URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 23 FEBRUARIE 2019

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Umblă pe la casele oamenilor o doamnă cu o sacoșă plină cu bani. Bate la ușă și întreabă: „Câți locuiți aici? Cinci persoane? Poftim 15.000 de euro”. Merge din casă în casă și dă fiecărui orădean câte 3.000 de euro. Doamna de care vorbim este Coana Europa. Ea ne dă bani, dar are și pretenții...
Zic şi eu
Adrian Cris
Miercurea trecută, eurodeputatul Emilian Pavel, de la PSD Bihor, a strălucit în efortul de a merita un nou mandat, la concurenţă cu mulţi alţi colegi, de la multilateral dezvoltata Rovana Plumb (atoate-ministră, la Mediu, Fonduri Europene, Educaţie, Transporturi) până la Gabriela Zoană (o antieuropeană aproape declarată). Miluţ a încercat, în sincron cu tot Partidul, cu Guvernul, cu ministrul (in)Justiţiei şi cu trompeţii din presa arondată, să blocheze candidatura fostei şefe DNA Laura Codruţa Kovesi la conducerea viitorului Parchet European.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
E frustrant, enervant și, în final, chiar amuzant să vezi cum omul obișnuit se implică trup și suflet în orice de pe lumea asta (fotbal, tenis, religie, medicină, finanțe și bănci, cinematografie, rețete de zacuscă, vaccinuri naturiste și adevărul despre daci etc.), dar întoarce capul cu dezgust de la singurul domeniu care îi influențează viața de zi cu zi și viitorul pe termen lung, cel mai blamat, dar și cel mai important dintre toate - politica.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre cerinţele organismelor europene adresate României privind consolidarea statului de drept şi stoparea modificării legilor justiţiei?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Printr-o decizie din 29 ianuarie 2019, Curtea Constituţională a stabilit că procesele verbale încheiate de ANAF la solicitarea procurorilor, care erau utilizate pe scară largă în dosarele de evaziune fiscală, nu mai pot constitui probe în procesele penale.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Pleureziile sunt acumulări de lichid în spaţiul pleural (pleurele reprezintă 2 membrane care învelesc fiecare plămân şi care se află una în prelungirea celeilalte formând un "sac" închis). După natura lichidului pleureziile pot fi exudative (lichidul conţine o cantitate mai mare de proteine) sau transudative (lichid cu conţinut proteic mai mic). 
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Statistic vorbind, milenialii stau mai puţin într-un loc decât generaţiile precedente. Nu petrec mai mult de doi ani într-o companie şi nu ezită să sară la oportunităţi mai bune de muncă atunci când acestea se ivesc. Pun mare preţ pe libertate şi mobilitate aşa că mulţi dintre ei sunt fie freelanceri, fie nomazi digitali.
13 Septembrie 2018, 08:10

"Couture" pe ascuns: Lansat ca o replică pentru designerii Dior, care au plagiat cojocul de Beiuş, site-ul de haine tradiţionale Bihor Couture pare o păcăleală!

'Couture' pe ascuns: Lansat ca o replică pentru designerii Dior, care au plagiat cojocul de Beiuş, site-ul de haine tradiţionale Bihor Couture pare o păcăleală! DEGEABA! Tanti Florica Codoban din comuna bihoreană Roşia, cunoscută pentru priceperea cu care ţese la război ii şi cămăşi tradiţionale, este imaginea site-ului Bihor Couture. Clienţii ar putea crede că ea coase produsele scoase la vânzare, dar nici vorbă! "Mi-or zîs numa’ că mă pun pă internet, mi-or dat nişte hârtii. Dar nicio comandă dă la ei, nimica", spune tanti Codoban
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În vara anului trecut, orgoliul bihorenilor era grav rănit după ce celebra casă de modă pariziană Dior a scos la vânzare o colecţie de lux în care erau copiate cu tupeu cojoace de Beiuş. Desigur, fără ca faimoşii designeri să recunoască de unde s-au inspirat.

În replică, revista bucureşteană Beau Monde şi compania de publicitate McCann au lansat site-ul "Bihor Couture", de unde oameni din lumea întreagă să poată comanda cojoace, cămăşi şi bijuterii făurite de meşterii adevăraţi din zona Beiuşului. Lăudabilă şi bine gândită, campania s-a dovedit a fi însă o perdea de fum...

Reparaţie morală

Lansat în luna martie a acestui an, site-ul bihorcouture.com a fost creat ca un răspuns la furtul casei de modă Dior. Lăudată şi susţinută la lansare de numeroase publicaţii, inclusiv de BIHOREANUL, platforma părea să repare o nedreptate făcută artizanilor care mai cos cojoace tradiţionale, ii ori cămăşi. În timp ce aceştia cer câteva sute de lei pe hainele la care trudesc, Dior pretinde 35.000 dolari pe un singur suman plagiat!

"Timp de mulţi ani, marile case de modă s-au inspirat din tradiţiile şi cultura altor ţări, fără să acorde credit creatorilor originali. Beau Monde, o revistă de modă cu 100% conţinut original românesc, ia atitudine împotriva acestui fenomen, lansând Bihor Couture, o marcă de haine românească, ale cărei creaţii sunt făcute de aceiaşi meşteri artizani pe care Dior i-a copiat în colecţia sa din 2017, fără să le acorde credit", se arăta într-un comunicat transmis de Beau Monde şi McCann, la lansarea campaniei.

Premiu european

Pe site-ul campaniei au fost postate filmuleţe cu meşteri reali din Bihor, care comentau neaoş furtul făcut de Dior şi explicau de ce cojocul de Beiuş este mai frumos, fiind cusut manual. Pentru că scopul era să trimită în lume hainele tradiţionale, site-ul găzduieşte un magazin online, unde se vând cojocul autentic de Beiuş, cu preţuri care încep de la 500 euro, cămaşa românească (40 euro), baticul tradiţional (45 euro) şi bijuterii cusute manual din mărgele, cu preţuri cuprinse între 10 şi 45 de euro. Bine gândit şi conceput, site-ul a fost şi premiat la Cannes anul acesta, la un festival dedicat campaniilor de publicitate, cu un premiu de bronz la categoria "Brand Experience & Activation Lions".

Numai că, pe cât de frumoasă a fost iniţiativa Beau Monde şi McCann, pe atât de neserioasă pare. "Am făcut o comandă de cojoc pe 26 iulie. Am primit doar un mail în care mi se mulţumeşte şi mi se spune că am fost pus pe o listă de aşteptare. De atunci, niciun semn", spune un bihorean.

Suspiciunile sunt cu atât mai întemeiate cu cât pe site nu este prezentat niciun cojocar! "Nici măcar nu ştiu cine ar trebui să-mi facă cojocul", zice bărbatul. La categoria "Designeri", sunt prezentate doar trei doamne, Dorina Hanza, Gladi Dogaru şi Ana Popa, toate creatoare de bijuterii. Oricum, nici una dintre ele nu are informaţii de contact, pentru a fi întrebate dacă ele fac şi cojoacele.

Anonimi prea ocupaţi

Contactată de BIHOREANUL, reprezentanta agenţiei McCann, Corina Nica, susţine că iniţiativa este cât se poate de serioasă, iar comenzile nu sunt onorate din simplul motiv că... sunt prea multe. "Sunt foarte multe comenzi, peste 2.000, dintre care mai mult de o jumătate procesate. Se lucrează cu fiecare comandă în parte", a transmis ea, arătând şi că realizarea unui cojoc durează cam 4 luni. Nica n-a vrut să lămurească dacă toate cele 2.000 de comenzi sunt de cojoace sau clienţii Bihor Couture mai cumpără şi altceva. Căci, în mod cert, dacă toţi clienţii vor cojoace, vor mai avea de aşteptat...

Culmea este că, întrebată cine sunt cei care fac cojoacele şi cămăşile, Nica a refuzat să răspundă! "Numele nu vi le pot da, din motive de GDPR (n.r. regulamentul european privind protecţia datelor personale)", a spus PR-ista. Când reporterul i-a spus că este absurd răspunsul său, întrucât meşterii tradiţionali, prin natura meseriei lor, doresc să fie cunoscuţi de oameni, ca să atragă clienţi, Nica n-a mai dat nicio lămurire.

De asemenea, femeia a refuzat să ofere numele ori datele de contact ale colaboratoarei pe care, susţine ea, Beau Monde o are în Bihor şi care, de fapt, coordonează "comunitatea de meşteri". "Doamna nu are timp să vorbească cu dvs.", a spus Nica, refuzând şi să ia în calcul programarea unei întâlniri ori a unei banale conversaţii telefonice. Întrebată cum ar putea clienţii Bihor Couture, dacă primesc produsele, să aibă garanţia că sunt autentice, PR-ista n-a mai dat niciun răspuns. Reuşind astfel să demonstreze că, deşi părea o iniţiativă bună, Bihor Couture s-a devenit o întreprindere neserioasă...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Bihoreanul vs. marketing ... vaca vs. budigăi !?!
Au pozat-o niște bucureșteni pe Floricuța, iar ea a crezut că e vedetă și primește niște bani pentru asta, că doar a învățat cândva la școală ... că de la "capitalism" se trage "capitala" țării !?!
Postat 13 Septembrie 2018, 09:39 de CrisDumi
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Revoltă tăcută în spatele uşilor închise: Judecătorii şi procurorii din Oradea au protestat împotriva ordonanţei care a modificat peste noapte legile Justiţiei (FOTO)
  • Accident pe DN 79, la ieşire din Leş: O maşină s-a răsturnat în şanţ, iar o tânără de 27 de ani a fost încarcerată (FOTO)
  • Aproape 200 de turişti au fost recuperaţi de salvamontiştii bihoreni în anul 2018 (FOTO)
  • „Eu cu cine votez?” – Lansarea celei mai recente cărţi a conferenţiarului Cristina Matiuţa, despre dinamica partidelor, prilej de dialog cu publicul (FOTO)
  • Mii de turişti la Sărbătorile Zăpezii de la Vârtop. IMAGINI SPECTACULOASE
  • Lăzăriștii au avut o zi dulce: Carnavalul prăjiturilor, scenete și spectacole cu ocazia zilei școlii (FOTO)
  • Musicalul Mamma Mia în Oradea: Aproximativ 1000 de persoane au cântat împreună, cucerite de povestea de dragoste dintre Loredana și Cornel Ilie (FOTO / VIDEO)
  • Protest inedit la sediul PSD Bihor: Învăţământul este subfinanţat, dar partidele devin milionare pe banii noştri! (FOTO / VIDEO)
  • Primare, vrem parcare! Un loc la trei mașini: Criza locurilor de parcare din centrul Oradiei, fără soluţii până anul viitor (FOTO)
  • Incendiu la Baroul Bihor! Mai multe documente au luat foc în biroul unor avocați (FOTO / VIDEO)
Ultimele Comentarii

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON