URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 OCTOMBRIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Neisprăviţii de la Ministerul Educaţiei au mai fătat o mărgică. Au elaborat un Cod de etică prin care se interzice profesorului care predă la clasă să îşi mediteze propriii elevi. Hai să zicem că acest aspect e corect, chit că poate fi uşor de eludat dacă profesorii fac schimb de elevi între ei. Mă aşteptam să interzică total meditaţiile, dar probabil că nu i-a dus capul până acolo.
Zic şi eu
Adrian Cris
Nu mă număr între cei care consideră că o convingere religioasă exclude o gândire liberală. Nu cred că a gândi liber(al) înseamnă să fii fără niciun Dumnezeu. Un exemplu notoriu este cel al chirurgilor care mărturisesc că se roagă înaintea intervenţiilor dificile. Şi reciproca e valabilă. Poţi fi ateu, dar cât se poate de retrograd. Prin urmare, recunosc, ca orice om de bun simţ, dreptul oricărui membru PNL de a fi acţionat conform propriei conştiinţe la recentul referendum pentru "familia tradiţională".
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Conferințele 11even, în care 11 oameni vorbesc câte 11 minute, sunt ca nunțile românești - nimeni nu îndrăznește să le facă mai scurte. Teorema care spune că ce e frumos durează puțin nu funcționează... Majoritatea vorbitorilor a dat impresia că tema conferinței, „La trecutu-ți mare, care viitor?”, nu a fost înțeleasă prea bine. Cei mai mulți au vorbit despre ei înșiși, lăsându-le spectatorilor sarcina de a extrage esența și de a construi puzzle-ul.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Aţi votat la recentul referendum pentru redefinirea familiei în Constituţie?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, în curând vor intra în vigoare modificările legii privind statutul judecătorilor şi procurorilor ca urmare a faptului că, recent, Curtea Constituţională a respins ultima obiecţie de neconstituţionalitate ce putea fi formulată de preşedintele României cu privire la această lege, iar, vineri, 12 octombrie, Klaus Iohannis a fost nevoit să promulge noul statut al magistraţilor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În cursul evoluţiei bolii, după faza septicemică urmează faza organică, în care reapare febra, simultan cu instalarea unor sindroame diferite. Dintre acestea, cele ma frecvente sunt meningita leptospirotică (manifestată prin dureri de cap, fotofobie, redoare a muşchilor cefei, simptome care se remit de cele mai multe ori), sindromul hepatorenal (cu icter şi mărire în volum a ficatului, cu posibilitate de evoluţie spre forme severe), manifestări hemoragice limitate (la nivelul gingiilor, conjunctivelor, mucoasei nazale etc.) sau grave (hemoragii digestive majore) şi insuficienţa renală.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Anxietatea este una din marile probleme psihologice ale secolului nostru. Alături de depresie, este subiectul cel mai des întâlnit în cabinetele de psihologie. Anxietatea variază de la om la om și se manifestă oarecum diferit ca intensitate în cazul fiecăruia.
31 Martie 2010, 16:40

Carrefour contra Real: hyper-război pe mini-preţuri

Carrefour contra Real: hyper-război pe mini-preţuri COMERŢ CU GARDA JOS. Carrefour şi-a propus să rezolve problema concurenţei cu Real printr-un marketing agresiv, nemaiîntâlnit în Oradea. După ce deja s-au proclamat mai ieftini prin reclama plătită în presa locală, oficialii de la Carrefour nu exclud posibilitatea unor noi campanii de publicitate comparativă. Un război din care cel mai mult au de câştigat clienţii, fiindcă vor putea cumpăra după ce vor compara
Carrefour contra Real: hyper-război pe mini-preţuri LA ÎNCEPUT A FOST RECLAMA. De aici a pornit totul, dovada Carrefour că mărimea, în acest caz a preţului, contează
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

După ce au falimentat o mulţime de ABC-uri de cartier, coloşii comerţului cu amănuntul încep să se răfuiască între ei. Clienţii sunt tot mai puţini şi cu portofele tot mai subţiate de criză, aşa că nu mai e loc de carteluri care să se pună de acord în privinţa preţurilor practicate, ci doar de concurenţă acerbă şi directă.

Semnalul a fost dat săptămâna trecută de managerii Carrefour, care şi-au atacat fără echivoc principalul concurent orădean, Real, în punctul cel mai vulnerabil: preţurile. Poziţionarea relativ mai bună a hypermarketului Real, mai aproape de oraş, sau parcarea mai spaţioasă a celor de la Carrefour sunt argumente vechi, care pălesc când în discuţie e preţul produselor de pe rafturi.

Provocarea

07 Real.jpgPrezent în Oradea din 2006, Real Hypermarket, o companie a grupului german Metro Group AG (al treilea din lume în domeniul comerţului internaţional şi cu amănuntul) nu a avut, practic, o concurenţă locală serioasă până anul trecut. Aşa că succesul magazinului din capătul cartierului Ioşia (foto) i-a determinat pe investitori să deschidă în 2008 încă unul, în Episcopia Bihor. Oradea devenea astfel cel de-al treilea oraş ca importanţă pe harta Real, după Bucureşti şi Timişoara, cu câte trei magazine fiecare.

Deşi ajuns aici după trei ani, grupul francez Carrefour (cel mai mare retailer european şi al doilea în lume după americanii de la Wal-Mart) a "erupt" practic, cu trei investiţii în numai câteva luni. Din toamna anului 2008 şi până în primăvara lui 2009, în Oradea au fost deschise Carrefour Expres în Rogerius (în locul supermarket Artima), Carrefour Lotus (în noul corp de clădire al mall-ului) şi Carrefour Era (în complexul Era Shopping Park).

Imediat, Carrefour a lansat o provocare indirectă la adresa concurenţei, promiţând să plătească de 10 ori diferenţa de preţ la produsele pe care clienţii ar reuşi să le cumpere mai ieftin din alte magazine. Le-au răspuns cei de la Pic Hypermarket, care au venit cu o ofertă dublă, angajându-se să achite de 20 de ori diferenţa. Numai că în câteva luni firma fraţilor Penescu a dat faliment, ce-i drept, din motive fără legătură cu politica de preţuri...

Duel!

07 Jb (alta).jpgScăpat de un adversar, Carrefour aruncă acum din nou mănuşa. Săptămâna trecută, conducerea magazinului a comandat într-o publicaţie locală două pagini de publicitate, într-o formă nemaiîntâlnită până acum, deoarece făcea referire directă la concurenţii de la Real.

Reclama, pusă sub îndemnul "Vino şi compară preţurile!", conţinea o analiză comparativă între preţurile practicate de Carrefour şi cele ale Real, şi expunea câte un bon de casă din zile diferite (5, 12 şi 17 martie) cu circa 80 de produse, totalul dând câştig de cauză celor de la Carrefour, mai ieftini cu aproape 12% decât concurenţii de la Real. În loc să dea 603 de lei pe un coş cu produse de la Real, orădenii erau ademeniţi să cumpere fix aceleaşi produse de la Carrefour, la un preţ total de 538 de lei, adică cu 10,71% mai puţin.

Pentru a da şi mai mare greutate studiului efectuat, conducerea Carrefour a pus la dispoziţia clienţilor fotocopii ale celor şase bonuri de casă la recepţia magazinului din Era Shopping Park. Ba, mai mult, când au văzut că strategia atrage oamenii, au confecţionat şi bannere plasate la intrarea în hypermarket.

Ripostă pe fugă

Neaşteptata ofensivă a Carrefour i-a descumpănit clar pe concurenţii de la Real. Interpelat de BIHOREANUL, managerul magazinului din strada Ogorului, George Vlăduţu, a refuzat, de altfel, să comenteze gestul rivalilor, lăsând această responsabilitate conducerii de la Bucureşti.

Exprimat sub forma unui comunicat remis BIHOREANULUI, punctul de vedere al oficialilor de la Real susţine că acţiunea Carrefour "este neconformă cu uzanţele comerciale în vigoare". Ceea ce, tradus mai pe româneşte, ar însemna că reprezentanţii Carrefour ar cam fi încălcat legea, chiar dacă nu e clar care anume, fiindcă nu se face trimitere la niciun articol, alineat sau paragraf al unui act normativ.

Dincolo de aceasta, însă, mai-marii Real s-au ferit să răspundă provocării, invocând faptul că analiza celor de la Carrefour cuprinde doar o parte din articolele comercializate de ei. "Precizăm că analiza de preţ făcută de Carrefour este nerelevantă, cu atât mai mult cu cât nu acoperă decât un număr foarte mic de articole (aproximativ 80), în condiţiile în care numărul sortimentelor în cadrul lanţului nostru de magazine este de circa 40.000-45.000 de articole per magazin", spune conducerea firmei.

Ba al nostru!

Mizând pe vadul comercial ceva mai bun, dat de apropierea de oraş, dar şi de vecinătatea pieţei de legume şi fructe en-gros şi a Pieţei Obor, şefii de la Real au refuzat să vorbească despre preţuri, aducând în discuţie, însă, numărul de clienţi.

De altfel, în locul unei replici date Carrefour-ului, Real a comandat, în aceeaşi publicaţie prin intermediul căreia fusese provocată, o serie de trei casete publicitare centrate pe ofertele zilnice ale magazinului, precum şi pe ideea că tot Real are cei mai mulţi cumpărători: "10.000 de clienţi cumpărători într-o singură zi, duminică, 21 martie".

Va urma

Departe de a se îngrijora că Real ar putea reacţiona în justiţie, conducerea Carrefour susţine că a deschis războiul direct cu concurenţa în interesul consumatorilor. "Campania noastră nu face decât să îndemne clienţii să compare preţurile înainte de a cumpăra", afirmă responsabilul de marketing, Andreea Pastramagiu.

În ce priveşte modalitatea aleasă, cei de la Carrefour sunt fermi pe poziţie şi anunţă chiar că vor continua acest gen de promovare: "Vom continua să ne provocăm concurenţii la întrecere, astfel încât consumatorii orădeni să fie cei care culeg câştigurile. Clientul e întotdeauna beneficiarul acestei lupte între marile magazine", susţine conducerea magazinului.

Clientul nostru...

07 Potra.jpgDacă în trecut hypermarketurile erau acuzate că făceau înţelegeri de tip cartel, impunând aceleaşi preţuri, întotdeauna mari, e limpede de acum că cele două supermagazine au intrat într-o competiţie de "care pe care", chiar dacă mijloacele pot depăşi graniţele modestiei ori ale fair-play-ului.

Clienţii consideră însă că nu au decât de profitat. "Vin, de regulă, la Carrefour, iar principalul argument e că aici au un spaţiu special amenajat pentru copii, dar mai ales datorită preţurilor, care mi se par mai bune decât altundeva. Genul ăsta de concurenţă e bună, atât timp cât se încadrează în limitele bunului simţ", spune Elisabeta Potra (foto), profesoară.

La urma-urmelor, e limpede că o comparaţie şi o înfruntare directă între doi mari comercianţi nu poate fi decât în beneficiul cumpărătorilor. Pentru că, se ştie, când doi se ceartă, al treilea câştigă...


CAPRA VECINULUI
Reclama comparativă, permisă

Practica reclamei comparative a suscitat multe controverse. Dacă în SUA legile sunt extrem de permisive cu acest gen de marketing, legislaţia UE, însuşită şi de România prin Legea 148/2000, permite derularea campaniilor comparative în anumite condiţii. Cele mai importante sunt: să nu fie înşelătoare, să compare produse identice, să nu creeze confuzie între mărcile comerciale, dar nici să nu denigreze mărcile, denumirile comerciale, bunurile, serviciile sau activităţiIe unui concurent.

Dezbaterile pe acest subiect în UE au fost aprinse la jumătatea anilor '90, în condiţiile în care multe state membre interziceau orice asemenea practică publicitară. Argumentul care a dat câştig de cauză susţinătorilor ei a fost că aceasta determină o concurenţă reală şi că, de cele mai multe ori, oferă o informaţie mai corectă decât mijloacele clasice de publicitate.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
CvsR
Fac cumparaturi in fiecare sapt de la carrefour orhideea si stiu ce preturi au si cum isi schimba si maresc preturile.E ceva gen Black Friday,vine produsul si sta la un pret mare cateva zile iar apoi il arunca cu 10% mai sus.Sunt scumpi la orice si au adaosuri foarte mari in conditiile in care cumpara de la producator.De exemplu castigul lor pt un cascaval de 250 de grame e undeva la 3-4 lei.asta inseamna un adaos de 50%.Noi suntem fraieri ca ne-am obisnuit cu preturile,altele nu sunt,dar per total avem aceleasi preturi pe alimente ca in Franta desi aia au salarii mult mai mari. Am cumparat si de la Real iar in general produsele ce imi trebuiau mie erau mai ieftine acolo.Sunt preturi si preturi,unele sunt mai ieftine la Carrefour,altele la Real,dar per total castiga Realul.Acum au facut Auchan in loc de Real,si au preturi mult mai bune ca la Carrefour,mult mai bune.
Postat 22 Mai 2014, 15:38 de Cezar
carrefour
eu nu stiu ce patanii ati avut pe acolo dar eu pot sa zic ca intottdeauna am gasit ce am vrut dapai sunteti loviti si voi putin nu mergeti chiar in prima zi mergeti dupa 3 zile dupa ce apare catalogul ca'poate nu a livrat firma produsul respectiv iar de angajati nush dar eu sunt multumit de ei in special de cei de la food iar sincer cum zicea si bill in real nu imi place ca este prea mic magazinul ala si deabia incap 2 carucioare unul pe langa altul printre rafturi iar in legatura cu 10x diferenta se plateste eu am patit si asta intradevar ca nu se plateste cash ci in bonuri carrefour dar ce importanta are asta tot ban e
Postat 13 Aprilie 2010, 23:09 de florian
cam mint
Au trecut deja si 6 luni de cand am avut curiozitatea de a face cumparaturi la Carefour. Atunci aveau niste publicitati imense cu o groaza de produse la pret de jumatate. No, am zis, hai sa mergem, chiar in prima zi de promotie. Ce sa va zic, nu numai ca produsul principal ce am vrut nu am gasit, dar nici alte produse promotionale. Apoi ca am primit la casa niste bonuri si reduceri, m-am dus inapoi inca de 2x. Idem. Lipseau produsele promotionale, ins chimb era plin totul cu produsele lor proprii, (1) si CareFour. Asa ca de fiecare data cand am fost la ei, am mai intrat la si Real de a completa cumparaturile. Nu zic, intr-adevar am identificat cateva produse mai ieftine la ei fata de real, dar si invers. Apoi avand timp si curiozitate am vizitat si Real2 (in aceasi zi), unde am constatat ca preturile sunt ori identice cu Carefour ori si mai mici. La Real foarte rar se intampla ca din unele produse promotionale sa nu gasesc (si maxim un produs din toate), respectiv pe langa ofertele distribuite tot timpul au si alte promotii ce descoperi pe loc. Ce mai este nasol la Carefour, casele de tip discount nici de departe de tip hypermarket (nota bene nu incape pe banda ce vreau sa cumper).
Postat 05 Aprilie 2010, 18:26 de Birdy
ce gunoaie
ce idioatenii mai scrieti,bine v-au platit ce mizerie de magazin iar marfa veche si stricata tot timpul ,ofertele le gasesti doar in pliant iar cand ajungi la casa este alt pret,vizionati regulamentul idiot !carrefour iti da banii inapoi un regulament facut ca sa nu potiu beneficia de reducerea aceea de 10 ori niste minciuni sfruntate vai asi amar de voi cei care ati facut acest articol ,mintiti oamenii cu nerusinare stim cu totii de preturile lor ,rusineee
Postat 03 Aprilie 2010, 10:54 de nsjhs
care fura
sau sictiritele alea de la informatii de la carrefour, lude ca bocancul, niciodata nu stiu nimica. halal magazin, halal personal!!!
Postat 02 Aprilie 2010, 00:42 de raul
Buna gluma!
Cred ca e o gluma ce afirmi, iar greselile de ortografie sunt doar pentru "culoare". Personalul cel mai sictirit e clar la Carrefour, acolo daca sunt 10 persoane la 4 case se inchid de urgenta 2 sa stea romanashu la rand cate 45 min la un rand de 5 persoane. Asta era un exemplu, in realitate rar gasesti cate 10 cumparatori la casa deodata in Carrefour. La ei ofertele intotdeauna sunt doar in poza - in revista, de cateva ori am cautat "ofertele" lor pe raft dar sau nu am gasit sau era pretul pe raftul gol in a doua zi de oferta. Vorba cuiva: "sunt bine ascunse" Singurul plus: locurile de joaca, probabil din cauza lipsei chiriasilor au loc si cei care amenajeaza locuri de joaca. Lista de preturi comparativa nu are nici o relevanta la Carrefour ofertele nu sunt valabile. Adica ce ar avea un pret bun nu gasesti pe raft.
Postat 01 Aprilie 2010, 11:07 de emil
Carefura ruleaza
Carefura e net superior magazinului Real prin felul in care prezinta marfa, prin layout-ul magazinului, prin sortimentul de produse si mai nou, prin preturi, Real aduce a magazin satesc unflat cu pompa, plus ca au personal nemultumit, care trateaza clientii ca atare.
Postat 31 Martie 2010, 23:34 de bill
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Se lucrează la extinderea drumului expres spre Episcopia Bihor. Se va construi şi un viaduct înalt de 10 metri (FOTO/VIDEO)
  • Cum arată Podul Centenarului. Va fi inaugurat înainte de termen, pe 1 Decembrie (FOTO/VIDEO)
  • Copţi, dar buni! Oradea a dat trei campioni la Openul Austriei de Judo Masters! (FOTO)
  • Nu vă jucaţi cu focul! Opt incendii de vegetaţie uscată, într-o singură zi (FOTO)
  • Să tragem linie! Lucrările pentru reamenajarea liniei de tramvai vor bloca cel puţin o lună circulaţia prin Calea Aradului (FOTO)
  • Statuia Evei Heyman din Parcul Bălcescu a fost donată Primăriei Oradea (FOTO/VIDEO)
  • Accident pe Calea Borşului: Ambulanță în misiune, lovită de un Ford și proiectată într-un TIR. Două persoane au ajuns la spital (FOTO)
  • Sprijin pentru persoanele cu dizabilităţi. A fost lansată filiala orădeană a asociaţiei 'Ridică-te şi umblă' (FOTO)
  • Luceafărul s-a revanșat: 4-1, sâmbătă, acasă cu CS Balotești! (FOTO)
  • Cetate 'de vânzare': Cetatea Oradea continuă să fie slab vândută, în ciuda atuurilor care o fac unică în Sud-Estul Europei (FOTO / VIDEO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON