URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 21 MARTIE 2019

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Atunci când se fac investiţii din fonduri guvernamentale, reţeta e simplă. De obicei câştigă o firmă tare din Bucureşti, care are intrare pe la CNAIR, la Ministerul Dezvoltării sau la Compania Naţională de Investiţii. Imediat după adjudecarea licitaţiei, care de regulă are la bază descalificarea concurenţei, fericitul câştigător sună la fraierii care au firme din Oradea şi le propun să le subcontracteze lucrarea.
Zic şi eu
Adrian Cris
Se zice că doar cine nu munceşte nu greşeşte (deşi eu, personal, cred că greşeşte şi cel ce nu munceşte). În orice caz, bărbaţi sunt cei care îşi asumă greşelile, iar eu îmi declar apartenenţa la această categorie. Ca atare, recunosc că după ce am primit reacţia lui Pásztor, i-am verificat argumentele, cum că deplasarea în interes de serviciu în Austria a făcut-o separat de cea în interes privat în Elveţia. 
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Protestul de vineri a avut eficiența unei petale de trandafir în fața șenilei unui tanc de 50 de tone. Conducătorii s-au spart de râs în timpul protestului de un sfert de ceas al celor buni, după care s-au întors în întuneric și fum, la masa de poker pe care joacă soarta acestei nații nefericite. Pe ei nu îi interesează dacă străzile se blochează pentru 15 minute, câtă vreme lucrul acesta oricum se întâmplă zilnic, ore în șir...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Care credeţi că ar fi soluţia cea mai bună pentru reintroducerea zborurilor internaţionale e Aeroportul din Oradea?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Instanţa Supremă s-a pronunţat recent, printr-o decizie de speţă, în sensul în care Ghidul pentru acordarea daunelor morale emis de Fondul de Protecţie a Victimelor Străzii nu este obligatoriu pentru instanţe.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Scleroza multiplă este o boală caracterizată prin inflamaţia şi distrucţia selectivă a mielinei sistemului nervos central, cu apariţia unor zone de cicatrizare. Mielina este o substanţă care înveleşte fibrele nervoase, având un rol important în conducerera influxului nervos şi care apare în luna a 5-a vieţii intrauterine cu definitivare după naştere. Boala mai este denumită şi scleroza "în plăci" datorită aspectului zonelor cicatrizate ale creierului, leziunile fiind denumite "plăci".
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
17 Decembrie 2015, 07:49

Pietonală cu maşini: OTL cere Primăriei să scoată total circulaţia maşinilor din Piaţa Unirii

Pietonală cu maşini: OTL cere Primăriei să scoată total circulaţia maşinilor din Piaţa Unirii AUTOBUZE CU PRIORITATE. OTL propune ca breteaua carosabilă din Piaţa Unirii (săgeata albastră) să fie rezervată doar transportului local şi taxiurilor
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În curând, orădenii îşi vor lua înapoi centrul oraşului. Ce nu ştiu încă este cum vor putea circula, pe viitor, prin el.

Culmea este că nici edilii nu au luat o hotărâre definitivă. Principala necunoscută este dacă prin Piaţa Unirii, în care s-au investit milioane de euro pentru a fi transformată în zonă pietonală, se va circula cu autoturismul sau accesul va fi permis doar transportului în comun. Chiar dacă nu vor să încurajeze aglomerarea centrului, edilii susţin prima variantă, pentru că altfel i-ar obliga pe şoferi la un ocol prea mare...

O piaţă aerisită

Centrul Oradiei se va redeschide undeva în primăvară, după ce toate lucrările la Piaţa Unirii, strada Independenţei şi Podul Ladislau vor fi finalizate. Nerăbdători, orădenii se întreabă tot mai des cum vor circula prin el.

Vinerea trecută, OTL a propus Comisiei de Circulaţie a oraşului - formată din reprezentanţi ai Primăriei (direcţiile Tehnică şi Urbanism), Poliţiei Rutiere, OTL şi taximetriştilor - o soluţie privind posibilele rute din această zonă, dar pretenţiile societăţii de transport local nu sunt văzute cu ochi buni de şoferi, căci presupun interzicerea autoturismelor în Piaţa Unirii, în favoarea autobuzelor şi taxiurilor.

Proiectul de reabilitare a pieţei centrale cuprinde şi o bretea carosabilă, cu sens unic şi două benzi, care porneşte de lângă Banca Transilvania şi trece prin faţa Episcopiei Greco-Catolice spre strada Avram Iancu, dar întrebarea e cine o va putea folosi. "Fiecare oraş european are un perimetru central, un aşa-zis downtown, unde nu se ajunge cu maşina, ci doar cu transportul în comun. Am decongestiona zona", argumentează Csuzi Istvan, directorul OTL.

Rute ocolitoare

OTL a propus şi rutele ocolitoare pe care le-ar folosi şoferii. "Dinspre est, maşinile ar merge pe Independenţei, de unde ar intra pe strada Primăriei. Dacă vor să o ia spre Universitate pot să o facă de pe Primăriei, pe I.L. Caragiale şi înapoi pe Iuliu Maniu, apoi la dreapta pe Avram Iancu". Aceeaşi soluţie e propusă şi pentru şoferii care vin dinspre Podul Sfântul Ladislau.

Dinspre Universitate, şoferii maşinilor mici ar urma să o ia la dreapta pe str. Traian Moşoiu, neavând acces în Piaţa Unirii. "Dacă dăm drumul maşinilor în Piaţă, şoferii vor opri pe acea bretea, chiar şi în staţiile de transport în comun. S-ar crea şi aglomeraţie, şi disconfort într-o piaţă pietonală", susţine Csuzi. Cât despre transportul în comun, OTL a propus 12-13 curse pe oră (autobuzele liniilor 10, 12 şi 14).

Să intre maşinile!

Ideea societăţii nu pare a fi agreată, însă, de edili. "Iniţial s-a vorbit despre închiderea Pieţei, dar apoi am stabilit în principiu că traficul uşor, cel al autobuzelor şi cel al taxiurilor va fi permis. Este o distanţă prea mare între Podul Ladislau şi Podul Dacia pentru a opri trecerea autoturismelor pe acolo. Am rupe legătura directă de pe o parte pe alta a Crişului", spune viceprimarul Mircea Mălan.

Aşa consideră şi primarul Ilie Bolojan, care pe de altă parte anunţă că municipalitatea are în plan şi crearea unei noi punţi de trecere peste Criş, prin consolidarea şi lărgirea podului de la Informatica. "Acest pod ar reconfigura circulaţia în zona centrală. Intenţionăm ca, sâmbăta şi duminica, Podul Sf. Ladislau să fie închis traficului rutier, astfel încât în Piaţa Unirii să putem organiza fără probleme concerte şi alte evenimente", spune Bolojan, precizând că un proiect tehnic va fi întocmit până în primăvară.

În concluzie, sunt şanse mari ca Piaţa Unirii să devină un hibrid, făcându-ne remarcaţi printr-o nouă "găselniţă" urbanistică: pietonala cu maşini...


TRASEE NOI
Problema "Făt-Frumos"

În cadrul Comisiei de Circulaţie, OTL a propus şi modificări la traseele liniilor 13, 15 şi 16, care vin dinspre Gheorghe Doja, Podgoria şi Velenţa, astfel încât acestea să nu mai ocolească Parcul 1 Decembrie, ci să oprească în staţii pe platoul dintre Catedrală şi Casa de Cultură a Sindicatelor, iar apoi să-şi continue traseele pe lângă Oradea Plaza, pe străzile Kogălniceanu şi Mihai Viteazul. Tot în încercarea de a decongestiona traficul în Piaţa 1 Decembrie, OTL propune ca autoturismele care vin dinspre turbogiraţie spre centru să nu mai poată vira la stânga, spre Mihai Viteazul. "Intersecţia de la fostul magazin Făt-Frumos este extrem de congestionată şi cu risc de accidente. Ar trebui reconfigurată", zice directorul Csuzi.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
12 Comentarii
se cearta toti PSDistii pe forumuri
toti PSD-istii cred ca acuma au ocazia sa certe administratia locala pt o decizie luata -dar defapt, nici o decizie nu s-a luat inca, dezbaterea e intre oamenii din cadrul aceleiasi administratii. doar o dezbatere interna, de culise - care a ajuns publica. stau si ma gandesc, daca se ramane pan-la urma pe decizia dorita si de postacii PSD, vor sustine acestia toti ca defapt ar fi fost iara mai bine invers, daor ca sa fie anti? daor atata sira a spinarii aveti? uneori, din cand in cand, si tacerea e de aur..
Postat 17 Decembrie 2015, 17:30 de unu
pupincurist
Da,foarte interesant cand cineva aprecieaza munca unui om e pupincurist. E greu pt unii de inteles ca sunt oradeni care nu-s implicati in politica si care aprecieaza cele 2 mandate ale lui Bolo sprancenatu.Da categoric imi place de Bolo pt ca a Demolat garajele(Filip nu a avut sange in instalatie sa se certe cu oamenii),a iluminat malul crisului,a transformat 2 cimitire in parcuri,a dezafectat podul de pontoane ( nu stiu de cate ori l-ai traversat cand era apa mare,sau era inghetat afara ) si multe altele care dau o alta fata orasului.Alti il injura ca vezi doamne din cauza lui n-au primit casa in cartierul Europa si ca hop top doar unuia asa de fraier ce ii l-a tepuit de banii de o casa.Sunt f convins ca prin noua calitate de la Bucuresti ,Bolo va ajuta orasul indiferent ce culoare politica va avea noul primar si nu va pune bête in roate ca celui caruia ii pupati voi dosul ,copy paste Mang.Pupincuristi din toate colturile uniti-va !!!
Postat 17 Decembrie 2015, 15:05 de suporter_oradean
TREI
Ah, trei ! Și linia 12....
Postat 17 Decembrie 2015, 14:22 de TDS
ACUM UN AN JUMĂTATE
Mi-e perfect egal. Oricum arată urât ! Totuși nu pot să nu remarc că în urmă cu un și jumătate Csuzi vorbea despre o stație OTL în care să ajungă toate autobuzele. Citez: „ .......în staţia de lângă Episcopia Greco-Catolică să oprească autobuzele mai multor linii (10, 12, 13, 14, 15, 16, 20, n.r.)", a afirmat Csuzi, motivând că altfel autobuzele ar trebui să folosească rute ocolitoare, iar oraşul trebuie să aibă curse directe de transport public până în centru. Vă pot da zeci de exemple cu alte oraşe europene în care autobuzele intră în zone pietonale a spus acesta.” ( Bihoreanul / 13.06.2014 -OTL vrea sens unic în Piaţa Unirii reabilitată pentru autobuzele societăţii ). Acum înțeleg că și el în stilul bine cunoscut al lui BOLOJAN S-A RĂSUCIT ! Vrea stație numai pentru autobuzele 10 și 14.
Postat 17 Decembrie 2015, 14:15 de TDS
@ oradeacivitas
Voi (pupincuristii nebunului) aveti o problema: cand cineva are o opinie (pertinenta sau nu) vizavi de ce se intampla in Oradea, sariti sa aruncati cu piatra. Inca nu a venit nimeni cu idei, explicatii sau solutii concrete pentru problemele orasului: vrem piata ca in Sibiu, transport local ca si in Olanda, taxe precum in Luxenburg si muritori de foame ca in Romania. E o placere sa va vad agitandu-va! Lingailor :)
Postat 17 Decembrie 2015, 14:02 de User anonimizat
@BihoreanOradean
@BihoreanOradean: :)))))))))) Ii spui lui suporter_oradean ca "PS: daca ai ceva de comentat, comenteaza strict la subiect, cu argumente". Am o intrebare legata de afirmatia asta: tu ti-ai citit comentariul tau initial, cel cu "Oradea are o problema.."? Daca da, citeste ce i-ai scris lui suporter_oradean si apoi inca odata comentariul tau, in care indemnai sa sa discute la subiect si argumentat. Esti bine TDS? :)))))))))))))) Referindu-ma strict la articol, prefer varianta fara masini...ordenii sunt comozi si romanii in general, ar merge cu masina direct la apartamentul de la etajul 8 daca s-ar putea.
Postat 17 Decembrie 2015, 13:19 de OradeaCivitas
De acord
De acord cu Piața Unirii fără mașini. E loc destul pe strada Independenței și Iuliu Maniu. Străzile Mihai Pavel și Vasile Alexandri pot foarte bine să se oprească în Piața Unirii fără a comunica între ele.
Postat 17 Decembrie 2015, 12:48 de Shogun
Contrapunct
Nu prea mai au ce cauta masinile pe porfirul din piata, printre arteziene, eventual o statie de taxi. Mai deunazi directorul OTL se lauda ca transportul in comun e la nivel european, prin pret fara indoiala,o mica sugestie: un hotline free unde sa poti fi indrumat cum sa ajungi din punctul A in B si unde totodata sa-si poata spuna oful calatorii indigeni...din fericire pe site-ul otl adresele de contact sunt fantoma,pentru linistea lor
Postat 17 Decembrie 2015, 11:29 de excalibur
@ suporter-oradean-birtinez
Stai sa vezi ce mai urmeaza: pe langa haousul creat de hidoasa piata din centru, csuszi de la otl mai doreste circulatia auto pe o singura banda de la podul Dacia pana la gara si inca niste 'surprize'. Eu nu zic ca nu s-au facut si lucruri bune in oras.. dar au ajuns sa fie eclipsate de aberatiile megalomanului din primarie. PS: daca ai ceva de comentat, comenteaza strict la subiect, cu argumente (e valabil si pentru ceilalti pupincuristi)
Postat 17 Decembrie 2015, 10:10 de User anonimizat
Bravo...
Podul de la Centru de Calcul e şubred,dacă nu se consolida prin 2002 îl lua apa,nu văd cum poate face față traficului chiar şi uşor.Apoi ideea-n sine este o proastă,se mai alterează o oază de serenitate.Ce mai contează,trafic să fie...că parcările mamut sînt goale.Toată Europa încurajează transportul în comun,mişcarea...Oradea încurajează traficul auto.
Postat 17 Decembrie 2015, 10:09 de ducfer
ai cu capu bihoreanoradean ?
Se incearca si se fac multe lucruri bune in Oradea,,Inclusiv idea cu podul informatica e f ok,loc acolo e destul pt traficul de masini. Ca pe unii deranjeaza ca se face ceva si comenteaza in dorul leli ne-am obisnuit.Exemplul cel mai elocvent bihoreanoradean,mai ai un pic si ii calci pe urme lui Tds care e paranoic . Mai mergeti si pe la neuro din cand in cand.....
Postat 17 Decembrie 2015, 09:40 de suporter_oradean
o scarba profunda
Oradea are o problema pe care actualii edili vor sa o rezolve cu orice pret: e prea locuita! Hai sa scapam de oradeni! Continuati tot asa si la urmatorul recensamant nu o a mai fim 180 de mii , ci poate jumatate. Si nici aia nu vor fi oradeni, ci birtinezi, beiuseni, steieni, vădani sau alte vinituri. Incepe sa umi fie greata de acest oras si de jegueile care il conduc.
Postat 17 Decembrie 2015, 09:04 de User anonimizat
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Incendiu de proporţii în Oradea, la o firmă din Parcul Industrial (FOTO / VIDEO)
  • La mulți ani, ERA Park! Carla’s Dreams i-a cucerit, sâmbătă seară, pe orădeni (FOTO / VIDEO)
  • Înaripatele Oradiei: Malurile verzi ale Crişului Repede şi stufărişul au atras în oraş numeroase specii noi de păsări (FOTO)
  • Puzderie de lume în centrul Oradiei, de Ziua Maghiarilor. Îmbrăcat în huszár, Szabó Ödön a acuzat că maghiarii sunt discriminaţi (FOTO/VIDEO)
  • #șîeu... NU: Angajaţii lui Ştefan Mandachi de la Oradea, împiedicaţi să protesteze în faţa propriului restaurant printr-un ordin al... „doamnei de la Lotus” (FOTO/VIDEO)
  • #Șîeu: Bihorenii au protestat pentru autostrăzi. Vezi cine și cum a manifestat! (FOTO / VIDEO)
  • Colţ al imaginaţiei: Viitorii designeri orădeni și-au expus munca în holul Bibliotecii Universității (FOTO)
  • Protestul #şieu în Oradea: O firmă şi-a oprit complet activitatea, pentru întreaga zi! (FOTO / VIDEO)
  • #şîeu: BIHOREANUL a făcut un inventar al proiectelor de infrastructură promise în judeţul Bihor şi neonorate (FOTO)
  • Incendiu la blocul Cicero din Oradea (FOTO / VIDEO)
Ultimele Comentarii

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1939 RON
  • 1 EUR = 4.7607 RON
  • 1 HUF = 0.0152 RON