URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 23 AUGUST 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Numai o minune ar face ca aeroportul din Oradea să fie urnit și să poată face o concurență credibilă celui din Debrețin. Dacă ar exista respect pe lumea asta, primarul din Debrețin ar trebui să dea aeroportului din urbea sa numele Kiss-Pásztor.
Zic şi eu
Adrian Cris
Primarul Oradiei a stârnit noi reacţii vehemente săptămâna trecută, cu propunerea ca municipalitatea să ofere, la preţuri sub cele ale pieţei, 10-12 locuri de casă unor români dornici să se repatrieze. Cei mai vocali au fost, previzibil, orădenii pur-sânge, cei pentru care locul de baştină e argumentul beton şi pedigriul mai valoros decât sinapsele neuronale.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La Untold trebuie să te obişnuieşti rapid cu marea frustrare că nu poţi fi în toate locurile în acelaşi timp. Dacă ai venit doar pentru anumiţi artişti, e simplu, mergi să-i vezi şi gata. Dacă dimpotrivă, vrei să vezi cât mai multe, ai o mare provocare. Nu numai suprapunerea orelor este o problemă, ci şi timpii de deplasare de la o scenă la alta. Când în festival sunt 90.000 de oameni pe seară, mişcarea e anevoioasă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre necesitatea construirii şi modul în care se va realiza viitorul pasaj subteran Magheru, care va lega pe sub bulevard Aleea Ştrandului de Pacul Traian?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, în data de 26 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 152/2019 pentru modificarea Codului rutier. Pe lângă modificările aduse procedurii de suspendare a dreptului de a conduce în cazul săvârşirii unei contravenţii, noua lege aduce şi modificări cu privire la sancţiunile aplicabile în cazul cercetării pentru comiterea unor infracţiuni la regimul rutier.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În urma identificării unor cazuri de listerioză în Marea Britanie, este bine de ştiut că această afecţiune infecţioasă rară este transmisă de obicei la oameni prin consumul unor alimente contaminate cu Listeria (lapte insuficient pasteurizat, brânză şi alte produse lactate, carne insuficient preparată termic), sau, mai rar, prin contact direct cu alte persoane sau animale infectate. Listerioza afectează cel mai frecvent nou-născuţii, bătânii, gravidele şi persoanele cu un sistem imunitar scăzut.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
07 Iulie 2017, 08:05

Şpagă la privat: O firmă din Oradea a deschis împotriva unui fost angajat unul din rarele procese de corupţie din mediul privat

Şpagă la privat: O firmă din Oradea a deschis împotriva unui fost angajat unul din rarele procese de corupţie din mediul privat FĂRĂ ŞPAGĂ! Directorul firmei de transport cu dubiţele, Zsolt Gogucz (medalion), este hotărât să se judece cu fostul său dispecer, pe care îl acuză că a vândut curse pe comision. "Trebuie să trag un semnal de alarmă. Şpaga afectează mediul de business şi distruge competiţia", spune Gogucz
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Şpaga, ciubucul şi parandărătul nu sunt o boală "bugetară". O firmă orădeană specializată în intermedieri de transporturi îşi acuză cel mai vechi angajat de luare de mită, conflict de interese şi divulgarea de informaţii nepublice.

"Nu mi-a venit să cred! Mâna mea dreaptă în firmă dădea curse unor transportatori pentru sume de bani primite în contul personal!", spune directorul casei de expediţii Kefren Expres, Zsolt Gogucz.

O afacere pe roţi

Firmele orădene Kefren Expres şi Euroredfleet sunt "surori". Kefren Expres este o casă de expediţii, care şi-a dezvoltat propria platformă online, închisă şi securizată, cu cereri şi oferte de transport expres cu dube de 3,5 tone din toată Europa, iar Euroredfleet operează sistemul. "La cererea clientului, îi ofertăm cea mai bună soluţie de transport, după care îi facturăm serviciul aplicând un comision", explică directorul Kefren Expres, Zsolt Gogucz.

Lansată în 2012, platforma a atins în 4 ani 60.000 cereri pe lună, iar cifra de afaceri a companiei a urcat la 1,1 milioane euro pe an. Doar profitul a rămas, inexplicabil, în urmă... Gogucz dă vina pentru asta pe dispecerul Adrian Faur. "Anul trecut, am găsit întâmplător o comandă pe email pentru o cursă Germania - România cu plata la descărcare. Mi-a atras atenţia. Noi nu lucrăm cu cash". Şi a început verificările...

Operaţiunea Unchiu’

Controlul a dezvăluit că dispecerul lua şpagă pe ascuns. "În transporturi e bătaie pe curse. Cu comanda în faţă, Adi îi propunea clientului un preţ de 550 euro pe transport prin Kefren Expres şi doar 520 euro prin legătura directă cu transportatorul. Normal, clientul alegea varianta ieftină", povesteşte Gogucz. Faur îşi minţea clienţii cu neruşinare. "I-a asigurat că are acordul Kefren Expres să îşi ajute un unchi care are o firmă mai mică", spune Gogucz.

Cercul s-a închis când, dat afară, Faur a contestat concedierea la Tribunal, proces pe care l-a şi pierdut. La cererea firmei, instanţa i-a verificat conturile. Atunci a văzut angajatorul că Faur încasa de două ori pe lună, în contul propriu, între 20 şi 900 euro de la firme clienţi Kefren Expres. "Când l-am întrebat, a spus că sunt bani ceruţi împrumut", zice directorul.

De la capăt!

Kefren Expres şi Euroredfleed au pierdut în doar câteva luni peste 10.000 euro şi 23 de clienţi. Mai mult, la două luni de la concediere, fostul dispecer şi-a înfiinţat o firmă similară în Slovacia împreună cu reprezentanţi ai transportatorilor Ben Muntenia, Keved Trans şi Transflory, firme cu care a lucrat înainte pe "firul scurt", fiind plătit în contul personal.

Revoltat, Zsolt Gogucz i-a făcut fostului angajat plângere penală la Parchetul Bihor pentru luare de mită, conflict de interese şi divulgarea de informaţii nepublice. În paralel, patronul a dat în judecată transportatorii pentru încălcarea contractului încheiat la înscrierea pe platforma Kefren Expres, care le interzice să contacteze direct clienţii firmei, sub sancţiunea unor daune de 100.000 euro. Doar că astfel de procese durează...

"Îi pare rău că am plecat!"

Adrian Fuar, fost dispecer Kefren ExpresContactat de BIHOREANUL, la un an de la concedierea pe care a contestat-o în instanţă, Adrian Faur (foto) se dă hărţuit de fostul angajator. "Îi pare rău că am plecat de la firma lui! Eu mi-am băgat demisia, n-a acceptat-o şi s-a ajuns aici", povesteşte incoerent fostul dispecer, care spune că se simţea neapreciat. "L-am ajutat de când avea o firmă de apartament, l-am adus unde este, iar el mă plătea cu salariul minim pe economie".

Dispecerul, acum "privatizat", respinge toate acuzaţiile fostului angajator. "Cum pot eu ca persoană să spun unei companii internaţionale «nu mai lucraţi cu ăsta, lucraţi cu altul»? Cât despre primirea de mită şi altele, sunt acuzaţii pentru persoane publice", spune Faur, declarându-se convins că va câştiga în instanţă.

Corupţie fără corupţi

De altfel, tagma angajatorilor evită tema corupţiei din privat şi procesele cu angajaţii şpăgari.  "Am auzit de curse vândute pe bani, dar n-am păţit personal", spune directorul unei firme orădene de transport, contactat de BIHOREANUL.

Şi chiar dacă păţea, probabil tăcea. "Patronii gândesc în condiţii de eficienţă. O anchetă pentru fapte asimilabile corupţiei la privat e complicată, presupune cam doi ani de cercetări şi un proces de încă pe atât. Sunt foarte puţine procese penru că firmele îşi asumă pierderea, preferă să meargă înainte", spune avocatul Mircea Ursuţa.

În plus, patronii furaţi de angajaţi evită procese pentru că se tem de prejudiciul de imagine pe care l-ar provoca un eventual scandal public. Din care riscă să iasă şi pătaţi, şi cu banii luaţi...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2652 RON
  • 1 EUR = 4.726 RON
  • 1 HUF = 0.0144 RON