URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
19 Februarie 2013, 07:27

Tunel sub centru: Primăria orădeană vrea să facă un tunel între Podul Dacia şi Centrul Civic

Tunel sub centru: Primăria orădeană vrea să facă un tunel între Podul Dacia şi Centrul Civic TUNEL LÂNGĂ CETATE. Realizarea unui pasaj subteran între Podul Dacia şi Palatul Finanţelor ar putea fluidiza circulaţia din zona Centrului Civic, oferind în plus posibilitatea înfiinţării unei noi zone pietonale. "Odată mutată circulaţia în subteran, la sol am putea amenaja o piaţă publică nouă, care să facă legătura între Parcul 1 Decembrie şi intrarea în Cetate", spune viceprimarul Mircea Mălan
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Turbogiraţia este o soluţie depăşită. La ore de vârf, ambuteiajele se ţin lanţ, iar dacă până şi localnicii se descurcă greu, străinii nu mai au nicio şansă. Municipalitatea vrea să pună capăt situaţiei prin construirea unui pasaj subteran care să lege Podul Dacia de Palatul Finanţelor.

"Pasajul va degreva circulaţia prin cel mai important punct de conflict din Oradea, care este intersecţia străzii Cele Trei Crişuri cu Calea Mareşal Averescu şi cu Calea Clujului", spune viceprimarul Mircea Mălan.

Sub pământ SRL

Soluţia fluidizării circulaţiei din Centrul Civic prin construirea unui pasaj subteran nu este nouă. Varianta unui tunel lung de circa 200 de metri au dezbătut-o comuniştii încă din anii '80, a propus-o Consiliului Local viceprimarul Mihai Groza în 2006 şi a ridicat-o şi candidatul la Primărie Cseke Attila în 2012. Siliţi de împrejurări, toţi au lăsat-o însă baltă.

Estimată acum şapte ani la peste 7 milioane de euro, investiţia presupune mutarea magistralelor de apă şi termoficare, descărcarea de sarcini arheologice a fostei zone de bătălie de sub zidurile Cetăţii, hidroizolarea tunelului aflat la limita pânzei freatice şi construirea acestuia astfel încât să reziste trepidaţiilor provocate de garniturile de tramvai care trec pe deasupra. Un adevărat coşmar ingineresc...

Primărie, caut finanţare!

02 Mircea Malan_1.jpgCea mai mare provocare o reprezintă însă finanţarea. Pentru că bugetul local e grevat de rate şi cheltuieli de mult programate, Primăria ia în calcul varianta atragerii de fonduri europene. "Vom comanda studiul de fezabilitate al lucrării pentru a scrie un proiect pe care să-l putem depune imediat după deschiderea noului ciclu bugetar al Uniunii Europene, pe 2014-2020", spune viceprimarul Mircea Mălan (foto).

Teoretic, proiectul ar avea şanse la finanţare pe una dintre axele de transport, reabilitare urbană sau dezvoltarea turismului. Motivele sunt multiple. Întâi, pentru că s-ar fluidiza circulaţia în zonă, apoi pentru că s-ar putea amenaja aici o nouă piaţă publică, iar în al treilea rând pentru că ar face posibilă prelungirea arterei pietonale până în buza Cetăţii. Văzut ca o zonă destinată turismului, pietonalul va începe în strada Republicii imediat după Crişul Shopping Center, va coborî pe Corso traversând Piaţa Ferdinand şi Piaţa Unirii, pentru a coti prin strada Vasile Alecsandri pe direcţia Parcul 1 Decembrie cu punct terminal Cetatea.

"Accesul se va face prin viitoarea piaţă publică, pe care am putea s-o botezăm Emanuil Gojdu, cu trecere prin lateralul Catedralei episcopale. Aceasta nu va fi înconjurată cu gard, pentru a oferi acces direct la podul care va da în poarta principală a Cetăţii", explică Mălan.

Pod spre Cetate

02 Mircea Ghitea.jpgConstrucţia podului de lemn peste fostul şanţ al Cetăţii, estimată la circa 100.000 euro, va demara anul viitor şi are deja finanţare asigurată. Podul va avea o lungime de 56,6 metri, se va sprijini pe cinci picioare din beton armat îmbrăcate în cărămidă, şi va lega zona din spatele Catedralei de intrarea principală în fortificaţie. La fel ca artera care duce la Cetate, podul va fi rezervat exclusiv pietonilor şi bicicliştilor, fapt pentru care municipalitatea ia în calcul amenajarea în apropiere a unei parcări subterane. "Parcarea ar trebui amplasată în partea dinspre Casa de Cultură a Sindicatelor a parcului 1 Decembrie, pentru ca turiştii să aibă unde îşi lăsa maşinile", spune Mircea Ghitea (foto), şeful Direcţiei Tehnice din Primărie.

La fel ca în cazul tunelului, edilii speră să construiască parcarea pe bani europeni. Nu de alta, dar bugetul de investiţii al oraşului e programat deja pe câţiva ani de-acum înainte, iar şansele de majorare a sumelor disponibile pentru noi lucrări sunt ipotetice. Precum e, deocamdată, şi tunelul rutier...


DE MILIOANE
31
milioane de lei, la valoarea din 2006 a banilor, ar costa amenajarea tunelului rutier din Centrul Civic

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
55 Comentarii
@pinonel
Pai sa-ti traiasca Mercedesa atunci, sa te bucuri de ea si ea de tine. Ceva glagorie in cap parca ai avea, scrii curatel, ti-am mai vazut zicerile p-aci, combati bine. Un bai parca ti-as zari, asa, printre randuri: n-ai argumente! Zici ca-s militist si altii imi zic javra (la altii am dubii ca ar fi chiar altii, n-au nici ei argumente, bat si ei la tastatura ca la masinile vechi de scris), dar pe ce te bazezi, monser? Ca nu zic ca tine? Ca nu spurc tot ce face primaria? Mi-e sila de hoti, insa mai sila-mi-e de lingai si detractori. Eu cred ca tu poti mai mult de atat, rogu-te nu ma dezamagi. Nu-i nevoie de puncte comune, nitel respect e suficient.
Postat 21 Februarie 2013, 13:25 de dan oradeanul
@dan ot Oradea
N-am Audi, am un Mercedes, nu-i cine stie ce, dar mie-mi place ! Motorul are peste 3000 cmc, dar masina e inmatriculata afara. Pe numele meu. N-am incurajat si nu voi incuraja hotia, indiferent ca-i promovata de nea ilie, de tariceanu, de copy-lot sau de alt derbedeu cocotat de turma de idioti mult prea sus fata de cati bani face; si el si turma. In rest, ceva-ceva tot e : tu-ti zici hingher, da' scrii ca un militist, altul te/va numeste javre... parca se leaga. Altceva nu pot comenta, nu avem niciun punct comun, oricum ai suci-o
Postat 21 Februarie 2013, 13:15 de pinonel
haha inca o data
@pinonel: in masura in care tu esti acelasi cu romanul cu Audi A 8, ala de platea mai mult pe masina ca pe casa pentru simplu motiv ca doarme in masina sau chiar oradean (desi aici imi cer scuze, atat de jos nu cred ca poti cobori) e posibil ca si eu sa fi fost clonat de altii. Oricum, sunt mult prea multi clantai pe aici, latratori fara obiectiv, niste maidanezi care latra a pustiu ca sa nu fie nevoie de cineva sa-i puna la punct. Uite, tocmai mi-a venit o idee, sa-mi schimb nick-ul in "hingheru" :) Nu, domnu' pinonel, nu am eu treaba cu aia de zici, desi le apreciez verbul dinamic, sanatos, chiar daca prea gros uneori. Trebuie echilibrata situatia, nu se mai poate continua asa, trebuie dat peste bot la aia care-s Gica-contra la tot si la toate si spurca tastele cu balele lor de turbati. Ce e corect trebuie apreciat, ce e gresit trebuie criticat, insa astia murdaresc tot ce au ei impresia ca nu le convine.
Postat 21 Februarie 2013, 12:04 de dan oradeanul
@eu @dan..., @altul
Comunisti, necomunisti, da' mie-mi pare ca ati fi una si aceeasi persoana ! Dr. Jekyll and Mr. Hyde va spune ceva ? Raspundeti-va fara ajutorul net-ului, evident, daca puteti ! O remarca speciala pt @eu : tu esti latura murdara a trio-ului, da-ti joci bine rolul, asa esti tu !.
Postat 21 Februarie 2013, 11:45 de pinonel
@oradean
(...) Analfabetule, la scoala cu tine, vezi ca s-a inventat tasta \"-\" liniuta aia din partea de sus a tastaturii, defectule, care se mai numeste si \"minus\" adica exact ce esti tu, probabil d-aia te feresti s-o folosesti, lingau comunist. La canal cu tine, cocalar damblagit! Continua sa postezi despre Audiul tau, este ca esti frustrat ca n-are coviltir ca sa sa-ti aduca aminte de locul copilariei tale? Insa cu siguranta are buda-n portbagaj, nu?
Postat 21 Februarie 2013, 09:22 de eu
interesant
Foarte interesante postari. Se pare ca @eu a deranjat un cuib de nostalgici comunisti, posibil pensionari din Iosia frustrati ca au trebuit sa plateasca mai mult la incalzire, bieti trepadusi cu sacose de rafie ce au descoperit si ei recent internetul. La argumentatii solide se raspunde cu "ba pe-a matii" injurii si alte mascari, demne de niste mahalagii. Am sa fiu mai atent pe viitor si daca mai vad tembelisme ca ale celor doi oradeni (probabil unul si acelasi), am sa intervin. Sper ca indivizi precum @eu sa nu dezarmeze, panaramele oradene trebuiesc pocnite peste bot, astia nu stiu sa se comporte altfel.
Postat 21 Februarie 2013, 09:04 de dan oradeanul
pacat
@Oradene, ce-ti veni sa te bagi taman cand discutia era mai interesanta? Nu-ti convine, nu citi, ce te apuci sa jignesti? Vezi ca @eu asta e cam sensibil :) Oricum, bine ti-a zis, chiar daca un pic prea aspru. @Adi Oradeanul, au fost multe momente in care @eu te-a intrebat direct si ai raspuns pe de laturi. Ce treaba are podul din Iosia cu Primaria? ala e la drumuri nationale. Nu cred ca poti fi atat de obtuz sa nu recunosti ce s-a facut bine. @eu, pacat ca nu te poti stapani, asa e pe aici, plin de tarani cu masini de masini :) Nu te necaji, mai da-le peste bot astora care latra si stau cu mana intinsa la primarie. Bolojan e baiat bun insa nu stie sa-si vanda marfa si unii clantai vor sa-l muste de fund. Asa-i trebe daca vrea sa faca bine :) Hai noroc si nu mai fiti atat de tafnosi!
Postat 21 Februarie 2013, 08:57 de altul
@eu
Regret ca m am adresat tie pe un ton mai sever ! Esti o biata potaie de a bolovanului, schelalai si tu pt un os, ce vina ai ca nu vrei sa crapi de foame ? @Adi Oradeanul Lasa l dra*ului de **** nu i mai raspunde astuia !
Postat 21 Februarie 2013, 08:51 de Oradean
@Adi Oradeanul - la buna vedere!
@Adi Oradeanul: mi-a facut placere sa discutam, nu sunt in totalitate de acord cu parerile tale, dar ti le respect. Eu sunt mai tolerant din fire si nu cred ca toti oamenii sunt hoti pe lumea asta. Apreciez lucrurile facute - si sunt o gramada de lucruri bune facute in orasul asta - fara sa neg ca se putea face mai bine. Te rog sa ma scuzi dar la tine am gasit doar o pornire oarecum furibunda anti-Bolo, fara a oferi alte solutii, comentand adeseori pe langa subiect doar pentru ca nu-ti place conducerea orasului. Banuiesc ca, dupa probleme cu gazul si geotermala, locuiesti prin Nord, asta e, eu personal n-am treaba nici cu gazul nici cu apa geotermala, mi se pare aberant s-o scoti din pamant ca sa te incalzesti mai ieftin. Nu sunt nici pe departe din cei care se uita la planse, insa nu pot sa nu remarc lucrurile facute de Bolo in asfaltari, poduri, locuri de parcare (atata cat s-a putut). Apropo, poti sa-mi spui o singura investitie majora de pe vremea lui Filip? Nu, nu Siemensurile mai scumpe ca avioanele sau bolovanii chinezesti de pe Republicii. Si altele decat cumpararea in nume personal a cladirilor din Piata Unirii :) Pe de alta parte, chiar daca mi-ar face placere sa mai discutam/intepam :) pe teme asemanatoare, locul asta a devenit imund pentru o discutie civilizata prin aparitia unor scursuri umane precum rebtul asta cu Audi A8. Iti doresc numai bine!
Postat 21 Februarie 2013, 00:00 de eu
d@x.ro
@oradean: javra sa-i sa-i spui lu' tac'tu care ti-a dat haudiul ala A8, potaie raioasa. Ce te bagi in vorba, bai l*mbric tepos?! S-o lingi pe m*-ta, ga*zar bor*at ce esti, hush la haudiul tau cu coviltir, ci*roi imp*tit
Postat 20 Februarie 2013, 23:59 de eu
Scuzati-ne ca GANDIM! SAU ANTI-SA TRAITI! ORDONATI!
Pt. curiosi (@eu)- nu e greu in ziua de azi sa gasesti informatiile si promisiunile sau laudaroseniile unora! Baiu' e ca unii ne prostesc sau ne iau de prosti ...ne arata o poza, o plansa si gata ramanem muti de uimire! Sigur ca s-au facut multe in ultimii ani dar nu uitati ca lucruri importante cum e CET-ul, circulatia prin oras au ramas in acelasi stadiu ca pe vremea lui Filip. Smecheria si incapatanarea conducerii Primariei, uneori chiar amatorismul acestora nu au sa ne ajute in viitorul apropiat ! Vezi taxa de blocare pe care oradenii o pot contesta, impozitari aiurea, proiecte incepute si nefinalizate (vezi iluminat pe CORSO, pod Iosia Nord), reteaua de gaz a orasului, reteaua de termoficare a orasului, solutii privind utilizarea apei geotermale... Cum ziceam si Ceausescu a inceput si facut multe, unele utile altele degeaba... Ma dezamagesc persoanele, admiratorii de ocazie, aplaudacii care, chiar daca nu au un castig direct (nu sunt direct interesati) din anumite actiuni ale primariei raman uimiti si PRIVESC CA VITELUL la POARTA NOUA! Daca am gandi putin NU NE-AM MULTUMI CU LUCRARI DE CALITATEA A DOUA CU CHELTUIELI UMFLATE pe care pana la urma le vom plati tot noi oradenii!
Postat 20 Februarie 2013, 16:28 de Adi Oradeanul
@eu mars, javra !
Gata, termina, esti incapatanat ca cel pe care l pupi in k*r, gata gata sa cred ca a pus chiar el mana pe pix ! Nu vezi ca te prinde @adi mereu cu pantalonii in vine ? Asta e, ti ai gasit nasul, treci in cusca si linge te ! Poate altadata
Postat 20 Februarie 2013, 15:00 de Oradean
!
Dom'le Adi vad ca esti studios nevoie mare, respectele mele! Da' ti-a luat ceva sa sapi in arhiva, hai? :) Nu-s specialist in drumuri sau preturi de bretele si care, dupa parerea mea ar trebuie sa fie vreo 4 pentru fiecare pod. La vreo 300 m fiecare si avand in vedere ca podurile vor avea vreun km fiecare, pastrand proportiile de lungime (desi sigur nu asa se calculeaza) parca nici nu e mult de plata pentru bretele fata de poduri. Daca insa te incalzeste cu ceva eu sunt gata sa aprob pozitiv ca Bolo si gasca lui sa infunde puscaria daca l-or prinde cu ceva matrapazlicuri! Daca insa atata costa podurile alea, asta e ce, platim. Va fi oricum mai bine decat sa stai la stop sa traversezi centura, nu crezi?
Postat 20 Februarie 2013, 13:38 de eu
Sa nu exageram ...dar atat VA PLATI PRIMARIA
Daca promiti ca nu te enervezi, te rog sa citesti articolul din 03 decembrie 2012 din Bihoreanul \"Cartierul Grigorescu va fi legat de oraş prin două \"poduri\" care vor supratraversa şoseaua de centură\" unde dl. Primar Bolojan declara costurile deja lamurite de 15 milioane de EURO-10 milioane pasajele suportate de CNADNR= 5 milioane de EURO pentru 2 bretele. Daca mai calculam la 200.000 locuitori =25 EURO / locuitor, 100 EURO pe familie de 4 persoane. Bani care Primaria ii va cheltui... daca deja e estimat!!.. din impozitele platite de noi, din imprumuturi contractate de Primarie. Costurile sunt date direct de dl. Primar (vezi si poza)!
Postat 20 Februarie 2013, 13:27 de Adi Oradeanul
de acord, in sfarsit
@Adi Oradeanul: Hai sa nu exageram, cine a zis ca vor costa bretelele atat?!
Postat 20 Februarie 2013, 11:29 de eu
de acord, in sfarsit
@Adi Oradeanul: In sfarsit vad ca vorbim aceeasi limba si asta e foarte bine. Nu pot sa raspund la intrebarile referitoare la legaturile de subordonare sau colaborare intre PMO-CNADR-Selina. Probabil fac parte din aceleasi legaturi politice dubioase pe care le clamam atata, parca la CNADR era la un moment dat un oradean, din pacate unul prost si hot pe deasupra. Ce am tot vrut insa sa subliniez este faptul ca, pe mine ca oradean, ma intereseaza ca lucrurile sa se faca bine, chiar daca in mai multi pasi. Nu cred ca e benefic ca, o data constatat ca un lucru merge prost, sa il lasam asa pentru ca a arata la nesfarsit cu degetul si a avea ce posta pe net. Nu stiu si sincer nu cred ca Bolojan sa fie un hot, e un om ca noi toti care mai poate si gresi. Nu s-a declarat niciodata atoatestiutor, s-a bazat pe oameni si el care probabil ca mai gresesc. Indiscutabil insa a facut pentru orasul asta mult mai multe lucruri bune, nu numai in comparatie cu banditul ala de dinainte. ca se putea si mai bine, asa e. Ca probabil s-au risipit niste bani, asa e. Nu se compara insa costurilor unor giratii pe centura cu tramvaiele Siemens care au fost de fapt principalul motiv pentru care s-a facut giratia aia de langa pod. Eu zic ca trebuie sa vedem lucrurile prin prisma a ce ne pot aduce bun aceste proiecte, nu neaparat sa carcotim tot timpul. Ca se puteau face si mai bine, asta e fara doar si poate!
Postat 20 Februarie 2013, 11:25 de eu
BRETEAUA CA AUTOSTRADA
Daca Primaria va plati breteaua (deci 2 pasaje x o rampa si o panta pt. un pasaj) fie de cat crezi dumneata 300 de metri... sa fim darnici 500 de metri... rezulta 2x2x500metri=2 kilometri de drum cu doua benzi, trotuar si o pista de bicicleta vor face 5 milioane de euro!!!... daca pasajele se fac din banii CNADNR!!! Pai costul standard de autostrada e de 6 milioane de euro/km!!! Sia sta este o medie in care intra si viaducte, podete etc. SCUMP DOMNULE SCUMP!
Postat 20 Februarie 2013, 11:23 de Adi Oradeanul
Din mai multe pareri trebuie sa iasa ceva bun
@eu: Dl. Ilie Bolojan e primarul orasului Oradea, soseaua de centura si implicit giratiile sunt ale CNADNR (societate nationala) care nu are nimic de a face cu primaria (subordonari, actiuni etc). Cum poti comanda sa se faca ceva la o institutie in care oficial nu ai nici o legatura (aceasta supozitie incercam -dificil e drept-sa o aplicam si intre Selina si Bolojan)? Pt. ca dumneata recunosti, chiar si la misto, ca Bolojan a gresit. Daca se facea dupa un proiect avizat de CNADNR NU CRED CA SE AMPLASAU ATATEA GIRATORII. Daca cauti pe Google 92719601 ...Normativ pt proiectarea ...treceri la nivel si giratorii.pdf vei vedea cum ar trebui sa se lucreze... Baiul e ca nu a platit (bani ma refer)nici CNADNR nici Bolo sau mama lui ci a platit Oradea... Daca nu credeti cautati pe Bihoreanul un articol unde ni se spune ca Primaria plateste, imprumuta Selina pana ce CNADNR se va lamuri sa plateasca lucrarile!!! Pe ce baza? Iar cand e vorba de miliarde de lei ar fi foarte greu sa intrebi specialistii cum trebuie procedat si lucrat in fiecare domeniu si sa nu dai din maini si sa-ti impui parerea... ca asa vrei tu! A mai fost un Ceausescu care stia de toate si dicta cum sa se faca !!!
Postat 20 Februarie 2013, 11:13 de Adi Oradeanul
oradeanului Adi
Batrane, tu esti un caz rar :)) Nu pricepi ca pe tine te cheama Adi Oradeanul si la nume, in campul de sus, atunci cand incepi sa postezi, trebuie sa treci "Adi Oradeanul" si nu "eu"?:)) "eu" sunt eu, tu esti Adi Oradeanul, ce-i asa greu? :)) Cat despre giratiile alea... tu chiar esti bolovan si nu poti/nu vrei sa intelegi ca alea de pe centura s-au facut de CNADR, ca ei au decis sa le puna si ca Bolojan a cerut sa se desfiinteze?! Ca toata centura a fost facuta dupa proiectul si banii CNADR si nu dupa cum a vrut Primaria care nici n-a platit pentru ea?! Ca si in viitorul proiect, ala cu pasajele, Primaria va plati doar bretele de acces pe pasaje si nu pasajele in sine?! Ce naiba, concentreaza-te, pareai baiat destept, nu ma dezamagi!
Postat 20 Februarie 2013, 10:35 de eu
rusine sa va fie , vreti VOT ?
ajutorul pentru incalzire cand se da c, cei de la ASCO au in sarcina de serviciu \"nu stim, mai sunati\" cum este posibil asa ceva ? de ce VOTAM toate jegurilepenale daca nu stiu administra conform legii ? PREMIERUL PONTA are dreptate nu poate raspunde de PRIMARI anallfabeti pe care ii votati prin voturi cumparate:)))! trebuie schimbata legea si demisi PRIMARI care nu au capacitate intelectuala sa administreze un amarat de oras ca ORADEA.
Postat 20 Februarie 2013, 09:43 de mizerii sociale
@Adi Oradeanul
Scuze, iar m-am prostit ! Uite, am gasit adevaratul motiv pt. care se desfiinteaza sensurile giratorii de pe centura : prostia lui ilie bolovan. Asa cum te intrebam retoric mai jos, citez : ,,Tu faci absolut toate lucrurile perfect din prima incercare ?!\" Asa si ilie bolovan mai incearca, mai gresesti, ca doar nu el plateste ((( = : In continuare il citez din ebihoreanul, 03.12.2012 : ,,Între cele trei sensuri giratorii din Calea Aradului, de la Real şi cel de la strada Universităţii sunt doar 500 de metri, în vreme ce conform normelor ar trebui să fie minim 2 kilometri\", a spus ilie bolovan. Recunosc ca ilie bolovan a gresit, ca tot 500 de metri erau si cand s-au facut sensurile, dar repet, nu erau banii lui nici ai lui ma-sa si oricum cei de la selina nu-s mofturosi, bani sa iasa !
Postat 20 Februarie 2013, 09:26 de eu
oradeanului Adi
Mosule, devii confuz, zau asa... In primul rand te incapatanezi sa semnezi cu "eu" creiand confuzii, tu esti "Adi Oradeanul", ai uitat?:) Pe urma in ultima ta postare zici de pasajele supraterane, care vor fi facute partial din banii nostri ori noi vorbeam de giratii, care au fost facute de CNADR si care au fost desfiintate la cererea lui Bolo pentru ca incurcau pasajele. Te deranjeaza ca se vor face acele pasaje?! Iti plac mai mult giratiile?! Ce iti doresti de fapt in afara de sa-l injuri pe primar?! Recunoaste ca e un scop mic, care nu merita atata efort...
Postat 20 Februarie 2013, 08:42 de eu
@Adi Oradeanul
Iarta-ma, am vorbit fara sa stiu, mi se mai intampla sa ma ia valul, cred ca se observa in postarile mele ! Ai dreptate, uite ce am gasit in ebihoreanul din 28.08.2012, citez : ,,Pasajele supraterane pe care primarul ilie bolovan intenţionează să le construiască peste şoseaua de centură pentru a fluidiza traficul pe inelul ocolitor al oraşului încep să prindă contur.Consiliul local a aprobat suportarea integrală de la bugetul local a costurilor cu elaborarea documentaţiei tehnice aferente celor două pasaje peste şoseaua de centură în zona străzilor Ciheiului şi Nojoridului, inclusiv a rampelor de acces şi a joncţiunii cu drumurile adiacente, acestea urmând să fie predate CNADNR. Întrucât drumul de centură face parte din domeniul public al statului, cele două părţi au convenit ca partea superioară de construcţie a pasajelor, care va trece pe deasupra şoselei de centură, să fie executată de către CNADNR, iar construcţiile ajutătoare, care vor face legătura între partea superioară a pasajelor şi sol, respectiv rampele şi drumurile de legătură dintre pasaje şi drumurile adiacente să fie finanţate din banii orădenilor. \"
Postat 20 Februarie 2013, 07:49 de eu
anonim
Proiectul este vechi - de cca. 5 ani daca nu mai mult - si este rezultatul unui concurs de arhitectura si sistematizare din perioada anilor `80 cand arh. Moisi Alexandru a propus o solutie de a masca/devia circulatia carosabila, lasand loc unei zone verzi cu alei pietonale si piatete publice, respectiv linii de tramvaie, realizand axul P-ta Unirii, Parcul 1 Decembrie, Casa de Cultura, Centru Civic, Catedrala Ortodoxa, Cetatea Oradea, si tot arh. Moisi Alexandru impreuna cu arh. Hermann A. Krisztian au reluat aceasta idee care in aceasi perioada a anilor `80 a fost salutata de catre Uniunea Arhitectilor din Romania (U.A.R.) publicand-o in una din revistele de colectie a vremii respective, revista breslei "Arhitectura". P.S.: NU este o idee a P.M.O. sau mai stiu eu al carui edil, este ideea unor arhitecti care au incercat sa arate ca se poate si in Oradea realiza sistematizari de valoare... aviz! solutia castigatoare al arh. Moisi Alexandru!
Postat 19 Februarie 2013, 23:50 de anonim
?!
@Adi Oradeanul: zici ca s-a facut giratia fara aprobarea Politiei Rutiere?! Pai nu se trage o linie pe asfalt, nu se pune un stalp cu semn de circulatie fara aprobarea rutieristilor! Te deranjeaza ca spun de soferii cu capul intre spitele volanului si care intra in giratie si dau prioritate de dreapta incurcand circulatia?! Eu trec zilnic pe acolo de 4-5 ori si am vazut nenumarate cazuri! Cat despre eficienta politistilor din giratie, hai sa vedem ce zici de politistul ala care sta in fiecare dimineata la coltul dinspre parc al giratiei, cum vii dinspre pod si poti face la stanga spre Clujului sau Cantemir sau dreapta spre parc. Ce rol are el?! Nu l-am vazut niciodata facand ceva, doar sta ca boul acolo, nu poate face absolut nimic pentru fluidizarea circulatiei. Ca s-au facut trotuare si apoi s-au desfiintat, da, este o problema, dar cred ca poate fi trecuta la greseli de proiectare sau de evaluare a impactului. Tu ce zici ca trebuia sa se faca, sa le lase acolo daca s-a gresit?! Tu faci absolut toate lucrurile perfect din prima incercare?! In rest te cam contrazici, batrane, da, giratiile de pe centura le-a facut CNADR, Bolo le-a scos, nu s-au facut pe banii Primariei, iar un imprumut e un imprumut, ce naiba!
Postat 19 Februarie 2013, 23:34 de eu
@eu contra ORADENI care vor sa circule
Sa va iau mai incet cu argumentele sa nu va ENERVATI... ca daca va \"lamuriti\" cu modul de actiune al Primariei.... Ziceti \"si acum sunt cozi, din cauza soferilor batuti in cap (eu as zice ca si din cauza politistilor care sunt in zona).\" Deci supergiratia ar fi OK doar ca nu stim circula si astia de la Rutiera sunt prosti (de aceea nu i-a intrebat BOLO -a se citi a cere avizul Politiei rutiere inainte de a construi \"LUCRAREA\"). A fost facuta intai fara semafoare cu acces din Averescu spre Gojdu, apoi fara acces, cu trotuare perpendiculare pe sala de sport a Lic. Gojdu, apoi mutate mai incolo, apoi semafoare.... deci o \"bijuterie\" de lucrare facuta si refacuta pe banii nostri ... Ziceti\"Giratiile pe centura sunt opera alora de la drumuri nationale, Bolo a cerut sa le scoata. \" HAi serios sa va dau niste link-uri de pe Bihoreanul unde ni se spune ca Primaria a platit Selina -Imprumut(oare cat e de legal ce zice Curtea de Conturi?) ca CNADNR nu avea bani... si link unde ni se comunica faptul ca giratiile trebuie desfiintate pt ca nu respecta normele de constructie a drumurilor nationale
Postat 19 Februarie 2013, 22:38 de Adi Oradeanul
Da gropi, sosele, aeroport si gaz pe cand ???
Suntem printre ultimele orase din tara cu asemenea hal de gropi. Drumurile sunt praf, parcari din parti, gaz doar la butelii. Fratilor, platesc 700 de lei (!!!!) adica o caruta de bani la caldura la apartament, in timp ce sora mea in Santandrei 400 (!!!) la suprafata tripla dar cu gaz. Pe ce lume traim ??? Cat o sa mai dureze mafia taranilor de la CET ? Trei sferturi din orasele mari din Romania are gaz din anii 70 si noi , in epoca de piatra a bolovanului. Eu zic sa se ocupe de drumuri, parcari, gaz, aeroport si pe urma de pista de ozn-uri. Ca sa nu mai zic ca nici Dumnezeu nu stie cand se opreste apa sau caldura in Oradea.
Postat 19 Februarie 2013, 22:06 de ioan oradea
?
@Carp: stai ca nu inteleg... Cineva din UE, ca aia au fondurile, n-au alta treaba decat sa caute idei bune sa le dea bani?!?!
Postat 19 Februarie 2013, 19:04 de eu
Mare e grădina ... !?!
Apa, canalizarea, termia, energia electrică, transportul public, sănătatea, educaţia şi învăţământul, modernizarea administraţiei, etc, etc. Capitolul "tuburi pe sub pământ că nu mai încap pe deasupra" nu am văzut să apară pe lista priorităţilor municipalităţii până în 2016. Ca să nu vorbim şi de faptul că nu se face aşa, căutând fonduri europene când, de fapt, e invers, în sensul în care o idee bună e găsită inevitabil şi la timpul oportun de sursa fondurilor. În consecinţă, viceprimarul ăsta e un idiot !?!
Postat 19 Februarie 2013, 18:56 de Carp III
scuze
Imi cer scuze pentru iesire de mai inainte, intr-adevar mi-am iesit din fire. Sigur ca am scuza celui care a replicat la un atac suburban, dar totusi... trebuia sa ma abtin! Scuze inca o data!
Postat 19 Februarie 2013, 18:46 de eu
de unde vin banii
Se pare ca antevorbitorii mei, cred ca eu si cu ponderatul, au dreptate cand spun ca pe aici se bate campii. Ce are impozitul pe masina cu banii locali? Pai daca ai Audi A8 e normal ca vei plati mai mult decat unul cu Logan, chiar asa e peste tot in lume, asa e normal. Si asta nu tine de primar, e o decizie a guvernului, ce are sula cu prefectura? Iar astalaltul cu autostrada, e alt exemplu, banii pentru autostrada nu vin de la Primarie, domnule! In fine, dezbaterea e interesanta, intrebarea esentiala e totusi - si parca a mai zis unul mai jos - cum e mai bine? Cu giratie? Cu table de stop sau cedeaza trecerea? Cu tunele? Oriunde ar fi ele! Banii vin in mare parte de la UE, de ce sa nu-i folosim? Pai daca isi schimba amicul Audiul de care ii atat de mandru cu o Dacie, numai din banii pe cauciucuri poate plati un impozit mai mare!
Postat 19 Februarie 2013, 18:39 de altul
calm, calm
@roman cu Audi ce vrea sa plece din tara: cine te opreste, nene? Faptul ca ai Audi nu te face mai destept, sa stii, iar limbajul tau de mahala te califica cel mult in categorie celor care au masina mai scumpa decat casa. De ce crezi ca ne intereseaza cat plateste tu impozit pe hardughia aia de Audi A8?! Un eventual tunel pe sub Piata Independentei ti-ar permite si tie sa te misti mai usor prin oras. Dar mai bine du-te la tara, asa cum ti-ai propus, ai fi mai aproape de animale, cu ele poti sa vorbesti cum vrei. @eu: pacat ca ti-ai iesit din fire si ai raspuns - asa cum merita de fapt - celui cu Audi. Ala probabil e frate cu taranul cu Maseratti care apare pe youtube. Pana atunci argumentele tale au fost pertinente si in mare parte reale. Probabil esti mai nou p-aci si nu esti obisnuit cu papagalii care isi refuleaza frustrarile. Toata lumea se pricepe la toate, cel mai mult sa distruga. Nu-i baga in seama si nu mai replica magarilor, nu merita sa irosesti tastatura pentru ei.
Postat 19 Februarie 2013, 18:31 de oradean ponderat
Fantezii
Coborati cu picioarele pe pamant! Bine ca pentru Autostrada Transilvania nu sunt bani, dar vor fi pentru tunele in centrul civic. Mai degraba atunci incercati un pasaj subteran de pe Averescu pe Romana, paralel cu Crisul si cu promenada.
Postat 19 Februarie 2013, 18:27 de talibanul portocaliu
taranului cu Haudi
CENZURAT
Postat 19 Februarie 2013, 16:49 de eu
@eu
Cine ma-ta te crezi, da Vinci, de te bagi ca musca-n k*ru' calului la orice subiect ? Stii cat e taxa pt. Audi A8 oriunde in lume, stii ca trebuie aruncati bani cu lopata in gaura neagra patronata de gligor, stii care sens giratoriu (jiratie zic tampitii in frunte primul aritmetician al urbei !) l-a nasit nea ilie si pe care l-a vrut avortat, etc, etc, dar un lucru nu-l stii : poti pupa-n c*r in liniste, nu trebuie sa ne spui si noua ! P.S. Oricat repeti niste tampenii, ele nu devin judecati de valoare ci raman tot tampenii !
Postat 19 Februarie 2013, 16:08 de eu
centru civic
Vati gandit si la locatarii din zona? Ati estimat cumva si durata de realizare? Nu de alta...dar am vazut live constructia TURBO-GIRATIEI si stim foarte bine ca au fost multe cazuri in care s-a daramat tot ce s-a construit in ziua anterioara...evident...pe bani.
Postat 19 Februarie 2013, 16:07 de centru
increzator
@roman fugar din tara: oriunde in lumea asta pentru un Audi A8 vei plati o caruta de bani impozit. Poate schimbi Audi-ul cu o caruta si atunci sigur vei plati mai putin :)
Postat 19 Februarie 2013, 15:32 de eu
dezamagit
Acum platesc 2100 ron impozit pe un audi A8 cat pe doua case si trei terenuri inmultit cu doi. Pana termina Bolojan proiectul si vor incepe lucrarile la porcaria de care se discuta ma voi muta din oras. Cred ca multi vor face la fel. Bolojan se va muta si el si sarmanii oameni care vor ramane vor plati toata viata lor ca robii.
Postat 19 Februarie 2013, 15:27 de roman fugar din tara
Carcotasului oradean...
@Adi Oradeanul Repet ce am spus in primul post, se pare ca sunt multi bagatori de seama care habar n-au ce vorbesc, care ar vrea sa vina totul imediat, atunci cand au ei nevoie, fara sa scoata nici un ban din buzunar. De parca Primaria ar primi bani de la Sfantul Duh!
Postat 19 Februarie 2013, 13:49 de eu
Carcotasului oradean...
@Adi Oradeanul La momentul cand s-a facut giratia s-a pus problema tunelului, era mult prea scumpa atunci, mai mult orasul era deja angajat in proiecte de milioane de euro, insa nici acum nu e ieftina. Si cum, ma rog, trebuia procedat de fapt?! Sa stam 2-3 ani pana e gata studiul si sa asteptam ca boii la semafoare?! Pe Averescu, atunci cand erau semafoare in loc de giratie coada era pe la maternitate. Sigur ca si acum sunt cozi, din cauza soferilor batuti in cap (eu as zice ca si din cauza politistilor care sunt in zona). Giratia va fi in continuare, e nevoie pentru strazile laterale, tunelul se va folosi doar pentru axa Magheru-Cantemir. Oricum, chiar daca se va aproba, pana e gata studiul pe care-l clamezi, pana vin banii, pana se termina totul inseamna inca minim 5 ani. Sa stam pana atunci la semafoare?! Giratiile pe centura sunt opera alora de la drumuri nationale, Bolo a cerut sa le scoata. Drumuri in zone nelocuite? Adica ala din Nufarul pana la cimitir? habar n-ai ce vorbesti, ala e un drum extrem de util pentru cei din zona. Acuma e o problema ca sunt prea multi stalpi de iluminat?! pai hai inapoi in comunism, unde nu erau de loc!
Postat 19 Februarie 2013, 13:48 de eu
Carcotasului oradean...
@Adi Oradeanul Nu inteleg care e problema ta de fapt? Ce trebuia sa se faca pentru CET, sa se inchida?! Sa trecem toti pe gaz in fiecare apartament, transformandu-ne in potentiale bombe si sa platim de 3-4 ori mai mult asa cum platesc toti cei care se incalzesc pe gaz?! Nu stiu ce calcule ai facut de ti-au luat tie 46 de ron, mie nu mi-au cerut si daca mi i-ar cere i-as da, pentru ca e clar o solutie buna, asta cu modernizarea CET-ului.
Postat 19 Februarie 2013, 13:44 de eu
@EU cu cei de la Primarie
Oradeni, sunt cativa printre noi care prefera sa se faca experiente pe buzunarul nostru... "Ce e un plus de 10-20 de lei la impozit!?". "Hotarati-va, dragilor, ce e mai bine? Semafoare? Giratie? Tunel? Voi ce-ati vrea, sa va teleportati din Rogerius in Nufarul, cu masini cu tot?! " Pai am vrea ca investiitile sa se faca CU CAP dupa proiecte, pe baza de studii (de trafic, de circulatie in cazul in speta) si nu pentru 2-3 ani dupa care incercam altceva... Se cheltuie bani aiurea... se imprumuta orasul (vezi ultimul imprumut pt CET de 14 milioane - aproximativ 46 de lei pe oradean 184 de lei pe o familie de 4 persoane) in investitii care dupa 2-3-4 ani nu mai sunt valabile (giratiile refacute de pe centura, drumuri in zone nelocuite - malul Petei, stalpi de iluminat pusi la 3 metri unul de altul, etc). Pentru a da un exemplu oradenilor carcotasi propun ca dl. "Eu" sa crediteze Primaria (impozit marit de 5 ori, gaj imobilul proprietate personala, de 10 ori impozitul pe autovehicul) pentru a putea face lucrari "utile"!
Postat 19 Februarie 2013, 13:31 de Adi Oradeanul
I-auzi,ia!
E prima idee cu adevarat indrazneata care emana de langa Turnul lui Iancu. O notez ca atare!
Postat 19 Februarie 2013, 13:30 de gyorgy tozser
realitate
IN LUNA MARTIE INCEPE MODERNIZAREA RETELEI DE APA SI CANALIZARE DE PE STRADA MOSCOVEI SI STRAZILOR INVECINATE
Postat 19 Februarie 2013, 13:27 de doru
Nicicum nu e bine
Ce ma surprinde pe mine e numarul mare de bagatori de seama care-si dau cu parerea complet aiurea. Banuiesc ca o mare parte din cei de mai jos s-au bagat singuri in seama si cand s-a facut giratia, de ce se face, de ce nu se face tunel, etc. Pai hotarati-va, dragilor, ce e mai bine? Semafoare? Giratie? Tunel? Voi ce-ati vrea, sa va teleportati din Rogerius in Nufarul, cu masini cu tot?! Ce solutii aveti, care credeti ce e ideea mai buna?! Tot comentati despre costuri, ca vor creste, cu cat au crescut pentru ca s-a luat creditul ala mare pentru reabilitarea retelelor subterane si asfaltari?! Cu 16% in 3 ani?! Platim ca impozit pe apartament 100-200 de ron pe an, vi se pare o suma atat de mare incat sa comentati daca se vor mai adauga 10-20 de ron pe an?! Sa fim seriosi... Omul asta cauta solutii, intelege ca sunt probleme in zona aia si voi comentati aiurea...
Postat 19 Februarie 2013, 12:29 de eu
???
la fondurile europene adauga si primaria 15-25 la suta din costuri si atunci ma intreb cit vor creste darile cetatenilor la bugetul Gibonului?avem deja cele mai mari preturi la utilitati din toata tara vedeti doar pretul la apa cit a crescut in ultimii 5 ani,pe ianuarie apa calda a fost 22 lei m.c. fara sa mai vorbim de caldura,curent ,cablu,etc,cind ai un BOLOVAN de git,normal ca megem la fundul crisului unde apa e mai ieftina,deci votati BOLOVAN si scufundati oradea
Postat 19 Februarie 2013, 11:21 de luky
CALCULU' din 2006 e BAZA
Nu exista studiu de fezebilitate, proiect, nu se tine seama de trafic si de axa principala de circulatie, nu avem constructori seriosi vezi cum nu tine asfaltul pus de Selina din vara pana acum pe podul Dacia (remarcati ultimele plombe puse) dar .... DAR FUNCTIONARII PRIMARIEI STIU CALCULA... VA FACE 31 MILIOANE LEI !!! dar la preturi din 2006 (ce inseamna sa tiii cont de preturi... sa ai nostalgii...). Mai rau era daca calculau la preturi din 2005 ca ne bagau in ceata total... Atunci s-a schimbat in iulie din leu vechi in leu nou... asa ca daca ne comunicau in preturi 2005 atunci incurcatura!!! Dar pana acum costurile erau comunicate in EURO (vezi podul de lemn de 100 de mii - cred ca au gresit cu un zero) acum ne spun de lei... bine ca nu in marci germane!
Postat 19 Februarie 2013, 10:17 de Adi Oradeanul
la scoala, la scoala!
Bai Tepes, la scoala cu tine, analfabetule! Auzi la el "ïnpozite" si "inprumutati"! Cu d-astia ca tine ar fi o fericire daca ar scadea populatia orasului...
Postat 19 Februarie 2013, 10:06 de antiteps
Vise de oradea!
:))) mda.. am trait sa o aud si e asta!
Postat 19 Februarie 2013, 10:03 de eu
Va iubim ca ca voi nu gasim
Nu conteaza ce fac cu banii atata timp cat impozitele si comisioanele sunt mari. Si daca banii nu ajung, impruputa ca doar nu ei restitue imprumuturile.
Postat 19 Februarie 2013, 09:31 de Oradean
Bravo, nea ilie !
In sfarsit se vede efectul tampeniei numita ,,jiratie turbo" ! Blocarea intersectiei !Si mai sunt jiratii care incurca, de pilda aceea din Cantemir cu Nojoridului (s-a desfiintat). Aia de la Real, de pe centura, necesita pasaj suspendat ! Alti bani, alta distractie ! Din pacate nu-s banii idiotilor care au votat niste idiotenii propuse de un alt idiot, sunt banii oradenilor ! Avem o groaza de strazi nemodernizate, nereabilitate, fara retea de apa potabila, fara retea de gaz (aici e meritul lui nea ilie, el se opune, sa nu ramana gligor/cet fara fraieri ), neasfaltate, dar vom face un tunel ! Culmea, tunelul chiar e necesar ACUM, ca daca se revolta militistii care dirijeaza acolo si fara de care se blocheaza traficul in cateva secunde, e jale ! O solutie realista ar fi comandarea unui studiu catre o firma COMPETENTA si nu catre una de casa.. Precis ca o redesenare a intersectiei si o semaforizarea inteligenta ar rezolva problemele generate de implementarea tampeniei pompos numita ,,jiratia turbo" .
Postat 19 Februarie 2013, 09:05 de pinonel
of of
dragilor, astia nu sunt in stare sa termine doua poduri....cum sa fie capabili sa mai faca si tunele???? Eu atat am avut de zis....
Postat 19 Februarie 2013, 08:55 de miha
va luati salariul de pomana precum cersetori 1
mizeriilor unde ducem copii vara la SOARE si plaja , astea sunt probleme reale ?
Postat 19 Februarie 2013, 08:42 de rusinee sa va fie !
o tampenie
ideea cu pasaju subteran a lui Malan e o tampenie ,sincer !!!
Postat 19 Februarie 2013, 08:17 de oradean
Timpenii
Populatia orasului a scazut si scade in continuare la ce folos sa ne mutam sub pamint? Pina cind veti continua sa inprumutati orasul si sa beliti oamenii cu inpozite si taxe.
Postat 19 Februarie 2013, 07:59 de Vlad Tepes
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON