URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
06 Februarie 2019, 12:20

S-au „dezgheţat” gropile! Străzile din Oradea s-au umplut de gropi, spre revolta şoferilor, dar şi a pietonilor (FOTO)

S-au „dezgheţat” gropile! Străzile din Oradea s-au umplut de gropi, spre revolta şoferilor, dar şi a pietonilor (FOTO) TERMEN, O SĂPTĂMÂNĂ! La sfârşitul săptămânii trecute drumarii au început primele lucrări de plombare. "Dacă vremea ne va permite, într-o săptămână vom acoperi toate gropile", spune directorul Drumuri Bihor, Dorel Crăciun. Lucrările au pornit deja pe străzi ca Matei Corvin, Calea Bihorului şi Podul Dacia
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În Oradea parcă s-ar asfalta cu zahăr: odată cu gheaţa se topesc şi şoselele. Dezgheţul de săptămâna trecută a lăsat în urmă de trei ori mai multe gropi decât în iernile precedente.

"E mult mai rău decât în alţi ani. Acum tot oraşul e o groapă, începând din bulevardul Dacia şi din Ioşia până în Calea 1 Mai. Dacă nu eşti atent şi intri într-o baltă, rişti să loveşti baia de ulei şi ai ce plăti", povesteşte un taximetrist.

După gheaţă, gropi!

Zăpada a trecut, gropile rămân! Aproape că nu există stradă care să nu se fi umplut de cratere peste iarnă. "E plin de gropi, pe oriunde mergi", se plânge un şofer. "Sunt de trei ori mai multe gropi decât anul trecut. N-ai ce face, asta e calitatea asfaltului şi a asfaltărilor făcute pe ploaie", spune un taximetrist cu experienţă. Orădenii reclamă starea precară a drumurilor începând cu arterele mari, precum bulevardul Dacia, strada Independenţei şi Matei Corvin, până la străzile de legătură ca Pionierilor, Calea Bihorului, Henrik Ibsen.

Cele mai multe gropi au apărut pe porţiunile predispuse la îngheţ de pe Podul Dacia şi sub Podul Decebal, pe lângă gurile de canal dislocate sub trafic, precum şi de-a lungul liniilor de tramvai. "Sunt atât de multe gropi pline de apă încât ţi-e şi frică să mergi pe trotuar. La cum se circulă în Oradea, oricând te poate stropi cu zoaie un şofer neatent", reclamă o doamnă.

Chiar şi "ciuruite", străzile asfaltate sunt preferabile arterelor nemodernizate din cartierele noi, cum ar fi Grigorescu, Tineretului sau Veteranilor, unde retragerea zăpezilor a lăsat în urmă râuri de noroaie.

"Au apărut mai multe"

Florin Birta, viceprimar OradeaŞoferi şi ei, reprezentanţii municipalităţii admit starea proastă a multor şosele. "Într-adevăr, sunt mai multe gropi decât în alţi ani", zice viceprimarul Florin Birta (foto), coordonatorul Direcţiei Tehnice, care gestionează drumurile. "Ne-am confruntat cu o iarnă mai grea. A fost mai rece, a nins mai mult, iar maşinile de intervenţie au ieşit mai des în oraş pentru a dispersa material antiderapant".

Spre comparaţie, dacă iarna trecută RER Vest a folosit pentru deszăpezire 2.500 tone de sare, în sezonul actual a împrăştiat aproape 4.000 tone şi a comandat din Ungaria încă 1.000 tone. "Sarea care a topit zăpada şi episoadele frecvente de îngheţ şi dezgheţ, zi  - noapte, au făcut ca fisurile să crească de la o zi la alta. Apa dintr-o groapă îşi măreşte volumul când îngheaţă, deci dislocă din asfalt, iar gaura devine tot mai mare", zice Birta.

"O săptămână, cel mult două..."

În decembrie, municipalitatea a încheiat pentru întreţinerea străzilor un contract-cadru cu firmele Drumuri Bihor pentru partea de oraş de pe malul stâng al Crişului şi cu Drumuri Orăşeneşti pentru malul drept. În baza contractelor, în urmă cu două săptămâni Primăria le-a cerut celor două firme să înceapă plombarea străzilor imediat ce vremea va permite.

Săptămâna trecută drumarii şi-au repornit staţiile de producţie a asfaltului, iar în cursul zilei de joi au început primele plombări. Vineri, muncitorii lucrau pe străzile Lăpuşului, Meşteşugarilor şi Traian Blajovici de pe malul stâng al Crişului, respectiv pe străzile Calea Bihorului, Matei Corvin, Moldovei şi Traian Lalescu de pe malul drept. Oamenii aveau ordin să lucreze inclusiv în weekend. "Dacă vremea nu va fi defavorabilă, într-o săptămână, cel mult două, situaţia va reveni la normal", promite Birta.

Reparaţii în nocturnă

"Normalul" înseamnă, însă, condiţii de şantier. Practic, toţi operatorii de utilităţi, de la Compania de Apă şi Termoficare până la Electrica şi Distrigaz, au de acoperit gropile săpate peste iarnă pentru intervenţiile făcute la avarii. În plus, OTL urmează să scoată la licitaţie acoperirea şanţurilor formate de-a lungul liniilor de tramvai pe fondul vibraţiilor care au ajutat la infiltrarea apei pe lângă şine.

Chiar dacă licitaţia s-ar adjudeca mâine, totuşi lucrările vor dura. "Nu poţi lucra la linie ziua, ci doar când garniturile se retrag la depou. Asta înseamnă echipe de noapte, deci o productivitate mai mică. Când lucrezi noaptea la linia de tramvai, trebuie să ai grijă să nu tai şina când frezezi pe lângă ea, iar apoi să acoperi până dimineaţa toate săpăturile pe care le-ai făcut, ca să se poată relua circulaţia în condiţii de siguranţă", spune directorul Drumuri Bihor, Dorel Crăciun.

Altfel spus, plombarea gropilor va dura până în primăvară. Când în oraş vor începe adevăratele săpături, odată cu deschiderea lucrărilor la proiectele europene...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Scortosul
De 10 ani nu a mai fost așa . Și se întâmplă peste tot unde sunt 4 anotimpuri
Postat 08 Februarie 2019, 00:28 de Sandu1206
scortosul
bla-bla La citirea programului de guvernare psd-alde guvernele Grindeanu, Tudose si Drãcilã au promis construirea a 2000 de gradinite. Pana acum au finalizat zero. Mai aveti cam 500 zile de mandat, deci trebuie sa inaugurati 4 pe zi. Asta e din programul "din scoarta-n scoatta". Macar la Oradea chiar se construieste si se face ceva,cu bine sau cu rau dar SE FACE #mincinosilor
Postat 06 Februarie 2019, 20:11 de tepes
Daca spune birta...
Daca spune birta sinugur e..... nu! Si asta e "meseriasul" primasului cu care ne mandrim!
Postat 06 Februarie 2019, 16:04 de scortosul
Matei Corvin
Impotentaq PMO de a gasi solutii pentru caminele de pe Matei Corvin o sa ajunga proverbiala. De doua ori pe an, primavata si toamne trebuie reparate caminle pe aceasta strada. Sa mai vorbim de sensul giratoriu de la capat? Acolo este un izvor pe care nimeni nu vrea sa-l capteze, infunde ca sa aiba annual de lucru cu repararea lui, va sa nu mai vorbim de panta accentuate spre exterior a sensului. Da no, ne mendrim cu echipa primasului ca ca ea nu e alta!
Postat 06 Februarie 2019, 16:02 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON