Aeroportul Internaţional Oradea a avut mult mai puţini pasageri în prima parte a acestui an decât în perioada similară a anului trecut.
Concret, potrivit unor date ale Asociaţiei Aeroporturilor din România, aerogara a găzduit în primele trei luni ale anului 2019 doar 14.500 de pasageri, cu 70% mai puţini decât în aceeaşi perioadă din 2018.
Scăderea a venit după ce compania irlandeză lowcost Ryanair a renunţat la toate zborurile pe care le opera pe cinci rute spre şi dinspre Oradea (Milano - Bergamo, Barcelona - Girona, Londra - Stansted, Memmingen şi Dusseldorf).
După cum se ştie, aerogara din Oradea are, de câteva luni, doar curse Tarom spre şi dinspre Bucureşti, după ce şi Blue Air şi-a suspendat zborurile pe care le opera pe aceeaşi rută.
Aeroportul din Oradea traversează o criză prelungită pe fondul unui management defectuos, pentru care fostul director Gheorghe Pasc, rămas pe funcţie încă din anii ’90, a plătit cu scaunul la începutul acestei luni.
Nici Consiliul Judeţean, instituţie în subordinea căreia funcţionează Aeroportul, nu a făcut o treabă mai bună pentru a atrage curse externe.
Potrivit preşedintelui CJ Bihor, Pásztor Sándor, postul de director urmează să fie scos la concurs.
Scăderi ale numărului de călători, departe de a fi însă atât de dramatice, au mai înregistrat aeroporturile din Timişoara (-8,2%), Bacău (-6%) şi Craiova (-3%).
În acelaşi interval, cele mai mari creşteri ale fluxului de călători le-au înregistrat aerogările din Sibiu (33%), Iaşi (17,6%) şi Suceava (16%).
La nivel naţional, numărul călătorilor care au tranzitat aeroporturile în primul trimestru din 2019 a crescut cu 6,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018, ajungând la 4,6 milioane de pasageri.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.