URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 18 IUNIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Când s-a lucrat la brandul pentru Oradea, s-au făcut niște studii care să afle de la cetățeni percepția despre instituţiile orașului, despre modul de trai etc. Punctajul pe fiecare domeniu a fost de la 1 la 5, aceasta fiind nota maximă. Deși eșantionul era alcătuit din toate mediile, inclusiv din cel universitar, singurul punct în care Oradea a stat catastrofal, adică de nota 1, a fost Universitatea.
Zic şi eu
Adrian Cris
Veste bună: Pásztor Sándor, Mang Ioan şi Traian Bodea, triada care conduce Consiliul Judeţean fără să se ţină de puţinele promisiuni făcute în 2016 şi fără să lase nimic în urma ei, cu excepţia căpuşării instituţiilor din subordine cu clientelă pe cât de incompetentă pe tot atât de lacomă, vor deveni din vara anului viitor o amintire urâtă.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Cu mai puține spectacole decât în anii trecuți, mă așteptam să văd mai mulți spectatori la FITO 2019. Dar, la unele, mai ales la cele înscrise în concurs, au fost multe locuri libere în sală. Am bifat 5 zile din cele 8 ale festivalului și voi face o scurtă trecere în revistă a ceea ce am văzut.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre condamnarea la închisoare a preşedintelui PSD, LIviu Dragnea?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul de procedură civilă prevede reguli cu privire la persoana care suportă cheltuielile ocazionate de derularea unui proces, stabilind ca regulă de principiu că acestea vor fi suportate de către partea care pierde procesul. În ce condiţii, însă?
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul zaharat este cea mai frecventă boală endocrină, frecvenţa reală fiind mai greu de apreciat din cauza standardelor diferite de diagnostic. Considerând hiperglicemia matinală ca un criteriu de diagnostic, circa 1-2% din populaţie este afectată. Boala se caracterizează prin anomalii metabolice şi prin complicaţii tardive ce afectează ochii, rinichii, nervii şi vasele de sânge.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
06 Februarie 2019, 12:20

S-au „dezgheţat” gropile! Străzile din Oradea s-au umplut de gropi, spre revolta şoferilor, dar şi a pietonilor (FOTO)

S-au „dezgheţat” gropile! Străzile din Oradea s-au umplut de gropi, spre revolta şoferilor, dar şi a pietonilor (FOTO) TERMEN, O SĂPTĂMÂNĂ! La sfârşitul săptămânii trecute drumarii au început primele lucrări de plombare. "Dacă vremea ne va permite, într-o săptămână vom acoperi toate gropile", spune directorul Drumuri Bihor, Dorel Crăciun. Lucrările au pornit deja pe străzi ca Matei Corvin, Calea Bihorului şi Podul Dacia
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În Oradea parcă s-ar asfalta cu zahăr: odată cu gheaţa se topesc şi şoselele. Dezgheţul de săptămâna trecută a lăsat în urmă de trei ori mai multe gropi decât în iernile precedente.

"E mult mai rău decât în alţi ani. Acum tot oraşul e o groapă, începând din bulevardul Dacia şi din Ioşia până în Calea 1 Mai. Dacă nu eşti atent şi intri într-o baltă, rişti să loveşti baia de ulei şi ai ce plăti", povesteşte un taximetrist.

După gheaţă, gropi!

Zăpada a trecut, gropile rămân! Aproape că nu există stradă care să nu se fi umplut de cratere peste iarnă. "E plin de gropi, pe oriunde mergi", se plânge un şofer. "Sunt de trei ori mai multe gropi decât anul trecut. N-ai ce face, asta e calitatea asfaltului şi a asfaltărilor făcute pe ploaie", spune un taximetrist cu experienţă. Orădenii reclamă starea precară a drumurilor începând cu arterele mari, precum bulevardul Dacia, strada Independenţei şi Matei Corvin, până la străzile de legătură ca Pionierilor, Calea Bihorului, Henrik Ibsen.

Cele mai multe gropi au apărut pe porţiunile predispuse la îngheţ de pe Podul Dacia şi sub Podul Decebal, pe lângă gurile de canal dislocate sub trafic, precum şi de-a lungul liniilor de tramvai. "Sunt atât de multe gropi pline de apă încât ţi-e şi frică să mergi pe trotuar. La cum se circulă în Oradea, oricând te poate stropi cu zoaie un şofer neatent", reclamă o doamnă.

Chiar şi "ciuruite", străzile asfaltate sunt preferabile arterelor nemodernizate din cartierele noi, cum ar fi Grigorescu, Tineretului sau Veteranilor, unde retragerea zăpezilor a lăsat în urmă râuri de noroaie.

"Au apărut mai multe"

Florin Birta, viceprimar OradeaŞoferi şi ei, reprezentanţii municipalităţii admit starea proastă a multor şosele. "Într-adevăr, sunt mai multe gropi decât în alţi ani", zice viceprimarul Florin Birta (foto), coordonatorul Direcţiei Tehnice, care gestionează drumurile. "Ne-am confruntat cu o iarnă mai grea. A fost mai rece, a nins mai mult, iar maşinile de intervenţie au ieşit mai des în oraş pentru a dispersa material antiderapant".

Spre comparaţie, dacă iarna trecută RER Vest a folosit pentru deszăpezire 2.500 tone de sare, în sezonul actual a împrăştiat aproape 4.000 tone şi a comandat din Ungaria încă 1.000 tone. "Sarea care a topit zăpada şi episoadele frecvente de îngheţ şi dezgheţ, zi  - noapte, au făcut ca fisurile să crească de la o zi la alta. Apa dintr-o groapă îşi măreşte volumul când îngheaţă, deci dislocă din asfalt, iar gaura devine tot mai mare", zice Birta.

"O săptămână, cel mult două..."

În decembrie, municipalitatea a încheiat pentru întreţinerea străzilor un contract-cadru cu firmele Drumuri Bihor pentru partea de oraş de pe malul stâng al Crişului şi cu Drumuri Orăşeneşti pentru malul drept. În baza contractelor, în urmă cu două săptămâni Primăria le-a cerut celor două firme să înceapă plombarea străzilor imediat ce vremea va permite.

Săptămâna trecută drumarii şi-au repornit staţiile de producţie a asfaltului, iar în cursul zilei de joi au început primele plombări. Vineri, muncitorii lucrau pe străzile Lăpuşului, Meşteşugarilor şi Traian Blajovici de pe malul stâng al Crişului, respectiv pe străzile Calea Bihorului, Matei Corvin, Moldovei şi Traian Lalescu de pe malul drept. Oamenii aveau ordin să lucreze inclusiv în weekend. "Dacă vremea nu va fi defavorabilă, într-o săptămână, cel mult două, situaţia va reveni la normal", promite Birta.

Reparaţii în nocturnă

"Normalul" înseamnă, însă, condiţii de şantier. Practic, toţi operatorii de utilităţi, de la Compania de Apă şi Termoficare până la Electrica şi Distrigaz, au de acoperit gropile săpate peste iarnă pentru intervenţiile făcute la avarii. În plus, OTL urmează să scoată la licitaţie acoperirea şanţurilor formate de-a lungul liniilor de tramvai pe fondul vibraţiilor care au ajutat la infiltrarea apei pe lângă şine.

Chiar dacă licitaţia s-ar adjudeca mâine, totuşi lucrările vor dura. "Nu poţi lucra la linie ziua, ci doar când garniturile se retrag la depou. Asta înseamnă echipe de noapte, deci o productivitate mai mică. Când lucrezi noaptea la linia de tramvai, trebuie să ai grijă să nu tai şina când frezezi pe lângă ea, iar apoi să acoperi până dimineaţa toate săpăturile pe care le-ai făcut, ca să se poată relua circulaţia în condiţii de siguranţă", spune directorul Drumuri Bihor, Dorel Crăciun.

Altfel spus, plombarea gropilor va dura până în primăvară. Când în oraş vor începe adevăratele săpături, odată cu deschiderea lucrărilor la proiectele europene...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Scortosul
De 10 ani nu a mai fost așa . Și se întâmplă peste tot unde sunt 4 anotimpuri
Postat 08 Februarie 2019, 00:28 de Sandu1206
scortosul
bla-bla La citirea programului de guvernare psd-alde guvernele Grindeanu, Tudose si Drãcilã au promis construirea a 2000 de gradinite. Pana acum au finalizat zero. Mai aveti cam 500 zile de mandat, deci trebuie sa inaugurati 4 pe zi. Asta e din programul "din scoarta-n scoatta". Macar la Oradea chiar se construieste si se face ceva,cu bine sau cu rau dar SE FACE #mincinosilor
Postat 06 Februarie 2019, 20:11 de tepes
Daca spune birta...
Daca spune birta sinugur e..... nu! Si asta e "meseriasul" primasului cu care ne mandrim!
Postat 06 Februarie 2019, 16:04 de scortosul
Matei Corvin
Impotentaq PMO de a gasi solutii pentru caminele de pe Matei Corvin o sa ajunga proverbiala. De doua ori pe an, primavata si toamne trebuie reparate caminle pe aceasta strada. Sa mai vorbim de sensul giratoriu de la capat? Acolo este un izvor pe care nimeni nu vrea sa-l capteze, infunde ca sa aiba annual de lucru cu repararea lui, va sa nu mai vorbim de panta accentuate spre exterior a sensului. Da no, ne mendrim cu echipa primasului ca ca ea nu e alta!
Postat 06 Februarie 2019, 16:02 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.1899 RON
  • 1 EUR = 4.7228 RON
  • 1 HUF = 0.0147 RON