URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
07 Martie 2020, 19:53

Primăria Oradea a scos la licitație construcția parcării de sub Catedrala Ortodoxă pentru 28,7 milioane lei

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Municipalitatea orădeană a scos, vineri, la licitaţie lucrările de construire a viitoarei parcări de tip park and ride de sub Catedrala episcopală Ortodoxă Învierea Domnului din Centrul Civic.

Potrivit unui comunicat al municipalităţii, lucrările, estimate la 28,7 milioane lei, vor avea un termen de finalizare de 12 luni. În principiu, având în vedere că termenul limită pentru depunerea ofertelor expiră pe 14 aprilie, construcţia efectivă ar putea începe în vara acestui an.

"Viitoarea parcare va fi realizată în subteran, pe un singur nivel, perimetral pe cele trei laturi ale Catedralei Ortodoxe Române. Capacitatea totală a parcării subterane este de 277 locuri, din care 268 locuri pentru autoturisme cu 6 locuri pentru persoane cu dizabilităţi şi 6 pentru maşini electrice, respectiv 9 locuri pentru motociclete", se menţionează în comunicat.

Parcarea va fi destinată autovehiculelor cu lungimea până în 5 metri cu excepţia celor pe GPL şi va avea trei staţii de încărcare electrice, care vor putea alimenta în paralel şase maşini.

Accesul în parcare se va face, prin şanţul Cetăţii dinspre străzile Griviţei şi Calea Clujului.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Nu e park & ride
Park & ride este o parcare la marginea orașului, de unde oamenii pot lua mijloace de transport în comun înspre centrul orașului. În acest caz, parcarea este în centrul orașului, adică nu ajută cu nimic traficul aglomerat până în zona centrală. https://en.wikipedia.org/wiki/Park_and_ride Park and ride (or incentive parking) facilities are parking lots with public transport connections that allow commuters and other people heading to city centres to leave their vehicles and transfer to a bus, rail system (rapid transit, light rail, or commuter rail), or carpool for the remainder of the journey. The vehicle is left in the parking lot during the day and retrieved when the owner returns. Park and rides are generally located in the suburbs of metropolitan areas or on the outer edges of large cities. A park and ride that only offers parking for meeting a carpool and not connections to public transport may be called a park and pool.[1]
Postat 09 Martie 2020, 09:09 de frank001
Dupa mintea mea...
Dupa mintea mea, dar ce conteaza mintea mea, intrarea/iesirea din noua parcare ar trebui sa fie si undeva la cota santului cetatii in acest mod avand 3 niveluri, doua de parcare si terasa la cota pardoselii catedralei. Castigi un nivel de parcare ca altfel ma intreb la ce asa porcoi de bani? O fi facut cineva profilul intre blocuri ca sa se vada cum vor fi ingropate spatiile comerciale aflate la CTS aferent blocurilor?
Postat 07 Martie 2020, 22:05 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON