URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 20 NOIEMBRIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Petru Filip, pe vremea când era primar, avea o tactică ce a dat mereu rezultate. De câte ori trebuia să lanseze în spaţiul public un proiect controversat îl scotea la înaintare pe consilierul său, regretatul Radu Crican. Dacă treaba nu ieşea bine, cel care încasa sudalmele era Crican, iar don Pedro rămânea curat şi uscat. Ceva de genul acesta se petrece acum la Consiliul Judeţean. 
Zic şi eu
Adrian Cris
În timp ce îşi concentrează eforturile pentru a depista orice virgulă pusă greşit de primarul Bolojan, Prefectura ignoră bombele din actele tandemului Pásztor-Mang, iar discriminarea are o singură explicaţie raţională: cea de natură politică. În loc să asigure, cum spune propria lege de funcţionare, respectarea legalităţii de către toate instituţiile, Instituţia Prefectului devine încă una dintre armele Partidului, iar şeful ei se aliniază ca un soldat ascultător al acestuia.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Sâmbătă, la orele 17, ora României, în sute de oraşe de pe continent, printre care şi Oradea, a fost proclamată Republica Europa, ca viitoare formă de organizare a actualelor state europene. "Prin acest gest simbolic, europenii de pe întreg continentul îşi exprimă voinţa de a trăi într-o Europă unită, cu drepturi şi îndatoriri egale pentru toţi cetăţenii, care să fie principalii actori ai unei democraţii reale".
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre cerinţele organismelor europene adresate României privind consolidarea statului de drept şi stoparea modificării legilor justiţiei?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
După cum se ştie, în 7 noiembrie Curtea Constituţională a admis sesizarea Guvernului şi a constatat existenţa unui conflict juridic de natură constituţională între Parlament şi Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Constatând acest conflict, CCR a obligat ÎCCJ de îndată la desemnarea prin tragere la sorţi a tuturor membrilor completurilor de 5 judecători, cu respectarea art. 32 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciară, cum a fost modificat şi completat prin Legea nr. 207/2018.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Incidenţa cancerului de col uterin este semnificativ crescută la femeile din clasele socio-economice inferioare, cu debut al vieţii sexuale la vârstă tânără, parteneri sexuali multipli, istoric de promiscuitate sexuală, număr mare de sarcini şi, nu în ultimul rând, fumătoare.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Vorbim de o "explozie" de depresie în rândul fetelor începând cu anul 2012 şi până în prezent şi toate aceste adolescente au un singur lucru în comun: petrec mult timp pe telefoanele mobile ori în faţa canalelor social media.
13 Septembrie 2018, 08:10

"Couture" pe ascuns: Lansat ca o replică pentru designerii Dior, care au plagiat cojocul de Beiuş, site-ul de haine tradiţionale Bihor Couture pare o păcăleală!

'Couture' pe ascuns: Lansat ca o replică pentru designerii Dior, care au plagiat cojocul de Beiuş, site-ul de haine tradiţionale Bihor Couture pare o păcăleală! DEGEABA! Tanti Florica Codoban din comuna bihoreană Roşia, cunoscută pentru priceperea cu care ţese la război ii şi cămăşi tradiţionale, este imaginea site-ului Bihor Couture. Clienţii ar putea crede că ea coase produsele scoase la vânzare, dar nici vorbă! "Mi-or zîs numa’ că mă pun pă internet, mi-or dat nişte hârtii. Dar nicio comandă dă la ei, nimica", spune tanti Codoban
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În vara anului trecut, orgoliul bihorenilor era grav rănit după ce celebra casă de modă pariziană Dior a scos la vânzare o colecţie de lux în care erau copiate cu tupeu cojoace de Beiuş. Desigur, fără ca faimoşii designeri să recunoască de unde s-au inspirat.

În replică, revista bucureşteană Beau Monde şi compania de publicitate McCann au lansat site-ul "Bihor Couture", de unde oameni din lumea întreagă să poată comanda cojoace, cămăşi şi bijuterii făurite de meşterii adevăraţi din zona Beiuşului. Lăudabilă şi bine gândită, campania s-a dovedit a fi însă o perdea de fum...

Reparaţie morală

Lansat în luna martie a acestui an, site-ul bihorcouture.com a fost creat ca un răspuns la furtul casei de modă Dior. Lăudată şi susţinută la lansare de numeroase publicaţii, inclusiv de BIHOREANUL, platforma părea să repare o nedreptate făcută artizanilor care mai cos cojoace tradiţionale, ii ori cămăşi. În timp ce aceştia cer câteva sute de lei pe hainele la care trudesc, Dior pretinde 35.000 dolari pe un singur suman plagiat!

"Timp de mulţi ani, marile case de modă s-au inspirat din tradiţiile şi cultura altor ţări, fără să acorde credit creatorilor originali. Beau Monde, o revistă de modă cu 100% conţinut original românesc, ia atitudine împotriva acestui fenomen, lansând Bihor Couture, o marcă de haine românească, ale cărei creaţii sunt făcute de aceiaşi meşteri artizani pe care Dior i-a copiat în colecţia sa din 2017, fără să le acorde credit", se arăta într-un comunicat transmis de Beau Monde şi McCann, la lansarea campaniei.

Premiu european

Pe site-ul campaniei au fost postate filmuleţe cu meşteri reali din Bihor, care comentau neaoş furtul făcut de Dior şi explicau de ce cojocul de Beiuş este mai frumos, fiind cusut manual. Pentru că scopul era să trimită în lume hainele tradiţionale, site-ul găzduieşte un magazin online, unde se vând cojocul autentic de Beiuş, cu preţuri care încep de la 500 euro, cămaşa românească (40 euro), baticul tradiţional (45 euro) şi bijuterii cusute manual din mărgele, cu preţuri cuprinse între 10 şi 45 de euro. Bine gândit şi conceput, site-ul a fost şi premiat la Cannes anul acesta, la un festival dedicat campaniilor de publicitate, cu un premiu de bronz la categoria "Brand Experience & Activation Lions".

Numai că, pe cât de frumoasă a fost iniţiativa Beau Monde şi McCann, pe atât de neserioasă pare. "Am făcut o comandă de cojoc pe 26 iulie. Am primit doar un mail în care mi se mulţumeşte şi mi se spune că am fost pus pe o listă de aşteptare. De atunci, niciun semn", spune un bihorean.

Suspiciunile sunt cu atât mai întemeiate cu cât pe site nu este prezentat niciun cojocar! "Nici măcar nu ştiu cine ar trebui să-mi facă cojocul", zice bărbatul. La categoria "Designeri", sunt prezentate doar trei doamne, Dorina Hanza, Gladi Dogaru şi Ana Popa, toate creatoare de bijuterii. Oricum, nici una dintre ele nu are informaţii de contact, pentru a fi întrebate dacă ele fac şi cojoacele.

Anonimi prea ocupaţi

Contactată de BIHOREANUL, reprezentanta agenţiei McCann, Corina Nica, susţine că iniţiativa este cât se poate de serioasă, iar comenzile nu sunt onorate din simplul motiv că... sunt prea multe. "Sunt foarte multe comenzi, peste 2.000, dintre care mai mult de o jumătate procesate. Se lucrează cu fiecare comandă în parte", a transmis ea, arătând şi că realizarea unui cojoc durează cam 4 luni. Nica n-a vrut să lămurească dacă toate cele 2.000 de comenzi sunt de cojoace sau clienţii Bihor Couture mai cumpără şi altceva. Căci, în mod cert, dacă toţi clienţii vor cojoace, vor mai avea de aşteptat...

Culmea este că, întrebată cine sunt cei care fac cojoacele şi cămăşile, Nica a refuzat să răspundă! "Numele nu vi le pot da, din motive de GDPR (n.r. regulamentul european privind protecţia datelor personale)", a spus PR-ista. Când reporterul i-a spus că este absurd răspunsul său, întrucât meşterii tradiţionali, prin natura meseriei lor, doresc să fie cunoscuţi de oameni, ca să atragă clienţi, Nica n-a mai dat nicio lămurire.

De asemenea, femeia a refuzat să ofere numele ori datele de contact ale colaboratoarei pe care, susţine ea, Beau Monde o are în Bihor şi care, de fapt, coordonează "comunitatea de meşteri". "Doamna nu are timp să vorbească cu dvs.", a spus Nica, refuzând şi să ia în calcul programarea unei întâlniri ori a unei banale conversaţii telefonice. Întrebată cum ar putea clienţii Bihor Couture, dacă primesc produsele, să aibă garanţia că sunt autentice, PR-ista n-a mai dat niciun răspuns. Reuşind astfel să demonstreze că, deşi părea o iniţiativă bună, Bihor Couture s-a devenit o întreprindere neserioasă...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Bihoreanul vs. marketing ... vaca vs. budigăi !?!
Au pozat-o niște bucureșteni pe Floricuța, iar ea a crezut că e vedetă și primește niște bani pentru asta, că doar a învățat cândva la școală ... că de la "capitalism" se trage "capitala" țării !?!
Postat 13 Septembrie 2018, 09:39 de CrisDumi
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Sunteţi frumoase! Expoziţie dedicată de fotograful Remus Toderici femeilor bolnave de cancer (FOTO)
  • Mai mult decât i s-a cerut: RER Vest a pregătit de iarnă 40 de utilaje, peste necesarul impus de Primăria Oradea (FOTO/VIDEO)
  • 'Mondialele'. Profesorul Constantin Butişcă şi-a lansat cartea despre istoria campionatelor mondiale de fotbal (FOTO)
  • Investiţie de 800.000 euro: Parcul Palatului Baroc îşi va recăpăta splendoarea şi va găzdui o grădină biblică! (FOTO/VIDEO)
  • Accident pe Clujului: O fetiţă de 6 ani a fost rănită şi dusă la spital (FOTO)
  • Artă cu renume la Muzeul Ţării Crişurilor: a fost deschisă expoziţia de lucrări van Gogh şi Renoir (FOTO)
  • Noul Ford EcoSport, produs în România, te așteaptă în showroom-ul Ford Carbenta Com! (FOTO)
  • Termen: 1 Decembrie. Constructorii au montat grinzile podului din strada Universităţii din Oradea (FOTO)
  • Parcarea de la intersecţia străzilor Transilvaniei cu Moldovei a fost reabilitată (FOTO)
  • Cel mai 'hot' show: Modele celebre au defilat în lenjerie Victoria's Secret. Adriana Lima s-a retras (FOTO/VIDEO)
Ultimele Comentarii

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON