URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 16 IUNIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Când s-a lucrat la brandul pentru Oradea, s-au făcut niște studii care să afle de la cetățeni percepția despre instituţiile orașului, despre modul de trai etc. Punctajul pe fiecare domeniu a fost de la 1 la 5, aceasta fiind nota maximă. Deși eșantionul era alcătuit din toate mediile, inclusiv din cel universitar, singurul punct în care Oradea a stat catastrofal, adică de nota 1, a fost Universitatea.
Zic şi eu
Adrian Cris
Veste bună: Pásztor Sándor, Mang Ioan şi Traian Bodea, triada care conduce Consiliul Judeţean fără să se ţină de puţinele promisiuni făcute în 2016 şi fără să lase nimic în urma ei, cu excepţia căpuşării instituţiilor din subordine cu clientelă pe cât de incompetentă pe tot atât de lacomă, vor deveni din vara anului viitor o amintire urâtă.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Cu mai puține spectacole decât în anii trecuți, mă așteptam să văd mai mulți spectatori la FITO 2019. Dar, la unele, mai ales la cele înscrise în concurs, au fost multe locuri libere în sală. Am bifat 5 zile din cele 8 ale festivalului și voi face o scurtă trecere în revistă a ceea ce am văzut.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre condamnarea la închisoare a preşedintelui PSD, LIviu Dragnea?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul de procedură civilă prevede reguli cu privire la persoana care suportă cheltuielile ocazionate de derularea unui proces, stabilind ca regulă de principiu că acestea vor fi suportate de către partea care pierde procesul. În ce condiţii, însă?
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Steatoza hepatică reprezintă o acumulare excesivă de grăsimi la nivelul ficatului (în special trigliceride) cu mărirea sa uşoară până la moderat şi cu caracter benign şi reversibil de obicei, dar uneori putând deveni gravă, cu evoluţie spre ciroză (în condiţiile acumulării excesive şi îndelungate şi a asocierii unor factori nocivi). 
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...

Hai, OTL! Călătorii reclamă aşteptarea lungă după mijloacele de transport. Cum vrea OTL să scurteze timpii

Hai, OTL! Călătorii reclamă aşteptarea lungă după mijloacele de transport. Cum vrea OTL să scurteze timpii TESTUL RĂBDĂRII. Aşteptarea prelungită în staţii devine mai enervantă în zilele ploioase, când fiecare minut contează, şi de sărbători, când garniturile se răresc exagerat. "Când stai minute în şir în staţie, te întrebi dacă nu cumva OTL a făcut o înţelegere cu taximetriştii, să mai facă şi ei un ban", zice, ironic, un orădean
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Anul trecut, când OTL anunţat reducerea garniturilor de pe trasee din motive de economie, ideea nu suna chiar atât de rău. Cele 2 minute de aşteptare în plus păreau acceptabile. Problema e că acum, în weekend şi de sărbători, călătorii stau în staţii şi de zece ori mai mult!

"De Paşti am aşteptat după tramvai 20 de minute. Eu înţeleg că de sărbători sunt mai puţini călători, dar ce-ar dori OTL, să aşteptăm în staţie până ne adunăm de-o garnitură şi apoi să vină să ne ridice?", protestează un orădean.

Pe altă frecvenţă...

Strategia e clară: mai puţine curse înseamnă mai puţin combustibil consumat, mai puţini angajaţi, mai puţine defecţiuni şi, în general, mai puţine cheltuieli. Începând de anul trecut, OTL a redus cu 20% garniturile scoase pe traseu, a eliminat peste weekend-uri tramvaiele de pe liniile 1R şi 1N, respectiv 3R şi 3N, şi a mărit cu 2 minute timpul de aşteptare în cursul săptămânii şi de zece ori mai mult de sărbători.

"În toată lumea transportul în comun pune pe primul loc călătorul, să fie cât mai mulţumit. La noi, OTL-ul face economii ca să fie Primăria mulţumită", reclamă un orădean. Oamenii sunt indignaţi de creşterea excesivă a timpului de aşteptare. "Dacă stai în Rogerius şi trebuie să fii în Felix pe 7 dimineaţa, în weekend n-ai nicio şansă. Tramvaiul ajunge la Piaţa Rogerius pe la 6 şi 10 minute, numai bine ca să întârzii la lucru un sfert de oră. Dacă îl pierzi, următorul apare pe la 6 şi jumătate", zice un alt orădean, care spune că tramvaiele circulă atât de rar încât sunt pline. "În a doua zi de Paşti toate locurile erau ocupate".

Situaţia este la fel de neplăcută şi pentru cei care ar trebui să se bucure de ziua liberă. "Dacă eşti la Biserica Emanuel şi vrei să ajungi la gară aştepţi cam 15 minute după tramvai şi mergi până la Parcul Olosig, unde te dai jos pentru că merge spre Rogerius. Acolo mai aştepţi 15 minute să vină dinspre Rogerius altul care merge spre gară. Mai mult stai în staţii decât călătoreşti", arată un orădean.

Investiţii de milioane 

OTL, însă, nu crede în lacrimi. Directorul Viorel Pop (foto) afirmă că timpii de aşteptare sunt mai scurţi decât pretind reclamanţii. "În weekend tramvaiele circulă cam la 15 minute, nu mai mult. Traficul este mai liber, iar viteza de rulare mai mare". Directorul susţine că numărul redus de călători nici nu ar justifica majorarea frecvenţei. "Dacă într-o zi normală avem şi 60.000 de călătorii taxate, în weekend nu depăşim 12.000. Mai mult circulă cei care merg la piaţă".

Managerul susţine că nemulţumirea orădenilor se va reduce odată cu îmbunătăţirea serviciilor prestate. "OTL va beneficia de investiţii de milioane de euro", spune Pop. Pe lângă prelungirea liniei de tramvai de-a lungul pârâului Peţa, din Calea Aradului până în Cantemir (14,5 milioane euro), şi achiziţia a 20 de tramvaie moderne Astra Arad (32 milioane euro), societatea de transport local va achiziţiona şi 20 de autobuze Euro 6 sau hibrid (6 milioane euro) pentru a extinde reţeaua în comunele limitrofe.

Cu tramvaiul pe "mobil" 

Dar asta nu e tot. OTL va lansa, cel mai probabil anul viitor, şi un sistem de monitorizare a parcului circulant, unic în ţară. "Vom implementa, în premieră pentru România, o aplicaţie folosită în Budapesta şi Viena, cu ajutorul căreia călătorul poate afla de pe telefonul mobil timpul de aşteptare", spune directorul.

Zona Metropolitană Oradea a câştigat un proiect cu finanţare Ro-Hu în valoare de 2,9 milioane euro, din care 1,9 milioane euro pentru OTL şi aproape 1 milion pentru societatea similară din Debreţin. Din partea care îi revine, Oradea  va achiziţiona 7 autobuze Euro 6, va comanda mai multe studii de trafic şi, mai ales, va implementa aplicaţia dorită de Pop.

"Pentru implementarea sistemului automat de localizare vor fi montate pe mijloacele de transport 190 de computere de bord, iar în staţii 50 de panouri de informare cu timpul real de aşteptare. În plus, va fi achiziţionată o aplicaţie pentru telefonul mobil prin care călătorii vor afla locul în care se află fiecare mijloc de transport şi timpul rămas până la sosirea în staţie", spune managerul de proiect al OTL, Ciprian Barna (foto).

Ce-i drept, aplicaţia nu va reduce timpul de aşteptare, dar le va permite măcar călătorilor să-şi gestioneze timpul mai bine...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Stațiile cât mai rare fac piciorul frumos ...
... și nu aglomerează transportul public !?! Pe cale de consecință, scad subvențiile și crește transportul civilizat prin mărirea numărului de autorizații de taximetrie, care pot fi alocate și către Uber, Clever, Taxify și Bolt !?! Așa se pot rezolva, la pachet, două probleme deodată ... iar bugetul orașului va fi mai puțin grevat de sarcini de acest gen !?!
Postat 18 Mai 2019, 07:49 de CrisDumi
Advertorial pnl
Autorul s-a lasat luat de val si submineaza imaginea celei mai performante societati de transport local din tara.Acum in plina campanie electorala.Pentru citiva calatori grabiti si nerabdatori.In plina campanie de cucerire a comunelor limitrofe,unde se vrea injectat otl-ul domnului primar.Chiar sa nu fi gasit nici un calator multumit in tot orasul? La fel de grav este si faptul ca managerii din poze nu au semnalat ca problemele se datoreaza psd-ului,care obliga firma sa faca economii.
Postat 17 Mai 2019, 22:03 de excalibur
karma directorului OTL
Dle Viorel Pop, cu mintea-n colturi, si aia care merg la piata sunt tot clientii OTL. ce replice de idiot e esta?! nu bagi tramvaie pt ca oamenii merg la piata?!? poate aia din familia matale! noi restul, celalalta jumatate mergem la lucru, la scoala, ne platim taxele, va aducem profit - asta nu conteaza?!? probabil iti tii curu-n masina in week-end, nu folosesti tramvaiele ca noi ceilalti oradeni sau ca turistii care vor sa iasa in oras, sa viziteze, sa participe la manifestari culturale, etc. Pt ca atunci inteligenta ti-ar creste macar cu 10% si te-ai convinge ca nu este normal sa tii 50 de oameni in capat Nufaru sa astepte un nenorocit de tramvai pentru 20 de minute! daca ai stii tu, vatmanii si primarul de cate ori sunteti pomeniti de calatorii OTL! Karma is a Bitch, ti-o iei când nu te astepti!
Postat 17 Mai 2019, 18:22 de roger
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1833 RON
  • 1 EUR = 4.7227 RON
  • 1 HUF = 0.0147 RON