URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 19 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Dacă te iei după iubitorii de clorofilă, în Oradea s-a defrișat în ultimii ani o suprafață egală cu jumătate din Pădurea Amazoniană. De la Primărie ți se va spune că în ultimii 10 ani abia au dispărut doi copaci și o creangă, și aceea din cauza furtunii de anul trecut...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În data de 21 martie a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea nr. 58/2024 prin care se aduc modificări atât legii speciale cu privire la sancționarea traficului de droguri, cât și codului penal.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
30 Ianuarie 2020, 15:49

Totuşi le-ar da! Primăria Oradea a câștigat anul trecut din parcări 19,3 milioane lei, cu 16,9% mai mult decât în 2018

Veniturile totale ale Direcţiei Patrimoniu Imobiliar (DPI) din cadrul Primăriei Oradea, care administrează terenurile şi imobilele oraşului, au crescut în ultimii trei ani de la 27,3 milioane lei, în 2016, la 49,1 milioane lei, în 2019, cu 10 milioane lei peste nivelul din anul precedent.

Bani (grei) din parcări

Cea mai consistentă sursă de venituri a direcţiei o constituie încasările din parcări, care au crescut cu 16,9%, de la 16,5 milioane lei în 2018, la 19,3 milioane lei în 2019.

"Cetăţenii municipiului Oradea îşi plătesc taxele de parcare ajutând ca sumele încasate de bugetul local să se întoarcă tot către orădeni, prin noi investiţii în parcări", a declarat șeful DPI, Lucian Popa, joi, în cadrul unei conferinţe de presă pe marginea raportului de activitate pe anul 2019.

Directorul a mai pus creşterea veniturilor din parcări pe seama faptului că municipalitatea le oferă şoferilor posibilităţi multiple de plată a taxei de parcare - cu fise, cardul de credit ori telefonul mobil -, dar şi pe faptul că municipalitatea a demonstrat că nu vrea să îi amendeze cu orice preţ.

"Controlorul verifică în baza de date dacă proprietarul maşinii şi-a plătit taxa, după care, peste 5 minute, face o a doua verificare, şi abia atunci poate da amendă. Măsura a redus reclamaţiile cu 85% - 90%. Oamenii nu se mai simt vânaţi pentru că sunt conştienţi că au timp să ajungă la un parcometru sau într-o zonă cu semnal pe telefonul mobil", a spus Popa.

Cu parcările pe telefon

Reprezentanţii municipalităţii se aşteaptă ca încasările din parcări să cunoască în continuare un trend ascendent. "În baza unui parteneriat cu Administraţia Domeniului Public, în prezent sunt în construcţie încă două parcări supraetajate în vecinătatea magazinului Crişul, precum şi pe amplasamentul de la stadionul Voinţa", a declarat directorul Popa.

În noile parcări, dar şi în zonele aglomerate, DPI va implementa un sistem de management mai eficient.

"Vrem să montăm parcometre inteligente. Cetăţeanul va introduce numărul maşinii şi va avea la dispoziţie mai multe variante de plată cu card sau bani. Parcometrele vor comunica direct cu serverele noastre, aşa că maşina nu mai trebuie să aibă afişat tichetul tipărit. Nu vor mai fi discuţii că «a căzut între scaune...» şi vor fi eliminate costurile cu hârtia şi tipărirea", a spus directorul.

În plus, municipalitatea vrea să pună anul acesta în funcţiune, cu ajutorul celor 400 de videocamere performante care vor fi montate în oraş, un sistem de monitorizare a locurilor de parcare care îşi va dovedi utilitatea mai ales în zonele aglomerate. "Conducătorii auto vor putea vedea în timp real pe telefonul mobil, cu roşu, locurile ocupate, iar cu verde cele libere", a zis Popa.

Primărie, caut partener!

În ciuda veniturilor consistente, de peste 4 milioane euro, aduse bugetului local în 2019 şi a perspectivei îmbunătăţirii sistemului de gestionare a parcărilor orădene, conducerea municipalităţii nu renunţă la ideea externalizării acestei activităţi.

"Acordul de principiu a fost aprobat în Consiliul Local, urmează să se dezbată Caietul de sarcini pentru organizarea unei licitaţii pentru desemnarea unui partener. Astfel de activităţi funcţionează în toată Europa", a spus Popa.

Potrivit directorului, municipalitatea are nevoie de un partener puternic, cu experienţă în domeniu, capabil să construiască în cel mai scurt timp parcări extrem de necesare oraşului în zone problematice precum Spitalul Clinic Judeţean ori Centrul Civic. "Cu cât se realizează mai repede aceste investiţii, cu atât rezolvăm mai repede problema parcărilor în zone aglomerate din oraş", a spus directorul.

Lucian Popa a negat faptul că operatorul privat va majora taxele şi abonamentele de parcare pentru a-şi amortiza investiţiile şi a face profit. "Diferenţa de know-how va genera destule venituri operatorului ca să îşi poată susţine business-ul", a susținut Popa.

Ideea externalizării parcărilor orădene a fost lansată anul trecut de primarul Ilie Bolojan. Edilul îşi doreşte atragerea la Oradea a unor operatori de talie europeană precum Interparking (Belgia), APCOA (Germania) sau Vinci (Canada).

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
9 Comentarii
@ sandu
Eu zic sa parchezi la tine in sat cu 10 lei pe ora, chiar si la tine in curte. Fara numar. Cand ajungi la oras te rog sa iei tramavaiul sau perpedes. Nu de alta, da' poluezi!
Postat 31 Ianuarie 2020, 22:41 de oradeanbihor
CrisDumi
Nimic nu-i in capul tău
Postat 31 Ianuarie 2020, 13:51 de sandu1260
Nimic n-au în cap liberalii ăștia !?!
Nu Administrația Patrimoniului trebuie să fie câștigătorul banilor și beneficiarul parcărilor ... ci orădenii care să poată să-și rezolve treburile mai ușor, lăsându-și mașinile în diverse locuri aglomerate ale orașului !?! Problema e că orădenii nu au unde parca, învârtindu-se aiurea și poluând urbea în căutarea unui loc de parcare, că nu funcționează informarea cu locurile de parcare disponibile nici măcar în cele etajate și că tot orașul e dat peste cap la acest capitol !?! Orădenii pierd timp, bani și calmul cu care erau obișnuiți cândva ... pentru că edilii nu-și înțeleg rostul de a face ca lucrurile să funcționeze, nicidecum să cuantifice bani pentru salariile lor nemeritate, pe seama unei comunități tot mai agitate și lipsite de confort urban !?!
Postat 31 Ianuarie 2020, 08:46 de CrisDumi
excalibur
Te aleg pe tine ca jurist
Postat 30 Ianuarie 2020, 23:12 de sandu1260
4 lei/oră
E rezonabil
Postat 30 Ianuarie 2020, 23:11 de sandu1260
Oribil
Vinzarea/concesionarea parcarilor publice,proprietatea directa si nemijlocita a CETATENILOR ORASULUI, pe baza unui mandat de primar sau a "votului exclusiv al reprezentantilor pnl" e un abuz de drept care se poate rezolva la tribunal, cu niste juristi isteti care sa aiba un feeling pentru orasul asta.Desigur nu in oradea sau romania,pe motiv de greva sau vacanta judecatoreasca.Pe la instante adevarate,fara pensii speciale.Va consiliaza frutti-fresh.Deci, ba,parcarile NOASTRE nu sunt omv, bcr,dacia sa le trageti voi pe nas,la o miuta,in sevrajul liberal care vine,vine,vine,calca totul in picioare.Faceti-va parcari private si taxati.Pe teren cumparat de pe piata libera, nu expropriat de aladdin.
Postat 30 Ianuarie 2020, 21:41 de excalibur
Popa.
Mă așteptam să zică că o renunțat la Lords că doar el organizează printre altele licitațiile pentru terase, o formă de conflict de interese.
Postat 30 Ianuarie 2020, 21:28 de oradeaveche
nu e bine..
oradea_mea_si_a_ta de acord
Postat 30 Ianuarie 2020, 21:26 de un_utilizator
e bine ?
Operatorii cu experienta la care se face referire au construit majoritatea parcarilor di care fac profit. In Oradea se pare ca le vor fi puse la dispozitie cele deja realizate si in rest vor face doar marcaje ? De ce nu pastreaza primaria parcarile deja realizate si sa le dea teren sa faca, acolo unde este nevoie de parcari daca asta e propblema, ca primaria nu are bani sa construiasca. La cati bani incaseaza, in fiecare an ar putea face cate o parcare. Tare mi-e sa nu fie o rasplata catre cineva pt ceva sau un tun dat de cineva, la plecare ...
Postat 30 Ianuarie 2020, 17:08 de oradea_mea_si_a_ta
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6625 RON
  • 1 EUR = 4.9763 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON