URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
17 Iunie 2011, 08:22

Demolator de Bihor: Dorel Ungur distruge drumuri, poduri, case...

Demolator de Bihor: Dorel Ungur distruge drumuri, poduri, case... DEMOLITION MAN. Drumurile dintre Tăut şi Ghiorac (fundal) arată ca după război, roţile camioanelor care transportă balastru săpând tranşee adânci în şosea. Prins de BIHOREANUL că scoate pietriş fără autorizaţie din Crişul Negru, milionarul salontan Dorel Ungur (foto) a fost amendat de Inspecţia Teritorială a Apelor Bihor cu 80.000 de lei
Demolator de Bihor: Dorel Ungur distruge drumuri, poduri, case... DOVADA. Fotograful BIHOREANULUI a surprins utilajele lui Dorel Ungur în timp ce excavau ilegal în Crişul Negru. Instantaneele au fost puse la dispoziţia Inspecţiei Teritoriale a Apelor Române, care l-a amendat cu 80.000 de lei pentru lucrări neautorizate
Demolator de Bihor: Dorel Ungur distruge drumuri, poduri, case... A FOST ODATĂ ŞI ASFALT. Drumurile judeţene DJ 709E Tăut-Batăr şi DJ 709A Arpăşel-Ciumeghiu (foto) sunt ca după război. Sătenii au ţinut să-i informeze pe şoferi, printr-un afiş lipit pe un stâlp de telegraf, că distrugerea şoselelor a fost posibilă din cauza nepăsării autorităţilor
Demolator de Bihor: Dorel Ungur distruge drumuri, poduri, case... DĂRÂMĂ PODUL. Vibraţiile provocate de zecile de camioane au distrus deja podurile din Tăut şi Batăr. Pentru a calma spiritele, afaceristul a promis că le repară
Demolator de Bihor: Dorel Ungur distruge drumuri, poduri, case... BARAJ ÎN RUINE. Barajul de pe Crişul Negru din satul Tăut s-a prăbuşit toamna trecută, în urma unei viituri, iar apele revărsate au inundat terenurile agricole. Localnicii dau vina pe exploatarea necontrolată a balastrului din albie, care ar fi şubrezit structura de rezistenţă a stăvilarului
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Strada îngustă se încovoaie sub roţile convoiului de camioane încărcate până la refuz. În urma mastodonţilor, colbul alb şi înecăcios învăluie întreaga şosea şi se înalţă deasupra caselor zguduite ca de cutremur.

De doi ani, tăutanii care au case lângă balastiera milionarului salontan Dorel Ungur nu îndrăznesc să-şi mai deschidă geamurile. Stau chiar şi cu obloanele lăsate, într-o tentativă disperată de a ţine piept prafului şi zgomotului infernal. "Am venit aici, la pensie, ca să stau la aer curat şi să am linişte. N-am de niciunele. Înghit praful cât e ziua de lungă iar noaptea nu pot dormi de gălăgie, că maşinile circulă din zori şi până seara târziu", se plânge Ioan Hodişan, un fost ofiţer SRI, acum în rezervă. Disperat, împreună cu alte 100 de familii, bărbatul a semnat o petiţie pe care a înaintat-o Primăriei Batăr, de care aparţine satul, dar şi Prefecturii Bihor, cerând măsuri. Doar că nimeni n-a făcut nimic...

Reclamaţie cu repetiţie

 "Cetăţenii din satul Tăut, prin prezenta vă roagă a opri maşinile care transportă balastru pe drumul comunal Batăr, care trece prin satul Tăut, deoarece se vor dărâma casele, că despre praf nici nu mai vorbim. În plus, din cauză că firma opreşte apă în iazuri, rămânem cu fântânile secate. Vă rugăm să ne rezolvaţi această cerere, iar dacă nu, vom bloca acest drum".

Aşa începe reclamaţia semnată de peste 100 de oameni, care, în urmă cu două săptămâni, a fost înaintată spre soluţionare Primăriei şi Poliţiei din Batăr, dar şi Prefecturii Bihor, pentru a doua oară în ultimii trei ani.

De fiecare dată oamenii s-au plâns de problemele pe care le provoacă balastiera ilegală a firmei Extract Com lângă fostul baraj de pe Crişul Negru, de unde milionarul Dorel Ungur îşi aprovizionează şantierele cu pietriş şi nisip. "Prima reclamaţie a fost depusă în 2009 şi nu s-a luat nicio măsură. Şi nici acum nu ne aşteptăm să se facă ceva. Că doar toţi sunt pe-o mână: primarul, Ungur, Poliţia... Parcă suntem ai nimănui!", spune fostul ofiţer SRI, cu obidă.

În loc de asfalt, hârtoape

În timp ce autorităţile refuză să intervină în vreun fel, sub roţile zecilor de camioane care traversează comuna Batăr, zi de zi, de la un capăt la altul, asfaltul s-a făcut praf. De trei ani, de când angajaţii firmei transportă pietriş din balastieră, maşinile au distrus drumul comunal, dar şi două şosele judeţene, DJ 709E Tăut-Batăr şi DJ 709A Arpăşel-Ghiorac. În plus, drumul dintre Ciumeghiu şi Salonta, reabilitat şi predat abia în toamna anului trecut, a fost şi el afectat, purtând deja urmele a zeci de plombări.

Ca şi cum asta n-ar fi de ajuns, podul din satul Tăut este grav afectat şi el. Unul dintre piloni şi marginile construcţiei au crăpat, iar asfaltul de pe calea de rulare este la cine ştie a câta peticire. Nici podul din satul Batăr nu stă mai bine. O gaură largă de-un metru putea fi încadrată ca pericol public dacă oamenii locului n-ar fi astupat-o cu două pietroaie uriaşe, pentru că altminteri riscau să cadă, pur şi simplu, în apă.

Tremură casele

"Geamurile de la stradă nu le-am deschis de doi ani, dar şi aşa mi-s plămânii şi ochii plini de praf şi nisip, că intră prin crăpături în casă. Eu degeaba am curte, că haine nu pot să pun la uscat. Se fac negre. Mai tare mă supără însă că anul trecut am scos bani de la bancă şi am reparat casa, iar acum e toată crăpată", se plânge şi Viorica Haşaş, din Tăut.

Femeia locuieşte chiar la intersecţia drumului comunal cu cel care duce spre balastiera lui Ungur. "Când trece un camion de 40 de tone vibrează toată casa, se scutură mobila, geamurile, tot!", spune ea supărată. Şi la fel zic toţi sătenii ale căror case s-au nimerit în drumul uriaşelor basculante.

Revoltaţi de ce li se întâmplă, oamenii ameninţă acum cu blocarea drumului. "Am cerut Primăriei Batăr să interzică circulaţia maşinilor de mare tonaj ori să limiteze transporturile la un interval orar fix şi, de asemenea, să coboare limita de viteză la doar 30 kilometri pe oră. Dacă nu se rezolvă nimic, vom ieşi în stradă!", avertizează Ioan Haşaş.

Neautorizat

Interpelat de BIHOREANUL, viceprimarul Cadar Imre ridică neputincios din umeri. "Ştim că sunt nemulţumiri. Am discutat cu reprezentanţii firmei, au promis că vor spăla şoseaua de praf şi că vor repara gropile. În plus, au spus că mai lucrează doar câteva săptămâni, după care vor opri activitatea. Mai mult nu putem face", se scuză vicele.

Ceea ce nu spune este însă că firma Extract Com activează ilegal. A primit, în 2009, o autorizaţie de funcţionare pe raza comunei şi o autorizaţie de transport care îi dă dreptul să tranziteze cu maşinile pe drumul comunal, dar nimeni nu ştie în ce condiţii s-au emis documentele. Asta pentru că dosarele de autorizare trebuiau să conţină obligatoriu şi autorizaţia de mediu, pe care firma nu o are nici azi.

O recunosc chiar inspectorii Agenţiei de Protecţie a Mediului. "Societatea a primit pentru locul respectiv doar un acord de mediu, în ianuarie 2010, valabil pentru organizare de şantier, adică pentru demararea lucrărilor de amenajare a balastierei. Cu acel acord, avea obligaţia să obţină un permis de exploatare din partea Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, iar apoi să revină la noi pentru autorizare. N-a mai venit", a declarat BIHOREANULUI Mircea Todericiu, inspector în cadrul APM Bihor.

Mai mult decât atât, din luna februarie societăţii i-a expirat şi autorizaţia de gospodărire a apelor emisă de Administraţia Bazinală Ape Crişuri, document care îi permitea să extragă balastru din albia Crişului Negru.

Fără jenă!

Deşi se află în ilegalitate, firma contină să lucreze, chiar mai abitir decât în anii trecuţi. E de înţeles, din moment ce o altă societate patronată de acelaşi Dorel Ungur este furnizorul de balastru pentru firma Astaldi, angajată să reabiliteze DN 79 Oradea-Arad.

Oamenii din balastieră lucrează mai mult după-amiaza şi seara, pentru a evita eventualele controale. Deşi vigilenţi, BIHOREANUL a reuşit totuşi să-i prindă extrăgând balastru la doar câteva sute de metri în aval de fostul baraj Tăut. Materialul scos de excavatorul plantat în Criş era încărcat imediat în TAF-uri şi transportat pe terenul societăţii din imediata apropiere a râului, de unde, mai apoi, era încărcat în camioane pentru a fi dus spre şantierul de pe drumul naţional.

04 Gheorghe Tirban.jpg"Cel puţin 20-30 de maşini pornesc, în fiecare zi, spre DN 79", spune consilierul local Gheorghe Ţirban (foto), care crede că exploatarea masivă din avalul barajului a provocat şi dărâmarea acestuia. "S-a săpat necontrolat şi prea aproape de baraj. Odată cu adâncirea albiei, puterea apei a crescut şi a afectat stabilitatea barajului. Cu ploile de toamna trecută, s-a rupt de tot şi a inundat toate terenurile agricole din zonă", explică Ţirban.

Să plătească!

Sesizat de BIHOREANUL, directorul Administraţiei Bazinale Ape (ABA) Crişuri, Pasztor Sandor, a dispus efectuarea unui control la balastiera Tăut. Asta mai ales că, din evidenţa instituţiei, reiese că în 2011 Extract Com nu a raportat nicio cantitate de balastru extrasă din albia Crişului. Pe româneşte spus, a îngropat în DN 79 tot balastrul scos din apă, la negru!

"În timpul controlului s-au descoperit urme de extragere a balastrului, urme de excavare, iar o rampă era blocată cu balastru proaspăt. În urma constatărilor, societatea a fost sancţionată cu 80.000 de lei pentru exploatare neautorizată, având posibilitatea să plătească 37.500 de lei în cazul în care va achita amenda în termen de 48 de ore", a declarat Pasztor. Directorul crede, însă, că restul problemei rămâne în curtea administraţiei locale din Batăr: "Primăria va trebui să negocieze cu firma reparaţia drumurilor, a podurilor şi a caselor. Este un dezastru ce s-a întâmplat acolo!...", spune şeful ABA Crişuri.

Cât despre barajul distrus, deşi admite că exploatarea masivă a balastrului putea să provoace probleme la structura de rezistenţă a construcţiei, directorul nu poate spune cu certitudine că vina aparţine firmei care administrează balastiera. "Acolo au fost mai multe probleme, nu putem afirma sigur că balastiera e de vină", spune Pasztor.

"M-aţi prins!"

De cealaltă parte, omul de afaceri Dorel Ungur refuză să accepte faptul că vibraţiile provocate de maşinile sale au distrus casele din Tăut şi, ca atare, nu e dispus să acorde nici despăgubiri sătenilor. "Am stabilit împreună cu reprezentanţii Primăriei că vom astupa gropile din drumul comunal. Noi nu am deranjat nicio casă şi nici nu facem case. Că dacă fac la unul, vor vrea toţi, vor vrea şi piscină poate, şi mai ştiu eu ce...", spune ironic afaceristul.

Întrebat de suspiciunile de evaziune fiscală formulate de inspectorii ABA, care au descoperit că firma nu a declarat cantităţile de balastru extrase în acest an, Ungur a alunecat elegant pe lângă un răspuns direct. "Noi avem toate documentele în regulă", a pretins milionarul, aruncând vina pentru lipsa autorizaţiilor pe... instituţiile statului, care nu l-au tras de mânecă. "Eu am depus cereri, şi la ABA Crişuri, şi la Agenţia de Mediu. Ei nu mi-au răspuns şi am crezut că s-a aprobat. Nu mă plimb eu toată ziua de la unul la altul, că nu am timp!", zice afaceristul cu tupeu, promiţând, totuşi, că va plăti amenda încasată. "Aţi ajuns înainte să fiu eu anunţat. M-aţi prins, asta e! Voi plăti, că nu vreau să mă pun rău cu autorităţile", a adăugat el.

Cât despre barajul dărâmat, podurile ciuruite şi stricăciunile enorme provocate de maşinile sale pe drumurile judeţene, Dorel Ungur dă din umeri. "Eu sunt de vină probabil şi pentru seceta din acest an", a comentat cu sarcasm, pozând în victima unor "nerecunoscători" care nu înţeleg faptul că "orice lucru cere sacrificiu". "Noi suntem oaia neagră, pentru că lucrăm. Se face DN 79 Oradea-Arad, era nevoie de balastru, iar exploatarea Tăut era mai apropiată. Ce era să facem? Să se renunţe la şosea pentru că se face puţin praf în Tăut?!". Baiul e, însă, că s-a făcut praf şi pulbere...


STĂPÂNUL SALONTEI
Un personaj controversat

04 Dorel Ungur.jpgImplicat în construcţii, imobiliare, agricultură şi petrol, Dorel Ungur (foto) a ajuns unul din cei mai prosperi oameni de afaceri din judeţ. BIHOREANUL a dezvăluit, în premieră, că Ungur şi-a început afacerile cu carburanţi, împânzind zona cu staţii purtând sigla CPC (Compania Petro Crişana Oil), firmă înfiinţată pe numele soţiei sale, Elisabeta. Prima staţie şi-a construit-o pe drumul ce duce spre Vama Salonta, iar în 1996 i-a vândut-o lui Adrian Tărău, fiul fostului prefect, cu care se împrietenise. Imediat după aceea, a demarat construirea altei benzinării, chiar vizavi, motiv pentru care Tărău s-a supărat foc, iar de atunci au rămas duşmani.

Ulterior, acuzat că vinde combustibil "botezat", Ungur a intrat cu staţiile în franciză la Petrom, dar a decis şi să-şi lărgească aria de acţiune, achiziţionând, în 2001, pachetul majoritar al societăţii Unic, proprietara lanţului de magazine alimentare din Salonta, precum şi pe cel al firmei de transport Agrotransport. Lovitura a dat-o însă cu Societatea de Gospodărire Comunală şi Locativă, scoasă la mezat pe bani mărunţi de administraţia locală a oraşului.

De-a lungul vremii, numele lui Ungur a fost asociat cu personaje controversate, cum ar fi şi italianul Caiumi Serafino, implicat în celebra operaţiune de contrabandă cu produse petroliere "Jimbolia", coordonată în anii '95 de SRI. Împreună cu italianul, salontanul a înfiinţat firma de panificaţie International Consulting Studio.

Un incident deosebit, petrecut în vara anului 2003, i-a adus omului de afaceri şi un dosar penal pentru vătămare corporală, distrugere şi ameninţare. În centru se afla un alt petrolist, Mihai Deac, pe care Dorel Ungur l-a bătut în plină stradă cu o bâtă de baseball, distrugându-i totodată şi maşina. În final, însă, a scăpat fără nicio sancţiune. Ancheta a declanşat un adevărat scandal după ce s-a descoperit că, deşi victimă clară, Deac a fost transformat în inculpat, iar telefoanele i-au fost puse sub interceptare. Deşi s-a speculat că în spatele ascultărilor s-ar fi aflat tot Ungur şi prietenii acestuia din Poliţie şi Parchet, cazul a rămas neelucidat până în prezent.


VINE GARDA!
Balastierele la control

În Bihor funcţionează legal circa 50 de balastiere, iar activitatea acestora este verificată în prezent de comisarii Gărzii de Mediu Bihor. "Până acum au fost controlate firmele care activează în zona Episcopia Bihor, Borş şi Santău, urmând ca în perioada următoare să verificăm şi documentele de funcţionare ale societăţilor din celelalte zone ale judeţului", spune şeful Gărzii de Mediu, Călin Mocan, care avertizează că pentru lipsa autorizaţiei de mediu patronii riscă amenzi ce pornesc de la 30.000 lei.

Potrivit lui Mocan, problemele mai mari se înregistrează, însă, la balastierele clandestine, care sunt greu de dovedit. "Există o balastieră, de pildă, în zona Ţeţchea, care lucrează numai noaptea, iar asta cu ştiinţa autorităţilor locale. Noi am încercat să-i prindem în flagrant, că altfel nu putem dovedi că au activitate, dar, cum-necum, când ajungeam, nu mai era nimeni în zonă", se plânge comisarul şef.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
18 Comentarii
banditu
bai dorele tu intro buna zi o sa dai de dracu tu ma cunosti cine sunt asa ca ari ce bogat ai fi tu nu mori de moarte obis nuita tu o sa mori de mina mea
Postat 15 Noiembrie 2012, 22:00 de iuliu
pe fata lui
intradevar e adevarat ce se zice de dorel ungur ! da sa nu uitam ca mai sunt multi ca el:) si trebuie starpiti!!!!asa nu e baiat rau dorel ,dar nu ii place sa fie deranjat de nimeni...eu am vazut in salonta cand era sa il bata 3 indivizi ,si-a cerut scuze de la aia pt ca oamenii erau tare nervosi.
Postat 22 Februarie 2012, 13:22 de adrian
Respect
respect pentru oameni care se descurca!!! si eu sa fiu in locul lui as face la fel!!! atata timp cat statu nu te ajuta ca frma cu nimic.........dece eu ca si firma sa fu corect cu statul!?!?!?! o vorba veche din batrani..............viata e curua si merita fuIuIa!!!!!! asa este si statu roman....o c...a!!!!! tine-o tot asa dorele..................fura cat poti ca si noi am fura daca am putea!!!!!!!! barvo
Postat 20 Ianuarie 2012, 06:28 de nnnnnnnn
invidiosi:P
...nu inteleg unele persoane cat poate fi de invidioase ca la altul ii merge bine .....parerea mea despre dorel ungur este foarte buna ,si il admir,finca de la ocupatia de a duce varza la piata a ajuns la balastere,de la dacia 1310 la mertan....etc....Ia incercati si voi macar sa faceti si voi(astia care il invidiaza),macar un sfert din ce a facut el sa vedeti daca va duce mintea...BRAVO DOREL UNGUR TINEO TOT ASA ....
Postat 03 Ianuarie 2012, 01:01 de iancu florin
dorel te bate in plina strada si el e victima:))
la dorel ungur nimeni nu ii face nimic ...e pe o mana cu primarul ciumeghiului GHEORGHE HUPLE ...care impreuna fac afaceri...drumul ciumeghiu -ghiorac a fost facut de firma lui dorel ungur prin licitatie primarul ciumeghiului ia inmanat`o prietenului sau dorel ungur....toate drumurile lea distrus pe aici si nu imi fac sperante ca o sa fie ceva mai bine in viitor pentru ca dorel ungur are pile peste tot ...si practic el e seful primarilor in salonta ,ciumeghiu ,batar......si etc
Postat 03 August 2011, 23:54 de florin
balastiera
articolul a avut efectul unei frectii la un picior de lemn,isi vede mai departe de pricopseala cu ajutorul autoritatilar locale. asta e ,noi cu pagubele, ei cu banii. au gresit, vin alegerile, dar nu ii intereseaza,au buzunarele pline,ar trebui intrebati de averi ca prea au multe fonduri, dar sa stee linistiti pentru ca dumnezeu nu da cu parul,intai ia mintile si se nenoroceste omul singur, si pe el si familia.
Postat 24 Iunie 2011, 12:04 de cetatean
UNDE ESTE SINCERITATEA???
CREDETI CA PRIMARII SI REPREZENTANTII LOCALI AI LOCALITATILOR NU STIAU CA CAMIOANELE RESPECTIVE CHIAR MERG FARA AUTORIZATIE??SAU CHIAR SUNT ATAT DE INCOMPETENTI SA FACA CEVA? DACA 2 ANI LA RAND NU ESTI IN STARE SA FACE CEVA IMPORTANT PENTRU SATUL TAU, CAND SATUL TE-A ALES PE TINE, DU-TE SI SAPA PE CAMP, CA ACOLO DACA NU SAPI BINE TU RAMAI IN PAGUBA. PARCA, BA CHIAR PRIMARII AVEAU DREPTUL DE A RESTRICTIONA CIRCULATIA VEHICOLELOR DE MARE TONAJ PE DRUMURILE LOR. IAR LA REPARAREA DRUMURILOR NU IL POTI OBLIGA NUMAI PRIN HOTARARE JUDECATOREASCA, SI ASTA STIU SI EI FOARTE BINE. DAR CINE LE DA IN JUDECATA???DRUMURILE SUNT ALE STATULUI NU AL PRIMARIILOR, SI CUM AVEM O GAURA NEAGRA URIASA IN BUGETUL STATULUI, DRUMURILE RESPECTIVE NU VOR RECTIFICATE CURAND.PRIMARII LA FEL TRE SA DANSEZE CUM LI SE IMPUNE DE DE MAI SUS. POATE LE VOR STRECURA IN GROPI UN PIC DE PIETRIS STROPIT CU UN PIC DE BITUM SI ASTFEL TOATA LUMEA O SA TACA, SI INTERVINE LINISTEA......... LINISTEA ETERNA..... SI TOTUL MERGE MAI DEPARTE CA PE ROATE.
Postat 20 Iunie 2011, 01:22 de ANDA
amenzi si amenzi
degeaba ca banii nu sunt deci sa consumati hartiile si sa va faceti norma nu e o SOLUTIE in viitor, eu nu inteleg cum de Primaria nu au negiciat anumite lucruri, dar mi se pare absurd sa ti si fac DRUMUL si sa si ti dau PACHET , SITEMUL bata l vina iar s a inecat in ZAHAR:))) Primaria trebuia sa i impuna reparatii cand i s au aprobat avizele de functionare si licentele, dra ce sa i faci e greu sa dai la mai multii mai bine dai la unul si gata, urle cine vrea ca justitia se rezolva in 5-8 ani:))) si partea nasoala este ca OMUL cand ajunge in sistemul justitie=maturitate de fraioer nu l mai prinzi in viata asta.
Postat 18 Iunie 2011, 16:35 de anca
cum ii oprim
Stati linistiti toate balastierele sunt a prefectului inclusiv la draganesti si buntesti se pare ca are si presedintele Tirle ceva acolo
Postat 18 Iunie 2011, 14:34 de ga
basma curata
Un articol elegant, timid, ca apa sfintita. Cred ca s-a dorit atenuarea si dizolvarea adevarului (transpirat neglijent in petitia amaratilor din vecinatatea Salontei) iar BIG MAN de Salonta rade fericit cu ziarul vostru in mana. E cusuta rau cu ata alba. Ati vrut sa-l scoateti basma curata fara prea multe vanatai? Ei bine, ati reusit. Felicitari Laura & Co.! Amenda oricum o plateste tot statul, adica noi si tu, Laura. Cum?... Documenteaza-te si ve-i afla.
Postat 17 Iunie 2011, 21:14 de maiconteaza...
Basinosul de Dorel
Cand il vezi pe basinosul asta ce aere de macho isi da , in conditiile in care toate bagaboantele umbla dupa banii lui , ai zice ca il ai in fata pe John Travolta. In realitate este o fata de porc basita.
Postat 17 Iunie 2011, 16:02 de Relu
Noa,şi ?
A se vedea şi podul din Ghiorac ! De altfel şi alţii fac ce vor ! În Ghiorac, un " fermier" îşi paşte turma de vite pe malurile Canalului Colector. Acolo le şi adapă, acolo le şi îmbăiază şi tot acolo îşi fac treburile bietele animale. Ce mai contează că vegetaţia şi malurile sunt praf ? Facem altele ! Cantonul ANIF(Cighid) este amplasat exact pe zona maltratată ! Noa ,şi ?
Postat 17 Iunie 2011, 15:07 de Scârbit
demolatorul
ar trebui sa verificati in continuare toata activitatea sa ca nu e cinstit si e un arogant intradevar e un distrugator ,doar lui sa ii fie bine restul nu conteaza
Postat 17 Iunie 2011, 14:16 de ionela
Dorel si conopida
Este trist ca un astfel de personaj a ajuns sa influenteze decizii importante luate in zona Salontei , prin intermediul si cu sprijinul autoritatilor statale care nu si-au facut nicioadata datoria in legatura cu faptele deosebit de grave savarsite de acesta. De fapt acesta este rodul unei clase politice falimentare ( PSD , PNL , PDL) care l-au protejat permanent. Un astfel de individ grobian se considera mare patron cand de fapt este un impostor si un interlop.
Postat 17 Iunie 2011, 11:42 de piri
iarasi ne lovim de aceiasi problema
omul vrea sa moara in pace si atat mare lucru era sa vb cu patronul si sa afunde acele gropi sa si faca fundatie conform evolutiei dar in privinta prafului cei de la mediu sa puna accent pe vegetatie care sa intretina umiditatea in aer si sol dar e GREUUUUUU foarte greu mai bine mor omneii si inchidem altii in puscarie, sau defapt urmarim impartirea teritoriului cum ne place care UNGE castiga! vai, vai ce vremuri traim ca pe vremea boierilor care cum sa fure de la altul
Postat 17 Iunie 2011, 11:18 de anca
de vazut
acuma mingea e in terenul autoritatilor. presa si-a facut datoria. probabil tot presa va trebui sa urmareasca si deznodamantul.
Postat 17 Iunie 2011, 10:40 de nail
sunteti bolnavi un ziar de scandal
voi aveti probleme serioase auzi persoanaje controversate dar in cadrul redactiei voastre cine stau in spatele ZIARULUI:)) in primul rand sistemul este vinovat sau ignora respecatrea legii ce vina are un investitor ca Drumurile sunt cum sunt, sau casele au fundatie de pe vremea comunismului aveti putina decenta moarala sa recunoasteti ca platim paraziti sociali care dau din umeri, deci sa inteleg gata STOP INVESTITI in BIHOR unul miauna, unul se scarpina dupa ..., explicati ne civilizat cine si cum nu si a facut treaba, asta e ESENTA nu ca e asa si asa ce aveti voi cu persoana X cine sunteti voi sa i prezentati biografia vietii? aveti acuzatii in instanta in rest va puteti besi cat vreti cu conditia sa platiti taxa de poluare:))) de ce parzaitii nu si fac treaba, de ce? de ce hranim un sistem care ne trag in jos?
Postat 17 Iunie 2011, 09:50 de un roman
evaziune
sunt curios cat TVA plateste o balastiera tinand cont ca iau prosusul fara TVA si legal pun 24 % peste. dar sunt iarasi convins ca facturile de utilaje de la firma fantoma rezolva problama sa nu palteasca nimic. e foarte simplu de verificat doar ca nu cred ca exista vointa.
Postat 17 Iunie 2011, 09:44 de cetatean
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON