URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
17 Aprilie 2020, 09:40

Constructorii se pregătesc să finalizeze noua linie de tramvai pe porţiunea din Calea Aradului (FOTO/VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Constructorii se pregătesc să finalizeze noua linie de tramvai pe porţiunea din Calea Aradului.

În cursul zilei de joi, au fost montate şinele în zona şantierului, pentru ca săptămâna viitoare, după sărbătorile de Paşti, să se treacă la turnarea betonului.

"În funcţie de starea vremii, în cursul zilei de marţi şi miercuri se va trece la turnarea betonului, astfel încât lucrările din Calea Aradului să se finalizeze până la sfârşitul acestei luni, iar sensul giratoriu de la intersecţia cu strada Vlădeasa să fie redat circulaţiei începând cu data de 1 mai", a declarat directorul tehnic al OTL, Adrian Revnic.

Potrivit directorului, ulterior şantierul noii linii de tramvai va avansa, pe porţiuni, de-a lungul pârâului Peţa către strada Dimitrie Cantemir.

"În momentul de faţă se lucrează în zona de lângă Moară unde se excavează pământ şi se aduce piatră pentru realizarea fundaţiei liniei", a spus directorul tehnic.

Pentru a-şi crea front de lucru, constructorii au demolat împrejmuirea de la fosta moară şi a mutat gardurile de la Universitate şi unitatea de jandarmi.

Având în vedere că pe noile porţiuni nu mai operează sub trafic, ci în zone fără circulaţie, pe viitor constructorii ar putea accelera ritmul lucrărilor.

Amenajarea a 3,8 kilometri de linie dublă de tramvai înierbată care va lega cartierele Ioşia şi Cantemir de-a lungul pârâului Peţa a fost atribuită prin licitaţie unei asocieri din care fac parte firmele Mari-Vila, Abed Nego şi Aquacons pentru suma de 69,1 milioane lei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON