URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 20 IANUARIE 2021
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă până acum câteva luni marea problemă a orădenilor era dacă noul stadion trebuie să aibă 25.000 de locuri sau mai puţine, acum se pune problema dacă vom mai avea un nou stadion. Şi asta nu neapărat pentru că mulţi miniştri de la Bucureşti se întreabă la ce ne trebuie stadion pe foametea asta, din moment ce n-avem echipă de fotbal...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Pentru cei care sperau asta, o veste tristă: PSD-ul nu este un partid pe cale de dispariţie. Dimpotrivă, e asemenea lui Iliescu, un bătrân care se încăpăţânează să rămână verde (a se citi roşu). Are electoratul său solid, format din nostalgicii, socialiştii, comuniştii şi stângiştii de stil nou, din pomanagiii şi dependenţii de ajutoarele sociale, din sudiştii şi tuciuriii patriei, uşor de cumpărat cu mărunţiş, din bugetari şi lefegii plantaţi şi lăsaţi să sporească şi să rodească prin pleiada de instituţii publice susţinute din greu de pălmaşii şi "liberalii" naţiei...
Zic şi eu
Adrian Cris
De ani de zile, tot felul de lideri sindicali, "dascăli" şi politicieni (aceştia, nota bene, doar când se află în opoziţie) repetă ca pe o mantră că marea problemă a învăţământului românesc este "subfinanţarea" (la fel sunt prezentate lucrurile şi în ce priveşte sistemul sanitar) şi că n-o să avem o societate educată până când guvernele nu vor aloca 6% din PIB acestui sector. 
Vorba lu' Lulu
Lucian Cremeneanu
Controversele din ultima vreme pe tema virusului, a pandemiei şi a vaccinului au scos în evidenţă diferenţe între oameni într-un mod mai de speriat decât vremea primelor alegeri libere de după 1989. Cei care au traversat acea perioadă ca adulţi îşi amintesc cu siguranţă cât de adânc intrase zâzania între prieteni, vecini şi rude pe tema politicii. Politica era un subiect nou şi savuros, o preocupare interzisă mulţi ani, şi reuşise să trezească în foarte mulţi oameni pasiuni nebănuite.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre noul vaccin anti-Covid și despre campania de vaccinare gratuită declanșată de autorități?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Potrivit Codului administrativ, ministerele se aprobă de către Parlament, prin acordarea votului de încredere asupra Programului de guvernare şi a întregii liste a Guvernului, în procedura de învestitură. Ministerele se organizează şi funcţionează numai în subordinea Guvernului, potrivit prevederilor Constituţiei și codului administrativ.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Sub denumirea de hepatită cronică sunt cuprinse o serie de afecţiuni ale ficatului cu cauze şi grade de severitate diferite, care au ca punct comun faptul că procesul inflamator şi necrotic durează cel puţin 6 luni. Formele uşoare nu progresează sau pot progresa lent, iar formele severe sunt asociate cu cicatrizări ale ţesutului hepatic, cu formarea altui tip de structură a acestuia care pot evolua spre ciroză hepatică.
30 Ianuarie 2019, 11:53

Aparatele radar vor fi, obligatoriu, presemnalizate!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Anul trecut s-a discutat foarte mult în spațiul public despre un proiect de lege care urma să modifice Codul rutier, prevăzând, între altele, obligativitatea presemnalizării radarelor și interdicția ca Poliția să folosească alte autoturisme în afara celor inscripționate vizibil.

Acest proiect a fost adoptat de Parlament și atacat de Președintele României la Curtea Constituțională. Prin Decizia nr. 684/2018, care a fost publicată, însă, abia în 18 ianuarie 2019, CCR a stabilit că aceste obligații sunt constituționale, declarând neconstituționale alte prevederi ale modificării Codului rutier.

În aceste condiții, legea s-a întors în Parlament, unde va putea fi repede adoptată în forma constituţională, cu consecința intrării rapide în vigoare.

În motivarea soluției de respingere a obiecției de neconstituționalitate formulată de președinte, CCR arată că formularea dispozițiilor legale, în forma modificată prin legea criticată, este clară, întrucât poziționarea vizibilă se referă la autovehiculele pe care se instalează dispozitivele destinate măsurării vitezei, fără ca vizibilitatea autovehiculelor respective să fie raportată în vreun fel la distanțele de 500 - 1.000 metri față de radar (în cazul amplasării dispozitivelor radar în localitate), respectiv de 2.000 - 4.000 metri (în cazul amplasării acestora în afara localității). Aceste distanțe au fost prevăzute în mod expres de legea criticată cu privire la postarea panourilor de atenționare privind prezența dispozitivelor radar instalate pe autovehicule staționare sau pe suporții amenajărilor rutiere, precum și a dispozitivelor radar tip pistol.

Ca atare, cât de curând ar putea intra în vigoare aceste dispoziții legale, care prevăd că dispozitivele destinate măsurării vitezei se instalează exclusiv pe autovehicule care prezintă înscrisurile și însemnele distinctive ale Poliției rutiere și care sunt poziționate vizibil, respectiv că dispozitivele mobile, de tip pistol, destinate măsurării vitezei, se utilizează la o distanță maximă de 10 metri de autovehiculele care prezintă înscrisurile și însemnele distinctive ale Poliției rutiere.

Nu în ultimul rând, se prevede că este obligatorie presemnalizarea prezenței radarelor în zonă prin panouri de atenționare, postate mai înainte pe sensul de mers, cu minimum 500 metri în localitate și cu minimum 2.000 metri în afara localității, dar nu mai mult de 1.000 metri în localitate și 4.000 metri în afara localității.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Greșeală!
Articolul cuprinde greșeli nepermise! C.C.R a admis excepțiile de neconstituționalitate referitoare la presemnalizarea dispozitivelor radar ( adică art . 109, alin.6) precum si cele referitoare la montarea panourilor de atenționare ( adică art. 109, alin 7). Soluțiile legislativele prevăzute de art. 109, alin 6-11 si alin 13 au fost declarate neconstituționale. C.C.R. a respins doar excepția de neconstituționalitate referitoare la obligația folosirii dispozitivelor radar din autospeciale inscripționate (art. 109, alin. 4). Prin urmare legea a fost retrimisa in Parlament! Acest articol prezintă informații total eronate!
Postat 30 Ianuarie 2019, 20:40 de I
Domnule Ursuta,
.... poate va faceti timp si ne explicati intr-un articol care este rolul preventiei in aplicarea legislatiei rutiere si mai ales in reducerea numarului de accidente! Poate ne explicati de ce, oricat am creste numarul aparatelor radar, numarul de accidente isi va urma si el trendul ascendent! Si in sfarsit, cateva randuri despre efectele patrularii cu echipaje mobile in masini inscriptionate in intarirea disciplinei in trafic.
Postat 30 Ianuarie 2019, 15:37 de pinonel
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.0186 RON
  • 1 EUR = 4.8742 RON
  • 1 HUF = 0.0136 RON