Instituţia Arhitectului Şef din Oradea pregăteşte eliberarea online a mai multor documente precum certificatele de urbanism, prelungirea autorizaţiilor de construire sau desfiinţare și a altor tipuri de avize şi acorduri.
Orădenii vor putea evita pe viitor statul la coadă la ghişeele din Primărie prin solicitarea online a diferitelor documente.
"Există în Primărie o platformă integrată care a fost sincronizată cu documentaţiile Planului Urbanistic General. Informaţia de pe platformă prevede tot ce e necesar pentru amplasament. Aplicaţia pe care o folosim generează exact datele necesare pentru întocmirea certificatului de urbanism. Acest lucru ne-a făcut optimişti. În scurtă vreme vom putea emite certificatele online", a declarat arhitectul şef al Oradiei, Radu Fortiş, vineri, în cadrul unei conferinţe de presă.
Potrivit arhitectului şef, "în viitorul apropiat" sistemul va intra deja în testări. "Nu avem nevoie decât de legătura cu exteriorul. Este necesară o interfaţă în care utilizatorul, beneficiarul sau proiectantul va depune toate documentele şi va primi răspunsul online, rapid şi eficient", a spus Fortiş.
Şeful IAS a refuzat să precizeze o dată exactă, având în vedere că lansarea sistemului cade în sarcina informaticienilor municipalităţii şi nu a subalternilor săi. "O să începem prima dată cu certificatele de urbanism, care au rol de informare, ca să vedem cum funcţionează, urmând ca după aceea să fie eliberate rapid certificatele de nomenclator stradal şi alte documente", a declarat arhitectul.
De altfel, începând din noiembrie anul trecut, municipalitatea asigură acces gratuit pentru arhitecţi, proiectanţi şi simpli orădeni la datele în format vector postate pe propria platformă.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.