URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 20 FEBRUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Deși anual se asfaltează câteva zeci de străzi, numărul celor care rămân la stadiul de ulițe cu hârtoape este în continuă creștere. Acesta e paradoxul orădean, că nu prididesc edilii să asfalteze pe cât se dezvoltă noile cartiere. Dar principalul vinovat de toată această problemă e tot Primăria.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută a trecut ignorată o ştire colosală: o instituţie a renunţat să mai ceară cetăţeanului un act pe care tot ea l-a emis şi pe care, bineînţeles, îl deţine în propriile registre, pe hârtie sau în calculatoare, deci bravo celui care, după 30 de ani, şi-a dat seama cât de stupid e sistemul!
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Mai exact 2.125.000 de dolari. Nu pentru o investiție publică, nu pentru o clădire nouă, nu pentru un festival dance sau rock, nu pentru asfaltarea unui drum, ci pentru viața unui copil. Un copil de doar câteva luni! Când tocmai ce ai învățat, ca proaspăt părinte, că viața puiului tău este inestimabilă, îți cade în cap o cifră rece și tăioasă, ca o cerere de răscumpărare: Vrei să trăiască? Scoate două milioane de dolari!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre dorința Guvernului Orban de a elimina pensiile speciale ale magistraților și despre grevele anunțate de aceștia ca reacție?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Recent a fost publicată în Monitorul Oficial al României Decizia nr. 581/1 octombrie 2019 a Curţii Constituţionale, prin care s-a stabilit că soluţia legislativă ce permitea menţinerea măsurilor asigurătorii ca urmare a sesizării penale făcute de Fisc este neconstituţională.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hematuria reprezintă prezenţa sângelui în urină. Cauzele sunt variate şi se pot grupa în 2 categorii: renale şi extrarenale.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
27 Octombrie 2018, 13:44

Oraş... cu priză: Până în anul 2020, Oradea va avea cel puţin 33 de staţii de încărcare a maşinilor electrice

Oraş... cu priză: Până în anul 2020, Oradea va avea cel puţin 33 de staţii de încărcare a maşinilor electrice UNICĂ ŞI GRATUITĂ. Singura staţie de încărcare a maşinilor electrice care există în Oradea este în parcarea magazinului Kaufland de pe Calea Borşului. Graţie unei iniţiative naţionale a acestei companii, care încearcă să-şi demonstreze grija faţă de mediu, şoferii pot să-şi facă aici "plinul" gratuit. Cum numărul proprietarilor de maşini electrice din Oradea este mic, nici "promoţia" nu este prea căutată...
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Primăria îi încurajează pe orădeni să strângă bani pentru o maşină electrică! Municipalitatea vrea să stimuleze folosirea maşinilor electrice, pentru reducerea poluării şi creşterea calităţii vieţii în Oradea, prin înfiinţarea unei reţele cu cel puţin 33 de staţii de încărcare a acestora cu energie electrică până la 1 ianuarie 2020.

Cu fonduri de la Ministerul Mediului, Primăria va construi 13 astfel de staţii, iar alte 20 ar urma să fie amenajate de companiile subordonate Consiliului Local, de hoteluri şi de hypermarketuri. Care, vrând-nevrând, vor trebui să ofere această facilitate...  

Pe banii Ministerului

Intenţia Primăriei a fost anunţată public de viceprimarul Mircea Mălan, care a explicat că municipalitatea va accesa fonduri guvernamentale, printr-un program naţional derulat de Ministerul Mediului, prin Administraţia Fondului de Mediu, privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Mircea Mălan, viceprimar Oradea"Am decis să accesăm această finanţare şi să instalăm în Oradea, în cadrul unei reţele, cel puţin 13 staţii cu încărcare rapidă. Numărul lor exact urmează să fie stabilit în perioada următoare, în funcţie de locaţii şi preţul pe fiecare staţie în parte", a declarat Mircea Mălan (foto), într-o conferinţă de presă. Potrivit viceprimarului, municipalitatea va trage pentru această investiţie circa 2,5 milioane lei. Contribuţia proprie în proiect se va ridica la 10%, plus cheltuielile neeligibile.

Trei maşini simultan

Staţiile de încărcare vor fi amplasate în zone precum curtea Primăriei, Arena Antonio Alexe, în preajma Universităţii, a aquapark-ului Nymphaea, a blocului BancPost sau a complexului Oradea Plaza. Locurile exacte vor fi stabilite în urma unei consultări cu orădenii, care va avea loc la sfârşitul anului.

"O staţie va avea două prize cu curent continuu a câte 50 kilowaţi şi o priză cu curent alternativ de 45 kilowaţi, astfel încât să poată fi încărcate simultan trei maşini", a spus Mălan. Potrivit edilului, încărcarea până la 80% a unei baterii de maşină va dura circa 30 de minute. "Sperăm ca în primăvară să putem încheia contractul de finanţare, iar anul viitor să montăm aceste staţii", a mai spus viceprimarul.

De voie, de nevoie...

Alte 20 de staţii similare ar urma să mai apară în oraş din pricina unei obligaţii pe care Primăria vrea să o impună societăţilor din subordinea Consiliului Local, precum Termoficare, Compania de Apă, Oradea Transport Local şi Administraţia Domeniului Public, dar şi hotelurilor şi hypermarketurilor.

"Am avut deja o întâlnire cu societăţile cărora vrem să le impunem prin Hotărâre de Consiliu Local să înfiinţeze cel puţin un punct de reîncărcare. Ideea a fost să îi anunţăm din timp, să îşi poată cuprinde în bugetul pe anul viitor sumele necesare acestor investiţii. De aici este şi ideea să stabilim ca termen limită data de 1 ianuarie 2020", a spus Mălan.

Sub ce formă va fi prevăzută această obligaţie nu este încă clar. În schimb, zice viceprimarul, reprezentanţii firmelor cu care a discutat nu s-au opus. "Am discutat cu hotelierii, cu cei de la Lotus Center, şi toţi au spus că au mult mai multe cereri decât s-ar fi aşteptat. De multe ori, cei care vin din Vest, atunci când îşi caută un loc unde să oprească, introduc în GPS ca şi condiţie obligatorie existenţa unei staţii de reîncărcare", a explicat edilul.

Curent pe bani

Potrivit viceprimarului, investiţia pentru un punct de încărcare este între 2.000 şi 5.000 euro pentru o staţie normală, respectiv între 25.000 şi 45.000 euro pentru una cu încărcare rapidă. "Staţiile de reîncărcare montate de către agenţii economici vor fi amenajate pe cheltuiala lor şi vor rămâne în proprietatea lor, aceştia urmând să stabilească ce politică de tarifare doresc, dacă va fi gratis sau vor cere un anumit preţ", a spus Mălan.

În schimb, la staţiile sale, Primăria va permite accesul doar contra cost. "Acest serviciu nu trebuie să fie gratuit. Plata va putea fi făcută printr-un card pe care îl putem comercializa prin OTL sau vom institui o plată prin telefon", a declarat viceprimarul.

Mălan este convins că existenţa acestei reţele îi va determina pe orădeni să ia în calcul achiziţia unei maşini electrice. În prezent, în tot Bihorul există doar două staţii de încărcare: cea de pe Calea Borşului şi încă una în Aleşd. "Nu avem date exacte privind numărul de maşini electrice din oraş, dar în mod cert numărul este mic şi pentru că nu există infrastructura de încărcare", a spus edilul. Totuşi, viitorul Oradiei pare că va fi electric...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4241 RON
  • 1 EUR = 4.7789 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON