet, ar fi la nici 17% din prețul real.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că aducerea antrenorului Gustavo Aragolaza și preparatorului Maurizio Miele la FC Bihor este o mișcare strategică bună? Că va da roade?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În ultimele săptămâni, atenția publică a fost îndreptată spre reglementarea testelor rapide antidrog utilizate de Poliția Rutieră. După multe bâlbe ale guvernanților, printr-o nouă OUG s-a stabilit că permisele retrase vor fi restituite titularilor dacă în termen de 72 de ore nu sosesc rezultatele testelor efectuate la medicina legală.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
După stabilirea diagnosticului de diabet de tip 2, medicul va elabora o strategie terapeutică în concordanță cu existența factorilor de risc existenți (în principal cardiovasculari și renali), de obiceiurile alimentare și de modul de viață al pacientului. De asemenea, medicul va prescrie și unele măsuri igienico-dietetice de tratament constând într-un regim alimentar echilibrat și o activitate fizică regulată. Aceste măsuri sunt de multe ori primordiale pentru ameliorarea echilibrului glicemiei.
26 Martie 2024, 14:11

Lărgirea mai multor străzi din Oradea, printre care Armatei Române și Universității, în consultare publică. Ce prevede proiectul legat de demolări și tăieri de arbori

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria Oradea și-a propus să investească peste 62,2 milioane de lei în lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universității, Ceyrat, Thurzó Sándor și Atelierelor, toate urmând să aibă la final parcări longitudinale doar pe o parte, trotuare și piste pentru bicicliști.

Proiectul, pus în consultare publică de Agenția de Mediu, de unde municipalitatea așteaptă acum acordul de mediu, prevede că lucrările nu vor include și demolări de construcții, însă aproape 100 de arbori vor fi puși la pământ. Recent, proiectul a primit acordul Direcției pentru Cultură Bihor.

„Neconforme” și degradate

Conform documentației realizate de firma de proiectare Edildrum Construct SRL, lărgirea străzilor este necesară pentru că acestea sunt acum „într-o stare tehnică neconformă cu cerințele traficului local”, dar au și suprafața carosabilă degradată, la fel ca trotuarele ori stațiile de autobuz.

Lărgirea se va face prin „încadrarea în limitele cadastrale existente”, adică fără demolări, ceea ce va face ca pe anumite tronsoane trotuarele să fie îngustate ori să nu existe spații verzi. Acest lucru va fi valabil pe tronsonul cuprins între cimitirul municipal și strada Islazului și pe strada Ceyrat, unde lățimea permite doar amenajarea de patru benzi, trotuare pe ambele părți și pistă pentru bicicliști pe o parte.


Zona afectată de lucrările propuse de Primărie

Lucrările vor presupune și lărgirea podului peste Peța, cel inaugurat abia în urmă cu șase ani, în 2018. Acum, el va fi modificat de la o lățime de 7 metri la 15, „astfel încât să se asigure câte două benzi pe sens, plus bandă de viraj stânga dinspre centru spre strada Făgărașului”, potrivit documentației.

Podul va avea și el trotuare pe ambele părți și pistă pentru bicicliști.

88 de arbori vor fi doborâți

Sensurile giratorii existente vor fi păstrate, dar se vor mări. În plus, va apărea o girație și la intersecția străzilor Ceyrat și Aleea Lavandei și una la intersecția Ceyrat cu Thurzó Sándor, care va înlocui pseudo-girația existentă, care este doar vopsită pe caldarâm.

Documentul arată și că pe raza șantierului sunt 429 de arbori, dintre care 88 vor fi tăiați, pentru că stau în calea lucrărilor.

Proiectantul estimează lucrările la valoarea de 62,6 milioane lei, cu tot cu TVA, și consideră că vor fi necesare 18 luni pentru execuția lor. Recent, primarul Florin Birta a precizat pentru BIHOREANUL că finanțarea se va asigura din bugetul local.

Memoriul tehnic poate fi consultat timp de două săptămâni, pe site-ul APM Bihor sau la sediul instituției, ulterior urmând să se ia o decizie privind eliberarea acordului de mediu.

Citește aici proiectul lucrărilor:

 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
..........
Pe strada Armatei Romane blocajul se produce la intersecția de la parcul Bălcescu aia trebuie rezolvată,altfel mașinile vor sta la fel încolonate la roșu doar că pe 4 benzi nu pe două.Un pasaj la parcul Bălcescu pe axa universitate spre pompieri pe 2 benzi (unul pe sens) ar degrava complet toată zona.Altfel asta iar seamănă cu podul peste Calea Aradului care a fost gândit prost de la început și de atunci se tot chinuie (adică cheltuiesc milioane euro) să reducă blocajele din girația lăsată sub pod.
Postat 27 Martie 2024, 01:08 de Robert
Foarte bine
In plus ar trebui luat în considerare un tunel din Bălcescu spre direcția Horia și unul la Emanuel
Postat 26 Martie 2024, 20:52 de Sandu2100
O inutilitate, utila doar ca sa toace anii
Astia au inebunit, suntin delirul pasajelor si largirii. Strada aia nu e aglomerata, e aglomerata doar la orele de varf cand toate strazile sunt aglomerate. Scopul monosprancenatului bolnav la cape sa scape de absolut toto copacii mari care sunt in oras, si sa fie inlocuiti de mini copaci ce nu depasesc 3-4 metri la maturitate. Asta distruge complet identitatea orasului, Urmeaza nutilitatea de pasaj de la gara , unde va taia toti copacii din zona.. Dar lumea ce vine la cimitir unde va parca, ca parcarile dispar din zona, dar toate masinile din zona unde vor parca ca dispar parcarile. Iar o luam de la capat, cream deastrul perfect, inca 10 ani in zona se vor demola case sa facem parcari, apoi mai demolam ceva sa facem parc ca va cere lumea copaci si verdeata, si tot asa ca pasajele din Aradului, de 10 ani tot reparam si refacem ce nu am reusit sa facem bine de la inceput.Mai urmeaza cele 2 parcuri mari ramase neatinse sa taie toti copacii, mai ales in parcul Bratianu de face ditamai lacul in mijlocul parcului. Crisul incet incet taie toti copacii. Chelul bolovan vrea ca Crisul sa arate ca portiunea dinspre podul Sovata si Densusianu, un canal betonat chel, fara nimic verdeata. Omul asta e nebun, e exact ca Puti si Hiler in lumea lui, lumea spitalului 6. Mai bine pe 63 milioane cat costa proiectul asta mai asflata vreo 60 de strazi din oras. Mai e strada sf Apostol Andrei cu copacii aia mari si frumosi, largiti si strada aia sa puneti porfir, taiati totul. Iar de va fi cald vara si poluare introduceti o taxa ca noi suntem de vina.
Postat 26 Martie 2024, 19:08 de vasi13
O alta lucrare cu mai multe minusuri decat plusuri...
Strada aia e usor aglomerata de doua ori pe zi... dar la noi trendul continua. E cam ultima strada din Oradea cu arbori asa mari si frumosi, ca altii nu se mai planteaza aia am vazut deja. Dispar locurile de parcare, care e iara o problema pt zona respectiva. Culmea Ceyrat o fost terminat recent, de ce nu s-a facut direct 4 benzi? Asfaltul e nou acolo, hai sa spargem si sa distrugem tot din nou... Podul peste peta la Universitatii iara o fost refacut acus cativa ani... Doar chestii bine gandite la Oradea... mare oras verde si European, dar noi inca largim strazi in tot orasul si scapam de copaci si spatii verzi...
Postat 26 Martie 2024, 17:36 de cristianteofil
Imbecilii imbecililor
Armatei Romane nu trebuie largita, plus ca dispar locurile de parcare. Ca sa nu mai vb de taierile de copaci. Ce frumos arata vara strada , cu copaci cu umbra. Acum va arata ca un bulevard chel, chel ca betonatorul frustrat.
Postat 26 Martie 2024, 16:43 de Petre93
Poluare
Hai mai bine să le lăsăm așa, să stăm în coloană câte o oră, si apoi o să vină ecologiștii ăia care nu au plantat nimic în viața lor și o să ne spună că orașul e poluat din cauza taierilor copacilor care riscă să se prăbușească la orice vant mai nervos.
Postat 26 Martie 2024, 16:18 de sssss
Betoane
Hai mai bine sa betonam tot orasul, ca macar ajungem mai repede cu masina pe Borsului
Postat 26 Martie 2024, 14:34 de IonutV
am citit si m-am oprit
Intrebare pentru un prieten la tehnologia de punere in opera. Udam betonul dupa turnare? In functie de ce si cat il udam? Asta asa.....ca lipsea din lista. Rosturi de dilatatie, punem sau.....? Nah bine....cerem prea mult.
Postat 26 Martie 2024, 14:29 de Christa
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5785 RON
  • 1 EUR = 4.969 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON