URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 20 APRILIE 2019

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
După cum se ştie deja, Parchetul Oradea a decis că fata care a incendiat drapelul maghiar din Pasajul Vulturul Negru nu se face vinovată de nimic. Prin urmare, cazul s-a clasat. Am citit argumentația și doamna procuror a analizat speța în litera legii. Dar nu cred că și în spiritul ei.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută am scris despre revolta unui orădean somat pe 1 aprilie să-şi stingă o datorie de 312 lei la CASS despre care nici nu ştia, din 2014, scadentă în iunie, cu precizarea că până la 31 martie putea beneficia de o bonificaţie de 10%. De atunci, am primit mesaje din partea altor păţiţi, cărora ANAF le-a notificat restanţe în pragul prescrierii.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Am o mică plăcere perversă, nemărturisită până acum: îmi place să urmăresc mitingurile electorale. Acele întâlniri dintre "ne prefacem că ne pasă" şi "ne prefacem că vă credem că vă pasă" sunt o combinaţie irezistibilă ce te face să întorci capul, în timp ce, paradoxal, te atrage să priveşti mai departe.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Care credeţi că ar fi soluţia cea mai bună pentru reintroducerea zborurilor internaţionale e Aeroportul din Oradea?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
În 19 martie 2019 a fost publicată în Monitorul Oficial Decizia nr. 76/2018 a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, prin care s-a stabilit că legea aplicabilă dreptului la repararea pagubei de către stat ca urmare a unei hotărâri de achitare ulterioare unei hotărâri definitive de condamnare este cea în vigoare la momentul rămânerii definitive a hotărârii de achitare.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Gastrita este o inflamaţie a mucoasei gastrice (învelişul interior al stomacului). Nu se poate vorbi despre gastrită ca despre o boală singulară, ci despre un grup de boli care au în comun modificări la nivelul mucoasei gastrice şi care se deosebesc clinic între ele.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
16 Aprilie 2019, 10:54

Ford pariază pe electrificare şi dezvăluie o abordare ecologică, pe care o va pune în aplicare pe toate modelele din gamă (FOTO / VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ford aduce din nou modificări masive în industria auto prin inovaţii, tehnologii noi, modele hybrid, mild-hybrid, plug-in hybrid şi electrice ce vor fi disponibile în viitorul apropiat, unele anunţate chiar la sfârşitul anului curent!

Ford îşi demonstrează angajamentul pentru un viitor electric, anunţând o gamă extinsă de modele hibride şi electrice – de la maşini de familie la SUV-uri sau vehicule comerciale – în cadrul evenimentului "Go Electric" din Amsterdam, 2 Aprilie 2019

Cuprinzătoarea gamă prezentată sub familia Ford Hybrid va acoperi toate segmentele, de la maşini mici de familie până la SUV-uri sau vehicule comerciale – cu un SUV inspirat din designul lui Mustang şi cu o versiune complet electrică a lui Transit aşteptate şi ele pe piaţă.

Într-o mutare care marchează o nouă eră pentru companie şi o investiţie de 11 miliarde de dolari până în anul 2022, Ford îşi asumă dezvoltarea unei game proaspete de vehicule eficiente şi dinamice concepute special pentru a răspunde nevoilor clienţilor europeni – indiferent dacă asta va însemna drumul spre şcoală, livrarea de colete sau performanţa pură pe şosea.

"Vehiculele din familia Ford Hybrid vor face ca electrificarea să fie relevantă şi tangibilă pentru mai mulţi şoferi decât a fost vreodată. De la Fiesta la Transit, fiecare model nou pe care-l vom lansa va fi oferit în cel puţin o versiune electrificată, care acoperă nevoile clienţilor într-un mod accesibil", spune Stuart Rowley, preşedinte Ford Europa. "Alături de progresele realizate în domeniile tehnologiei şi conectivităţii, modelele anunţate astăzi reprezintă doar startul planurilor noastre de dezvoltare a unei game complete de vehicule inteligente dedicate unei lumi inteligente".

Primul model Ford care oferă propulsie mild-hybrid, plug-in hybrid şi full-hybrid este noua generaţie sculpturală şi electrificată a SUV-ului Kuga. Noua generaţie Kuga introduce o siluetă mai aerodinamică care determină o apariţie dinamică, agilă şi capabilă, cu proporţii premium, ce stau la baza unui spaţiu interior mai generos şi a unui nivel superior de confort.

Cuprinzătoarea gamă de versiuni include Kuga Plug-in Hybrid, Kuga EcoBlue Hybrid (mild-hybrid) şi Kuga Hybrid (full-hybrid), care sunt oferite alături de motoarele diesel EcoBlue de 2.0 litri şi 180 CP sau 1.5 litri şi 120 CP, de motorul pe benzină EcoBoost de 1.5 litri oferit în versiuni de 120 CP şi 150 CP şi de o nouă transmisie automată inteligentă cu opt trepte.

Arhitectura power-split combină un motor pe benzină de 2.5 litri cu patru cilindri care funcţionează în ciclu Atkinson, un motor electric/generator şi o baterie Litiu-Ion de 14.4 kWh pentru a produce 225 de cai putere. Primul hibrid plug-in pe care Ford îl propune pe piaţa europeană va putea oferi o autonomie de peste 50 de kilometri în modul de rulare pur electric. Consumul anticipat este de 1.2 litri/100 km, iar emisiile de 29 de grame CO2/km

Ford Kuga este oferit în premieră cu modemul integrat FordPass Connect, care transformă vehiculul într-un hotspot WiFi mobil la care se pot conecta în acelaşi timp până la 10 dispozitive. Pe lângă faptul că îi ajută pe şoferi să plănuiască itinerarii mai rapide şi mai puţin solicitante cu actualizări Live Traffic prin sistemul de navigaţie şi că le oferă pasagerilor posibilitatea de a accesa stream-uri audio sau video, FordPass Connect permite accesul la o gamă largă de funcţionalităţi prin aplicaţia de mobil FordPass:

- Localizarea maşinii (Vehicle Locator) le va oferi posesorilor posibilitatea de a-şi găsi imediat maşina în parcările aglomerate ale mall-urilor.

- Statusul maşinii (Vehicle Status) permite oricând verificarea prin internet a nivelului combustibilului, a stării sistemului de alarmă, a duratei de viaţă a uleiului de motor şi altele.

- Încuiere/Descuiere uşi (Door Lock Unlock) pentru acces de la distanţă în maşină.

- Start de la distanţă (Remote Start), facilitate dedicată versiunilor echipate cu transmisia automată cu 8 trepte.

- eCall, sistem care apelează automat serviciul de urgenţă în cazul unui accident major şi le permite ocupanţilor maşinii să rămână conectaţi cu operatorii prin apăsarea butonului SOS aflat pe consola de pe plafon.

Te invităm să vizionezi primul clip de prezentare al Noului Ford Kuga aici:

În cadrul aceluiaşi eveniment, Ford dezvăluie noul SUV Explorer Plug-In Hybrid, care oferă 40 de kilometri de autonomie urbană cu emisii zero

Noul SUV care se întoarce în Europa dupî mulţi ani, Ford Explorer Plug-In Hybrid cu şapte locuri va fi disponibil în Europa în cursul acestui an.

Sistemul de propulsie electrificat combină motorul pe benzină 3.0 EcoBoost, un motor electric şi un pachet de baterii pentru a dezvolta 450 CP, un cuplu de 840 Nm şi 40 de kilometri de autonomie pur electrică în oraş.

Motorul electric îi permite lui Explorer să ruleze în modul 100% electric cu emisii zero şi le oferă şoferilor posibilitatea de a alege când şi cum să activeze energia electrică stocată în baterii prin utilizarea modurilor EV Auto, EV Now, EV Later şi EV Charge. În momentul în care bateria atinge cel mai coborât punct de descărcare, Explorer comută automat pentru o eficienţă optimizată pe modul EV Auto, suplimentând puterea motorului pe benzină cu asistenţă din partea motorului electric prin utilizarea energiei captate. Explorer Plug-In Hybrid anticipează un nivel de emisii de 78 de grame CO2/km şi un consum mediu de 3.4 litri/100 km

Modelul este o noutate pentru piaţa europeană şi oferă în echiparea standard tehnologii precum Asistenţa la frânare pentru manevrele în marşarier (Reverse Brake Assist) sau Tempomatul Adaptiv cu oprire-pornire, recunoaştere a indicatoarelor rutiere de limitare a vitezei şi centrare pe mijlocul benzii de rulare (Adaptive Cruise Control with Stop & Go, Speed Sign Recognition and Lane-Centring).

Interiorul luxos oferă un display tactil de 10.1 inch ca interfaţă pentru sistemul de conectivitate SYNC 3 şi pachete precum modemul integrat FordPass Connect, B&O Sound System sau o configuraţie flexibilă şi uşor de operat a scaunelor.

Versatilitatea, capacităţile şi rafinamentul sunt optimizate cu ajutorul unei transmisii automate cu 10 trepte, secondată de sistemele Intelligent All-Wheel Drive, Terrain Management System şi Drive Modes.

Ford a dezvăluit şi alte modele electrificate – Fiesta EcoBoost Hybrid şi Focus EcoBoost Hybrid. Acestea oferă sofisticata tehnologie mild-hybrid, care permite reducerea emisiilor de CO2, scăderea consumului şi o experienţă mai plăcută şi mai satisfăcătoare la volan.

Fiesta EcoBoost Hybrid şi Focus EcoBoost Hybrid vor beneficia de o arhitectură mild-hybrid sofisticată construită special pentru a îmbunătăţi consumul, completând în acelaşi timp experienţa plăcerii de a conduce un Ford printr-un nivel superior al performanţelor şi printr-un răspuns mai rapid al motorului.

Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) înlocuieşte clasicul alternator, permiţând recuperarea şi stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării şi rulării libere (coasting). Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volţi răcit cu aer.

Capabil să repornească motorul în aproximativ 300 de milisecunde – timp asemănător cu cel de care are nevoie un om pentru a clipi – BISG îi permite tehnologiei Auto Start-Stop de pe Fiesta şi Focus EcoBoost Hybrid să opereze pe o plajă mai largă de scenarii, economisind şi mai mult combustibil. Situaţiile includ momentele în care maşina se apropie pe liber (coasting) de un semafor la viteze de sub 15 km/h, chiar şi în condiţiile în care transmisia se află în treaptă, cu pedala de ambreiaj liberă.

Totodată, un SUV complet electric inspirat din designul lui Mustang va fi lansat în 2020 şi va avea o autonomie de 600 de kilometri în ciclul WLTP.

De asemenea, a fost anunţată apariţia Noului Ford Puma, iar prima imagine cu acesta dezvăluie designul atletic şi aspiraţional al noului SUV. Acesta se va alătura în acest an unei game de modelele Ford în continuă dezvoltare.

Soluţiile flexibile şi ingenioase de depozitare în portbagaj permit o capacitate a spaţiului dedicat bagajelor fără compromis şi inegalabilă în segment. Aceste soluţii au fost dezvoltate cu ajutorul ideilor venite dinspre clienţi.

Eficienţa şi performanţele noului Ford Puma vor fi optimizate cu ajutorul avansatei tehnologii Ford EcoBoost Hybrid de 48 de volţi.

Puma va intra în vânzare la finalul acestui an şi va fi produs în condiţii excepţionale de calitate şi profesionalism la uzina Ford din Craiova, în urma unei investiţii începute în anul 2008, care astăzi totalizează aproape 1.5 miliarde de euro.

"Construcţia inovatoare şi designul seducător ale noului Puma ne fac să credem că noul model va rezona cu toţi clienţii modelelor compacte din Europa. Dacă vrei o maşină care atrage privirile vineri seară, dar care poate transporta fără probleme pachetele plate cu mobilă sâmbătă după-amiază, ai găsit-o", spune Stuart Rowley, preşedinte Ford Europa. "Am făcut tot posibilul pentru a le oferi clienţilor flexibilitatea pe care o doresc şi un design progresist şi sugestiv, care să le ofere cea mai frumoasă maşină pe care au condus-o vreodată".

Alături de proporţiile de SUV, care permit o gardă la sol ridicată, acestea determină o experienţă plină de încredere la volan şi un portbagaj care oferă o capacitate de top în segment: 456 de litri.

Dezvoltat pentru a se ridica la nivelul cerinţelor şi pentru a depăşi aşteptările celor care îşi doresc un spaţiu flexibil pentru bagaje, Puma vine cu o soluţie inovatoare de depozitare, concepută în urma discuţiilor cu clienţii şi oferă un portbagaj versatil, capabil să găzduiască două genţi de golf aşezate în poziţie verticală.

Tehnologia Ford EcoBoost Hybrid va optimiza eficienţa lui Puma la nivelul consumului de combustibil, oferind în acelaşi timp un răspuns incisiv şi performanţe ridicate, cu un vârf de putere de 155 CP.

Puma se alătură unei game în expansiune de SUV-uri şi crossovere Ford la nivel european, aceasta incluzând Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge şi noul Explorer Plug-in Hybrid

Pentru clienţii gamei de vehicule utilitare, Ford a anunţat că noul Transit electric se va alătura gamei comerciale electrificate în anul 2021. Construită pentru a oferi propulsie pur electrică, noua furgonetă va contribui atât la eliminarea poluării aerului şi a poluării fonice din oraşe, cât şi la reducerea costurilor pentru companii şi operatori.

Ford explorează, de asemenea, soluţii petru a optimiza şi mai mult eficienţa energetică şi autonomia propriilor maşini electrificate, prin testele cu prototipul unicat Ford Transit Smart Energy Concept, un minibus cu 10 locuri. Cu o autonomie de 150 de kilometric, oferită printr-un timp de încărcare de 4 ore, conceptul utilizează şasiul lui Transit pe care a fost grefat un sistem de propulsie pe bază de baterii.

"Clienţii vehiculelor comerciale au nevoie de soluţii mai inteligente şi mai integrate, construite în jurul unui mediu de business interconectat", spune Hans Schep, manager general Vehicule Comerciale în cadrul Ford Europa. "Ford propune vehicule solide şi flexibile care oferă acum o gamă largă de sisteme de propulsie eficiente şi electrificate, în timp ce modemul integrat schimbă regulile din industrie şi le permite soluţiilor inteligente dedicate vehiculelor comerciale să îi ajute pe clienţi să-şi gestioneze flotele astfel încât business-urile să se poată dezvolta".

Ford a fost din nou brandul de vehicule comerciale numărul 1 în Europa în 2018, al patrulea an consecutiv când compania reuşeşte această performanţă la nivelul vânzărilor anuale pe cele 20 de pieţe europene. Ford a comercializat 380.900 de maşini din gama utilitară în aceste 20 de pieţe, în creştere cu 8% faţă de anul 2017.

Pentru operatorii care lucrează pe trasee ce necesită intrarea şi ieşirea din zonele urbane dedicate vehiculelor cu emisii scăzute, furgoneta Ford Transit Custom Plug-In Hybrid are capacitatea de a oferi emisii zero fără eventualele probleme legate de autonomie. Ford este primul producător de volum care oferă tehnologia plug-in hybrid în segmentul furgonetelor de o tonă, noul model urmând să fie disponibil pe piaţă până la finalul anului 2019.

Ford a anunţat în cadrul evenimentului "Go Further" că acestui vehicul i se va alătura noul Tourneo Custom Plug-In Hybrid. Transportorul de persoane oferă opt locuri şi o caracteristică unică în segment de aşezare a celor două rânduri posterioare de scaune faţă în faţă în format conferinţă pentru un acces facil şi pentru a creştere nivelul de interacţiune dintre pasageri. Opţiunea de a aşeza cele două rânduri de scaune spre înainte face ca vehiculul să se potrivească perfect serviciilor de shuttle business.

Tourneo Custom Plug-In Hybrid este primul astfel de model din segmentul său. Inovatorul transportor de persoane a fost gândit pentru a reduce emisiile din oraşe şi poate pătrunde în zonele urbane în care au acces doar vehiculele cu emisii foarte reduse.

Bateria sistemului Plug-In Hybrid poate fi încărcată folosind o priză normală şi permite o autonomie electrică de 50 de kilometri, cu zero emisii pe parcursul acestora. Cu ajutorul unui motor 1.0 EcoBoost care are rol de prelungitor de autonomie (range extender), maşina poate parcurge în total 500 de kilometri.

Sistemul de propulsie electrificat nu compromite în niciun fel spaţiul interior generos. Versatilul model oferă opt scaune pentru pasageri şi o configuraţie de tip conferinţă a acestora, caracteristică unică în segment.

Livrările noului Tourneo Custom Plug-In Hybrid încep la finalul anului 2019.

Pentru companiile care operează în condiţii urbane sau în apropierea oraşelor, acolo unde traficul aglomerat implică opriri şi reporniri dese, tehnologia mild hybrid la 48 de volţi oferă capacitatea de a creşte productivitatea printr-o investiţie modestă într-un vehicul electrificat. Sistemele de propulsie Ford EcoBlue Hybrid – primele din segment – vor fi disponibile pe Transit, Transit Custom şi Tourneo Custom, oferind costuri de utilizare reduse pentru operatori.

În acest moment, familia de modele Ford Hybrid include versiuni ale popularului Mondeo, ale transportorului de persoane Tourneo Custom şi ale furgonetelor Transit şi Transit Custom. Viitoarele modele complet electrice vor fi sprijinite de consorţiul IONITY, care îşi propune să amplaseze 400 de staţii de încărcare în zone-cheie de pe Continent până în 2020.

Astfel, Ford confirma din nou orientarea deosebită în primul rând către nevoile clienţilor, apoi către tehnologie de ultimă generaţie si trend-ul pieţei.

Pentru mai multe detalii, vă invităm în showroom-ul Ford Carbenta Com din Oradea, Şos. Borşului nr. 32/D.

Ford Carbenta Com
Descoperă diferenţa...!

(Advertorial)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Marii producători de autoturisme
Sunt acționari la marile companii petroliere, și nu pot să-și taie craca de sub picioare. Îmi aduc aminte undeva prin anii"80 era în gara mare un multi-car electric care funcționa cu 2 baterii de tractor și se incarca la redresor. Se poate electric 100% cu o autonomie de mai mult de 2000km și o încărcare de o ora, dar nu se vrea. Acești producători o dau pe hibrid, că sa se mai consume petrolul, și care o dă pe electric faci 200km cu mașina și o încarci 7 ore.
Postat 16 Aprilie 2019, 12:43 de Sandu1206
count display

FOTO BIHOREANUL

  • S-a deschis Târgul de Paşti, în Cetate: Ouă gigant, iepuraşi, un labirint verde şi multe bunătăţi (FOTO / VIDEO)
  • Armata Română a intrat în Bihor: Reconstituirea momentelor de acum 100 de ani a început la Piatra Craiului (FOTO / VIDEO)
  • Acoperişul Palatului Episcopal Greco-Catolic din Oradea va fi finalizat până în iunie (FOTO)
  • Meniu de front: Vizitatorii expoziţiei dedicate lui Traian Moşoiu în Cetate au fost omeniţi cu varză cu cartofi (FOTO / VIDEO)
  • Ilie Bolojan, emoţionat până la lacrimi la dezvelirea statuii lui Iuliu Maniu în Oradea. Vezi care a fost atmosfera la eveniment! (FOTO / VIDEO)
  • 'Dumnezeu a plâns pentru Fiul Său!': Devoţiunea Calea Crucii din Parcul Olosig s-a ţinut pe ploaie (FOTO / VIDEO)
  • „Fenomenul Trench Art”, noua expoziție de la Muzeul Țării Crișurilor, a fost deschisă publicului (FOTO)
  • Cioloş, mică baie de mulţime în centrul Oradiei, în cojoc de Beiuş. L-a primit de la oamenii locului (FOTO / VIDEO)
  • BNR Bihor şi-a deschis porţile: Liceenii orădeni și-au pus faţa pe bancnote de 1.000 de lei (FOTO)
  • Turn de instrucţie, pentru antrenamentele pompierilor din Aleşd (FOTO / VIDEO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2114 RON
  • 1 EUR = 4.7622 RON
  • 1 HUF = 0.0149 RON