URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 18 AUGUST 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Toată lumea se distrează, numai Bolo defrişează. Ca să poată face pasajul de pe Magheru, 26 de arbori cad sub drujbele Edilului, stârnind o întreagă revoltă în rândul ecologiştilor amatori, amatori de PSD şi UDMR... Problema mare este că, la cum se relaxează Bolojan în concediu de 10 ani, vom serba vacanţa mare mereu prin muncă.
Zic şi eu
Adrian Cris
Dacă am fi avut o opoziţie profesionistă, integră şi îndrăzneaţă, 10 august 2019 nu ar fi găsit la cârma României netoţii şi ticăloşii care o cangrenează de atâta amar de vreme. Pe 26 mai, mobilizarea la urne a românilor a zdruncinat cele trei PSD-uri, pe cel al lui Liviu Dragnea, al Vioricăi Dăncilă şi al tuturor baronilor roşii, pe al lui Tăriceanu şi pe al lui Kelemen Hunor (căci, să nu uităm, putreziciunea nu ar fi fost desăvârşită fără acest partid etno-business). Dar Ciuma Roşie a rămas.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
La Untold trebuie să te obişnuieşti rapid cu marea frustrare că nu poţi fi în toate locurile în acelaşi timp. Dacă ai venit doar pentru anumiţi artişti, e simplu, mergi să-i vezi şi gata. Dacă dimpotrivă, vrei să vezi cât mai multe, ai o mare provocare. Nu numai suprapunerea orelor este o problemă, ci şi timpii de deplasare de la o scenă la alta. Când în festival sunt 90.000 de oameni pe seară, mişcarea e anevoioasă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre necesitatea construirii şi modul în care se va realiza viitorul pasaj subteran Magheru, care va lega pe sub bulevard Aleea Ştrandului de Pacul Traian?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, în data de 26 iulie a fost publicată în Monitorul Oficial Legea nr. 152/2019 pentru modificarea Codului rutier. Pe lângă modificările aduse procedurii de suspendare a dreptului de a conduce în cazul săvârşirii unei contravenţii, noua lege aduce şi modificări cu privire la sancţiunile aplicabile în cazul cercetării pentru comiterea unor infracţiuni la regimul rutier.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Tratamentul cardiopatiei ischemice este individualizat pentru fiecare pacient, ţinându-se cont de felul de viaţă, factorii de risc, gradul de incapacitate al bolnavului, stresurile specifice fizice şi emoţionale care precipită disconfortul toracic cu apariţia anginei, medicul fiind singurul care poate recomanda planul terapeutic. Acesta trebuie să cuprindă mai multe etape.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...

Lovitura la centură: Primarii cer Consiliului Judeţean să promoveze proiectul centurii care leagă Sântandrei de Biharia

Lovitura la centură: Primarii cer Consiliului Judeţean să promoveze proiectul centurii care leagă Sântandrei de Biharia CENTURA "MICĂ". Aleşii din Zona Metropolitană au cerut Consiliului Judeţean să treacă la priorităţi construirea unei şosele de centură care să lege, peste câmp, Oradea de Biharia, pornind din sensul giratoriu din Calea Sântandreiului (fundal). "Centura ar ajuta nu doar Oradea, ci toate localităţile din zonă, pentru că le-ar lega la viitoarea autostradă", spune primarul de Borş, Batori Geza (foto)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Zona Metropolitană Oradea vrea să îi trântească Consiliului Judeţean peste degetele sertarul în care a îngropat proiectul centurii ocolitoare promovat de primarul Ilie Bolojan. Săptămâna trecută, Adunarea Generală a Acţionarilor ZMO a hotărât să ceară printr-o adresă scrisă conducerii judeţului înscrierea inelului ocolitor al oraşului în capul listei de priorităţi a Bihorului.

"În condiţiile în care Zona Metropolitană are 50% din populaţia Bihorului şi realizează 60% din PIB-ul judeţului, considerăm că această investiţie, cerută de localităţile din asociere, trebuie să fie considerată prioritară", spune primarul Ilie Bolojan, preşedintele ZMO.

Între centură şi drumuri comunale...

03_Ilie_Bolojan_bihoreanul_3.jpgPrimarul Ilie Bolojan (foto) a propus Consiliului Judeţean încă de anul trecut realizarea unei centuri metropolitane de circa 35 kilometri care, pornind din Săcădat, să ocolească oraşul prin "spatele" localităţilor Băile Felix, Nojorid şi Sântandrei, pentru a traversa Crişul Repede spre Sântion, cu conectare în Biharia la viitoarea autostradă Transilvania. Edilul a cerut sprijinul "judeţului" deoarece în viitorul ciclu bugetar european 50% din fonduri se vor aloca pe proiectele strategice stabilite de CJ-uri şi doar diferenţa se va împărţi prin concurs de proiecte.

Mai mult, întrucât investiţia în această "centură mare" se ridică la 50 milioane euro, Bolojan a propus inclusiv o variantă mai ieftină, o "centură mică", ce presupune măcar prelungirea peste câmp a actualei şosele din Calea Sântandreiului cu trecere peste Criş, pe lângă parcul industrial, cu ieşire în Biharia. Varianta ar viabiliza terenuri acum extravilane, ar valorifica porţiuni de drum deja construite în zona Frigoexpres şi ar scoate traficul greu din Episcopia Bihor, lucru cerut cu insistenţă de localnici, inclusiv prin marşuri de protest.

Până acum, CJ a respins însă ambele variante. Pe lista de priorităţi a judeţului depusă la Agenţia de Dezvoltare Nord-Vest s-au numărat cinci drumuri comunale şi judeţene, cum ar fi DC 243 şi 242 Şuştiu - Moneasa (19 kilometri), gândit să lege Bihorul şi Aradul de autostrada din sudul Ungariei, sau DJ 795 Salonta - Tinca - Holod - Vintere (49 kilometri), care se leagă de aceeaşi arteră.

"Centura este importantă"

Cum în perioada următoare va fi deschis Programul de Cooperare Transfrontalieră Ungaria - România 2014-2020, prin care se vor aloca 270 milioane euro celor opt judeţe de graniţă, ZMO vrea să convingă CJ să-i promoveze proiectul. "Ideal ar fi să avem un proiect comun, pentru a ne maximiza şansele. Altfel, riscăm să ne concurăm şi să ajungem în situaţia să pierdem şi unii, şi alţii, finanţările", spune Ciprian Barna, preşedintele ZMO.

Primarul de Biharia, Batori Geza, afirmă că proiectul centurii se impune de la sine. "Nu contest necesitatea construirii unor drumuri în munţi sau a unor heliporturi în Padiş, cum vrea CJ, dar îmi pare mult mai important să faci un drum de centură aici, unde trece o maşină pe secundă, punând viaţa oamenilor în pericol, decât acolo, unde trece una pe zi", spune Batori.

03_Marcel_Bolos_bihoreanul.jpgProiectul ZMO e agreat inclusiv de Marcel Boloş (foto), directorul ADR Nord-Vest. "Săptămâna trecută au venit documentaţiile pentru pasajele denivelate peste DN 76 (Oradea - Deva) şi DN 79 (Oradea - Arad). Acestea vor fi licitate cât mai repede, pentru că trebuie finalizate până în decembrie 2015.  Este foarte important să se prelungească centura, fiindcă astfel se va putea ajunge rapid de la drumul de Cluj la Biharia, fără să mai treci prin oraş", explică Boloş.

"Personal sunt pentru..."

03_Ioan_Mang_bihoreanul_1.jpgDeşi solicitarea ZMO nu a ajuns încă oficial la CJ Bihor, vicepreşedintele Ioan Mang (foto), spune că primarul Ilie Bolojan l-a abordat deja pe această temă. "Personal, sunt pentru realizarea centurii pe porţiunea Calea Sântandreiului - Biharia, pentru că asigură o legătură rapidă între autostradă şi aeroport", spune Mang.

Vicepreşedintele CJ spune că proiectul este printre priorităţile judeţului, alături de finalizarea clădirii care va adăposti Muzeul Ţării Crişurilor, introducerea reţelelor de apă şi canalizare în Padiş, construirea de parcuri industriale şi amenajarea drumului care leagă Moneasa de şoseaua de Deva, astfel încât demersul ZMO este cumva inutil. "Nu ştiu dacă proiectul este primul pe listă sau pe locul cinci, cum îmi reproşa domnul Bolojan. Ce pot spune este că eu, unul, îl voi susţine", promite Mang.

Dacă aşa se va şi întâmpla se va vedea în săptămânile următoare. În fond, Consiliul Judeţean trebuie să răspundă cumva adresei ZMO. Dacă nu, tăcerea este şi ea un răspuns...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
:))) pupincurist
Orice pentru un pupic in fund la Bolojan, nu? Gretos ! Nu ati scris un articol si cand a dat numarul de inregistrare la cerere? Era la fel de interesant :)))))))))
Postat 07 Mai 2014, 07:55 de Vladimir
ORADEA
AEROPORTUL PE CAND D-le POPA?????????????? Licitatia s-a trecut de 1 LUNA DEJA, al doilea termen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ce faceti? De ce nu ati anuntat un castigator? Nu sunt in stare bugetarii de la CJ (si nu numai) pe care Dvs. ii conducetisa faca o documentatie coerenta???? Sau de ce nu anuntati stadiul licitatiei? Sunteti la fel de SLAB ca si TIRLE. V-ati folosit de Bolojan in campanie ba ati si spus alaturi de plagiatorul de MANG ca "Punem Oradea si BH pe primul loc". Multi v-am votat tocmai ca sa faceti echipa cu Bolojan (pt ca suntetti, TEORETIC, in acelasi partid) nu sa va certati si sa va bateti joc de el. NU MAI DORMII D-le POPA. Nu faci nimic PT JUDET. DE CAND AI VENIT NU AI FACUT NIMIC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! NIMIC!!! NIMIC!!!
Postat 06 Mai 2014, 14:25 de ORADEA
De la Cluj la Biharia prin Sintandrei????????????
Bolosul e tembel sau se face????????????????????????????? Tipul habar nu are de geografie, rute, numar de km, etc, etc, etc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mai aproape poate fi prin Zalau si Marghita pana la intrarea/iesirea de la Biharia la autostrada !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Postat 06 Mai 2014, 13:58 de Baby
Ce înseamnă să promovezi degeaba !?!
Începând cu Boloş, continuând cu Bolojan şi terminând cu primarii cei arţăgoşi la comandă, toţi sunt ori ignoranţi ori dezinformaţi cu intenţie !?! Acest proiect a fost propus la Bruxelles (discuţie preliminară la sediul Băncii Europene de Investiţii) încă din 2007, pe vremea când actualii "actori" nici nu auziseră de diferenţa între programele fondului de coeziune şi cele structurale !?! Încă de atunci s-a stabilit cu BEI, CE şi MIE din acea vreme, posibilitatea alocării de fonduri pentru întregul traseu, atât pentru tronsonul de sud cât şi pentru cel de nord, printr-un PPP cu liderul mondial în realizarea şi administrarea de drumuri (COLAS), în contextul în care acest drum de centură pentru un oraş ca Oradea nu este eligibil pe fonduri europene !?! Scurt şi la obiect, detaliile fuseseră puse pe masă în mai multe întâlniri comune, dar uitate acum de unii dintre primarii care erau şi atunci lideri de localităţi mai mult sau mai puţin suburbane !?! Aşadar soluţia există, este fezabilă, dar nu din Fondurile Structurale alocate până în 2020 !?! Conexiuni directe între diverse puncte de din zonă pot fi în schimb cuprinse în planurile CJ ca măsuri de dezvoltare urbană integrată a ZMO !?!
Postat 06 Mai 2014, 13:51 de Bara Gyula (MDR)
esti tare-n clont
Bolovane nu mai de unde sa furi?????Selina cu Dna,,,..mai vezi tu si de treaba ta....da apa calda si rece oamenilor...fuuuuuuy.....ggggaatatatu mmmatttti N-AI FACUT NIMIC DE SASE ANI TOT ce s-a mai intimplat erau proiecte cu finantare inceputa poate prostesti pe cine nu stie....dar mai santem cativa cre chiar stiu...taran prost....
Postat 06 Mai 2014, 13:38 de io
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2238 RON
  • 1 EUR = 4.7216 RON
  • 1 HUF = 0.0146 RON