MARȚI, 04 OCTOMBRIE 2022

Trei elevi au venit mangă la ore într-o școală din Hidișelul de Sus. Pentru că, deh, ca omul beat, s-au apucat să facă scandal, a fost nevoie de intervenția Poliției. Unul dintre bețalăi, probabil mai nervos, nu l-a ascultat pe polițist și de aici circul a degenerat. Junele a fost încătușat pentru a putea fi scos din școală, iar apoi lucrurile au luat o turnură halucinantă...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
E sufocarea pe care o simţi în lipsa libertăţii, obrazul ce-ţi arde încă sub palma securistului care ţi-a curmat cuvântul, ruşinea că te-ai născut într-un loc atât de cenuşiu. E despre "vom muri şi vom fi liberi", "dreptate, ochii plânşi cer să te vadă" sau "mai bine golan...". E despre mulţumirile primite de la omul simplu, care a găsit în tine singurul ascultător şi reazem, înfruntând "sistemul". Despre orele de nesomn...
Încălcarea disciplinei de partid de către doi consilieri județeni ai PSD Bihor, Ioana Bara și Ciprian Anta, ambii votând joia trecută exproprierile fără de care inelul rutier metropolitan Oradea ar fi rămas încremenit în proiect, a prilejuit, cum era de așteptat, discuții pro și contra.
Credeți că ar fi oportună introducerea autobuzelor școlare pentru scăderea aglomerației din centrul Oradiei?

Colțul juridic
Săptămâna trecută, Înalta Curte de Casație și Justiție a dat publicității o decizie pronunțată în martie 2022, prin care s-a stabilit definitiv că autoritățile locale nu pot condiționa eliberarea unei autorizații de construcție de donarea unei suprafețe de teren. Soluţia este extrem de importantă, deoarece există o practică de mulţi ani la nivelul autorităţilor locale (inclusiv în Oradea) prin care cetăţenilor li se solicită donarea unei suprafeţe de teren către unitatea administrativ teritorială respectivă pentru a le fi eliberată autorizaţia de construcţie.
Tratamentul diabetului zaharat vizează normalizarea glicemiei. Bolnavul trebuie să ştie şi să fie convins de importanţa respectării dietei şi a tratamentului, fiind de asemenea instruit să îşi controleze singur glicemia şi glicozuria (cantitatea de glucoză din urină).
12 Iulie 2022, 20:16

Universul spectaculos: NASA a publicat imagini nemaivăzute, surprinse de cel mai performant telescop lansat în spaţiu (Credits: NASA, ESA, CSA, STScI)

NASA a publicat primele imagini realizate de cel mai performant telescop spațial lansat anul trecut, James Webb, care are rolul de a ajuta oamenii de știință să descopere mistere ale Universului.

Potrivit site-ului oficial al NASA, imaginile au fost realizate cu ajutorul unei camere cu infraroşu de ultimă generaţie (NIRCam), parte din telescopul spaţial, care se află la 1,5 milioane de kilometri de Terra.

Prima fotografie, publicată luni de NASA, arată grupul de galaxii SMACS 0723 care se află la câteva miliarde de ani lumină de Terra (foto).

„Este punctul cel mai îndepărtat pe care omenirea l-a putut privi până acum", a spus Bill Nelson, şeful NASA, în cadrul unei conferinţe de presă susţinută luni alături de preşedintele SUA, Joe Biden, notează CNN

(Credits: NASA, ESA, CSA, STScI)

O altă imagine realizată de telescopul James Webb a fost publicată tot pe site-ul NASA, marţi (foto principală).

Aceasta arată ca un peisaj cu "munţi" şi "văi", dar este de fapt o zonă în care se formează stelele, numită NGC 3324, în Nebuloasa Carina. „Până în prezent, oamenii de ştiinţă au avut foarte puţine informaţii despre influenţa multitudinii de stele tinere, la fel cum sunt cele care se formează în această regiune. Cu Webb, ei vor putea obţine un recensământ complet al numărului şi impactului acestor stele tinere în întreaga nebuloasă", se arată pe site-ul NASA.

Cercetătorii au mai transmis și că NASA va publica în următoarele zile și alte imagini surprinse de invenția uriașă.

Telescopul spaţial a fost lansat de pe Terra în 25 decembrie 2021 de pe o rachetă. Acesta a ajuns pe orbită, la 1,5 milioane de kilometri de Terra în 24 ianuarie, iar în următoarele luni specialiştii de la NASA au făcut mai multe teste

(Sursa foto: Facebook - NASA)

Realizarea telescopului James Webb a costat 10 miliarde de dolari. Webb este un program internațional condus de NASA cu partenerii săi ESA (Agenția Spațială Europeană) și CSA (Agenția Spațială Canadiană).

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!