URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
02 Februarie 2020, 21:33

"În ritm susţinut!" Pasajul rutier de sub Bulevardul Magheru a ajuns în faza realizării rampei tunelului (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Amenajarea pasajului rutier de sub Bulevardul Magheru din Oradea a ajuns în faza realizării rampei tunelului. Potrivit unei postări făcute de primarul Ilie Bolojan pe pagina sa de Facebook, lucrările avansează în ritm alert.

"Şantierul progresează"

"În fiecare zi şantierul progresează, constructorii lucrând până seara târziu. Le mulţumesc constructorilor, colegilor de la Direcţia Tehnică şi domnului viceprimar Birta pentru ritmul susţinut al lucrărilor", a transmis Ilie Bolojan.

Edilul şi-a cerut scuze de la orădenii obligaţi de restricţionarea circulaţiei în zonă la o singură bandă pe sens şi de la riveranii afectaţi de gălăgia şantierului.

"La începutul verii, când lucrările vor fi gata, sper să constataţi că a meritat deranjul. Podul Dacia lărgit şi reabilitat şi pasajul vor asigura o circulaţie fluentă în toate direcţiile", se menţionează în postare.

Primarul Bolojan a precizat că după închiderea şantierului municipalitatea va muta lucrările pe celălalt mal al Crişului Repede, unde vor începe săpăturile la primele două tuneluri din Centrul Civic.

Se lucrează la rampa tunelului

Lucrările de amenajare a pasajului subteran au ajuns la sfârşitul acestei săptămâni în faza realizării rampei tunelului. "Rampa a fost săpată până în apropierea piloţilor foraţi, de unde începe pasajul efectiv", a spus viceprimarul Florin Birta.

În această zonă constructorii au turnat primul strat de beton de egalizare. "Pe acest strat va fi amenajat un metru de radier, după care se va turna beton în armătură".

Potrivit viceprimarului, constructorii au amplasat până în prezent jumătate din cei 340 de piloţi foraţi care vor constitui zidurile laterale ale viitorului pasaj subteran. "Constructorii au ajuns cu amplasarea de piloţi până în axul drumului. În circa zece zile aceştia îşi vor muta utilajele pe cealaltă  parte a bulevardului, către Parcul Traian", a spus Birta.

Circulaţia rutieră, care se desfăşoară în prezent restricţionată la o bandă pe sens în această zonă, va fi mutată în partea dinspre Aleea Ştrandului.

Lucrările de amenajare a pasajului, cu termen de predare de un an, sunt executate de o asociere de firme reprezentată de Freyrom SA (care a construit şi podul Centenarului) pentru suma de 14,5 milioane lei, fără TVA, echivalentul a 3,1 milioane euro.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON