Sistemul de e-ticketing, vechi de 9 ani, al operatorului de transport din Oradea s-a defectat duminică după amiază şi a rămas "în pană" şi luni.
"În această dimineaţă am constatat că OTL ne întoarce în timp având reţeaua validată picată pe mai multe linii, posibil poate dispozitivele", a sesizat, luni, un cititor al BIHOREANULUI.
Defecţiunea a fost confirmată de directorul economic al OTL, Romeo Nica.
Acesta a afirmat că dispozitivele de validare a abonamentelor şi biletelor electronice nu funcţionează din cauza unei defecţiuni a platformei care calculează data, astfel că portofelele electronice apar ca fiind "nevalabile".
Pe validatoarele de carduri apare data 10/10/10. Şi călătorii care-şi compostează biletele de hârtie fac o călătorie în timp, pe acestea fiind scris anul 1999, aşa cum se vede şi pe "biletele martor" (foto) folosite de controlori pentru a verifica aparatele din tramvaie şi autobuze.
"Sistemul de e-ticketing foloseşte locaţia. Aceasta este dată de un echipament care este legat la placa GPS a platformei. De duminică după amiaza, soft-ul de la placa GPS are o problemă tehnică privind calcularea datei, având în vedere că sistemul de e-ticketing este vechi de 9 ani. Furnizorul echipamentului, firma Radcom Bucureşti, lucrează să repare soft-ul şi să-l updateze", a declarat pentru BIHOREANUL Romeo Nica.
Astfel, controlorii OTL întâmpină dificultăţi în efectuarea controalelor, defecţiunea încurajând călătoriile "la negru".
"La călătorii cu bilete verifică să se vadă anul 1999 (n.r. – acest lucru însemând că biletul a fost compostat recent), iar la abonamentele sub formă de card electronic verifică să-l aibă fizic şi merge pe încredere", a explicat Romeo Nica.
Pe de altă parte, sistemele de plată prin SMS şi direct cu cardul bancar în mijloacele de transport funcţionează.
Este de aşteptat ca defecţiunea la sistemul de e-ticketing să fie reparată în cursul zilei de luni.
Merită precizat că OTL a pregătit caietul de sarcini pentru dezvoltarea şi îmbunătăţirea sistemului e-ticketing din Oradea, în acest scop fiind alocată suma de 375.000 euro. Operatorul de transport urmează să organizeze o licitaţie pentru acest proiect.
În urma implementării, călătorii vor avea la îndemână şi o aplicaţie pe mobil care va arăta în timp real când urmează să vină tramvaiele şi autobuzele într-o anume staţie din oraş. De asemenea, panourile din staţii vor fi mai numeroase arătând şi ele timpii de aşteptare în timp real.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.