URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
24 Februarie 2020, 17:11

Actorul orădean Răzvan Vicoveanu, nominalizat la Premiile UNITER!

Actorul orădean Răzvan Vicoveanu, nominalizat la Premiile UNITER! (foto: Facebook, Teatrul Regina Maria)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Uniunea Teatrală din România a publicat, luni, nominalizările pentru o nouă ediţie - a XXVIII-a - a Premiilor UNITER. Între nominalizaţi se numără şi actorul orădean Răzvan Vicoveanu, care concurează pentru premiul Cel mai bun actor în rol secundar pentru interpretarea rolului Joshua în spectacolul "Creştini" al Teatrului Regina Maria.

"Asta arată că atunci când am repetat, am făcut-o pe un drum bun. Se pare că acea cale pe care am ales-o dă roade. Mulţumesc colegilor şi regizorului", a spus Răzvan Vicoveanu pentru BIHOREANUL

Spectacolul "Creştini" de Lucas Hnath, în regia lui Radu Iacoban, a avut premiera la Sinagoga Sion în luna octombrie a anului trecut. Acţiunea spectacolului se petrece într-o biserică neoprotestantă, unde pastorul Paul (jucat de Richard Balint) le spune enoriaşilor că mega-biserica pe care au construit-o nu mai are de plătit datorii, dar şi că a vorbit cu Dumnezeu, care i-a spus că nu există iad.

Răzvan Vicoveanu îl joacă pe Joshua, pastorul asociat al bisericii, care refuză să se abată de la învăţăturile Bibliei. 

În vârstă de 37 de ani, Răzvan Vicoveanu a absolvit studiile Universităţii de Artă Teatrală din Târgu Mureş, secţia Actorie, în 2005.

La Oradea, el a interpretat roluri în spectacole apreciate ale Teatrului Regina Maria, cum ar fi "Biloxi Blues", "Leonce şi Lena", "Sunetul Muzicii" şi "Revizorul" de Gogol, care a avut premiera recent.

Aceasta este prima sa nominalizare la Premiile UNITER. 

În 2019, premiul UNITER pentru cel mai bun actor în rol secundar i-a revenit actorului orădean Richard Balint pentru rolul Mr. Lockhart în spectacolul "Navigatorul" al Teatrului Național din Târgu Mureș.

Pentru a XXVIII-a ediţie a Galei Premiilor UNITER, juriul de nominalizări a fost alcătuit din criticii de teatru Ludmila Patlanjoglu, Maria Zărnescu, Călin Ciobotari. 

Spectacolele care au intrat în atenţia juriului sunt cele care au avut premiera în perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2019.


NOMINALIZĂRILE PENTRU PREMIILE GALEI UNITER 2020

Debut:

Andrei Chifu, pentru rolul El din spectacolul "Casa de pe graniţă" de Sławomir Mrožek, un spectacol de Ada Lupu Hausvater la Teatrul Naţional "Mihai Eminescu" din Timişoara

Tamás Jakab, pentru rolul George Gibbs din spectacolul "Oraşul nostru" de Thornton Wilder, regia Vladimir Anton la Teatrul "Tomcsa Sándor" Odorheiu Secuiesc

Constantin Radu Tudosie, pentru regia spectacolului "A douăsprezecea noapte" la Teatrul Dramatic "Ion D. Sîrbu" Petroşani

Cel mai bun spectacol de teatru radiofonic:

"Hamlet" de William Shakespeare, adaptarea radiofonică şi regia artistică Mihai Lungeanu, producţie a Societăţii Române de Radiodifuziune

"Jos comunismul – joc pe calculator de strategie şi RPG" de Ema Stere,  regia artistică Attila Vizauer, producţie a Societăţii Române de Radiodifuziune

"Frumoasa adormită şi trezită" de Alexandra Ares, regia artistică Diana Mihailopol, producţie a Societăţii Române de Radiodifuziune

Cel mai bun spectacol de teatru TV:

"Furtuna" de William Shakespeare, regia Alexandru Lustig, producţie a Societăţii Române de Televiziune şi a Fundaţiei Teatru Contemporan

"Manifest. Scrisoare către un prieten şi înapoi către ţară" de Ruxandra Cesereanu, regia Cornel Mihalache, producţie a Societăţii Române de Televiziune (Casa de Producţie a TVR)

Premiul pentru critică de teatru:

Oana Cristea Grigorescu

Raluca Rădulescu

Irina Zlotea

Cea mai bună scenografie:

Carmencita Brojboiu şi András Rancz, pentru scenografia spectacolului "Nora" de Henrik Ibsen, regia Botond Nagy la Teatrul Maghiar de Stat Cluj

Cristina Milea, pentru scenografia spectacolului "Legături primejdioase" de Christopher Hampton, după romanul lui Choderlos de Laclos, regia Cristi Juncu la Teatrul Mic Bucureşti

Irina Moscu, pentru scenografia spectacolului "Casa cu suricate" de David Drábek, regia Radu Afrim la Teatrul Naţional "Marin Sorescu" Craiova

Cea mai bună actriţă în rol secundar:

Puşa Darie, pentru rolul Mama din spectacolul "Dansul Delhi" de Ivan Vîrîpaev, regia Radu Afrim la Teatrul Naţional "Vasile Alecsandri" Iaşi

Elena Popa, pentru rolurile din spectacolul "Dragonul de aur" de Roland Schimmelfenning, regia Catinca Drăgănescu la Teatrul "Andrei Mureşanu" Sfântu Gheorghe

Alina Rotaru, pentru rolul Madame de Tourvel din spectacolul "Legături primejdioase" de Christopher Hampton, după romanul lui Choderlos de Laclos, regia Cristi Juncu la Teatrul Mic Bucureşti

Cel mai bun actor în rol secundar:

Andrei Cătălin, pentru rolurile din spectacolul "Emisie: Titanic Vals", după Tudor Muşatescu, regia Matei Lucaci-Grunberg la Teatrul "Anton Pann" Râmnicu Vâlcea

Cristian Grosu, pentru rolul Caliban din spectacolul "Furtuna" de William Shakespeare, regia Gábor Tompa la Teatrul Naţional Cluj-Napoca 

Răzvan Vicoveanu, pentru rolul Joshua din spectacolul "Creştini" de Lucas Hnath, regia Radu Iacoban la Teatrul "Regina Maria" Oradea

Cea mai bună actriţă în rol principal:

Anca Hanu, pentru rolul Chiritza Bârzoi din spectacolul "Chiritza în concert", după Vasile Alecsandri şi Matei Millo, un spectacol concert de Ada Milea la Teatrul Naţional Cluj-Napoca

Ofelia Popii, pentru rolul Martha din spectacolul "Cui i-e frică de Virginia Woolf?" de Edward Albee, regia Andrei şi Andreea Grosu la Teatrul Naţional "Radu Stanca" Sibiu

Oana Predescu, pentru rolul Morticia Addams din spectacolul "Familia Addams", regia, coregrafia şi costumele Răzvan Mazilu la Teatrul Excelsior Bucureşti

Cel mai bun actor în rol principal:

Lucian Ionescu, pentru rolul Gomez Addams din spectacolul "Familia Addams", regia, coregrafia şi costumele Răzvan Mazilu la Teatrul Excelsior Bucureşti

Sorin Leoveanu, pentru rolul Barry Champlain din spectacolul "Radio" de Eric Bogosian, regia Bobi Pricop la Teatrul Naţional "Marin Sorescu" Craiova

Marius Turdeanu, pentru rolul George din spectacolul "Cui i-e frică de Virginia Woolf?" de Edward Albee, regia Andrei şi Andreea Grosu la Teatrul Naţional "Radu Stanca" Sibiu

Cea mai bună regie:

Eugen Jebeleanu, pentru regia spectacolului "Itinerarii. Într-o zi lumea se va schimba" de Yann Verburgh la ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti şi Compagnie des Ogres

Alexandru Mâzgăreanu, pentru regia spectacolului "Steaua fără nume", un spectacol nonverbal după piesa lui Mihail Sebastian la Teatrul Tineretului Piatra Neamţ

Botond Nagy, pentru regia spectacolului "Nora" de Henrik Ibsen la Teatrul Maghiar de Stat Cluj

Cel mai bun spectacol:

"Chiritza în concert", după Vasile Alecsandri şi Matei Millo, un spectacol concert de Ada Milea la Teatrul Naţional Cluj-Napoca

"Familia Addams", regia, coregrafia şi costumele Răzvan Mazilu la Teatrul Excelsior Bucureşti

"Oraşul nostru" de Thornton Wilder, regia Vladimir Anton la Teatrul "Tomcsa Sándor" Odorheiu Secuiesc

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON