URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
07 Iulie 2017, 08:05

Şpagă la privat: O firmă din Oradea a deschis împotriva unui fost angajat unul din rarele procese de corupţie din mediul privat

Şpagă la privat: O firmă din Oradea a deschis împotriva unui fost angajat unul din rarele procese de corupţie din mediul privat FĂRĂ ŞPAGĂ! Directorul firmei de transport cu dubiţele, Zsolt Gogucz (medalion), este hotărât să se judece cu fostul său dispecer, pe care îl acuză că a vândut curse pe comision. "Trebuie să trag un semnal de alarmă. Şpaga afectează mediul de business şi distruge competiţia", spune Gogucz
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Şpaga, ciubucul şi parandărătul nu sunt o boală "bugetară". O firmă orădeană specializată în intermedieri de transporturi îşi acuză cel mai vechi angajat de luare de mită, conflict de interese şi divulgarea de informaţii nepublice.

"Nu mi-a venit să cred! Mâna mea dreaptă în firmă dădea curse unor transportatori pentru sume de bani primite în contul personal!", spune directorul casei de expediţii Kefren Expres, Zsolt Gogucz.

O afacere pe roţi

Firmele orădene Kefren Expres şi Euroredfleet sunt "surori". Kefren Expres este o casă de expediţii, care şi-a dezvoltat propria platformă online, închisă şi securizată, cu cereri şi oferte de transport expres cu dube de 3,5 tone din toată Europa, iar Euroredfleet operează sistemul. "La cererea clientului, îi ofertăm cea mai bună soluţie de transport, după care îi facturăm serviciul aplicând un comision", explică directorul Kefren Expres, Zsolt Gogucz.

Lansată în 2012, platforma a atins în 4 ani 60.000 cereri pe lună, iar cifra de afaceri a companiei a urcat la 1,1 milioane euro pe an. Doar profitul a rămas, inexplicabil, în urmă... Gogucz dă vina pentru asta pe dispecerul Adrian Faur. "Anul trecut, am găsit întâmplător o comandă pe email pentru o cursă Germania - România cu plata la descărcare. Mi-a atras atenţia. Noi nu lucrăm cu cash". Şi a început verificările...

Operaţiunea Unchiu’

Controlul a dezvăluit că dispecerul lua şpagă pe ascuns. "În transporturi e bătaie pe curse. Cu comanda în faţă, Adi îi propunea clientului un preţ de 550 euro pe transport prin Kefren Expres şi doar 520 euro prin legătura directă cu transportatorul. Normal, clientul alegea varianta ieftină", povesteşte Gogucz. Faur îşi minţea clienţii cu neruşinare. "I-a asigurat că are acordul Kefren Expres să îşi ajute un unchi care are o firmă mai mică", spune Gogucz.

Cercul s-a închis când, dat afară, Faur a contestat concedierea la Tribunal, proces pe care l-a şi pierdut. La cererea firmei, instanţa i-a verificat conturile. Atunci a văzut angajatorul că Faur încasa de două ori pe lună, în contul propriu, între 20 şi 900 euro de la firme clienţi Kefren Expres. "Când l-am întrebat, a spus că sunt bani ceruţi împrumut", zice directorul.

De la capăt!

Kefren Expres şi Euroredfleed au pierdut în doar câteva luni peste 10.000 euro şi 23 de clienţi. Mai mult, la două luni de la concediere, fostul dispecer şi-a înfiinţat o firmă similară în Slovacia împreună cu reprezentanţi ai transportatorilor Ben Muntenia, Keved Trans şi Transflory, firme cu care a lucrat înainte pe "firul scurt", fiind plătit în contul personal.

Revoltat, Zsolt Gogucz i-a făcut fostului angajat plângere penală la Parchetul Bihor pentru luare de mită, conflict de interese şi divulgarea de informaţii nepublice. În paralel, patronul a dat în judecată transportatorii pentru încălcarea contractului încheiat la înscrierea pe platforma Kefren Expres, care le interzice să contacteze direct clienţii firmei, sub sancţiunea unor daune de 100.000 euro. Doar că astfel de procese durează...

"Îi pare rău că am plecat!"

Adrian Fuar, fost dispecer Kefren ExpresContactat de BIHOREANUL, la un an de la concedierea pe care a contestat-o în instanţă, Adrian Faur (foto) se dă hărţuit de fostul angajator. "Îi pare rău că am plecat de la firma lui! Eu mi-am băgat demisia, n-a acceptat-o şi s-a ajuns aici", povesteşte incoerent fostul dispecer, care spune că se simţea neapreciat. "L-am ajutat de când avea o firmă de apartament, l-am adus unde este, iar el mă plătea cu salariul minim pe economie".

Dispecerul, acum "privatizat", respinge toate acuzaţiile fostului angajator. "Cum pot eu ca persoană să spun unei companii internaţionale «nu mai lucraţi cu ăsta, lucraţi cu altul»? Cât despre primirea de mită şi altele, sunt acuzaţii pentru persoane publice", spune Faur, declarându-se convins că va câştiga în instanţă.

Corupţie fără corupţi

De altfel, tagma angajatorilor evită tema corupţiei din privat şi procesele cu angajaţii şpăgari.  "Am auzit de curse vândute pe bani, dar n-am păţit personal", spune directorul unei firme orădene de transport, contactat de BIHOREANUL.

Şi chiar dacă păţea, probabil tăcea. "Patronii gândesc în condiţii de eficienţă. O anchetă pentru fapte asimilabile corupţiei la privat e complicată, presupune cam doi ani de cercetări şi un proces de încă pe atât. Sunt foarte puţine procese penru că firmele îşi asumă pierderea, preferă să meargă înainte", spune avocatul Mircea Ursuţa.

În plus, patronii furaţi de angajaţi evită procese pentru că se tem de prejudiciul de imagine pe care l-ar provoca un eventual scandal public. Din care riscă să iasă şi pătaţi, şi cu banii luaţi...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON