URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 19 NOIEMBRIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Este evident că, după marele război al tranșeelor cu pasaje subterane și girații îngropate, urmează  bătălia pentru parcări. Însă ideea de a lăsa pe mâna unui investitor specializat această afacere trebuie analizată cu foarte mare atenție, în niciun caz după sistemul „da, șefu’, am înțeles, să trăiți!”.
Zic şi eu
Adrian Cris
Duminică, prima oară în ultimii 30 de ani, am avut cu adevărat din ce alege la Preşedinţie, nu doar „răul mai mic”, ci şi binele, să zic aşa. Electoratul de dreapta (spre deosebire de simpatizanţii unor Dăncilă, Diaconu, Cumpănaşu etc, ale căror exigenţe sunt modeste) a acuzat, însă, o altă premieră, ruşinoasă: lipsa dezbaterii, a confruntării între pretendenţi...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Klaus Iohannis știe că nu e un tip șarmant cu electoratul. I-ar plăcea la maxim dacă n-ar trebui să interacționeze cu nicio ființă umană, să nu fie nevoit să zâmbească fals în fața camerelor, să nu dea mâna cu nimeni niciodată. Trecerea de la dezinvoltura balcanică a lui Băsescu la seriozitatea atât de neromânească a lui Iohannis a fost prea brutală pentru publicul larg, în ochii căruia președintele ar trebui să fie un tip de viață, chefliu, cu vicii, slobod la gură, cu râs zgomotos și cu inima bătând în ritm de manea...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine veți vota în turul doi al alegerilor prezidențiale din 24 noiembrie?




De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam anterior, poprirea este operaţiunea prin care, prin intermediul unui executor judecătoresc şi în temeiul unui titlu executoriu, un creditor încearcă să obţină banii datoraţi de o altă persoană (a treia persoană) debitorului său. Procedura popririi presupune o adresă se înfiinţare a popririi emisă de executorul judecătoresc şi comunicată terţului poprit (care, de regulă este fie angajatorul debitorului, fie o bancă).
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diagnosticul de infarct miocardic acut (IMA) se bazează pe durerea toracică severă şi celelalte simptome (nelinişte, anxietate, paloare, transpiraţii), fiind completat de datele de laborator, electrocardiogramă şi tehnicile imagistice. Bolnavul cu IMA prezintă unele modificări sanguine nespecifice (creşterea numărului de leucocite şi a VSH) şi unele modificări specifice (creşterea cantităţii de enzime specifice muşchiului miocardic ca urmare a necrozei).
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
30 Septembrie 2019, 16:30

Reabilitare, modernizare Piața Samuil Vulcan și Aleea Moților, în Beiuș

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Comunicat de presă

Data: 30.09.2019

Reabilitare, modernizare, Piața Samuil Vulcan și Aleea Moților

 

       Beneficiar: Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Beiuș

 

          Scopul Proiectului:  Scopul principal al investiției, îl reprezintă reducerea emisiilor de echivalent CO2 generate de transportul rutier motorizat de la nivelul Municipiului Beiuș. Astfel, ca urmare a realizării prezentei investiții, cantitatea de emisii poluante, scade cu aproximativ 19% (conform datelor menționate în Studiul de trafic, întocmit de S.C. Institutul de Cercetări în Transporturi – Incertrans S.A.)

          Prin prezentul proiect se va urmări ca utilizarea autoturismelor să devină o opțiune mai puțin atractivă din punct de vedere economic și al timpilor de parcurs, creându-se în acest mod condițiile pentru reducerea numărului autoturismelor și reducerea emisiilor de echivalent CO2.

 

          Obiective specifice:

         

          1. Crearea unui traseu de piste de biciclete, în lungime de 497,30 metri, la nivelul Aleii Moților.

          2. Creșterea suprafeței spațiilor verzi din centrul Municipiului Beiuș cu 793 mp.

          3. Crearea unei piațete în locul actualei Piețe Samuil Vulcan, prin eliminarea circulației auto, de pe porțiunea din Strada Samuil Vulcan, cuprinsă între Muzeul Municipal Beiuș și sensul giratoriu.

          4. Crearea unui spațiu pietonal modern, în suprafață de 9116 mp, pe Piața Samuil Vulcan și Aleea Moților.

          6.  Plantarea de perdele verzi de protecție vizuală și fonică și delimitare de traficul urban.

          7. Creșterea gradului de siguranță a pietonilor și bicicliștilor, prin amenajarea căilor de deplasare pentru aceștia, optimizarea variațiilor de nivel, montarea de balustrade de protecție etc.

          8. Creșterea estimativă a numărului de persoane care utilizează spațiile pietonale create și pistele pentru biciclete, cu aproximativ 41%.

 

Rezultate așteptate:

 

          1. Scăderea anuală estimată a gazelor cu efect de seră (tone echivalent CO2/an)

                    - Scenariul “fără proiect” = 570 tone

                    - Scenariul “cu proiect”    = 464 tone

 

              Prin urmare, scăderea emisiilor totale GES, comparând scenariile “fără proiectși “cu proiect”:

- pentru anul 2019 =   27 (tCO2e) aproximativ 3,8%

- pentru anul 2023 =    6 (tCO2e), aproximativ 1,2%

                    - pentru anul 2030 = 106 (tCO2e), aproximativ 19%

 

          2. Lungimea pistelor/traseelor de biciclete construite/modernizate/extinse (km)

                    - Valoare la începutul implementării proiectului = 0 km

                    - Valoare estimate la finalul implementării proiectului = 0,4973 km

 

          3. Aliniamente de arbori și arbuști plantați

                    - Valoare la începutul implementării proiectului = 79 buc

                    - Valoare estimate la finalul implementării proiectului = 133 buc

 

          4. Zona pietonală

 

                    - Suprafață la începutul implementării proiectului = 7.610 mp

                    - Suprafață la finalul implementării proiectului = 9.116 mp

 

          5. Creșterea estimată a numărului de persoane care utilizează traseele pietonale realizate comparând scenariile “fără proiectși “cu proiect” pentru anul 2019 = -22.265 ( - 3,88%), pentru anul 2023 = 29930 (aproximativ 6%) , pentru anul 2030 = 219.000 (aproximativ 51%)

 

          6. Creșterea estimată a numărului de persoane care utilizează pistele de bicicliști realizate comparând scenariile “fără proiectși “cu proiect” pentru anul 2019 = 29.930 (aproximativ 15%), pentru anul 2023 = 97455 (aproximativ 56%), pentru anul 2030 = 195.640 (aproximativ 128%)

Perioada de implementare a Proiectului este de 42 luni, respectiv între data 22.07.2017 și data  31.12.2020

 

Valoarea totală a proiectului: 12.401.879,15 RON

 

Contribuție U.E.: 10.389.911,72 RON

 

Contribuție Națională: 1.589.045,30 RON

 

Contribuția Beneficiarului: 244.458,53 RON

 

Cod MySMIS : 121879

 

Manager Proiect: ing. Beatrice Șerb

 

 

Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.fonduri-ue.ro, www.inforegio.ro, www.facebook.com/inforegio.ro .

 

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.3159 RON
  • 1 EUR = 4.7729 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON