URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 25 MAI 2020
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Când văd cum mulţi dintre compatrioţii noştri pun botul la toate prostiile despre conspiraţii, am bănuiala că anumite televiziuni urmăresc cu orice preţ tâmpirea privitorilor. Nici nu trebuie să se străduiască prea tare pentru a-i băga pe bieţii oameni în ceaţă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Protagonistul rândurilor ce urmează este, formal, purtător de cuvânt al Consiliului Judeţean Bihor, în fapt al preşedintelui Pásztor Sándor, şi se numeşte Simon Adrian. Înainte de 2016 a fost şef al clubului Pro Democraţia Oradea, calitate din care, ani în şir, n-a găsit nicio neregulă în campaniile electorale ale UDMR Bihor, dar şi "ideolog" al aşa-zisei Coaliţii pentru Rogerius.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Pentru o perioadă, cel puțin, vom avea câte două fețe - una originală, unică, prin care ne-am construit identitatea vizuală de până acum, și una neutră, fadă, impersonală, care ne va transforma pe toți în clone. Dar, printre atâtea neajunsuri, masca de protecție ne-a lăsat totuși ochii liberi...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce anume v-a marcat cel mai mult în ultimele două luni ale stării de urgență?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În data de 13 mai a.c. a fost publicată în Monitorul Oficial Decizia nr. 152/2020 a Curţii Constituţionale prin care s-a stabilit că textul legal în baza căruia s-au aplicat toate amenzile pe perioada stării de urgenţă este neconstituţional. Textul declarat neconstituţional prevedea că nerespectarea prevederilor art.9 constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă [...], iar potrivit art.9 alin.(1) "conducătorii autorităţilor publice, ai celorlalte persoane juridice, precum şi persoanele fizice au obligaţia să respecte şi să aplice toate măsurile stabilite în prezenta ordonanţă de urgenţă, în actele normative conexe, precum şi în ordonanţele militare sau în ordine, specifice stării instituite".
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Majoritatea calculilor renali (aşa-zisele "pietre" ale rinichilor) sunt formate din săruri de calciu, magneziu, acid uric şi cistină. Calculii cu oxalat de calciu şi fosfat de calciu reprezintă împreună 75-85% din total. Litiaza calcică este mai frecventă la bărbaţi, în jurul vârstei de 30 de ani; de obicei, la cei cu un singur calcul vor exista în timp şi alţii, rata medie a apariţiei unei noi formaţiuni fiind de 2-3 ani; litiaza calcică este frecvent familială.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
02 Noiembrie 2018, 11:48

APTOR: Oradea, noua destinaţie turistică şi de business a României

APTOR: Oradea, noua destinaţie turistică şi de business a României (foto: Visit Oradea)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În data de 26 octombrie, la Athenee Palace Hilton Bucureşti, au avut loc două evenimente de promovare a Oradei, oraşul fiind prezentat invitaţilor de către Asociaţia Visit Oradea, organizaţia de management al destinaţiei care stă la baza dezvoltării strategiei de promovare a destinaţiei turistice Oradea.

Primul eveniment al zilei a fost Oradea, The New Tech Platform, eveniment ce s-a adresat companiilor şi start-up-urilor IT, cărora Oradea le pune la dispoziţie un mediu corect de afaceri şi programe menite să le susţină dezvoltarea. "Unul din obiectivele Oradei este acela de a atrage investitori şi de a dezvolta mediul de afaceri IT, aceasta fiind din punctul nostru de vedere, strategia corectă de dezvoltare a unui oraş", a declarat Mihai Jurca.  

Poziţia Oradei ca oraş propice dezvoltării business-urilor este confirmată şi de cifre. Astfel, pe parcursul anilor 2017-2018, Oradea s-a poziţionat ca fiind cel mai eficient oraş din România în ceea ce priveşte valoarea cheltuielilor de capital de 240,4 milioane de euro şi a fondurilor europene atrase, în valoare de 140,6 milioane de euro. (conform studiului UrbanizeHuB)

Ziua a continuat cu evenimentul Oradea, The Art în Travel and Business, la care au participat reprezentanţi din industria hotelieră şi ai agenţiilor de turism, eveniment care a conturat poziţia Oradei în topul oraşelor turistice din ţară. În ultimii 5 ani, numărul turiştilor care vizitează acest oraş a crescut constant (cu 20% în fiecare an) ajungând, în 2017, la un număr de 223.356 de vizitatori, depăşind numărul de locuitori ai oraşului (206.000).

"Tuturor ne plac cifrele şi la ele ne raportăm în primul rând atunci când măsurăm rezultatele pe care le-am înregistrat până acum cu programele pe care le-am implementat. Iar cifrele arată bine. O creştere costantă a numărului de turişti, începând cu anul 2013, este ceea ce ne confirmă că se poate face turism şi într-un oraş considerat mic. Am arătat şi vom continua să arătăm că Oradea oferă o mulţime de perspective pentru turişti, de la monumentele istorice cu arhitectură Art Nouveau, până la staţiunile termale, oraşul fiind situat pe un lac subteran de apă termală.", a mai declarat Mihai Jurca, Director Executiv Visit Oradea. 

Un alt aspect discutat au fost investiţiile făcute de Primăria Oradea în infrastructură şi refacerea monumentelor istorice şi înfrumuseţarea oraşului, poziţionarea fiind cea de capitală Art Nouveau a României, un centru cultural care se mândreşte cu o istorie veche de peste 900 de ani. 

Cele două întâlniri reprezintă un pas dintr-o campanie pe care Visit Oradea şi Primăria Municipiului Oradea o desfăşoară pentru a creşte vizibilitatea oraşului, precum şi fluxurile turistice către Oradea.

Asociația pentru promovarea Turismului din Oradea și regiune (Visit Oradea) este o organizație de management al destinației, realizată în baza unui partenerial public-privat între autoritatea locală din Oradea și cei mai importanți actori turistici din Oradea și Băile Felix.

Cu un număr de 7 membri, dintre care 4 actori economici de turism privaţi (Hotelurile Ramada Oradea, Double Tree by Hilton Oradea, Lotus Center, Group President Băile Felix ), asociația are ca principal scop realizarea şi implementarea politicii de dezvoltare turistică a destinației, gestionarea concertată a acţiunilor, componentelor şi politicilor turistice locale, precum şi a destinaţiei turistice - Oradea-Băile Felix și 1 Mai.

Totodată, Visit Oradea are ca şi scop asigurarea realizării politicii de marketing, a planurilor de dezvoltare turistică şi a unei agende de evenimente relevante, pentru dezvoltarea şi valorificarea potenţialului turistic al destinaţiei, prin coalizarea organizaţiilor şi a factorilor interesaţi, în scopul stimulării şi sprijinirii dezvoltării locale, regionale şi naţionale, prin creşterea fluxurilor şi activităţii turistice, ţinând cont de principiile turismului durabil.

Membrii fondatori Visit Oradea: Primăria Municipiului Oradea, Agenţia de Dezvoltare Locală Oradea, Zona Metropolitană Oradea, Centrul Comercial Lotus Center Oradea, Hotel Double Tree by Hilton Oradea, Hotel President Băile Felix, Hotel Ramada Oradea.

Mihai Jurca
Director Executiv, Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4424 RON
  • 1 EUR = 4.8422 RON
  • 1 HUF = 0.0139 RON