URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
11 Ianuarie 2018, 08:03

Oradea Transport Lent: Călătorii se plâng că OTL a mărit nepermis de mult timpii de aşteptare în staţii

Oradea Transport Lent: Călătorii se plâng că OTL a mărit nepermis de mult timpii de aşteptare în staţii SFÂNTU’ "AŞTEAPTĂ". Înainte de sărbători, OTL a rărit garniturile scoase pe traseu, pentru a face economii de 100.000 euro lunar. "Pentru şefii OTL poate să nu pară important, dar să aştepţi în staţii cu 5 minute în plus în ger sau caniculă e foarte mult", reclamă un orădean
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Staţi prost cu răbdarea? Atunci nu apelaţi la serviciile OTL! Pentru a reduce cheltuielile, de luna trecută societatea de transport în comun scoate mai puţine tramvaie şi autobuze pe trasee.

Teoretic, timpii de aşteptare ar fi trebuit să crească cu cel mult 2 minute. Practic, însă, călătorii reclamă că sunt "uitaţi" în staţii. "Duminica eşti obligat să aştepţi tramvaiul peste 20 de minute, de parcă Primăria ar vrea să încurajeze taximetria", zice o orădeancă.

Pe economie

Ilie Bolojan, primar OradeaMăsura a fost anunţată de primarul Ilie Bolojan (foto) pe 19 octombrie, după înăbuşirea grevei salariaţilor OTL, fiind aprobată fără comentarii de Consiliul Local pe 27 noiembrie şi aplicată din 16 decembrie. "Frecvenţa curselor a fost redusă cu 20% din raţiuni de economie. A trebuit să luăm această măsură pentru a acoperi costurile în creştere din cauza majorării salariilor şi scumpirii energiei electrice şi combustibililor, fără să modificăm preţul biletelor şi abonamentelor", spune edilul.

În ultimele trei săptămâni, au fost măriţi timpii de aşteptare pentru autobuzele 10, 12, 14, 16, 17, 26 şi 27, dar şi pentru toate liniile de tramvai. În plus, ceea ce puţini călători ştiu, garniturile de pe liniile 1R, 1N, 3R şi 3N au fost anulate în zilele de weekend, pentru care OTL a desfiinţat 436 de curse. Călătorii trebuie să se mulţumească cu tramvaiele de pe liniile 4R Nufărul - Rogerius (cu trecere prin faţa Gării şi revenire prin Piaţa Unirii) şi de pe 4N (care circulă în sens invers). La sfârşit de săptămână mai funcţionează doar linia 2, Nufărul - Ioşia, cu trecere prin Piaţa Unirii, dar cursele acesteia sunt reduse la jumătate.

"E catastrofă!"

Previzibil, plătitorii de bilete şi abonamente sunt nemulţumiţi. "Nu înţeleg ce măsură e asta. Dacă tot au micşorat numărul de tramvaie, ar fi trebuit să reducă şi preţul abonamentului", spune o femeie, supărată că în weekend timpul de aşteptare este la limita suportabilului. "Şefii OTL au spus că vom sta în staţii mai mult cu un minut, maximum două. Să vină să aştepte şi ei după tramvai duminica seara, cu bagaje şi copil, peste 20 de minute. Să vedem cum le pare!".

Un alt orădean, Radu, confirmă situaţia: "În weekend e catastrofă! Stai în staţie la gară să mergi spre Decebal, n-ai cu ce. Stai în centru să mergi pe Magheru, n-ai cu ce. Dacă eşti în staţie la Lotus şi pleacă 4R din faţa ta, aştepţi 30 de minute să vină altul".

Nemulţumit este şi Joszef: "Înainte de sărbători luam tramvaiul 1N de la Perla pe la ora 7:18, cel mult la 7:20, acum vine la 7:25". Bărbatul e cu atât mai nemulţumit cu cât diminuarea numărului curselor a provocat aglomeraţie în tramvaie încă din prima săptămână a noului an. "În 5 minute de aşteptare în plus, în staţiile Piaţa Rogerius, Perla şi Coposu se adună foarte mulţi călători. Când urcă navetiştii la gară nici nu te mai poţi mişca. De săptămâna viitoare, când începe şcoala, o să circulăm pe scări, ca pe vremea lui Ceauşescu", avertizează Joszef.

Situaţia este similară şi în cazul autobuzelor. "Pe traseul lui 12, dimineaţa pe la ora 7 autobuzele sunt neîncăpătoare şi mulţi rămân pe jos. Ca să nu mai zic că sunt băgate pe traseu autobuze cu două uşi şi stai o grămadă de timp până urci...", reclamă un orădean pe internet.

De vină e traficul...

Liviu Pop, șeful OTL BihorDirectorul OTL, Viorel Pop (foto), susţine însă că situaţia nu e nici pe departe atât de gravă. "Duminica, timpul de aşteptare este mai mare, dar nu chiar 20 de minute", zice directorul, adăugând că singurul deranj la sfârşit de săptămână îl constituie transbordările. "Pentru că nu mai circulă tramvaiul 3 care parcurge inelul Nufărul - Piaţa Unirii - Gară - Nufărul şi invers, cei care urcă la gară pentru a ajunge în Decebal trebuie să coboare la Olosig pentru a lua alt tramvai".

În ce priveşte circulaţia în timpul săptămânii, Pop susţine că timpii de aşteptare au crescut nesemnificativ. "Dacă nu ar fi blocajele de pe străzile Primăriei, Decebal, Republicii şi Magheru, călătorii nici nu ar simţi cele 2 minute de aşteptare în plus".

De altfel, Pop neagă că rărirea curselor ar provoca aglomeraţie. "Nu avem mai multe validări pe traseele pe care s-au redus curse, de unde rezultă că nu ar fi mai mulţi călători. La fel, deşi am introdus autobuzele cu două uşi în loc de trei, nu am primit nicio reclamaţie că ar fi înghesuială", susţine directorul.

Asta, însă, ar putea să nu fie meritul OTL. Poate că orădenii nemulţumiţi de transportul în comun aleg maşina, taxiul sau pur şi simplu mersul pe jos. Decât să se enerveze aşteptând în staţii, e gratis şi mai sănătos...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
o sa-ti creasca nasul diorectore!!
Care trafic ma? Daca mergi cu mnasina, de la Crisul spre gara la ora de varf si prinzi un tramvai, care de obicei nu depaseste 20-30km/h, intr-adevar se va crea ambuteiaj dar coloana e in urma tramvaiului si nu invers. Daca mergi din centru, in Nufaru cu autobuzul seara dupa ora 18 cand nu mai e trafic, autobuzul se taraie cu viteza melcului, de-ti vine sa mergi pe jos (ca timp nu cred ca ar fi mare diferenta). Asta a devenit OTL. Spala-te pe cap cu otl-ul tau bolovane!!!
Postat 11 Ianuarie 2018, 11:13 de User anonimizat
Tds
PERFECT ADEVARAT, singurul prost si linguau esti TU. La teleorman unde nu au tramvaie se arunca banii pe mertzane
Postat 11 Ianuarie 2018, 11:07 de Sandu1201
minciuni
Directorul acesta al OTL minte cu nerusinare. Cu ce frecventa circula tramvaiul 3 R, onorabile? Cum se face ca la de la Statia Primărie tramvaiele circula in coloana, după lungi timpi de asteptare. Pop, nu păcalesti pe nimeni. Indeplinesti supus ordinele iresponsabile ale dictatorului Bolojan.
Postat 11 Ianuarie 2018, 11:01 de andreimagheru
Sanity
Omul a luat-o razna...Sacrifica populatia unui oras pe altarul fanteziilor centenare si megaproiectelor. Alerta medicala nu e individul in sine ci pandemia care a lovit "Consiliul Local care aproba fara comentarii" devierile edilului.Probabil e o boala profesionala agravata de megasalariile marite recent, favorizind calatoria in spatiu-timp.Sau e doar o stratagema care sa justifice iminenta scumpirii biletelor si abonamentelor. 112
Postat 11 Ianuarie 2018, 09:39 de excalibur
BAROANE
Perfect adevărat! Singurul vinovat este BOLOJAN! El a înăbușit RĂSCOALA OTL IN PUR STIL 1907! Aruncă bani pe Dustere, târguri absolut tembele la care se produc expirăciuni gen Boney M sa Duci Teodora Bertzi, cad dealuri dar s-a găsit să facă economii taman la transportul local! Spre binele oradenilor! RUȘINE SA-TI FIE PRIMAR PNL DE CEA MAI JOASĂ SPEȚĂ! BOLOJAN ILIE GAVRIL
Postat 11 Ianuarie 2018, 08:21 de TDS
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON