URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
25 Ianuarie 2017, 09:53

Vremuri grele

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Bolojan a prezentat planurile oraşului pe trei ani. Din start se vede că ne bizuim pe fonduri europene de 60-70 milioane euro, adică o treime din cât am atras în vechiul mandat. Asta pentru că UE ne impune o cotă mai mare de cofinanțare, fondurile transfrontaliere s-au disipat și, în plus, s-au prins între timp și alte administrații că e interesant să te dezvolți pe banii altora.

Așa că, până la urmă, faptul că s-a forțat până la limita suportabilității investițiile în precedentul ciclu de finanţare s-a dovedit o tactică bună. Baba UE a plecat cu colacii și ne lasă doar pesmeți. Iar fenomenul se va accentua în viitor. Totul e ca, atunci când va fi să trăim exclusiv din economiile noastre, marile probleme de infrastructură să fie rezolvate.

Poate vom prinde vremurile când primarul nu va mai echivala veniturile orașului în poduri peste Criș, ci în festivaluri internaționale de folclor sau de teatru. Dar este evident că, la mai puțini bani, viitoarele investiții trebuie foarte bine cumpănite.

Faţă de cele propuse de Primărie mi se pare că s-ar putea face câteva corecții. De pildă, linia nouă de tramvai ar trebui extinsă până la ERA, iar proiectul drumului până la Real II abandonat, dacă tot se va face centura ce ne va scoate la autostradă.

Orașele care au avut inspirația să se dezvolte vor deveni niște poli de creștere indiferent de banii de la Guvern sau UE. Sper ca Oradea să fie destul de prosperă să genereze 15-20 milioane euro anual pentru investiții. Altfel, provincie jalnică scrie pe noi...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
@scortos
Ce apa-canal sa ,,tragi" cu 2% din buget?! Bine, pt. ,,promovarea" (ia-o cum vrei! oricum cuvantul corect este sifonare de fonduri) urbei s-au alocat 8(!!!)%. Vezi raportul directiei economice pe 2016, fila cu structura cheltuielilor de investitii. Si inca ceva: oricum am citit, pe coloana rosie, pe cea albastra, tot 50% a fost gradul de indatorare al Oradiei. Vorba lui Mircea, vremuri grele.
Postat 27 Ianuarie 2017, 16:23 de pinonel
O parere !
Ideea cu liniile de tramvai peste Peta este o magarie urmanistica contra naturii. Unde sunt ecologistii !! ... Drumul de centura interioara trebuie scos pana la REAL II pentru ca asa se pune in valoare zona respectiva altfel va ramane ca o cenusereasa a orasului cu singurul aces pe I. Bogdan si Bihorului insa trebuie trase si utilitatile ca sa se dezvolte aria locuita intre noul drum si M. Corvin pe stanga si pe dreapta zona dealurilor care se varsa in acest drum !
Postat 25 Ianuarie 2017, 22:27 de scortosul
O observatie
Chestia cu linia de tramvai pana la Auchan/Era Center in ideea de a impulsiona negotul pe acolo, e discutabila. Uitati-va la Lotus, trec la doi pasi destule tramvaie si totusi seara dar mai ales in weekend esti norocos daca ai unde propti o bicicleta, necum sa parchezi autoturismul. Lotusul se inchide la 22:00 cand tramvaiele inca circula, dar oamenii prefera sa vina cu masinile.
Postat 25 Ianuarie 2017, 21:20 de pinonel
troleu?
Daca tot e sa se faca, de ce nu troleu? In cazul asta e sosea si pot circula si autoturismele.
Postat 25 Ianuarie 2017, 13:17 de Kid
alta parere
De ce nu Tramvai pana la Aeroport? daca tot e pana la ERA...
Postat 25 Ianuarie 2017, 10:59 de hefaistos
Parerea mea
Eu vreau sa va vad cu sacoșa de rafie in tramvai coborând la Era. Cine vrea cumpărături, să-și umple portbagajul cu cumparaturi... merge cu mașina. In schimb, continuarea centurii până la Real e imperios necesară.
Postat 25 Ianuarie 2017, 10:25 de Jorgensen
!!!!
Tramvaiul până la ERA e o idee chiar foarte bună !
Postat 25 Ianuarie 2017, 10:02 de TDS
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON