URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 12 NOIEMBRIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
O alianță cu Debreţinul ar fi viabilă dacă cele două aeroporturi ar fi de puteri apropiate. Or, noi venim cu nicio cursă externă, cu un terminal neterminat și cu o conducere Pásztor-Mang impotentă, indolentă și ineficientă. Ei au o Primărie care chiar investește masiv în aeroport, au zeci de curse externe și, mai ales, un operator strategic ungar.
Zic şi eu
Adrian Cris
Duminică, prima oară în ultimii 30 de ani, am avut cu adevărat din ce alege la Preşedinţie, nu doar „răul mai mic”, ci şi binele, să zic aşa. Electoratul de dreapta (spre deosebire de simpatizanţii unor Dăncilă, Diaconu, Cumpănaşu etc, ale căror exigenţe sunt modeste) a acuzat, însă, o altă premieră, ruşinoasă: lipsa dezbaterii, a confruntării între pretendenţi...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Că e o vedetă media, artist, politician ori simplu concurent la emisiuni de talente, omul de la televizor continuă să fascineze. Mirajul televiziunii creează în timp record celebrităţi şi îi menţine în viaţă pe cei dependenţi de aparate - de aparatul de filmat, de microfon, de luminile din platou, de camera de filmat. Sâmburele dorinţei de a fi văzut şi recunoscut de toată lumea pare să germineze în fiecare dintre noi.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine veți vota în turul doi al alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam anterior, poprirea este operaţiunea prin care, prin intermediul unui executor judecătoresc şi în temeiul unui titlu executoriu, un creditor încearcă să obţină banii datoraţi de o altă persoană (a treia persoană) debitorului său. Procedura popririi presupune o adresă se înfiinţare a popririi emisă de executorul judecătoresc şi comunicată terţului poprit (care, de regulă este fie angajatorul debitorului, fie o bancă).
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Infarctul miocardic acut (IMA) reprezintă necroza ireversibilă a unei părţi din miocard, aproape întotdeauna datorită aterosclerozei coronariene. Mecanismul de producere este scăderea bruscă a fluxului sanguin coronarian în urma fisurării şi ruperii unei plăci ateromatoase de la nivelul unei artere coronare afectate în prealabil de ateroscleroză, fapt ce determină formarea unui tromb care obturează artera şi necroza ulterioară a teritoriului deservit de această arteră.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
30 Octombrie 2019, 10:04

Primarul din Debreţin respinge o alianţă cu Aeroportul din Oradea: Nu ne speriem de competiţie!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primarul oraşului Debreţin, Papp László, respinge orice colaborare între aeroporturile din oraşul pe care îl conduce şi cel din Oradea, spunând că Aeroportul din Debreţin "a devenit cel mai important din regiune" şi nu se teme de competiţia despre care vorbea Ilie Bolojan. Mai mult, Papp consideră că oraşul său este un "centru cu greutate în economia regională", iar această poziţie "nu este subiect de negociere". 

Reacţia edilului din oraşul ungar vine după ce, luni, primarul Ilie Bolojan a declarat într-o conferinţă de presă că ar dori o "alianţă" între aeroporturile din Oradea şi din Debreţin, pentru că ar fi benefică pentru ambele aerogări, în timp ce competiţia ar însemna, în schimb, pierderi de fiecare parte. 

Primarul Papp László a reacţionat transmiţând un comunicat de presă în care nu doar că respinge categoric posibilitatea vreunei alianţe, ci şi condamnă faptul că Aeroportul din Debreţin este folosit într-o "dezbatere politică" în Oradea. "Ţin să subliniez că între operatorii celor două aeroporturi nu există discuţii de niciun fel", a transmis edilul, potrivit presei maghiare. 

Totodată, el a subliniat că "în ultimii 7 ani, Aeroportul Internaţional Debreţin a devenit cel mai important din regiune" urmând propria-i strategie şi "singurul sprijin a fost din partea Guvernului Ungariei".

"Totodată, toate rezultatele relevante ale municipiului din ultimii 5 ani - fie că privesc economia oraşului, fie  Aeroportul  – Debreţin le-a obţinut în urma unei politici concurenţiale. Ca atare, dacă cineva ne transmite să colaborăm, pentru că în caz contrar vom fi în competiţie, nu ne speriem. Dacă nu s-a observat încă, între Aeroportul din Oradea şi cel din Debreţin competiţia a existat şi în trecut şi există şi în prezent", a spus Papp.  


Comunicatul integral transmis de primarul oraşului Debreţin şi publicat de presa maghiară:

"Articolele din ultimele săptămâni din mass media arată că problemele din jurul Aeroportului Internaţional Oradea sunt folosite într-o luptă politică locală şi consider cel puţin nepoliticos ca în această dezbatere politică să fie atras şi Aeroportul Internaţional Debreţin. Respingem toate aceste tentative şi ţin să subliniez că între operatorii celor două aeroporturi nu există discuţii de niciun fel.

În ultimii 7 ani, Aeroportul Internaţional Debreţin a devenit cel mai important din regiune, iar în 2019 a înregistrat un număr record de călători. Pe tot parcursul acestor ani, am urmat propria noastră strategie şi singurul sprijin a fost din partea Guvernului Ungariei. 

Totodată, toate rezultatele relevante ale municipiului din ultimii 5 ani - fie că privesc economia oraşului, fie  Aeroportul  – Debreţin le-a obţinut în urma unei politici concurenţiale. Ca atare, dacă cineva ne transmite să colaborăm, pentru că în caz contrar vom fi în competiţie, nu ne speriem. Dacă nu s-a observat încă, între Aeroportul din Oradea şi cel din Debreţin competiţia a existat şi în trecut şi există şi în prezent. 

Debreţin este un centru cu greutate în economia regională şi aşa va rămâne şi în continuare, iar rezultatele se datorează strategiei de dezvoltare pe care o urmăm. Acest lucru are un impact major asupra vieţii regiunii, inclusiv asupra transportului aerian, deoarece acolo unde este centru regional de dezvoltare, acolo va fi şi un centru de transport şi logistic. Noi ne-am câştigat această poziţie şi nu suntem dispuşi să o cedăm. Nu este subiect de negociere!

Pe de altă parte, însă, ţinem să precizăm că, la fel ca şi până acum, Debreţin se străduieşte să menţină şi să dezvolte în continuare un parteneriat echilibrat cu Oradea, cu respectarea intereselor comune".

Citeşte pe aceeaşi temă şi: "Formula câştigătoare": Primarul Ilie Bolojan îşi doreşte o "alianţă" între aeroporturile din Oradea şi Debreţin

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
14 Comentarii
CrisDumi
Tu ai făcut asta cu un cerșetor???? Sau ai văzut în filme.
Postat 31 Octombrie 2019, 21:19 de Sandu1206
Alianta
Dacă ar gândi un pic mai departe de lungul nasului, primarul Debrețin ar putea vedea avantaje dintr-o alianță. Nu e vorba să împartă cursele cu Oradea ci vorbim de faptul că împreună cele două aeroporturi ar putea construi un Hub mult mai mare decât poate fi Debrețin singur și asta ar fi în avantajul tuturor. Din păcate domnul primar prin răspunsul lui pripit nu a dovedit nici eleganța nici inteligența. Da, o persoană inteligentă ascultă ce are de spus și un cersetor, desi noi nu suntem.
Postat 30 Octombrie 2019, 23:07 de cchris26
Alianta cu cine ?
E ca si cum soarecele ar face alianta cu pisica. Fomistul din stepa nu stie de colaborare. Degeaba ii intinzi mana unui nesimtit. El vrea totul. Romanii trebuie sa boicoteze total cursele de pe debretin, produsele si serviciile unguresti. Asta inseamna falimentul lor. Cumparati produse si servicii romanesti ca sa traiti voi bine nu cei din pusta.
Postat 30 Octombrie 2019, 22:45 de 1011010
... cchris26 !?!
Tu ai întinde mâna unui cerșetor dacă ai fi bogat ... și care ar vrea să stea la aceeași masă cu tine, la o masă la Hilton spre exemplu ?!?
Postat 30 Octombrie 2019, 20:08 de CrisDumi
După ploaie, chepeneag !?!
În urmă cu mai bine 12-15 ani, Debrecen se ruga de Oradea să se facă o alianță aeroportuară transfrontalieră la nivelul celor două orașe !?! A venit Bolojan și a aruncat la coș înțelegerea preliminară în primul lui mandat ... pentru ca astăzi Oradea să găfăie mult în urmă, în această cursă concurențială condusă detașat de Debrecen !?!
Postat 30 Octombrie 2019, 20:04 de CrisDumi
arogant primarul asta
Raspunsul primarului de Debretin mi se pare prostesc de arogant. A raspuns foarte repede, deci nici nu a analizat situatia. Nu i-a cerut nimeni sa cedeze curse, i-a intins doar o mana. Colaborarea a fost intotdeauna mai fructuoasa decat competitia. Sprijin a primit nu doar de la Guv. maghiar ci si de la Cons. Jud. Bihor prin actiunile de sabotaj prestate de catre conducere, finantate sau nu de Guv lor, ce mai conteaza. Evident ca vorbeste dintr-o pozitie de putere, pt ca sabotajul maghiar in Oradea si-a facut bine treaba in timp ce Romania practic nu are Guvern care sa o conduca de multi ani, dar va spun si ca lucrurile nu vor ramane asa. Perioada de glorie a anti-romanilor din Bihor se apropie de incheiere iar noi putem sa ne reinventam, daca am capata un management competent la aeroport. Poate ca ar trebui sa ne gandim la cargo si la destinatii si companii care nu exista in Deb, eventual in colaborare cu firmele din parcurile industriale. Asta e, nu va asteptati sa fie prieteni cei care ne-au sabotat de decenii. O spun cu tot respectul fata de prietenii mei maghiari.
Postat 30 Octombrie 2019, 19:44 de cchris26
Pinonel RCA
Poate că nu există cursă directă transatlantică din București, sau poate că ora la care aterizează ce-l din Oradea nu se justifică, ca timp.
Postat 30 Octombrie 2019, 15:43 de Sandu1206
Ultima data
Aeroporturile de la Cluj sau Timisoara imi sunt destule. Uite un exemplu, vreau sa merg... Alege tu o destinatie. SUA, merg al Cluj iau zbor la Dublin (blueair) si de acolo mai departe. Sau Timisoara Munich de exemplu si acolo ai apoi zbor direct spre marile destinatii. Sau Cluj Istanbul si de acolo spre Asia. Deci da, poti fara unguri. Totul e sa nu ne dam rotunzi ca mergem cu aveonu da luam low cost de unde e mai aproape ca deh... se lauda neamurile pe ulita satului ca o mers plodu cu aveonu. Si nu zbir de la bucurești din aceleasi.motive, ce sens are sa merg 600km la un aeroport cand am in apropiere alternative. Da na, cu riscu sa ma repet, tu esti mai limitat si comod si tu zbori cu orice, probabil esti ala ce saliveaza in avion ca nu da 13 20€ pe un kkt de sandwich. Altii au niste standarde si nu se abat de la ele. Al meu e sa zbor de aproape de casa, sa pot sa ma exprim in romana sau engleza sau de ce nu, rusa minimala, si sa nu zbor cu wizz. Poti sa accepti ca asta sunt eu? Sau tu poti doar ryanair, wizz, eurowings, sau alte low costs?
Postat 30 Octombrie 2019, 15:05 de poiu
Si totusi...
...de ce nu zbori de la Bucuresti? Iei avionul pe ruta Oradea-Bucuresti, ai curse din ora-n ora, nu-ti rupi masina 10/12 ore prin gropile din Ungaria si din Austria.
Postat 30 Octombrie 2019, 13:50 de pinonel
Pinonel
Tu esti mai slow de felul tau, un fel de prostu din curtea scolii? Citeste dracu ce am scris inainte sa ma pomenesti. Si am destule zboruri pe an si transatlantice si europene si sunt alternative locale. Și da, zbor cu blueair linistit cand nu am alta alternativa dar nu cu wizz care nu au atata cultura generala legata de ce inseamna prepaid card si refuza incasarea la bord. Am cunostinte ce au facut foamea pe wizz pentru ca handicapatii nu au auzit de revolut. Nici aia nu mai zboara de arunci cu wizz.
Postat 30 Octombrie 2019, 13:13 de poiu
nu stie
Primarul din Debrecen stie ceva, dar din pacate nu stie multe. 1. stie cu siguranta se vor baga bani in aeroportul de la Debrecen si ii trebuie justificare pentru curse, 2. nu stie ca inevitabil se va dezvolta si aeroportul Oradea, 3. nu stie ca pentru a crea o zona puternica (pol) e nevoie de alianta. Dar, na Management-ul nu e pentru toti.
Postat 30 Octombrie 2019, 11:26 de Christa
@poiu
O intrebare: române, de ce nu zbori de Bucuresti?! P.S. Felicitari primarului din Debrețin, nu vrea sa se incurce cu luzarul, sa mai pateasca vreo napatita, sa-i cada-n cap vreun avion sau s-o ia pista la vale...
Postat 30 Octombrie 2019, 11:10 de pinonel
a trecut trenul
Acum 10-15 ani, cand inca exista Malev s-a pus problema colaborarii intre aeroporturile din Oradea si Debretin. Intre timp insa Malev a fost desfiintata de stat si Wizz lasata sa se dezvolte pe principii private dar sustinuta de stat (o idee si pt Romania?). Nu ne mai ramane decat sa acceptam concurenta si sa incercam sa devenim mai buni in fiecare zi, invatand inclusiv de la Wizz si Debretin. Si sa mai speram ca nu mai vine vreun Bimbo la aeroport sau vreun pastor sau janos laconsiliul judetean. Tot astia mai au un pic si devin istorie.
Postat 30 Octombrie 2019, 10:42 de oradea_mea_si_a_ta
Complot
Dah! Complot! Ar fi ceva ca bihorenii sa aleaga Cluj sau Timisoara sau Satu Mare si cu alte companii decat wizz pentru destinatiile lor. Eu de 3 ani nu mai zbor deloc cu wizz sau de la unguri. Prefer sa conduc la Viena si sa zbor de acolo, le dau doar banii din vigneta. Nici macar nu alimentez de la ei, produse de-ale lor nu cumpar deloc. Si nu din sovinism ci ca raspuns al unor conportamente ale lor. E alegerea mea proprie. Daca multi romani ar renunta la deplasarea de pe debrecen le-ar scadea considerabil ocuparea. Da na... Noi luam ce e ieftin, chiar daca eu unu m-am simtit batjocorit pe aeroportu ala, in cele 2 zboruri luate de acolo. Asa ca eu nu mai. P.s. si zborurile transatlantice se pot luta (cu escala) de pe alte aeroporturi decat budapesta.
Postat 30 Octombrie 2019, 10:15 de poiu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3164 RON
  • 1 EUR = 4.7627 RON
  • 1 HUF = 0.0143 RON