URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
25 Martie 2020, 07:55

Front de lucru: Șantierele din Oradea „duduie”, stimulate de scăderea traficului provocată de coronavirus (FOTO)

Front de lucru: Șantierele din Oradea „duduie”, stimulate de scăderea traficului provocată de coronavirus (FOTO) LIBER, LA PROGRAM! Lucrările de prelungire a drumului rapid avansează în ritm accelerat. "Zile în şir am negociat zadarnic cu Poliţia Rutieră restricţionarea circulaţiei pentru amenajarea sensului giratoriu de la baza serpentinei spre Paleu. După închiderea şcolilor, traficul auto a scăzut, iar constructorii lucrează susţinut", spune viceprimarul Florin Birta
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Paradoxal, dar corona-criza are părţile ei bune. Izolarea populaţiei în case reduce poluarea provocată de industrie şi transporturi, scăderea traficului eliberează şoselele pentru constructori, iar închiderea şcolilor şi a grădiniţelor permite termoizolarea unităţilor de învăţământ.

"Încercăm să profităm cât mai mult de această perioadă şi să accelerăm ritmul lucrărilor", spune viceprimarul Florin Birta.

Şantiere de criză

Florin Birta, viceprimar OradeaÎn plină epidemie de coronavirus, şantierele municipalităţii merg înainte. "Vom lucra atât timp cât nu punem în pericol constructorii", spune Florin Birta (foto). Ca măsură de precauţie, şedinţele de progres cu executanţii se ţin pe WhatsApp, ieşirile în teren se fac doar la nevoie şi în grupuri mici, iar antreprenorii au fost obligaţi să ia măsuri pentru protejarea angajaţilor.

Primăria vrea să profite la maximum de eliberarea căilor de acces. Datorită noilor condiţii, de exemplu, firma Drumuri Orăşeneşti a putut accelera ritmul la prelungirea drumului rapid, astfel încât acesta să fie predat la sfârşitul lunii aprilie. Vinerea trecută, constructorii suprabetonau corpul viaductului şi montau bordurile drumului spre Biharia, care va fi asfaltat după încetarea traficului greu din şantier.

Au dispărut ambuteiajele

Relaxarea traficului a permis accelerarea lucrărilor şi la pasajul rutier pe sub bulevardul Magheru. Vineri, la 8 dimineaţa, circulaţia în zonă se desfăşura fluent, în ciuda restricţionării la o bandă pe sens. Ambuteiajele, de la intersecţia cu strada George Enescu până în turbogiraţie, au dispărut complet. Angajaţii Freyrom au finalizat rampa de acces dinspre Aleea Ştrandului, au început turnarea fundaţiilor pasajului şi pregătesc acoperirea acestuia, astfel încât să fie gata în iunie.

La rândul lor, angajaţii Porr Construct au pregătit terenul dinspre cartierul Europa pentru a amenaja ocolirea viitorului pasaj suprateran de pe şoseaua de centură, au început turnarea fundaţiilor rampei de urcare dinspre Piaţa 100 şi au săpat la 8 metri adâncime pentru amplasarea unei conducte de canalizare.

În aceeaşi zonă, constructorii lucrează alert la prelungirea drumului din strada Anghel Saligni până la pasajul de la cartierul Grigorescu, pentru a permite devierea circulaţiei de pe centură când va începe construirea supratraversării în vecinătatea cimitirului municipal.

La fel se întâmplă cu lucrările de prelungire a liniei de tramvai, unde constructorii se pregătesc să iasă din Calea Aradului pentru a muta şantierul dinspre Universitate către centrele comerciale, dar şi în Piaţa Ferdinand. Aici, muncitorii au spart toaleta de la capătul podului Sfântul Ladislau pentru a evita să provoace vibraţii zilele următoare, după ce firma Lotus va fi montat geamurile noului restaurant din vecinătate.

Oportunităţi

Mircea Mălan, viceprimar OradeaCorona-criza oferă chiar şi oportunităţi. Îngrijoraţi de pandemie, pietrarii italieni care amenajează malul stâng al Crişului Repede s-au întors în Trento, la familii, şi nu se ştie dacă ori când vor reveni. Prin urmare, joia trecută, două firme de profil din ţară au dat probă de lucru cu contractantul Gavella. "Antreprenorul va decide săptămâna aceasta dacă firmele fac faţă lucrării", spune viceprimarul Mircea Mălan (foto). Dacă se descurcă, pietrarii români vor avea front de lucru în toată zona centrală.

Vad bun au şi constructorii care au câştigat licitaţiile pentru reabilitarea termică a clădirilor Liceului Ortodox Roman Ciorogariu, Colegiului Naţional Onisifor Ghibu, Şcolii Generale 11, Şcolii Gimnaziale Dacia şi Grădiniţei 20. "Încercăm să profităm de perioada în care şcolile şi grădiniţele sunt închise, pentru că se poate lucra fără să deranjăm procesul de învăţământ", spune vicele Mălan. Mai devreme sau mai târziu, pandemia va trece, dar "lecţiile" ei vor rămâne...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON