URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 19 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când au venit liberalii la conducerea Oradiei, numai de dezbinare avem parte. Se face un pod nou peste Criș: de ce se face? Și dacă se face, de ce are doar o bandă pe sens? La ce ne trebuie drum expres când pe terenurile alea vegetația creștea liniștită încă de pe vremea lui Ladislau Întemeietorul? Iar se fac pasaje supra și subterane? E scandalos cum se intervine la renovarea parcurilor, nu era mai bine înainte?!
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Ca în fiecare an electoral, o grămadă de aleși își schimbă partidul care i-a ajutat să-și câștige mandatele, perioada pre-electorală fiind comparată cu sezonul de Mercato din fotbal. Atât doar că, deși numitorul comun cu fotbalul sunt banii, în politică ar trebui să conteze și factorul moral. Cum aleșilor nu le pasă, însă, de așa ceva (de doctrine și ideologii nici vorbă, iar de fair-play nici atât), alegătorii n-au decât să spună că politica e prostituție, dar să meargă totuși să-i voteze.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum am mai arătat anul trecut, în octombrie 2023 Înalta Curte de Casație și Justiție a pronunțat o decizie obligatorie, extrem de importantă, prin care a stabilit că asiguratorul RCA care nu își respectă obligațiile legale trebuie să fie obligat să plătească penalități de întârziere de 0,2% pe zi de întârziere, adică peste 70% pe an, din suma stabilită de instanță cu titlu de despăgubiri.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
18 Iulie 2018, 08:03

Autostrada promisiunilor: Drumarii din Ungaria mai au 20 de kilometri până la Autostrada Transilvania, părăsită de autoritățile române

Autostrada promisiunilor: Drumarii din Ungaria mai au 20 de kilometri până la Autostrada Transilvania, părăsită de autoritățile române BORŞ – BUDAPESTA. După finalizare, în primul trimestru al anului 2020, autostrada M35 va permite şoferilor care ies din România prin Borş să circule întins până la Budapesta. Cei care ajung în România, însă, vor avea autostrăzi doar pe hârtie
Autostrada promisiunilor: Drumarii din Ungaria mai au 20 de kilometri până la Autostrada Transilvania, părăsită de autoritățile române RUGINĂ ŞI BURUIENI. Conform proiectului, Autostada Transilvania va avea 415 km cu două benzi pe sens, 19 noduri şi 450 poduri, podeţe şi pasaje. Înainte de a fi alungaţi, americanii de la Bechtel au realizat cea mai spectaculoasă lucrare, viaductul de 1,7 km peste acumularea hidrotehnică din Suplacu de Barcău. Oprite acum şapte ani, celelalte structuri sunt mâncate de rugină şi invadate de buruieni
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Vă amintiţi că mult trâmbiţata Autostradă Transilvania trebuia dată în funcţiune? În ciuda amăgirilor servite de politicieni, din 415 kilometri există puţin peste 50, aşa numita "centură a Clujului". Nu şi tronsonul 3C, din Bihor, între Borş şi Suplacul de Barcău, unde nu a mai fost mişcată o piatră de 7 ani.

Între timp, în Ungaria vecină, şoselele de mare viteză conectează deja oraşele, iar una urmează să se conecteze la Autostrada Transilvania. Atât doar că degeaba lucrează maghiarii la foc continuu şi mai au de făcut doar 20 de kilometri ca să ajungă la Borş, căci pe şantierul de la noi e linişte totală şi, în loc de asfalt, se întind bălării...

Ţară în şantier

Guvernul Ungariei construieşte autostrăzi în ritm alert. Până în 2020 e programată finalizarea a 943 kilometri aflaţi în lucru, astfel că rețeaua din țara vecină va avea în total peste 2.500 kilometri, surclasând-o, de pildă, pe cea din Austria, care numără 2.100 kilometri. Ca să nu mai vorbim de România, ţară de trei ori mai mare, dar rămasă codaşă a Europei cu doar 746 km.

Doar spre estul Ungariei se construiesc două autostrăzi. Prima, M4, ar elibera traficul pe Drumul Naţional 4 Budapesta-Szolnok-Püspökladány, continuat cu DN 42 Püspökladány-Berettyóújfalu-Ártánd, principala rută folosită de transportatorii internaţionali.

Împărţită în şapte tronsoane, M4 ar urma să fie finalizată în 2025, mai puţin cei 30 km dintre Berettyóújfalu-Ártánd, care vor fi gata în 2021.

În grafic spre... nicăieri

harta la M35 Budapesta-ÁrtándConcomitent se lucrează şi la M35 Budapesta-Ártánd (foto), care ocoleşte M4 cu o buclă de 292 km pentru a se reconecta la aceasta lângă Berettyóújfalu, pentru a îmbunătăţi accesul la Aeroportul Internaţional Debrecen.

"Dezvoltarea M35 se realizează în mai multe părţi", a explicat BIHOREANULUI Vitányi István, deputat în Parlamentul Ungariei. O parte, centura ocolitoare din sudul Debreţinului, a fost deja predată până la Mikepércs, localitate aflată la 10 kilometri de centrul oraşului. "Dacă cineva merge dinspre România spre Ungaria şi doreşte să ocolească Debreţin, poate merge spre Mikepércs, unde poate urca pe autostrada M35 şi continua pe M3 spre Budapesta, Miskolc sau chiar Nyiregyháza", spune deputatul.

Alte două etape de execuţie a M35 prevăd construirea a 18,5 km de la Mikepércs la Berettyóújfalu şi joncţiunea cu M4. "Lucrările sunt în fază avansată, şoseaua până la Berettyóújfalu va fi terminată în decembrie 2018 şi se pregăteşte şi deschiderea ultimului front de lucru, spre frontieră, care va fi predat cel mai târziu în primul trimestru din 2020", spune Vitányi.

Deschidem frontiera

Pentru că balastiera din Artand nu reuşeşte să acopere necesarul de pietriş pentru fundaţia şoselelor, iar cele din Partium sunt aproape, constructorii unguri se aprovizionează de la firmele româneşti. Zilnic, peste 100 de camioane pleacă din Bihor şi Cluj cu nisip şi pietriş pentru terasamentul autostrăzii din vecini.

Vitányi István, deputat în Parlamentul UngarieiMai mult, pentru operativitate, ungurii vor să uşureze trecerea prin vamă, fără să stea la coadă, scop pentru care au cerut şi primit acceptul Bucureştiului de a deschide un punct de trecere special pentru transportarea materialelor de construcţii. "Deschiderea noului punct de trecere va însemna cel puţin dublarea cantităţii aduse zilnic", spune Vitányi István (foto). Ca urmare, din 1 august se va deschide frontiera verde la Santău Mare, exclusiv pentru camioanele care alimentează şantierul autostrăzii din Ungaria.

Autostrada uitată

Aceasta se va opri, însă, la Borş, fără conectare cu tronsonul din Bihor al Autostrăzii Transilvania, A3, la care nu s-a mai lucrat din 2011.

De altfel, din întreaga întindere de 415 kilometri până la Braşov, în 14 ani s-au făcut doar cei 50 km între Gilău şi Turda, aşa-numita centură a Clujului, şi asta în timp ce cheltuielile statului român au depăşit în urmă cu trei ani un plafon record: 1,6 miliarde euro!

În 2013, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), rebotezată acum Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a  semnat un contract cu asocierea a două firme spaniole pentru continuarea lucrărilor din Bihor, documentul fiind reziliat după doi ani în care nu a fost mişcată nici măcar o roabă de pământ.

Licitaţia a fost reluată abia în februarie 2018, de astă dată cu cei 60 km ai tronsonului împărţiţi în 3 loturi: Borş-Biharia (circa 4 km), Biharia-Chiribiş (33 km) şi Chiribiş-Suplacu de Barcău (24 km), primele două fiind câştigate de o asociere între Trameco, Drumuri Bihor şi firme din Slovacia.

Cum rezultatul licitaţiei poate fi contestat, autorităţile nu pot oferi deocamdată niciun termen cert pentru începerea lucrărilor. După 14 ani de poticneli, oricum nici nu mai contează, aşa că poate ar trebui să lase treaba tot pe seama vecinilor...


PLANURI
Una zicem, alta facem

România are doar 746 km de autostrăzi, în ultimii 28 de ani fiind construiţi mai puţin de 600 km, pe când Ungaria are peste 1.400 km, Bulgaria peste 800, iar Polonia aproape 3.500. Ţara europeană campioană este Spania, cu 16.204 km, urmată de Germania cu 12.845 km şi de Franţa cu 11.882 km.

Master Planul General de Transport (MPGT) adoptat de Guvernul României în 2016, document strategic pentru investiţiile în infrastructura de profil, prevede ca în 2030 să avem 11 autostrăzi şi 19 drumuri expres, plus zeci de modernizări ale drumurilor existente şi noi şosele pentru ocolirea oraşelor. În cei 14 ani sectorul rutier ar avea nevoie de investiţii în valoare de circa 27 miliarde euro, din care 13,3 miliarde pentru autostrăzi, obiectivul fiind realizarea a 1.300 km de autostradă şi a 1.900 km de drum expres.

În practică, însă, lucrurile merg cu viteza melcului, în 2017 fiind inauguraţi 15 km de autostradă, nedaţi în funcţiune!


PENTRU ALŢII
Aici sunt banii dumneavoastră!

În timp ce şantierul Borş-Suplac a fost lăsat "paralizat" în 2011, Guvernul a aprobat în 2014 efectuarea de studii pentru proiecte de autostrăzi mai mult sau mai puţin fantasmagorice, precum Alexandria-Bucureşti, Calafat-Craiova-Piteşti, Piteşti-Râmnicu Vâlcea, Ploieşti-Galaţi, Braşov-Iaşi-Ungheni, Piatra Neamţ-Roman.

Tot în 2014, erau programate şantiere şi între Nădlac-Arad, Timişoara-Lugoj şi Gilău-Nădăşelu, dar au fost finanţate lucrări doar pe trei loturi ale A1 între Lugoj-Deva, şi pe patru loturi ale A10 Sebeş-Turda, pentru Autostrada Transilvania, A3, fiind alocate fonduri doar unui lot de 8,7 km între Gilău-Nădăşelu.

În 2015, Guvernul a plătit exproprieri pe secţiunea 1C a Autostrăzii Transilvania între Ogra-Târgu Mureş şi a deschis încă un şantier, între Câmpia Turzii-Ogra.

Pentru bihoreni, singura veste bună a fost includerea în Master Planul General de Transport a proiectului inelului de centură metropolitan al Oradiei, cu două benzi pe sens, din apropierea giraţiei de pe Calea Sântandreiului până în Biharia, unde ar urma să fie nodul de acces la tronsonul 3C al autostrăzii. Numai să fie la ce...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
44 Comentarii
Alcor
Dum bun in Republica Populara Coreeana dupa schimbarea regimului neocomunist.
Postat 20 Iulie 2018, 14:08 de cetateanbihorean
Lepre separatiste, revizioniste, izolationiste, retrograde
V-a adunat dracu' cu propaganda caractreristica revizionista, gaunoasa, minciuni si insulte. Bun asa… Parnaie, scrie pe voi.
Postat 20 Iulie 2018, 05:56 de Alcor
Alcor
Mai schimba VODKA , brandul SĂNIUȚA nu mai este de mult, dar mai ai in stoc ::::)))))) fă ceva
Postat 20 Iulie 2018, 00:39 de Sandu1206
Pe deasupra
Avem pericol intern guvernarea Psd-Alde, care ataca buna guvernare a tarii, urmarind Schimbarea legilor justitiei si salvarea penalilor din grupul propriu. Daca pericolul adus de diminuarea sau chiar dezintegrarea aliantelor statelir vestice pe care se baza lumea pana acum nu era de ajuns, s-au aliniat si astrele pentru aceasta guvernare defectuoasa. Traim vremuri grele si periculoase. Avem pericolul extern in Trumpism si coliziunea vechilor aliante occidentale si pericolul intern reprezentat de guvernarea Psd-Alde. Doamne ajuta sa trecem de furtuna!
Postat 19 Iulie 2018, 18:29 de cetateanbihorean
Baiuri
Alcor ti-am citit ideile, ce sa-ti spun? Tu poti face doua lucruri odata? Sau numai unul? Ipoteza ta ca sa ne inzestram militar e buna, doar ca o tara trebuie sa faca mai multe lucruri deodata: avem nr putini de autostrazi stir toata lumea, cai ferate cu viteza melcului, scoli la tara cu buzi in curte, spitale unde spagile sunt regula si conditii mizere, samd Tara asta are atatea restante urgente ca nu putem sta sa ne-nzestram armata fara sa mai facem nimic. Am sa-ti demontez ideea ca army first, si apoi autostrazi. In ideea ca aliantele noastre cu tarile vest europene si partenerii NATO sta-n picioare, avem sperante ca suntem protejati. Totusi, in noile contexte unde al 45-lea presedinte al Sua a dinamitat relatiile cu toti aliatii, o tara corupta, care si-a lepadat valoriile democratiei europene, NIMENI nu va sta sa o apere, ci o va marginaliza si periferiza. Asta e pericolul Romaniei, iar tata Putin atat asteapta. Degeaba bagi si 4% Din Pib in armata, daca sistemul aliantelor Romaniei se prabuseste, vom fi doar o cireasa pe tirtul mancat de Rusia. Game over! De aceea este f important sa luptam sa aparam democratia si valorileveuropene, lupta anti coruptie si statul de drept. QED
Postat 19 Iulie 2018, 18:21 de cetateanbihorean
poiu
Separatist, revizionist instigator, pt tine asteptarea va fi mai grea la parnaie . Idem si pt restul retrograzilor revizionisti, separatisti. E doar o chestiune de timp.
Postat 19 Iulie 2018, 14:52 de Alcor
Alcor
Si te-ai fript. Multumesc ca ai raspuns asa repede. Macar nu a fost lunga asteptarea
Postat 19 Iulie 2018, 12:05 de poiu
Micul geniu
O, Alcor nu este doar un strateg militar de geniu, este si un fin cunoscator al legii. O subtila combinatie de Napoleon Bonaparte si Hamurabbi. Un caz rar de dubla personalitate, probabil ca locuieste in doua saloane distincte. Da halatu, cat e halatu?!
Postat 19 Iulie 2018, 10:45 de rowald
Cum sa il combati pe Alcor, punct cu punct
Hahaha, cică emigrarea masiva a ungurilor. Pleacă și ei, multi, însa de la noi e dramatic. După Siria, România este a doua ţară din lume în topul celor care au pierdut din cauza migraţiei cei mai mulţi locuitori. Potrivit ONU, în ultimii 10 ani 3 milioane de români s-au stabilit peste hotare. https://stirileprotv.ro/stiri/social/romania-tara-din-care-au-migrat-cei-mai-multi-oameni-dupa-siria-raport-ingrijorator-al-onu.html Apropo de infrastructura, cei de la NATO ne cer ferm sa o îmbunătățim: https://www.stiripesurse.ro/lider-nato-semna-de-alarma-pentru-romania-trebuie-sa-isi-imbunatateasca-infrastructura-de-autostrazi-sau-cai-ferate_1261712.html
Postat 19 Iulie 2018, 09:53 de opinatorul
calmati-l
pe alcor ca poate ii pusca o vena, Doamne fereste. nu mai apuca razboiul sa vada inzestrarea armatei. tds e pui mic pe langa el.
Postat 19 Iulie 2018, 09:36 de User anonimizat
Instigarile guzganilor separatisti, revizionisti la incalcarea legii......
Constituie infractiuni care aduc atigere unor relatii privind convietuirea sociala. PUSCARIE scrie pe voi nemernicilor !
Postat 19 Iulie 2018, 09:10 de Alcor
poiu
Eu nu stiu cine te-a mai facut sobolan si in ce context, insa, nu m-ar mira la cat esti de nemernic. Eu ti-am spus ca esti guzgan (soboloan) revizionist, separatist, izolationist, retrogtrad. Esti un instigator la incalcarea legii, a ordinii si a linistii publice.Esti unul din cei care a scris ca trebuie facuta granita la Carpati si trebuie pusa viza restului romanilor ca sa poata trece Carpatii. Aceasta infractiune se pedepseste cu inchisoare de la unu la cinci ani. La fel, locul coruptilor din partidele politice, administratie publica, etc este la inchisoarea. Este doar o chestiune de timp pana cand veti infunda puscaria.
Postat 19 Iulie 2018, 08:57 de Alcor
Alcor si dragnea
Unu te face guzgan celalalt sobolan. Ai luat prima pt postari? Mangule tu esti?
Postat 19 Iulie 2018, 08:15 de poiu
Corul guzganilor separatisti, revizionisti, izolationisti, retrograzi
V-ati facut numarul guzganilor. Sa va vada lumea asa cum sunteti.
Postat 19 Iulie 2018, 07:11 de Alcor
alcor
....zi-mi si mie ce fumezi (sau tragi pe nas).....ca m-ai luat prin surprindere si nu imi dau seama....
Postat 18 Iulie 2018, 21:37 de ironi-k
alcor
vezi ca am niste boabe pt tine
Postat 18 Iulie 2018, 21:13 de tepes
Alcor
Doar 2 exemple : drumul de la Oradea la Cluj a fost construit de Ruși in si după război, Transfăgărășanul a fost construit de Ceaușescu . Ghici de ce????
Postat 18 Iulie 2018, 20:28 de Sandu1202
Doua intrebari pt guzganii (sobolanii) separatisti, revizionisti, izolationisti, retrograzi
1) De ce nu va mutati in hu, guzganilor, daca e mai bine acolo ? 2) De ce emigreaza ungurii in numar foarte mare din hu daca e bine in "tara mama" ? Stiti bine ca una din problemele aprins discutate la recentele alegeri in hungaria, a fost tocmai emigrarea masiva a ungurilor. O alta a fost coruptia generalizata (hungaria, este in top 3 cele mai corupte tari din UE alaturi de Bulgaria si Grecia. Datoria publica este si ea foarte mare. Dubla datoria externa raportata la PIB, in comparatie cu datoria Ropmaniei. Deci, ungurii sunt si datori vanduti. Povara grea pt generatiile care vor urma (atatia cati or sa mai fie). Acesta este adevarul, guzganilor, si ati vrea sa-l tineti ascuns, insa, nu se poate. Il stie toata lumea. Ati vrea sa puneti iar laboantele pe Transilvania, care sa produca pt voi, guzganii revizionisti, si pt buda. Tot ceea ce inseamna viata moderna si civilizata in Transilvania a fost realizat de catre Statul Roman dupa alungarea ungurilor navalitori. Stim cu totii ce a insemnat vremelnica ocupatie ungureasca in Ardeal. Abuzuri, furturi, crime, discriminari, nedreptati fara numar. Ocupantii unguri au furat cat au putut pt ei si pt buda. In rest nu drumuri, nu canalizari, utilitati, nu locuinte, nu scoli si biserici pt romani, actul medical a lipsit cu desavarsire, etc, etc. Ca atare, guzgani revizionisti, jos laboantzele de pe Transilvania ! Pt ala cu armata si infrastructura, daca Armata Romana nu se poate deplasa pe autostrada, nu-si poate deplasa nici dusmanul efectivele pe autostrada respectiva, etc. Debitezi doar prostii de individ/individa ratat/a frustrat/a.
Postat 18 Iulie 2018, 19:58 de Alcor
Alcor
Hai sa ma alatur si eu discutiilor ca nu te gandesti bine. Una dintre primele masuri de aparare este sa ai o infrastructura puternica in tara ta tocmai ca sa fii capabil sa-ti misti trupele cat mai repede. Este de baza si nu inteleg, daca nu cumva esti inca prea tanar, de ce nu szii acest lucru. Lipsa drumurilor, cailor ferate este chiar o lipsa de strategie de aparare. Tu ce crezi? Daca ar veni armata Y si tu iti misti toate trupele pe DN1 si pe caile ferate unde ai restrictie peste tot... ah da, ar muri adversarii de ras. Oricum, pune-ti mana pe carte sa vezi ce inseamba infrastructura pentru armata. De altfel unde mai punem ca eventualii ostasi raniti oricum ar muri intr-o infectie in spitale ca asta este acum in Romania. Apoi 2% din PIB pt armata nu inseamna ca in rest nu ai bani de nimic. Apropo si dragostea ta, Ungaria, a luat hotararea de a aloca 2% din PIB. Cum naiba se mai dezvolt si astia?
Postat 18 Iulie 2018, 16:23 de Ahahaha
@roger
Bravo, frumos spus! Ori de cate ori ma aflu printre sudisti, cu putine exceptii, realizez cat de departe sunt ei, din punct de vedere al gandirii si viziunii istorice de Ardeal si, da, chiar si de Moldova istorica (nu aia tziganeasca cu crime, betii si violuri). Primul lucru pe care il intreaba un sudist, atunci cand afla ca esti din Ardeal este daca i-ai adus o palinca. Abia dupa ce constata ca ai resurse sa ii umpli burdihanul poti discuta si problema pentru care ai ajuns la el. Sunt mizerabili, galagiosi si pusi mereu pe scandal. Intr-adevar, sudul este ca o veritabila colonie de sobolani, dupa cum bine ai punctat.
Postat 18 Iulie 2018, 16:22 de rowald
@Alcor
Vorbesti prostii cu razboiul tau. Nu vrea nici dracu sa vina sa ocupe Romania si sa isi faca de lucru cu indivizi ca tine, povestitori, mai buni de gura decat de lucru, automultumiti si cu atitudini de Mos Teaca. PS Nu sunt mai ungur ca tine, ci doar un roman un pic mai umblat prin lume.
Postat 18 Iulie 2018, 16:15 de rowald
@rowald
Foarte frumos ai spus ce ai spus. Nu îmi plac ungurii dar ii prefer bucureștenilor. Și pot să învăț și limba lor daca e cazul dar cu ai noștri nu se mai poate
Postat 18 Iulie 2018, 15:08 de poiu
@alcor
poate ca mai vorbesc si prostii insa nu tot timpul ca tine. mai citeste ce am scris si mai jos si apoi da-ti cu parerea.
Postat 18 Iulie 2018, 14:37 de User anonimizat
@roger
E problema ta ce crezi sau nu. Abia dupa ce ai o armata puternica si dusmanii stau la distanta, te poti apuca si de autostrazi. Romania, are dusmani mari si in interior si in exterior. Prioritatea numarul unu este siguranta nationala.
Postat 18 Iulie 2018, 14:24 de Alcor
@rowald
1) *, tocmai ai spus-o. Revizionismul unguresc este unul din motivele pt care avem nevoie de o armata puternica. Ati vrea voi sa va platiti datoriile imense cu resursele si cu productia din Transilvania. De ce nu te muti in hu daca e mai bine ? Emigreaza altii si Australia, Noua Zeelanda sau America de Nord daca vor sa traiasca mai bine, inclusiv multi unguri din hu fac asta. E clar ce bine le e in hungaritza... 2) Pt ala cu "cadru militar", vorbesti prostii tot timpul (tipic). NU sunt bugetar.
Postat 18 Iulie 2018, 14:18 de Alcor
trezirea tarii
@Alcor: scuza-ma, dar nu sunt de acord cu gândirea ta ca intai a trebuit dezvoltata armata, apoi restul. adica nu sunt bani de drumuri, nu sunt bani de spitale, de scoli si gradinite noi, pt ca luam uniforme si echipamente noi pt armata?!?! sa fim seriosi! problema tarii este birocratia si coruptia (poate in ordine inversa), la noi dureaza 3 ani pana se organizeaza o licitatie cu castigator, plus inca 5 ani suplimentar pt impedimente ulterioare fata de proiectul initial.Romania va avea sansa sa se dezvolte când adevaratele valori Transilvanene vor fi reprezentate la nivel national, când moldovenii se vor trezi din beciul istoriei si impreuna ii vom domina pe sobolanii din sud. ... rowald are dreptate in ce zice, cultura/civilizatia si inteligenta nu au fost niciodata in gena sudistilor! adevaratii luptatori si avocati ai neamului au fost din Transilvania si Moldova!
Postat 18 Iulie 2018, 14:14 de roger
Romania, tara de *
Mai bine ar lua ungurii Ardealul, asa am avea o sansa si noi sa traim mai bine. Cu miticii de la Bucuresti nu vom avea autostrazi niciodata. ei si-au rezolvat problema: au autostrada pana la mare, au autostrada pana la munte (pana la Comarnic). Dupa ce rezolva si tronsonul Comarnic-Brasov ei sunt linistiti, iar noi putem fi siguri ca nu vom mai avea niciodata autostrada. De fapt ce sarbatorim noi in 2018?! 100 de ani de cand ne-am despartit de civilizatie (Viena si Budapesta) si ne-am alipit la tigania de Bucuresti.
Postat 18 Iulie 2018, 13:35 de rowald
Buna asta cu prioritatile
Prioritatea nr 1 pt Romania este scaparea clicii de infractori de parnaie. In rest puneti de acatiste...
Postat 18 Iulie 2018, 12:49 de Neutryno
PSD-ESCU
Ce autostrăzi vrem . Nu sunt bani că Bolojan a majorat taxele locale să modernizeze orașul. Alții se spală la lighean. 60 lei primiti la PENZIE și o sticlă de OLOI sunt suficiente pentru proști și coloniile de NEAMURI.
Postat 18 Iulie 2018, 12:14 de Sandu1202
@cand lipsa de vointa si neputinta conduc tara romaneasca
Raspunsul e in chemarea fondurilor EUROPENE marite si utilizarea lor 100% si LA TERMEN !!! In schimb, la noi daca si chemam fonduri de la UE, atat de lent muncim din banii aceea, atat de lung e executie in sine, ca... Dar stiti si voi, nu trebuie sa dau explicatii...!
Postat 18 Iulie 2018, 11:34 de Timea
@Alcor
Tu știai ca datoria externă totală a României a crescut în primele cinci luni ale acestui an, faţă de finalul anului trecut, cu 2,56 miliarde de euro? Câți din acești bani au fost alocați pentru infrastructură? Degeaba tot pui placa cu siguranța națională, adevărul e altul. Creșterea nesustenabilă a cheltuielilor cu personalul pe seama investițiilor (Potrivit datelor Eurostat, România se află la cel mai scăzut nivel al investiţiilor publice ca pondere în PIB din întreaga perioadă monitorizată, cu doar 3,6% - asta în 2016, iar pentru 2017 investițiile publice au scăzut). Iar legat de fonduri europene, Ungaria a primit luna trecuta 265 de milioane de euro pentru continuarea M4. Dacă tot suntem la capitolul cifre, pentru exercițiul financiar anterior, România a pierdut 1,64 miliarde de euro din totalul de 4,4 miliarde pierdute de țările europene, deci peste o treime.
Postat 18 Iulie 2018, 11:31 de opinatorul
@alcor
clar esti cadru militar. insa esti naiv dac tu crezi ca noi am conta intr-un razboi iminent. ne calca rusii in picioare in 24 ore fara sa miscam nimic.
Postat 18 Iulie 2018, 11:12 de User anonimizat
@Chris
:) Nu te indoi. Studiaza! Sunt date publice. Comentariile de mai jos tocmai demonstreaza ca prioritatea numarul unu pt Romania (modernizarea armatei) a fost aleasa foarte intelept. Pacea costa scump, dar merita.
Postat 18 Iulie 2018, 11:05 de Alcor
@opinatorul
:) Pe cine incerci sa aburesti ? Autostrada se va construi si ea. Securitatea si siguranta nationala sunt pe primul loc. Cheltuielile pt modernizarea si achizitionarea de armament si logistica militara sunt foarte mari dar necesare. "Daca vrei pace te pregatesti de razboi (modernizezi armata)"Am explicat mai jos de ce situatia si prioritatea numarul unu a Romaniei este diferita de ceea a Ungariei.
Postat 18 Iulie 2018, 10:58 de Alcor
@alcor
o fi datorie publica mai mare cum zici tu(desi ma indoiesc) insa ei fac drumuri si autostrazi pe cand noi platim pensii si salarii. ti se pare corect?
Postat 18 Iulie 2018, 10:46 de User anonimizat
@alcor
pe bune? astea sunt prioritatile tarii? sau esti doar ironic? stam sa ne uitam cum se inzestreaza armata cu tehnica militara si suntem legati sa nu facem spitale, autostrazi, scoli, gradinite, etc? autostrada aia trebuia terminata in 2010 din cate stiu eu. de ce nu sunt trasi la raspundere cei care s-au legat de ea, cei care au facut pierdut contractul, etc. ar trebui spanzurati in piata publica toti. sa fie exemplu celor ce i-au urmat desi sunt din acelasi aluat si ei.
Postat 18 Iulie 2018, 10:45 de User anonimizat
@excalibur
:) Lasa gogosile. Ungaria, este una din tarile cu cea mai mare datorie din UE. Nu sunt banii ungurilor cei cu care construiesc. In cea mai mare parte sunt datorii externe. O parte mai mica o reprezinta fondurile europne nerambursabile. Datoria publica a Ungariei este de 73.9 din PIB, dublu fata de Romania, care are datoria de 37.6 din PIB. Despre prioritati si care sunt aceste am explicat mai jos.
Postat 18 Iulie 2018, 10:42 de Alcor
@Alcor
E vorba de prioritati, dar nu in modul expus de tine. Pensiile speciale sunt in cuantum de 10 miliarde anul acesta. Gandeste-te cati km de autostrada se pot construi cu acesti bani. Anual. Nu e vorba de cheltuielile cu armata, e vorba de incompetenta guvernului, chiar rea-vointa. Mai tii minte planurile lui Sova? Si atunci cheltuiam mult mai putin pe armata. Cat s-a realizat din ele?
Postat 18 Iulie 2018, 10:40 de opinatorul
@roger
Am explicat mai jos. Este vorba de prioritati. Din punct de vedere al securitatii nationale, situatia Ungariei este diferita, in momentul de fata, de ceea a Romaniei. Ungaria, nu trebuie sa faca fata amenintarilor, atat din interior, cat si din exterior. Nimeni nu ameninta integritatea teritoriala a Ungariei. Situatia in Romania este diferita si se aplica zicala: "Daca vrei sa ai pace, te pregatesti de razboi (iti intaresti armata). Autostrada se va construi si la noi. In ceea ce priveste banii cu care ungurii construiesc sunt in mare parte din datorii externe . Repet, este o chestie de prioritati.
Postat 18 Iulie 2018, 10:17 de Alcor
Nu suntem noi de vina
Pentru ca nu stim si nu putem.Banii sunt ai lor, firmele asfaltatoare sunt tot ale lor.Trfebuia sa vina peste noi asfaltind, eventual statul romin sa se ocupe de exproprieri, desi nu era in stare nici de alea. E clar ca nu se doreste dezvoltarea romaniei, favorizindu-se alte tari, mai agreabile.Vorba unui vizionar, autostrazile e nocive ,ca creste nivelul de trai,implicit salariile si pleaca investitorii si multinationalele.
Postat 18 Iulie 2018, 10:09 de excalibur
cand lipsa de vointa si neputinta conduc tara romaneasca
toata ungaria e in santier, se construiesc autostrazi si se repara drumuri judetene peste tot... de unde naiba au astia bani si ai nostri nu au nici macar dorinta sau creier sa inteleaga necesitatea acestor lucruri? unde este dl pasztor cu mang-alita sa faca maimuteste ce fac ungurii? sa puna pressing pe guvern sa aloce bani pt ca macar in Bihor sa se construiasca 20 km autostrada, daca nu 50? pana si lenesul de puiu lucian de la federatia patronilor s-a apucat de lucru si realizeaza mai multe decat toti magarii din fruntea psd-udmr-alde.
Postat 18 Iulie 2018, 09:59 de roger
Prioritati
In toti acesti ani prioritatea numarul unu pt Romania este si a fost modernizarea armatei, achizitionarea de armament si logistica. Acest lucru costa multi bani dar este necesar. Romanii, au o vorba: "Fereste-ma, Doamne, de prieteni, ca de dusmani ma apar singur!". Odata rezolvata aceasta problema, se va construi si autostrada.
Postat 18 Iulie 2018, 09:55 de Alcor
soricelule
ce zice de asta? tot Bolo e de vina? ce zic adoratii tai din alde-psd. scuze, am uitat ca ei au treaba cu legile justitiei, cu gratierea si amnistierea.
Postat 18 Iulie 2018, 09:20 de User anonimizat
!!!
Într-o ţară normală, cu o democraţie funcţională şi planuri de viitor realiste, pedeapsa capitală e o necesitate. Doar că România nu-i o ţară normală...
Postat 18 Iulie 2018, 09:05 de Shogun
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5614 RON
  • 1 EUR = 4.9715 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON