URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
24 Ianuarie 2011, 09:32

Stăpâna volanului: Povestea singurei şoferiţe de la OTL

Stăpâna volanului: Povestea singurei şoferiţe de la OTL BLONDĂ LA VOLAN. Reka Kiss contrazice categoric prejudecăţile potrivit cărora blondele ar fi nişte catastrofe odată ajunse la volan. Că e o şoferiţă excelentă o dovedeşte cel mai bine experienţa de şofer de TIR şi performanţa de a fi ajuns prima femeie căreia OTL i-a încredinţat un autobuz
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Reka este obişnuită ca toţi bărbaţii să întoarcă capul după ea. Şi nu numai datorită frumuseţii, ci şi faptului că, de curând, şofează prin oraş un autobuz al OTL.

O merită, spune tânăra, care a adunat timp de patru ani, la volanul unui TIR, o experienţă bogată pe autostrăzile Europei.

Cu tractorul de mică

De curând, societatea locală de transport şi-a îmbunătăţit imaginea. La propriu. OTL a angajat-o pe Reka Kiss, în vârstă de 27 de ani, ca şoferiţă pe autobuz.

Tânăra a stârnit curiozitatea colegilor, dar a surprins şi pasagerii, neobişnuiţi cu o prezenţă atât de frumoasă la volan. Unii nu i-au dat şanse de reuşită, dar comentariile răutăcioase au încetat când s-a aflat că Reka nu e o automobilistă amatoare, ci a avut pe mână un TIR la volanul căruia a cutreierat continentul în lung şi-n lat.

Deşi meseria sa e practicată mai ales de bărbaţi, tânăra nu s-a ferit de provocare. De când era doar o fetiţă, tatăl ei a suit-o la volanul maşinii. "Cum mi-au ajuns picioarele la pedale, tata m-a învăţat să conduc maşina şi tractorul", povesteşte Reka. După ce a crescut, a făcut Facultatea de Ştiinţe Economice. "Am zis să fac o facultate, să fie făcută. Dar nu m-a pasionat niciodată".

Singură în noapte

În urmă cu patru ani, Reka era îndrăgostită de un şofer de camion şi călătorea des cu el în afara graniţelor. Când a văzut că se câştigă bine, şi-a luat inima-n dinţi şi a adăugat categoriile C şi E la permis, devenind o profesionistă a vehiculelor grele. Curând, şi-a găsit un loc de muncă la o firmă de transport din Italia. "În prima cursă făcută singură a trebuit să mă duc până în Franţa. M-am rugat la Dumnezeu să ajung cu bine înapoi", povesteşte orădeanca.

Prinzând curaj, Reka a luat tot mai multe curse între Italia, Spania, Portugalia sau Franţa. "Lucram 9 ore pe zi şi apoi mă odihneam. Vizitam şi oraşele, dar nu aveam curaj să las camionul nesupravegheat mult timp". Drumurile nu au obosit-o, chiar dacă dormea în cabină, prin benzinării şi prin parcările autostrăzilor. În timp ce plictiseala şi-o astâmpăra cu muzică şi reviste de acasă, în schimb dorul de prieteni şi familie era greu de suportat. "Au fost perioade când nu vedeam casa timp de trei luni neîncetat".

Din nou acasă

În periplurile ei, tânăra a prins vreme grea, a ratat evenimente din familie şi a ajuns uneori să pună mâna şi la descărcatul mărfurilor pe care le transporta. După patru ani pe drumuri, a decis că e momentul să vină acasă. "Prietenii mi-i vedeam foarte rar şi îmi era dor de părinţi. Şi iubitul meu mi-a tot spus să vin acasă", spune Reka.

Aşa a hotărât, în urmă cu câteva luni, să dea examen şi pentru categoria D, pentru autobuz, iar după ce l-a luat din prima s-a prezentat la un interviu pentru angajare la OTL. Şi şi-a dovedit priceperea, devenind prima şoferiţă de autobuz din Oradea.

Respectată de colegi

Munca la volanul autobuzului de pe linia 23 a fost o nouă provocare. "Pe autobuz trebuie să ai o şi mai mare atenţie, căci ai în responsabilitate viaţa pasagerilor. Până acum, slavă Domnului, nu am avut probleme". Reka recunoaşte că nu este tocmai uşor să fii femeie şofer pe autobuz sau TIR. "Afară nu e mare lucru dacă o femeie conduce un camion, dar cum treceam de graniţa cu România toţi şoferii mă priveau miraţi", povesteşte ea.

Cu fiecare cursă, tânăra şi-a câştigat respectul colegilor ei bărbaţi. "Când te angajezi la o firmă trebuie să arăţi că îţi cunoşti meseria şi atunci toţi te vor respecta". Şi, oricât de firavă ar fi, Reka a dovedit că poate face faţă provocărilor unei lumi rezervate bărbaţilor, continuându-şi pasiunea şoferiei. Nu pe autostrăzile Europei, ci mai agale, pe străzile oraşului natal.


DOUĂ SĂPTĂMÂNI LA VOLAN
Cursa cea mai lungă

În perioada în care a lucrat pe TIR, Reka Kiss a făcut atât de multe curse lungi încât nici nu-şi mai aminteşte numărul lor. Una, însă, îi stăruieşte în minte: o cursă de la Oradea până la Malaga, în Spania, în care a străbătut, dus-întors, 6.000 de kilometri. "A durat mai bine de o săptămână şi jumătate, pentru că nu aveam voie să conduc mai mult de nouă ore pe zi", spune şoferiţa. A dus-o cu bine la capăt, deoarece avea un scop: "Pentru asta m-am dus afară, ca să câştig bani. Nu mi-a fost frică şi nu am băgat în seamă greul. Doar am fost atentă să nu se întâmple nimic rău", spune tânăra, cu modestie.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
O intrebare
As avea o intrebare pentru conducerea OTL, desi nu cred ca se uita pe acest site. \"Cand si unde a fost publicat anuntul de angajare a unui sofer?\" Raspunsul mi-l dau singur... :)) Angajarea s-a facut la recomandarea unui prieten asta ca sa nu zic ca fost pe baza Pilelor, Cunostintelor si a Relatiilor.
Postat 26 Ianuarie 2011, 10:05 de un cetatean
cool
youtube.com/watch?v=QmjQykO4-tc&feature=channel
Postat 25 Ianuarie 2011, 09:05 de Oradean
ma bucur pt. tine Reka ca ai ajuns cunoscuta la adevarata valoare!
unul dintre angajatii model ai firmei noastre ... singurul sofer care a intrat la rampa cu spatele la o incarcare in tara ... ne-au sunat clientii ca au ramas socati cand tirul nostru a intrat cu spatele la rampa incomoda dintr-o singura miscare ... socul cel mai mare l-au avut cand a iesit din masina ... soferita!
Postat 24 Ianuarie 2011, 14:50 de Vali
bun
O persoana deosebita amabila cu foarte mult bun simt! Respect pentru ea. Si o soferita deosebita. Mult succes!
Postat 24 Ianuarie 2011, 14:31 de dan
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON