URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 OCTOMBRIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Neisprăviţii de la Ministerul Educaţiei au mai fătat o mărgică. Au elaborat un Cod de etică prin care se interzice profesorului care predă la clasă să îşi mediteze propriii elevi. Hai să zicem că acest aspect e corect, chit că poate fi uşor de eludat dacă profesorii fac schimb de elevi între ei. Mă aşteptam să interzică total meditaţiile, dar probabil că nu i-a dus capul până acolo.
Zic şi eu
Adrian Cris
Nu mă număr între cei care consideră că o convingere religioasă exclude o gândire liberală. Nu cred că a gândi liber(al) înseamnă să fii fără niciun Dumnezeu. Un exemplu notoriu este cel al chirurgilor care mărturisesc că se roagă înaintea intervenţiilor dificile. Şi reciproca e valabilă. Poţi fi ateu, dar cât se poate de retrograd. Prin urmare, recunosc, ca orice om de bun simţ, dreptul oricărui membru PNL de a fi acţionat conform propriei conştiinţe la recentul referendum pentru "familia tradiţională".
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Conferințele 11even, în care 11 oameni vorbesc câte 11 minute, sunt ca nunțile românești - nimeni nu îndrăznește să le facă mai scurte. Teorema care spune că ce e frumos durează puțin nu funcționează... Majoritatea vorbitorilor a dat impresia că tema conferinței, „La trecutu-ți mare, care viitor?”, nu a fost înțeleasă prea bine. Cei mai mulți au vorbit despre ei înșiși, lăsându-le spectatorilor sarcina de a extrage esența și de a construi puzzle-ul.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Aţi votat la recentul referendum pentru redefinirea familiei în Constituţie?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam săptămâna trecută, în curând vor intra în vigoare modificările legii privind statutul judecătorilor şi procurorilor ca urmare a faptului că, recent, Curtea Constituţională a respins ultima obiecţie de neconstituţionalitate ce putea fi formulată de preşedintele României cu privire la această lege, iar, vineri, 12 octombrie, Klaus Iohannis a fost nevoit să promulge noul statut al magistraţilor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În cursul evoluţiei bolii, după faza septicemică urmează faza organică, în care reapare febra, simultan cu instalarea unor sindroame diferite. Dintre acestea, cele ma frecvente sunt meningita leptospirotică (manifestată prin dureri de cap, fotofobie, redoare a muşchilor cefei, simptome care se remit de cele mai multe ori), sindromul hepatorenal (cu icter şi mărire în volum a ficatului, cu posibilitate de evoluţie spre forme severe), manifestări hemoragice limitate (la nivelul gingiilor, conjunctivelor, mucoasei nazale etc.) sau grave (hemoragii digestive majore) şi insuficienţa renală.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Anxietatea este una din marile probleme psihologice ale secolului nostru. Alături de depresie, este subiectul cel mai des întâlnit în cabinetele de psihologie. Anxietatea variază de la om la om și se manifestă oarecum diferit ca intensitate în cazul fiecăruia.
07 Noiembrie 2017, 11:59

Amici inamici: O veche prietenie a doi cunoscuţi patroni Oradea s-a transformat în scandal

Amici inamici: O veche prietenie a doi cunoscuţi patroni Oradea s-a transformat în scandal CLIENTUL NOSTRU... "Maşină bună, ingineri incompetenţi", spune Vasile Coroiu (foto) despre Nissanul pentru care a plătit 28.235 euro firmei Auto Bara. "Este intolerabil ca un client să fie jignit în felul ăsta", zice el după ce şeful de service l-a înjurat prin SMS-uri
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Până nu demult, Vasile Coroiu, fondatorul Drumuri Orăşeneşti, şi Octavian Bara, proprietarul Auto Bara, erau prieteni apropiaţi. Amândoi au absolvit Politehnica din Timişoara şi ambii au înfiinţat firme de top în Oradea.

"Când Auto Bara s-a mutat de pe amplasamentul vechiului Service Dacia i-am ajutat cu utilaje. «Să trăiţi, domnule director!», îmi spunea atunci şeful de service. Acuma mă înjură ca ultimul birjar", se plânge Coroiu. Pricina? O maşină ce i-a fost livrată cu o defecţiune pe care, spune el, angajaţii de la service nu ştiu s-o remedieze.

Gipan cu baiuri

Cu câţiva ani în urmă, Vasile Coroiu s-a pensionat şi a vândut firma Drumuri Orăşeneşti, dar şi-a făcut o alta, mai mică. "Umblu mult, aşa că am cumpărat de la Auto Bara un Nissan XTrail", povesteşte el. Maşina a plătit-o în aprilie 2016, dar i-a fost livrată după o lună. "Mi s-a spus că avea o problemă la computerul de bord. Primii 500 km au fost un chin. Nu puteam accelera nicicum peste 100 km/h, nu ducea motorul...".

Ulterior, a fost înlocuit atât ECM-ul, cât şi sonda Lambda, care reglează amestecul aer-carburant, dar degeaba. "Filtrul de particule se îmbâcsea des", spune Coroiu, motiv pentru care a dus-o de mai multe ori în service, unde filtrul a fost regenerat. "La un moment dat, mi s-a spus că nu ştiu să şofez, că subturez motorul, şi mi s-a cerut să folosesc mai rar treptele de viteză 5 şi 6. Mă întreb de ce constructorul nu i-a făcut doar 4 trepte", zice inginerul, ironic. 

Anul acesta, în iulie, un specialist Nissan România a reprogramat computerul şi, împreună cu acesta şi cu directorul executiv al Auto Bara, Marius Mihuţi, Coroiu a făcut un test urban şi extraurban de 80 km, fără probleme. "La sfârşit i-am întrebat dacă prin modul de a şofa eu sunt cauza producerii fenomenului. Verbal au recunoscut că nici vorbă".

Au umblat la efecte

Coroiu afirmă că maşina a funcţionat normal doar cu intermitenţe. "De la 18.700 km la 25.600 km nu au mai fost probleme, apoi au reapărut. Pe bord se aprinde semnalarea Stop Auto System Default, iar motorul pierde din putere. La începutul lunii octombrie am mers în Germania cu o viteză medie de abia 60 km/h. N-am putut depăşi nici TIR-uri". La întoarcere maşina "şi-a dat drumul" singură, ca de multe alte ori. "Într-o zi pot fi şofer prost, iar în alta bun?".

Inginerul s-a documentat să afle de ce se înfundă des filtrul, afectând funcţionarea motorului. "Cauzele variază de la calitatea carburantului şi uleiului la utilizarea preponderent în regim urban, dar la mine nu e cazul. Pun cea mai scumpă motorină, iar din 32.000 km, 22.000 i-am făcut în afară. Mai pot fi probleme la senzorii de temperatură şi presiune, la valve, injectoare, turbosuflantă, furtunele de intercooler ori aer. Oricare poate provoca înfundarea filtrului, situaţie în care calculatorul motorului îi limitează turaţia la 2.000 rotaţii pe minut". Altfel spus, "cei de la service, din incompetenţă, au umblat mereu la efect, regenerând filtrul de mai multe ori, dar niciodată la cauze".

Ca-ntre ingineri

Nemulţumit, pe 13 octombrie Coroiu a dus din nou maşina în service. În aceeaşi zi, la ora 14.23, a primit de la şeful acestuia, Florin Gaceu, un SMS cu mesajul: "Incompetenta e mata (!) cacatule. Nesimptit (sic!) ordinar ce esti". Seara, la 19.02, încă unul: "Gunoiule daca mai pomenesti numele meu vreo data (!)... pana acum am inghitit tampeniile tale de inginer de material rulant dar jur ca nu le mai inghit, mizerie a lumi (sic!) trecute ce esti".

Simţindu-se grav jignit, Coroiu s-a plâns în scris patronului Bara. Pe 20 octombrie, în locul acestuia i-a răspuns însă directorul executiv Marius Mihuţi, care i-a transmis că neînţelegerile client-angajat nu privesc firma, deoarece Gaceu a trimis SMS-urile de pe telefonul personal sau după programul de lucru: "Vă rugăm să vă adresaţi instanţei pentru a rezolva orice conflict de natură privată".

Convins că firma vrea să amâne remedierea defecţiunii până la anul, când expiră garanţia, Coroiu a sesizat Protecţia Consumatorului şi concomitent se pregăteşte să deschidă şi un proces. Oricum, "mai bine îmi duc maşina pe viitor la Nissan Debreţin decât în Oradea", spune el.

Nu se bagă

Octavian Bara, patronul Auto BaraDe cealaltă parte, patronul Auto Bara susţine că nu maşina are probleme. "Dl Coroiu a mai avut un Audi A6 şi un Nissan, şi cu amândouă a avut aceleaşi probleme. Probabil conduce subturat. Noi nu putem impune niciunui client cum să şofeze", a declarat BIHOREANULUI Octavian Bara (foto).

Cât despre jignirile aduse clientului de propriul angajat, Bara afirmă că, deşi i-a sugerat subalternului să-şi ceară scuze, tot Coroiu e vinovat: "El a început cu insultele, de trei ori l-a făcut incompetent pe Gaceu". În fine, patronul spune că nu vrea să se amestece în "polemica" dintre cei doi, pe care o consideră strict personală. "Să meargă în proces", zice Bara, convins că nu are ce reproşa nici maşinii, nici angajaţilor, nici sieşi...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Nicio treaba nu are dlui cu condusul ...nici cu omenia!
...Clientul care crede ca totul i se cuvine.Nu tine cont ca esti profesionist si practici un serviciu , pentru care trebuie sa fii respectat! Sunt convins ca a fost servit cum se cuvine dar,grandomania si o asa zisa prietenie cu patronul i-a dat dreptul sa il injoseasca pe angajatul firmei! E plina lumea de astfel de personaje ! Sunt convins ca daca va i dat in judecata, o va cam incasa! cat despre utilaj, orice service din oras il poate lamuri!Insa prostul nu e prost destul,daca nu-i si un pic mai mult fudul! In rest, calm, rabdare si drumuri bune ,fara evenimente deosebite!
Postat 08 Noiembrie 2017, 08:09 de carlos
SIE vs. SRI !?!
Unii vand masini iar altii se fac ca le conduc !?!
Postat 07 Noiembrie 2017, 19:17 de WinDos
Sa fie pace ...
Tavi Bara sa-i angajeze un sofer lui Vasile Coroiu, pe care acesta din urma sa-l omeneasca corespunzator, peste salariul minim pe economie, acordat de #autobara. In timpul acesta soferul evalueaza situatia si da la final un raport scris, independent de opiniile partilor, care se transmite doar la Bihoreanul. Apoi, redactia le ia banii de publicitate si unuia si altuia, iar noi aplaudam ca la emisiunea cu Toader si Maria ...
Postat 07 Noiembrie 2017, 19:09 de CrisDumi
Mai sa fie.
Bunul renume al firmei Autobara este mai presus de orice acuze ale unui sofer care conduce subturat si insista sa faca asta. Penibil. Probabil cand au vandut masina trebuiau sa introduca si un curs de utilizare al acesteia. Sa priceapa tot... romanul.
Postat 07 Noiembrie 2017, 14:13 de Iosca
count display

FOTO BIHOREANUL

  • „Un milion de stele”: Bisericile catolice din Oradea, unite de Ziua Internaţională pentru Eradicarea Sărăciei (FOTO)
  • Jurnalişti şi scriitori dezbat la Oradea diferenţele şi 'complicităţile' dintre ei (FOTO/VIDEO)
  • Se lucrează la extinderea drumului expres spre Episcopia Bihor. Se va construi şi un viaduct înalt de 10 metri (FOTO/VIDEO)
  • Cum arată Podul Centenarului. Va fi inaugurat înainte de termen, pe 1 Decembrie (FOTO/VIDEO)
  • Copţi, dar buni! Oradea a dat trei campioni la Openul Austriei de Judo Masters! (FOTO)
  • Nu vă jucaţi cu focul! Opt incendii de vegetaţie uscată, într-o singură zi (FOTO)
  • Să tragem linie! Lucrările pentru reamenajarea liniei de tramvai vor bloca cel puţin o lună circulaţia prin Calea Aradului (FOTO)
  • Statuia Evei Heyman din Parcul Bălcescu a fost donată Primăriei Oradea (FOTO/VIDEO)
  • Accident pe Calea Borşului: Ambulanță în misiune, lovită de un Ford și proiectată într-un TIR. Două persoane au ajuns la spital (FOTO)
  • Sprijin pentru persoanele cu dizabilităţi. A fost lansată filiala orădeană a asociaţiei 'Ridică-te şi umblă' (FOTO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON