URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
17 Decembrie 2015, 07:49

Pietonală cu maşini: OTL cere Primăriei să scoată total circulaţia maşinilor din Piaţa Unirii

Pietonală cu maşini: OTL cere Primăriei să scoată total circulaţia maşinilor din Piaţa Unirii AUTOBUZE CU PRIORITATE. OTL propune ca breteaua carosabilă din Piaţa Unirii (săgeata albastră) să fie rezervată doar transportului local şi taxiurilor
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În curând, orădenii îşi vor lua înapoi centrul oraşului. Ce nu ştiu încă este cum vor putea circula, pe viitor, prin el.

Culmea este că nici edilii nu au luat o hotărâre definitivă. Principala necunoscută este dacă prin Piaţa Unirii, în care s-au investit milioane de euro pentru a fi transformată în zonă pietonală, se va circula cu autoturismul sau accesul va fi permis doar transportului în comun. Chiar dacă nu vor să încurajeze aglomerarea centrului, edilii susţin prima variantă, pentru că altfel i-ar obliga pe şoferi la un ocol prea mare...

O piaţă aerisită

Centrul Oradiei se va redeschide undeva în primăvară, după ce toate lucrările la Piaţa Unirii, strada Independenţei şi Podul Ladislau vor fi finalizate. Nerăbdători, orădenii se întreabă tot mai des cum vor circula prin el.

Vinerea trecută, OTL a propus Comisiei de Circulaţie a oraşului - formată din reprezentanţi ai Primăriei (direcţiile Tehnică şi Urbanism), Poliţiei Rutiere, OTL şi taximetriştilor - o soluţie privind posibilele rute din această zonă, dar pretenţiile societăţii de transport local nu sunt văzute cu ochi buni de şoferi, căci presupun interzicerea autoturismelor în Piaţa Unirii, în favoarea autobuzelor şi taxiurilor.

Proiectul de reabilitare a pieţei centrale cuprinde şi o bretea carosabilă, cu sens unic şi două benzi, care porneşte de lângă Banca Transilvania şi trece prin faţa Episcopiei Greco-Catolice spre strada Avram Iancu, dar întrebarea e cine o va putea folosi. "Fiecare oraş european are un perimetru central, un aşa-zis downtown, unde nu se ajunge cu maşina, ci doar cu transportul în comun. Am decongestiona zona", argumentează Csuzi Istvan, directorul OTL.

Rute ocolitoare

OTL a propus şi rutele ocolitoare pe care le-ar folosi şoferii. "Dinspre est, maşinile ar merge pe Independenţei, de unde ar intra pe strada Primăriei. Dacă vor să o ia spre Universitate pot să o facă de pe Primăriei, pe I.L. Caragiale şi înapoi pe Iuliu Maniu, apoi la dreapta pe Avram Iancu". Aceeaşi soluţie e propusă şi pentru şoferii care vin dinspre Podul Sfântul Ladislau.

Dinspre Universitate, şoferii maşinilor mici ar urma să o ia la dreapta pe str. Traian Moşoiu, neavând acces în Piaţa Unirii. "Dacă dăm drumul maşinilor în Piaţă, şoferii vor opri pe acea bretea, chiar şi în staţiile de transport în comun. S-ar crea şi aglomeraţie, şi disconfort într-o piaţă pietonală", susţine Csuzi. Cât despre transportul în comun, OTL a propus 12-13 curse pe oră (autobuzele liniilor 10, 12 şi 14).

Să intre maşinile!

Ideea societăţii nu pare a fi agreată, însă, de edili. "Iniţial s-a vorbit despre închiderea Pieţei, dar apoi am stabilit în principiu că traficul uşor, cel al autobuzelor şi cel al taxiurilor va fi permis. Este o distanţă prea mare între Podul Ladislau şi Podul Dacia pentru a opri trecerea autoturismelor pe acolo. Am rupe legătura directă de pe o parte pe alta a Crişului", spune viceprimarul Mircea Mălan.

Aşa consideră şi primarul Ilie Bolojan, care pe de altă parte anunţă că municipalitatea are în plan şi crearea unei noi punţi de trecere peste Criş, prin consolidarea şi lărgirea podului de la Informatica. "Acest pod ar reconfigura circulaţia în zona centrală. Intenţionăm ca, sâmbăta şi duminica, Podul Sf. Ladislau să fie închis traficului rutier, astfel încât în Piaţa Unirii să putem organiza fără probleme concerte şi alte evenimente", spune Bolojan, precizând că un proiect tehnic va fi întocmit până în primăvară.

În concluzie, sunt şanse mari ca Piaţa Unirii să devină un hibrid, făcându-ne remarcaţi printr-o nouă "găselniţă" urbanistică: pietonala cu maşini...


TRASEE NOI
Problema "Făt-Frumos"

În cadrul Comisiei de Circulaţie, OTL a propus şi modificări la traseele liniilor 13, 15 şi 16, care vin dinspre Gheorghe Doja, Podgoria şi Velenţa, astfel încât acestea să nu mai ocolească Parcul 1 Decembrie, ci să oprească în staţii pe platoul dintre Catedrală şi Casa de Cultură a Sindicatelor, iar apoi să-şi continue traseele pe lângă Oradea Plaza, pe străzile Kogălniceanu şi Mihai Viteazul. Tot în încercarea de a decongestiona traficul în Piaţa 1 Decembrie, OTL propune ca autoturismele care vin dinspre turbogiraţie spre centru să nu mai poată vira la stânga, spre Mihai Viteazul. "Intersecţia de la fostul magazin Făt-Frumos este extrem de congestionată şi cu risc de accidente. Ar trebui reconfigurată", zice directorul Csuzi.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
12 Comentarii
se cearta toti PSDistii pe forumuri
toti PSD-istii cred ca acuma au ocazia sa certe administratia locala pt o decizie luata -dar defapt, nici o decizie nu s-a luat inca, dezbaterea e intre oamenii din cadrul aceleiasi administratii. doar o dezbatere interna, de culise - care a ajuns publica. stau si ma gandesc, daca se ramane pan-la urma pe decizia dorita si de postacii PSD, vor sustine acestia toti ca defapt ar fi fost iara mai bine invers, daor ca sa fie anti? daor atata sira a spinarii aveti? uneori, din cand in cand, si tacerea e de aur..
Postat 17 Decembrie 2015, 17:30 de unu
pupincurist
Da,foarte interesant cand cineva aprecieaza munca unui om e pupincurist. E greu pt unii de inteles ca sunt oradeni care nu-s implicati in politica si care aprecieaza cele 2 mandate ale lui Bolo sprancenatu.Da categoric imi place de Bolo pt ca a Demolat garajele(Filip nu a avut sange in instalatie sa se certe cu oamenii),a iluminat malul crisului,a transformat 2 cimitire in parcuri,a dezafectat podul de pontoane ( nu stiu de cate ori l-ai traversat cand era apa mare,sau era inghetat afara ) si multe altele care dau o alta fata orasului.Alti il injura ca vezi doamne din cauza lui n-au primit casa in cartierul Europa si ca hop top doar unuia asa de fraier ce ii l-a tepuit de banii de o casa.Sunt f convins ca prin noua calitate de la Bucuresti ,Bolo va ajuta orasul indiferent ce culoare politica va avea noul primar si nu va pune bête in roate ca celui caruia ii pupati voi dosul ,copy paste Mang.Pupincuristi din toate colturile uniti-va !!!
Postat 17 Decembrie 2015, 15:05 de suporter_oradean
TREI
Ah, trei ! Și linia 12....
Postat 17 Decembrie 2015, 14:22 de TDS
ACUM UN AN JUMĂTATE
Mi-e perfect egal. Oricum arată urât ! Totuși nu pot să nu remarc că în urmă cu un și jumătate Csuzi vorbea despre o stație OTL în care să ajungă toate autobuzele. Citez: „ .......în staţia de lângă Episcopia Greco-Catolică să oprească autobuzele mai multor linii (10, 12, 13, 14, 15, 16, 20, n.r.)", a afirmat Csuzi, motivând că altfel autobuzele ar trebui să folosească rute ocolitoare, iar oraşul trebuie să aibă curse directe de transport public până în centru. Vă pot da zeci de exemple cu alte oraşe europene în care autobuzele intră în zone pietonale a spus acesta.” ( Bihoreanul / 13.06.2014 -OTL vrea sens unic în Piaţa Unirii reabilitată pentru autobuzele societăţii ). Acum înțeleg că și el în stilul bine cunoscut al lui BOLOJAN S-A RĂSUCIT ! Vrea stație numai pentru autobuzele 10 și 14.
Postat 17 Decembrie 2015, 14:15 de TDS
@ oradeacivitas
Voi (pupincuristii nebunului) aveti o problema: cand cineva are o opinie (pertinenta sau nu) vizavi de ce se intampla in Oradea, sariti sa aruncati cu piatra. Inca nu a venit nimeni cu idei, explicatii sau solutii concrete pentru problemele orasului: vrem piata ca in Sibiu, transport local ca si in Olanda, taxe precum in Luxenburg si muritori de foame ca in Romania. E o placere sa va vad agitandu-va! Lingailor :)
Postat 17 Decembrie 2015, 14:02 de User anonimizat
@BihoreanOradean
@BihoreanOradean: :)))))))))) Ii spui lui suporter_oradean ca "PS: daca ai ceva de comentat, comenteaza strict la subiect, cu argumente". Am o intrebare legata de afirmatia asta: tu ti-ai citit comentariul tau initial, cel cu "Oradea are o problema.."? Daca da, citeste ce i-ai scris lui suporter_oradean si apoi inca odata comentariul tau, in care indemnai sa sa discute la subiect si argumentat. Esti bine TDS? :)))))))))))))) Referindu-ma strict la articol, prefer varianta fara masini...ordenii sunt comozi si romanii in general, ar merge cu masina direct la apartamentul de la etajul 8 daca s-ar putea.
Postat 17 Decembrie 2015, 13:19 de OradeaCivitas
De acord
De acord cu Piața Unirii fără mașini. E loc destul pe strada Independenței și Iuliu Maniu. Străzile Mihai Pavel și Vasile Alexandri pot foarte bine să se oprească în Piața Unirii fără a comunica între ele.
Postat 17 Decembrie 2015, 12:48 de Shogun
Contrapunct
Nu prea mai au ce cauta masinile pe porfirul din piata, printre arteziene, eventual o statie de taxi. Mai deunazi directorul OTL se lauda ca transportul in comun e la nivel european, prin pret fara indoiala,o mica sugestie: un hotline free unde sa poti fi indrumat cum sa ajungi din punctul A in B si unde totodata sa-si poata spuna oful calatorii indigeni...din fericire pe site-ul otl adresele de contact sunt fantoma,pentru linistea lor
Postat 17 Decembrie 2015, 11:29 de excalibur
@ suporter-oradean-birtinez
Stai sa vezi ce mai urmeaza: pe langa haousul creat de hidoasa piata din centru, csuszi de la otl mai doreste circulatia auto pe o singura banda de la podul Dacia pana la gara si inca niste 'surprize'. Eu nu zic ca nu s-au facut si lucruri bune in oras.. dar au ajuns sa fie eclipsate de aberatiile megalomanului din primarie. PS: daca ai ceva de comentat, comenteaza strict la subiect, cu argumente (e valabil si pentru ceilalti pupincuristi)
Postat 17 Decembrie 2015, 10:10 de User anonimizat
Bravo...
Podul de la Centru de Calcul e şubred,dacă nu se consolida prin 2002 îl lua apa,nu văd cum poate face față traficului chiar şi uşor.Apoi ideea-n sine este o proastă,se mai alterează o oază de serenitate.Ce mai contează,trafic să fie...că parcările mamut sînt goale.Toată Europa încurajează transportul în comun,mişcarea...Oradea încurajează traficul auto.
Postat 17 Decembrie 2015, 10:09 de ducfer
ai cu capu bihoreanoradean ?
Se incearca si se fac multe lucruri bune in Oradea,,Inclusiv idea cu podul informatica e f ok,loc acolo e destul pt traficul de masini. Ca pe unii deranjeaza ca se face ceva si comenteaza in dorul leli ne-am obisnuit.Exemplul cel mai elocvent bihoreanoradean,mai ai un pic si ii calci pe urme lui Tds care e paranoic . Mai mergeti si pe la neuro din cand in cand.....
Postat 17 Decembrie 2015, 09:40 de suporter_oradean
o scarba profunda
Oradea are o problema pe care actualii edili vor sa o rezolve cu orice pret: e prea locuita! Hai sa scapam de oradeni! Continuati tot asa si la urmatorul recensamant nu o a mai fim 180 de mii , ci poate jumatate. Si nici aia nu vor fi oradeni, ci birtinezi, beiuseni, steieni, vădani sau alte vinituri. Incepe sa umi fie greata de acest oras si de jegueile care il conduc.
Postat 17 Decembrie 2015, 09:04 de User anonimizat
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON