URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 19 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Iată că telenovela dintre președintele Consiliului Județean Ilie Bolojan și un grup de cetățeni din Cheriu începe să capete accente tragice. Deși șeful județului le-a oferit un inel, e drept, un inel metropolitan care trecea prin terenurile lor, cei din Cheriu n-au apreciat gestul romantic și l-au târât prin tribunale, pe motiv că le tulbură posesia și buruienile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Ca în fiecare an electoral, o grămadă de aleși își schimbă partidul care i-a ajutat să-și câștige mandatele, perioada pre-electorală fiind comparată cu sezonul de Mercato din fotbal. Atât doar că, deși numitorul comun cu fotbalul sunt banii, în politică ar trebui să conteze și factorul moral. Cum aleșilor nu le pasă, însă, de așa ceva (de doctrine și ideologii nici vorbă, iar de fair-play nici atât), alegătorii n-au decât să spună că politica e prostituție, dar să meargă totuși să-i voteze.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum am mai arătat anul trecut, în octombrie 2023 Înalta Curte de Casație și Justiție a pronunțat o decizie obligatorie, extrem de importantă, prin care a stabilit că asiguratorul RCA care nu își respectă obligațiile legale trebuie să fie obligat să plătească penalități de întârziere de 0,2% pe zi de întârziere, adică peste 70% pe an, din suma stabilită de instanță cu titlu de despăgubiri.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
24 Aprilie 2019, 08:40

În Oradea se promovează mersul pe jos ca mod de mobilitate pentru deplasările zilnice

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aproximativ 25% dintre deplasările pe care le efectuează orădenii în fiecare zi sunt făcute pe jos, iar municipalitatea face demersuri ca din ce în ce mai mulți cetățeni să renunțe la autoturism și să aleagă transportul public, bicicleta și/sau mersul pe jos. În prezent, se află în ultima etapă de implementare proiectul ”CITY WALK: RESPONSABILIZAREA ENERGETICĂ A LOCALITĂȚILOR PRIN DEZVOLTARE DE ORAȘE CIRCULABILE PENTRU PIETONI ÎN REGIUNEA DUNĂRII”, prin care administrația locală dorește să promoveze și să prezinte beneficiile mersului pe jos.

Cercetările asupra mersului pe jos în Oradea au arătat deficiențele în materie de infrastructură din cadrul cartierelor orădene, lipsurile, nevoile și provocările care trebuie abordate pentru a crește numărul deplasărilor pietonale, mai ales în contextul proiectelor de mobilitate urbană aflate acum în diverse stadii de implementare.

Pe lângă beneficiile evidente asupra sănătății, beneficiile economice ale mersului pe jos și ale realizării sau existenței unei infrastructuri pietonale bine realizate sunt reprezentate de veniturile mai mari pentru agenții economici localizați pe trasee pietonale și creșterea valorii de piață a imobilelor.

Beneficiile sociale sunt și ele semnificative: reducerea sărăciei, creșterea incluziunii sociale, creșterea gradului de siguranță, creșterea interacțiunii sociale și beneficiul, menționat ca fiind cel mai important și cu implicații de ordin economic, este cel asupra sănătății individului. 

Beneficiile față de mediu sunt evidente, iar printre ele au fost enumerate cele legate de reducerea poluării rezultate prin scăderea utilizării autoturismelor, creșterea suprafeței de spațiu verde din mediul urban prin reutilizarea terenurilor folosite pentru parcări, scăderea emisiilor de noxe, a gazelor cu efect de seră și a poluării fonice.

Auditul mobilității pietonale realizat în cadrul proiectului a scos în evidență faptul că majoritatea orădenilor beneficiază de principalele servicii de bază la distanțe care pot fi parcurse pe jos, că gradul de siguranță este ridicat în timpul zilei, dar mai scăzut pe timp de noapte, iar gradul general de satisfacție cu privire la mediul urban este unul ridicat. Problemele generale sunt cele legate de infrastructură, de faptul că trotuarele sunt fie prea înguste fie sunt ocupate de mașini, iar cetățenii și-au exprimat nesatisfacerea față de calitatea și starea de mentenanță a acestora.

Concluziile cercetărilor indică spre faptul că este nevoie de investiții în infrastructură, precum realizarea de lucrări de îmbunătățire a stării trotuarelor din oraș sau de creare de noi conexiuni exclusiv pietonale sau combinate cu mersul pe bicicletă care vor contribui la îmbunătățirea mobilității pietonale la nivel de oraș. În același timp, investițiile în infrastructură fără implementarea de politici de promovare a deplasărilor nemotorizate și de descurajare a celor cu autoturismul nu vor conduce la schimbări majore ale modului de gândire al cetățenilor cu privire la mobilitatea în interiorul municipiului.

Toate aceste informații se regăsesc în Planul Local de Mobilitate Pietonală, documentație ce a rezultat în cadrul acestui proiect care cuprinde analize ale situației actuale, concluziile acestora, obiectivele care trebuie atinse pentru îmbunătățirea mobilității pietonale, precum și proiectele prin intermediul cărora se va realiza acest deziderat.

Mesajul este simplu și clar, trebuie să mergem mai mult pe jos! Este ecologic, sănătos și mai ales gratuit!

Project co-funded by the European Union

(advertorial)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
excalibur
Misca-ti coapsele, altfel se depune grăsime, colesterol etc. Și apoi vrei bani de la stat că ești disabled. Fain îți stă.
Postat 24 Aprilie 2019, 22:38 de Sandu1206
E treaba stiintifica,totusi...
Auditul mobilității pietonale,Concluziile cercetărilor,Planul Local de Mobilitate Pietonală...lasa sa intelegem ca e o treaba mult mai serioasa decit pare,mersul pe jos.Adica niste insi,au cercetat, au studiat problema, au tras niste concluzii...foarte posibil au primit niste bani pe card,si-au platit niste rate(Project co-funded by the European Union).Co founded lasa sa intelegem ca a pus ceva bani si partenerul local.La munca ,tovarasi,nu la intins mina.Pe jos.In parcul industrial.
Postat 24 Aprilie 2019, 21:52 de excalibur
Nu vă mai lăudați atâta, nu sunteți singurii!
De când cu aeroportul, nici CJ Bihor nu promovează mersul pe sus.
Postat 24 Aprilie 2019, 18:44 de FaBULA
advertorial
Nu sunteți în stare să construiți o pistă de biciclete, pe care să ieșim din oraș, la AER CURAT. Mai bine, ne explicați pe BANI EUROPENI cât de sănătos este să așteptăm în stație după tramvaiele voastre SECONDHAND.
Postat 24 Aprilie 2019, 12:00 de Informat
Promotori
Abia astept sa-i vad pe promotorii acestui proiect, transformati in pietoni sau abonati OTL, la fel ma astept ca angajatii institutiilor publice de la femeia de serviciu pana la primar sa se deplaseze la in Oradea doar in forma propusa...
Postat 24 Aprilie 2019, 11:42 de oradeanbihor
Plan de Imobilitate Pietonala
In Oradea s-au ingustat sau chiar desfiintat trotuarele, pentru a face parcari din ele. Daca asta inseamna promovarea mersului pe jos, atunci e bine. Bravo! Vad ca desi auditul zice ca trotuiarele sunt inguste si ocupate de masini, solutia Primariei e sa imbunatateasca starea acestora, adica probabil se va turna un strat de astafalt pe ele.
Postat 24 Aprilie 2019, 11:39 de 1x1
excalibur
Tocmai ți s-au cumpărat 20 de tramvaie noi, așteaptă să ajungă.
Postat 24 Aprilie 2019, 11:31 de Sandu1206
Citywalk
E o conspiratie mai ampla in favoarea mersului pe jos: Preturi atractive la transport in comun, curse tot mai rare,"oprirea si stationarea interzisa" mai peste tot si ,in sfirsit, fiecare metru patrat ocupat de parcari cu plata.Dupa ce mersul pe jos va fi singura optiune valabila,acesta va fi supus unei taxari moderate,ca o noua taxa de mediu,pentru cetatean,pentru dezvoltare.
Postat 24 Aprilie 2019, 10:07 de excalibur
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5614 RON
  • 1 EUR = 4.9715 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON