URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 18 SEPTEMBRIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
E foarte traumatizant să ți se dărâme casa, chiar dacă aceasta este amplasată între blocuri, unde vecinii știu exact ce mănânci la cină. Oricât s-ar strădui Primăria să-i despăgubească civilizat pe cei care își vor pierde locuințele, nicio sumă de bani nu va putea acoperi disconfortul unei mutări și neplăcerile schimbării modului de viață.
Zic şi eu
Adrian Cris
Nefirească, în şarada jucată la ceas de seară de Cuc, Mang şi Rus, e intersectarea dintre propaganda politică şi profitul privat, ambele cam forţate. Ce căuta ministrul acolo unde treaba merge ca unsă, nu pe restul celor 415 kilometri ai autostrăzii începute acum 15 ani? Dar şeful PSD Bihor, despre care nu ţin minte să se fi tras în poză şi pe selenarul drum judeţean DJ191B Popeşti-Suplac? Răspunsul poate ar trebui căutat nu în relaţia de amour-à-trois dezinteresat, ci în preţul piperat pentru cei 5,35 km dintre Borş şi Biharea...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Am intrat în magazin uşor ezitant. Era prima dată când trebuia să cumpăr un candelabru şi mă simţeam nesigur. Nu e genul de obiect pe care să îl cumperi prea des. De obicei stau 2 ore să mă hotărăsc asupra unei perechi de pantaloni şi nici atunci nu sunt sigur că am făcut alegerea corectă. În cazul unui candelabru, cu care poţi înfrumuseţa sau distruge o cameră, alegerea părea mult mai dificilă.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre dorinţa Primăriei Oradea de a demola circa 20 de case pentru a muta parcările de pe bulevardul Nufărul în spatele blocurilor?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Codul de procedură civilă intrat în vigoare la 15 februarie 2013 prevede, pentru prima dată în România, posibilitatea formulării unei contestații în cazul în care se apreciază că procesul se prelungește nejustificat. Conform articolului 522 din Codul de procedură civilă, oricare dintre părţi, precum şi procurorul care participă la judecată, pot face o contestaţie prin care, invocând încălcarea dreptului la soluţionarea procesului într-un termen optim şi previzibil, să solicite luarea măsurilor legale pentru ca această situaţie să fie înlăturată.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Consumul de apă poate avea o influenţă nefavorabilă asupra organismului atunci când apa conţine agenţii patogeni ai bolilor infecţioase, când are o compoziţie deosebită de cea a apei potabile şi când are gust sau miros ce o fac improprie consumului. Aceste modificări ale normelor de potabilitate pot fi determinate cel mai des de caracteristicile solului stăbătut de către ape şi impurificării cu ape uzate fecaloid-menajere sau industriale.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
24 Aprilie 2019, 08:40

În Oradea se promovează mersul pe jos ca mod de mobilitate pentru deplasările zilnice

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aproximativ 25% dintre deplasările pe care le efectuează orădenii în fiecare zi sunt făcute pe jos, iar municipalitatea face demersuri ca din ce în ce mai mulți cetățeni să renunțe la autoturism și să aleagă transportul public, bicicleta și/sau mersul pe jos. În prezent, se află în ultima etapă de implementare proiectul ”CITY WALK: RESPONSABILIZAREA ENERGETICĂ A LOCALITĂȚILOR PRIN DEZVOLTARE DE ORAȘE CIRCULABILE PENTRU PIETONI ÎN REGIUNEA DUNĂRII”, prin care administrația locală dorește să promoveze și să prezinte beneficiile mersului pe jos.

Cercetările asupra mersului pe jos în Oradea au arătat deficiențele în materie de infrastructură din cadrul cartierelor orădene, lipsurile, nevoile și provocările care trebuie abordate pentru a crește numărul deplasărilor pietonale, mai ales în contextul proiectelor de mobilitate urbană aflate acum în diverse stadii de implementare.

Pe lângă beneficiile evidente asupra sănătății, beneficiile economice ale mersului pe jos și ale realizării sau existenței unei infrastructuri pietonale bine realizate sunt reprezentate de veniturile mai mari pentru agenții economici localizați pe trasee pietonale și creșterea valorii de piață a imobilelor.

Beneficiile sociale sunt și ele semnificative: reducerea sărăciei, creșterea incluziunii sociale, creșterea gradului de siguranță, creșterea interacțiunii sociale și beneficiul, menționat ca fiind cel mai important și cu implicații de ordin economic, este cel asupra sănătății individului. 

Beneficiile față de mediu sunt evidente, iar printre ele au fost enumerate cele legate de reducerea poluării rezultate prin scăderea utilizării autoturismelor, creșterea suprafeței de spațiu verde din mediul urban prin reutilizarea terenurilor folosite pentru parcări, scăderea emisiilor de noxe, a gazelor cu efect de seră și a poluării fonice.

Auditul mobilității pietonale realizat în cadrul proiectului a scos în evidență faptul că majoritatea orădenilor beneficiază de principalele servicii de bază la distanțe care pot fi parcurse pe jos, că gradul de siguranță este ridicat în timpul zilei, dar mai scăzut pe timp de noapte, iar gradul general de satisfacție cu privire la mediul urban este unul ridicat. Problemele generale sunt cele legate de infrastructură, de faptul că trotuarele sunt fie prea înguste fie sunt ocupate de mașini, iar cetățenii și-au exprimat nesatisfacerea față de calitatea și starea de mentenanță a acestora.

Concluziile cercetărilor indică spre faptul că este nevoie de investiții în infrastructură, precum realizarea de lucrări de îmbunătățire a stării trotuarelor din oraș sau de creare de noi conexiuni exclusiv pietonale sau combinate cu mersul pe bicicletă care vor contribui la îmbunătățirea mobilității pietonale la nivel de oraș. În același timp, investițiile în infrastructură fără implementarea de politici de promovare a deplasărilor nemotorizate și de descurajare a celor cu autoturismul nu vor conduce la schimbări majore ale modului de gândire al cetățenilor cu privire la mobilitatea în interiorul municipiului.

Toate aceste informații se regăsesc în Planul Local de Mobilitate Pietonală, documentație ce a rezultat în cadrul acestui proiect care cuprinde analize ale situației actuale, concluziile acestora, obiectivele care trebuie atinse pentru îmbunătățirea mobilității pietonale, precum și proiectele prin intermediul cărora se va realiza acest deziderat.

Mesajul este simplu și clar, trebuie să mergem mai mult pe jos! Este ecologic, sănătos și mai ales gratuit!

Project co-funded by the European Union

(advertorial)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
excalibur
Misca-ti coapsele, altfel se depune grăsime, colesterol etc. Și apoi vrei bani de la stat că ești disabled. Fain îți stă.
Postat 24 Aprilie 2019, 22:38 de Sandu1206
E treaba stiintifica,totusi...
Auditul mobilității pietonale,Concluziile cercetărilor,Planul Local de Mobilitate Pietonală...lasa sa intelegem ca e o treaba mult mai serioasa decit pare,mersul pe jos.Adica niste insi,au cercetat, au studiat problema, au tras niste concluzii...foarte posibil au primit niste bani pe card,si-au platit niste rate(Project co-funded by the European Union).Co founded lasa sa intelegem ca a pus ceva bani si partenerul local.La munca ,tovarasi,nu la intins mina.Pe jos.In parcul industrial.
Postat 24 Aprilie 2019, 21:52 de excalibur
Nu vă mai lăudați atâta, nu sunteți singurii!
De când cu aeroportul, nici CJ Bihor nu promovează mersul pe sus.
Postat 24 Aprilie 2019, 18:44 de FaBULA
advertorial
Nu sunteți în stare să construiți o pistă de biciclete, pe care să ieșim din oraș, la AER CURAT. Mai bine, ne explicați pe BANI EUROPENI cât de sănătos este să așteptăm în stație după tramvaiele voastre SECONDHAND.
Postat 24 Aprilie 2019, 12:00 de Informat
Promotori
Abia astept sa-i vad pe promotorii acestui proiect, transformati in pietoni sau abonati OTL, la fel ma astept ca angajatii institutiilor publice de la femeia de serviciu pana la primar sa se deplaseze la in Oradea doar in forma propusa...
Postat 24 Aprilie 2019, 11:42 de oradeanbihor
Plan de Imobilitate Pietonala
In Oradea s-au ingustat sau chiar desfiintat trotuarele, pentru a face parcari din ele. Daca asta inseamna promovarea mersului pe jos, atunci e bine. Bravo! Vad ca desi auditul zice ca trotuiarele sunt inguste si ocupate de masini, solutia Primariei e sa imbunatateasca starea acestora, adica probabil se va turna un strat de astafalt pe ele.
Postat 24 Aprilie 2019, 11:39 de 1x1
excalibur
Tocmai ți s-au cumpărat 20 de tramvaie noi, așteaptă să ajungă.
Postat 24 Aprilie 2019, 11:31 de Sandu1206
Citywalk
E o conspiratie mai ampla in favoarea mersului pe jos: Preturi atractive la transport in comun, curse tot mai rare,"oprirea si stationarea interzisa" mai peste tot si ,in sfirsit, fiecare metru patrat ocupat de parcari cu plata.Dupa ce mersul pe jos va fi singura optiune valabila,acesta va fi supus unei taxari moderate,ca o noua taxa de mediu,pentru cetatean,pentru dezvoltare.
Postat 24 Aprilie 2019, 10:07 de excalibur
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2979 RON
  • 1 EUR = 4.7352 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON