URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 25 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oricât ar fi de digitalizată lumea și plin internetul de informații despre tot felul de locuri, inclusiv în imagini, nimic nu se compară cu plăcerea călătoriei, fie ea cât de scurtă, pentru a le vedea cu propriii ochi. Iar când de plăcerea asta vor avea parte sute, poate mii de copii de la țară, dintre care mulți nu au ieșit din comuna lor ori au ajuns în cel mai bun caz până în cel mai apropiat orășel, cu atât e mai meritorie orice inițiativă care îi ajută să capete această experiență, totdeauna de neuitat dacă e prima.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
13 Septembrie 2018, 08:10

"Couture" pe ascuns: Lansat ca o replică pentru designerii Dior, care au plagiat cojocul de Beiuş, site-ul de haine tradiţionale Bihor Couture pare o păcăleală!

'Couture' pe ascuns: Lansat ca o replică pentru designerii Dior, care au plagiat cojocul de Beiuş, site-ul de haine tradiţionale Bihor Couture pare o păcăleală! DEGEABA! Tanti Florica Codoban din comuna bihoreană Roşia, cunoscută pentru priceperea cu care ţese la război ii şi cămăşi tradiţionale, este imaginea site-ului Bihor Couture. Clienţii ar putea crede că ea coase produsele scoase la vânzare, dar nici vorbă! "Mi-or zîs numa’ că mă pun pă internet, mi-or dat nişte hârtii. Dar nicio comandă dă la ei, nimica", spune tanti Codoban
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În vara anului trecut, orgoliul bihorenilor era grav rănit după ce celebra casă de modă pariziană Dior a scos la vânzare o colecţie de lux în care erau copiate cu tupeu cojoace de Beiuş. Desigur, fără ca faimoşii designeri să recunoască de unde s-au inspirat.

În replică, revista bucureşteană Beau Monde şi compania de publicitate McCann au lansat site-ul "Bihor Couture", de unde oameni din lumea întreagă să poată comanda cojoace, cămăşi şi bijuterii făurite de meşterii adevăraţi din zona Beiuşului. Lăudabilă şi bine gândită, campania s-a dovedit a fi însă o perdea de fum...

Reparaţie morală

Lansat în luna martie a acestui an, site-ul bihorcouture.com a fost creat ca un răspuns la furtul casei de modă Dior. Lăudată şi susţinută la lansare de numeroase publicaţii, inclusiv de BIHOREANUL, platforma părea să repare o nedreptate făcută artizanilor care mai cos cojoace tradiţionale, ii ori cămăşi. În timp ce aceştia cer câteva sute de lei pe hainele la care trudesc, Dior pretinde 35.000 dolari pe un singur suman plagiat!

"Timp de mulţi ani, marile case de modă s-au inspirat din tradiţiile şi cultura altor ţări, fără să acorde credit creatorilor originali. Beau Monde, o revistă de modă cu 100% conţinut original românesc, ia atitudine împotriva acestui fenomen, lansând Bihor Couture, o marcă de haine românească, ale cărei creaţii sunt făcute de aceiaşi meşteri artizani pe care Dior i-a copiat în colecţia sa din 2017, fără să le acorde credit", se arăta într-un comunicat transmis de Beau Monde şi McCann, la lansarea campaniei.

Premiu european

Pe site-ul campaniei au fost postate filmuleţe cu meşteri reali din Bihor, care comentau neaoş furtul făcut de Dior şi explicau de ce cojocul de Beiuş este mai frumos, fiind cusut manual. Pentru că scopul era să trimită în lume hainele tradiţionale, site-ul găzduieşte un magazin online, unde se vând cojocul autentic de Beiuş, cu preţuri care încep de la 500 euro, cămaşa românească (40 euro), baticul tradiţional (45 euro) şi bijuterii cusute manual din mărgele, cu preţuri cuprinse între 10 şi 45 de euro. Bine gândit şi conceput, site-ul a fost şi premiat la Cannes anul acesta, la un festival dedicat campaniilor de publicitate, cu un premiu de bronz la categoria "Brand Experience & Activation Lions".

Numai că, pe cât de frumoasă a fost iniţiativa Beau Monde şi McCann, pe atât de neserioasă pare. "Am făcut o comandă de cojoc pe 26 iulie. Am primit doar un mail în care mi se mulţumeşte şi mi se spune că am fost pus pe o listă de aşteptare. De atunci, niciun semn", spune un bihorean.

Suspiciunile sunt cu atât mai întemeiate cu cât pe site nu este prezentat niciun cojocar! "Nici măcar nu ştiu cine ar trebui să-mi facă cojocul", zice bărbatul. La categoria "Designeri", sunt prezentate doar trei doamne, Dorina Hanza, Gladi Dogaru şi Ana Popa, toate creatoare de bijuterii. Oricum, nici una dintre ele nu are informaţii de contact, pentru a fi întrebate dacă ele fac şi cojoacele.

Anonimi prea ocupaţi

Contactată de BIHOREANUL, reprezentanta agenţiei McCann, Corina Nica, susţine că iniţiativa este cât se poate de serioasă, iar comenzile nu sunt onorate din simplul motiv că... sunt prea multe. "Sunt foarte multe comenzi, peste 2.000, dintre care mai mult de o jumătate procesate. Se lucrează cu fiecare comandă în parte", a transmis ea, arătând şi că realizarea unui cojoc durează cam 4 luni. Nica n-a vrut să lămurească dacă toate cele 2.000 de comenzi sunt de cojoace sau clienţii Bihor Couture mai cumpără şi altceva. Căci, în mod cert, dacă toţi clienţii vor cojoace, vor mai avea de aşteptat...

Culmea este că, întrebată cine sunt cei care fac cojoacele şi cămăşile, Nica a refuzat să răspundă! "Numele nu vi le pot da, din motive de GDPR (n.r. regulamentul european privind protecţia datelor personale)", a spus PR-ista. Când reporterul i-a spus că este absurd răspunsul său, întrucât meşterii tradiţionali, prin natura meseriei lor, doresc să fie cunoscuţi de oameni, ca să atragă clienţi, Nica n-a mai dat nicio lămurire.

De asemenea, femeia a refuzat să ofere numele ori datele de contact ale colaboratoarei pe care, susţine ea, Beau Monde o are în Bihor şi care, de fapt, coordonează "comunitatea de meşteri". "Doamna nu are timp să vorbească cu dvs.", a spus Nica, refuzând şi să ia în calcul programarea unei întâlniri ori a unei banale conversaţii telefonice. Întrebată cum ar putea clienţii Bihor Couture, dacă primesc produsele, să aibă garanţia că sunt autentice, PR-ista n-a mai dat niciun răspuns. Reuşind astfel să demonstreze că, deşi părea o iniţiativă bună, Bihor Couture s-a devenit o întreprindere neserioasă...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Bihoreanul vs. marketing ... vaca vs. budigăi !?!
Au pozat-o niște bucureșteni pe Floricuța, iar ea a crezut că e vedetă și primește niște bani pentru asta, că doar a învățat cândva la școală ... că de la "capitalism" se trage "capitala" țării !?!
Postat 13 Septembrie 2018, 09:39 de CrisDumi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6567 RON
  • 1 EUR = 4.9761 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON