URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 22 IULIE 2018

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Niște asociații care primeau de la cetățeni acea brumă de bani de 2% din impozitele pe 2017, pentru a mai acoperi nevoile copiilor cu grave probleme de sănătate, s-au trezit că sumele au fost deturnate către niște parohii ortodoxe. S-au trezit anul acesta pentru că e prima dată când ANAF-ul trimite fiecărui donator o scrisoare prin care-l informează cui a donat acești bani. Or fi știind ceva cei de la ANAF, de brusc i-a apucat dorul de transparență. Poate dacă mergem pe fir, constatăm că de fapt e o practică mai veche.
Zic şi eu
Adrian Cris
Cel mai important eveniment al săptămânii trecute a fost anunţarea de către primarul Ilie Bolojan a două noi proiecte cu fonduri UE în valoare de 24 milioane euro, pentru decongestionarea traficului pe axa rutieră cea mai problematică a oraşului, între podul Dacia şi zona Cantemir, cu pasaje subterane, favorizarea mijloacelor de transport în comun şi multe, multe detalii inginereşti, precum exacavarea la 4 metri şi relocarea reţelelor de utilităţi…
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
A venit multă lume, Andrei, să îşi ia rămas bun de la tine. Atâtea inimi grele la un loc nu am văzut de mult timp. Uneori trebuie să murim ca să ne dăm seama cine suntem. Ai fi fost mândru, cu toată modestia ta emblematică, să vezi câţi oameni frumoşi au venit să te salute. A fost multă tristeţe în locul acela, pentru că moartea ta a fost mai mult decât breaking news. A fost heart-breaking news.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Unde vă veți petrece vacanța de vară?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Mai pe româneşte, instanţa supremă spune că nu importă dacă agentul constatator a trecut sau nu suspendarea permisului în procesul-verbal, fiind suficient ca sancţiunea suspendării să fie prevăzută în lege, mai ales că termenele de suspendare de 30, 60 sau 90 de zile nu pot fi majorate sau reduse de poliţist tocmai pentru că termenele legale sunt clar determinate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Ridicarea temperaturii mediului ambiant la peste 32 gr. C şi o umiditate relativă ridicată (peste 60%) determină modificări ale organismului, care se pot grupa în 4 sindroame importante: mialgia termică, insolaţia, accidentele datorate efortului fizic pe caniculă şi şocul hipertermic.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Cercetătorii regnului animal se confruntă de ani de zile cu o problemă spinoasă. Animalele care duc o luptă şi o câştigă au o şansă foarte mare să câştige şi următoarea bătălie. Întrebarea este: "de ce anume?". Sunt la mijloc factori psihologici? Este vorba de încrederea dobândită de către învingător? Mai mult - deoarece acelaşi lucru pare să fie valabil şi în cazul fiinţelor umane - un studiu a încercat să găsească un răspuns la această întrebare: de ce învingătorii continuă să învingă?
07 Noiembrie 2017, 11:59

Amici inamici: O veche prietenie a doi cunoscuţi patroni Oradea s-a transformat în scandal

Amici inamici: O veche prietenie a doi cunoscuţi patroni Oradea s-a transformat în scandal CLIENTUL NOSTRU... "Maşină bună, ingineri incompetenţi", spune Vasile Coroiu (foto) despre Nissanul pentru care a plătit 28.235 euro firmei Auto Bara. "Este intolerabil ca un client să fie jignit în felul ăsta", zice el după ce şeful de service l-a înjurat prin SMS-uri
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Până nu demult, Vasile Coroiu, fondatorul Drumuri Orăşeneşti, şi Octavian Bara, proprietarul Auto Bara, erau prieteni apropiaţi. Amândoi au absolvit Politehnica din Timişoara şi ambii au înfiinţat firme de top în Oradea.

"Când Auto Bara s-a mutat de pe amplasamentul vechiului Service Dacia i-am ajutat cu utilaje. «Să trăiţi, domnule director!», îmi spunea atunci şeful de service. Acuma mă înjură ca ultimul birjar", se plânge Coroiu. Pricina? O maşină ce i-a fost livrată cu o defecţiune pe care, spune el, angajaţii de la service nu ştiu s-o remedieze.

Gipan cu baiuri

Cu câţiva ani în urmă, Vasile Coroiu s-a pensionat şi a vândut firma Drumuri Orăşeneşti, dar şi-a făcut o alta, mai mică. "Umblu mult, aşa că am cumpărat de la Auto Bara un Nissan XTrail", povesteşte el. Maşina a plătit-o în aprilie 2016, dar i-a fost livrată după o lună. "Mi s-a spus că avea o problemă la computerul de bord. Primii 500 km au fost un chin. Nu puteam accelera nicicum peste 100 km/h, nu ducea motorul...".

Ulterior, a fost înlocuit atât ECM-ul, cât şi sonda Lambda, care reglează amestecul aer-carburant, dar degeaba. "Filtrul de particule se îmbâcsea des", spune Coroiu, motiv pentru care a dus-o de mai multe ori în service, unde filtrul a fost regenerat. "La un moment dat, mi s-a spus că nu ştiu să şofez, că subturez motorul, şi mi s-a cerut să folosesc mai rar treptele de viteză 5 şi 6. Mă întreb de ce constructorul nu i-a făcut doar 4 trepte", zice inginerul, ironic. 

Anul acesta, în iulie, un specialist Nissan România a reprogramat computerul şi, împreună cu acesta şi cu directorul executiv al Auto Bara, Marius Mihuţi, Coroiu a făcut un test urban şi extraurban de 80 km, fără probleme. "La sfârşit i-am întrebat dacă prin modul de a şofa eu sunt cauza producerii fenomenului. Verbal au recunoscut că nici vorbă".

Au umblat la efecte

Coroiu afirmă că maşina a funcţionat normal doar cu intermitenţe. "De la 18.700 km la 25.600 km nu au mai fost probleme, apoi au reapărut. Pe bord se aprinde semnalarea Stop Auto System Default, iar motorul pierde din putere. La începutul lunii octombrie am mers în Germania cu o viteză medie de abia 60 km/h. N-am putut depăşi nici TIR-uri". La întoarcere maşina "şi-a dat drumul" singură, ca de multe alte ori. "Într-o zi pot fi şofer prost, iar în alta bun?".

Inginerul s-a documentat să afle de ce se înfundă des filtrul, afectând funcţionarea motorului. "Cauzele variază de la calitatea carburantului şi uleiului la utilizarea preponderent în regim urban, dar la mine nu e cazul. Pun cea mai scumpă motorină, iar din 32.000 km, 22.000 i-am făcut în afară. Mai pot fi probleme la senzorii de temperatură şi presiune, la valve, injectoare, turbosuflantă, furtunele de intercooler ori aer. Oricare poate provoca înfundarea filtrului, situaţie în care calculatorul motorului îi limitează turaţia la 2.000 rotaţii pe minut". Altfel spus, "cei de la service, din incompetenţă, au umblat mereu la efect, regenerând filtrul de mai multe ori, dar niciodată la cauze".

Ca-ntre ingineri

Nemulţumit, pe 13 octombrie Coroiu a dus din nou maşina în service. În aceeaşi zi, la ora 14.23, a primit de la şeful acestuia, Florin Gaceu, un SMS cu mesajul: "Incompetenta e mata (!) cacatule. Nesimptit (sic!) ordinar ce esti". Seara, la 19.02, încă unul: "Gunoiule daca mai pomenesti numele meu vreo data (!)... pana acum am inghitit tampeniile tale de inginer de material rulant dar jur ca nu le mai inghit, mizerie a lumi (sic!) trecute ce esti".

Simţindu-se grav jignit, Coroiu s-a plâns în scris patronului Bara. Pe 20 octombrie, în locul acestuia i-a răspuns însă directorul executiv Marius Mihuţi, care i-a transmis că neînţelegerile client-angajat nu privesc firma, deoarece Gaceu a trimis SMS-urile de pe telefonul personal sau după programul de lucru: "Vă rugăm să vă adresaţi instanţei pentru a rezolva orice conflict de natură privată".

Convins că firma vrea să amâne remedierea defecţiunii până la anul, când expiră garanţia, Coroiu a sesizat Protecţia Consumatorului şi concomitent se pregăteşte să deschidă şi un proces. Oricum, "mai bine îmi duc maşina pe viitor la Nissan Debreţin decât în Oradea", spune el.

Nu se bagă

Octavian Bara, patronul Auto BaraDe cealaltă parte, patronul Auto Bara susţine că nu maşina are probleme. "Dl Coroiu a mai avut un Audi A6 şi un Nissan, şi cu amândouă a avut aceleaşi probleme. Probabil conduce subturat. Noi nu putem impune niciunui client cum să şofeze", a declarat BIHOREANULUI Octavian Bara (foto).

Cât despre jignirile aduse clientului de propriul angajat, Bara afirmă că, deşi i-a sugerat subalternului să-şi ceară scuze, tot Coroiu e vinovat: "El a început cu insultele, de trei ori l-a făcut incompetent pe Gaceu". În fine, patronul spune că nu vrea să se amestece în "polemica" dintre cei doi, pe care o consideră strict personală. "Să meargă în proces", zice Bara, convins că nu are ce reproşa nici maşinii, nici angajaţilor, nici sieşi...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Nicio treaba nu are dlui cu condusul ...nici cu omenia!
...Clientul care crede ca totul i se cuvine.Nu tine cont ca esti profesionist si practici un serviciu , pentru care trebuie sa fii respectat! Sunt convins ca a fost servit cum se cuvine dar,grandomania si o asa zisa prietenie cu patronul i-a dat dreptul sa il injoseasca pe angajatul firmei! E plina lumea de astfel de personaje ! Sunt convins ca daca va i dat in judecata, o va cam incasa! cat despre utilaj, orice service din oras il poate lamuri!Insa prostul nu e prost destul,daca nu-i si un pic mai mult fudul! In rest, calm, rabdare si drumuri bune ,fara evenimente deosebite!
Postat 08 Noiembrie 2017, 08:09 de carlos
SIE vs. SRI !?!
Unii vand masini iar altii se fac ca le conduc !?!
Postat 07 Noiembrie 2017, 19:17 de WinDos
Sa fie pace ...
Tavi Bara sa-i angajeze un sofer lui Vasile Coroiu, pe care acesta din urma sa-l omeneasca corespunzator, peste salariul minim pe economie, acordat de #autobara. In timpul acesta soferul evalueaza situatia si da la final un raport scris, independent de opiniile partilor, care se transmite doar la Bihoreanul. Apoi, redactia le ia banii de publicitate si unuia si altuia, iar noi aplaudam ca la emisiunea cu Toader si Maria ...
Postat 07 Noiembrie 2017, 19:09 de CrisDumi
Mai sa fie.
Bunul renume al firmei Autobara este mai presus de orice acuze ale unui sofer care conduce subturat si insista sa faca asta. Penibil. Probabil cand au vandut masina trebuiau sa introduca si un curs de utilizare al acesteia. Sa priceapa tot... romanul.
Postat 07 Noiembrie 2017, 14:13 de Iosca
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Investiţie de peste 700.000 euro. Prima seră hidroponică de roşii cherry din Bihor a fost inaugurată la Toboliu (FOTO)
  • Mai repede! Drumul de Sântandrei peste câmpuri ar putea fi dat în folosinţă în luna noiembrie (FOTO)
  • Rămas bun! Jurnalistul Andrei Şandor a fost condus pe ultimul drum cu muzica formaţiei Toto (FOTO / VIDEO)
  • Regulamentul locurilor de joacă. Orădenii din Ioşia sunt revoltaţi de gălăgia provocată de părculeţul din strada Lăpuşului (FOTO)
  • Proiect internaţional: Studenţi din Asia, la Universitatea din Oradea (FOTO)
  • Şefii PSD, UDMR şi ALDE din Consiliul Judeţean şi-au 'premiat' primarii: 'Banii se împart prin vot politic' (FOTO)
  • Vara şantierelor: De săptămâna aceasta mai multe străzi din toată Oradea vor fi blocate pentru lucrări (FOTO)
  • Sărbătoare nemţească: Tineri germani din ţară şi din străinătate au cântat şi au dansat în centrul Oradiei (FOTO/VIDEO)
  • În vizită la transmisioniştii militari: Bihorenii au putut vedea dotările Centrului 54 Comunicaţii Oradea (FOTO/VIDEO)
  • Şedinţa Consiliului Judeţean nu s-a putut ţine pentru că PNL-iştii şi un PSD-ist au lipsit. Pásztor avertizează că judeţul ar putea rata fonduri europene (FOTO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON