URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 18 IUNIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Când s-a lucrat la brandul pentru Oradea, s-au făcut niște studii care să afle de la cetățeni percepția despre instituţiile orașului, despre modul de trai etc. Punctajul pe fiecare domeniu a fost de la 1 la 5, aceasta fiind nota maximă. Deși eșantionul era alcătuit din toate mediile, inclusiv din cel universitar, singurul punct în care Oradea a stat catastrofal, adică de nota 1, a fost Universitatea.
Zic şi eu
Adrian Cris
Veste bună: Pásztor Sándor, Mang Ioan şi Traian Bodea, triada care conduce Consiliul Judeţean fără să se ţină de puţinele promisiuni făcute în 2016 şi fără să lase nimic în urma ei, cu excepţia căpuşării instituţiilor din subordine cu clientelă pe cât de incompetentă pe tot atât de lacomă, vor deveni din vara anului viitor o amintire urâtă.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Cu mai puține spectacole decât în anii trecuți, mă așteptam să văd mai mulți spectatori la FITO 2019. Dar, la unele, mai ales la cele înscrise în concurs, au fost multe locuri libere în sală. Am bifat 5 zile din cele 8 ale festivalului și voi face o scurtă trecere în revistă a ceea ce am văzut.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre condamnarea la închisoare a preşedintelui PSD, LIviu Dragnea?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul de procedură civilă prevede reguli cu privire la persoana care suportă cheltuielile ocazionate de derularea unui proces, stabilind ca regulă de principiu că acestea vor fi suportate de către partea care pierde procesul. În ce condiţii, însă?
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat este cea mai frecventă boală endocrină, frecvenţa reală fiind mai greu de apreciat din cauza standardelor diferite de diagnostic. Considerând hiperglicemia matinală ca un criteriu de diagnostic, circa 1-2% din populaţie este afectată. Boala se caracterizează prin anomalii metabolice şi prin complicaţii tardive ce afectează ochii, rinichii, nervii şi vasele de sânge.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
09 Noiembrie 2018, 08:00

Poliţistul... din umbră: Un cunoscut ofiţer în rezervă propune soluţii pentru traficul din Oradea. Cine-l ascultă? (FOTO)

Aşa cum lupul îşi schimbă părul, dar năravul ba, un ofiţer care a lucrat mai bine de două decenii la Poliţia Rutieră nu poate ignora problemele din trafic nici după ieşirea la pensie.

Fost coordonator al activităţilor de sistematizare a traficului rutier în Bihor şi fost şef de birou în cadrul Poliţiei Rutiere a judeţului, comisarul şef (r) Silviu Popa oferă autorităţilor soluţii pentru problemele pe care le depistează în trafic. Însă fără ecou...

"Defect" profesional

În decembrie 2016, după o activitate de 25 de ani, comisarul şef Silviu Popa a trecut în rezervă. N-a devenit însă un pensionar plictisit, ci e în continuare atent la tot ce mişcă în oraş. "Nu pot să rămân indiferent la probleme pe care le văd, ca simplu participant la trafic", explică bărbatul, acum în vârstă de 56 de ani.

Nici n-ar avea cum să se lase de "supravegherea" şoselelor, dat fiind că 24 de ani a coordonat sistematizarea circulaţiei în judeţ. "În 1991 m-am angajat la Poliţia Rutieră, iar din 1992 am avut această sarcină. În 2007 am devenit şeful Biroului Drumuri Naţionale, dar coordonarea sistematizării traficului a rămas în grija mea", spune ofiţerul.

Silviu Popa a propus autorităţilor soluţii astfel încât circulaţia rutieră să se desfăşoare fluent. "Încă din 2006, Poliţia Rutieră a avizat construirea unui pod peste Crişul Repede în zona cartierului Dragoş Vodă. Din păcate, a durat foarte mult până când a fost construit", spune bărbatul.

De altfel, "viteza" de reacţie a autorităţilor este cea care îl supără cel mai mult. "E problema cea mai mare a noastră, ca oraş. Ne mişcăm foarte greu la rezolvarea problemelor. Se fac investiţii, dar nu întotdeauna sunt cele necesare", zice ofiţerul. 

Ochi de poliţist

După trecerea în rezervă, rutieristul a continuat nu doar să constate neregulile, ci să le şi reclame. "Uitaţi, petiţiile făcute în aplicaţia Oradea City Report", spune Popa. Iar ecranul telefonului înşiră zeci de sesizări, toate vizând amplasarea greşită a unor indicatoare, existenţa unor obstacole care îngreunează vizibilitatea şoferilor ori ocuparea unor trotuare de către maşini. "De exemplu, pe strada Constantin Tănase poţi să mergi doar pe carosabil", zice fostul poliţist.

Tot aşa, orădenii trec printr-o aventură periculoasă dacă vor să ajungă pe jos la Mănăstirea Sfintei Cruci. "Maşinile vin cu viteză şi trebuie să te lipeşti de zid. Femeile cu cărucioare nu au nicio şansă". Meticulos din fire, ştie bine nu doar toate sesizările făcute, ci şi răspunsurile primite, de multe ori superficiale.

Unele dintre problemele reclamate, precum cea din strada Făcliei, le-a ridicat şi când era membru în comisia de circulaţie a oraşului. "Din păcate, avizul comisiei a fost şi este doar consultativ", spune bărbatul.

Listă de soluţii

La începutul acestui an, Silviu Popa a transmis Consiliului Local trei propuneri pentru îmbunătăţirea mobilităţii şi siguranţei traficului.

Una vizează ieşirea din Oradea spre Oşorhei, unde aproape zilnic, la orele de vârf, zeci de maşini înaintează cu viteza melcului. "Am propus amenajarea unor drumuri colectoare şi trotuare pe ambele părţi ale DN 1, pentru evitarea deselor blocaje cauzate de virajele la stânga, spre dealerii auto, cât şi datorită descărcării autoturismelor noi pe acostament", explică Popa.

Practic, ar trebui create nişte bretele pe care şoferii care opresc la firmele din zonă să le folosească pentru a nu mai încurca traficul pe drumul principal. "Tocmai de aceea construcţiile din această zonă au fost retrase la 50 de metri distanţă de DN 1", zice poliţistul, subliniind că soluţia a fost anticipată, doar aplicarea ei întârzie.

Deşi Primăria are în plan să realizeze o şosea prin Podgoria ca alternativă la DN 1, Popa crede că aceasta nu va rezolva problema. "Nu va fi o soluţie pentru şoferii care vin de pe centura oraşului".

Propuneri ignorate

Fostul poliţist a propus şi modificarea podului CFR din strada Matei Corvin, astfel încât şoseaua către Episcopia Bihor să nu se mai îngusteze de la patru benzi la două şi, de asemenea, a cerut amenajarea unor parcări în oraş pentru autocarele cu turişti. "Am călătorit mult cu autocarul şi oriunde am mers existau parcări speciale. Noi nu avem", zice ofiţerul. Prin urmare, aceste autovehicule "descarcă" turiştii pe unde apucă, îngreunând traficul şi punându-i în pericol.

Năduful cel mai mare al fostului poliţist este că, la zece luni de când a transmis adresa, însoţită chiar de fotografii care explicau atât problemele, cât şi soluţiile propuse, n-a primit niciun răspuns. "Au fost redirecţionate Direcţiei Tehnice şi atât", spune bărbatul, convins că, de fapt, nici nu este băgat în seamă. Cu toate astea, nu se lasă păgubaş şi spune că va continua să sesizeze neregulile, sperând că  cineva tot va reacţiona. Un exemplu bun de urmat de toţi orădenii cu simţ civic...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
!!!
By the Way...ce ne-a dat Bârlad-ul? Păi ne-a dat-o pe ANDREEA MĂDĂLINA RĂDUCAN!
Postat 10 Noiembrie 2018, 17:37 de unom
asta e!
@oradeanbihor: lasă-l! el știe una si bună! o face singur sau nu...eu m-am lecuit! cunoaște doar: lighean, Vaslui, Bârlad! si crede ca PMO va cumpăra 20 tramvaie! fals....sunt 10!
Postat 10 Noiembrie 2018, 17:26 de unom
oradeanbihor
Uită-te la tine , prima oară.
Postat 10 Noiembrie 2018, 16:29 de Sandu1206
@ sandu
Tu poți să ai vreodată o opinie vizavi de ceva sau doar vomiti pe aici? Hai, eject!
Postat 10 Noiembrie 2018, 12:06 de oradeanbihor
oradeanbihor
Nici cu amețitul de tine nu-mi e RUȘINE.
Postat 09 Noiembrie 2018, 22:43 de Sandu1206
se poate
Cred ca noua romanilor ne merge atat de rau pt ca pur si simplu batjocorim tot ce e in jurul nostru. Daca cineva e mai neajutorat radem de el, daca are ceva in cap "face pe desteptul". Daca ar sta in piata sa se planga de Base sau Dragnea ca ceilalti pensionari patetici iar n-ar fi bun din alte motive, nu? Si eu as vrea sa ies la pensie mai repede, dar munca de politist nu as vrea-o. Nu-l cunosc absolut deloc pe dl. politist pensionar, dar daca a lucrat atatia ani in sistematizarea circulatiei ceva stie. Iar ceea ce face nu face nici pt bani nici nu cred ca are nevoie de slava si marire. E consultanta gratuita si foarte calificata!! Nu zic ca totul ar trebui implementat ce zice, dar as apleca urechea, poate salveaza o viata, poate vine cu o idee buna. Cine nu are batrani sa-si cumpere.
Postat 09 Noiembrie 2018, 21:47 de cchris26
vorbe
De exemplu, pe strada Constantin Tănase poţi să mergi doar pe carosabil", zice fostul poliţist.---cred ca nici nu stie unde este aceasta strada deoarece pe aceasta strada este trotuar pe toata lungimea ei si pe stanga si pe dreapta
Postat 09 Noiembrie 2018, 13:23 de cristi77
Amețiții din primarie
Nici cu amețiții din primărie nu mi-e rușine. Așa zisa comisie de circulație aprobă pe banda rulanta toate aberațiile primarului care visează un oraș "prietenos cu pietonii" fara sa țină cont de nevoile și problemele reale ale orădenilor.
Postat 09 Noiembrie 2018, 12:44 de oradeanbihor
permis de conducere
Cu el am dat examenul final. Parea tip OK, fara chestii "te * daca nu-mi dai spaga". Stii, stii; nu stii, nu stii.
Postat 09 Noiembrie 2018, 09:03 de sasi
Ne pleaca valorile
In pensie
Postat 09 Noiembrie 2018, 08:48 de excalibur
Dupa razboi, multi viteji s-arata!
Daca este atat de priceput nenea asta, trebuia sa faca treaba cand a fost in activitate, nu sa vina acum si sa dea sfaturi despre cum sa se rezolve traficul pe care tot el - marele coordonator - l-a lasat cu curu-n sus. Il doare pe el undeva, pensionar cu cel putin 8.000 lei pensie la varsta de 56 de ani. Asta da sfaturi pentru ca se plictiseste.
Postat 09 Noiembrie 2018, 08:36 de neica
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1899 RON
  • 1 EUR = 4.7228 RON
  • 1 HUF = 0.0147 RON