URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 18 OCTOMBRIE 2019

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au venit la BIHOREANUL 10 studenţi de la Medicină din anii IV şi V care au rămas repetenţi pe motiv că n-au luat examenul de fiziopatologie din anul III cu conferenţiarul Ovidiu Burtă. Decanul Adrian Maghiar a sperat că studenţii, pe care-i tratează ca pe nişte vaci de muls, vor trece într-un final de Burtă, dar n-a fost să fie.
Zic şi eu
Adrian Cris
N-am cunoscut, în 26 ani de meserie, politician mai ranchiunos şi otrăvitor decât preşedintele PSD Bihor, Ioan Mang. Cu un deceniu în urmă, când era pus şef după seria Mişu Bar, Florian Serac, Gheorghe Sârb, mulţi, inclusiv subsemnatul, credeam că, universitar fiind, va aduce un aer nou, mai curat, în pedeserismul local. Ne-am înşelat...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Societatea asta bazată pe consum, care ne face nefericiţi cu propriul automobil imediat ce apare un model mai nou, riscă să ne afecteze şi percepţia politică. De cum se instalează un guvern proaspăt, acesta devine demodat, prost şi neperformant, şi începem să ne dorim altul. Amuzant este că noi chiar credem că asta ne va schimba viaţa în bine. Însă...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveţi despre dorinţa Primăriei Oradea de a demola circa 20 de case pentru a muta parcările de pe bulevardul Nufărul în spatele blocurilor?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum am arătat în urmă cu aproximativ două luni, în data de 13 august 2019 a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanţa nr. 11/2019. Potrivit acestui act normativ, "în timpul conducerii pe drumurile publice a unui vehicul aflat în mişcare, conducătorului acestuia îi este interzisă ţinerea în mână sau folosirea cu mâinile în orice mod a telefonului mobil sau a oricărui dispozitiv mobil prevăzut cu funcţia de înregistrare ori redare text, foto sau video".
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Există 8 specii de filarii care infectează omul, dar dintre acestea doar 4 sunt responsabile de infecţii grave. Se estimează că filariile, care infectează circa 140 de milioane de persoane în toată lumea, sunt transmise prin anumite specii de ţânţari sau alte artropode...
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
31 Martie 2019, 20:16

Oradea ieri, Oradea azi: Cum s-a dezvoltat, de-a lungul anilor, transportul public în orașul de pe Criș

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

1968. Hei, tramvai...

În anul 1968, transportul în comun din Oradea se făcea cu 77 tramvaie, unele cu remorcă, şi 69 autobuze. Existau 6 linii de tramvai şi 10 de autobuz, care deserveau zonele cele mai aglomerate ale urbei. O serie de articole publicate în ziarul Crişana dezvăluie câteva dintre problemele cu care se confruntau călătorii.

La orele de vârf, toate vehiculele circulau pline până la refuz, iar tramvaiele aveau viteză mică, în medie de 7 km/h. Aglomeraţia determina şoferii care aduceau navetişti din Sânmartin să nici nu mai oprească în staţiile din oraş, ci doar la capăt de linie. În plus, pentru că majoritatea vagoanelor erau de la începutul secolului, multe se defectau "după numai câţiva paşi făcuţi pe linie".

Orarele autobuzelor şi tramvaielor nu erau respectate permanent, dar erau şi situaţii când circulau ireproşabil: "Atunci când vatmanii ştiu că pe traseele liniilor secundare se află în control cineva din conducerea întreprinderii de transport, tramvaiele circulă cu exactitate de ceasornic". Călătorii se mai plângeau de "comportarea necuviincioasă" a unor şoferi şi taxatori, precum şi de faptul că unii vatmani le "închideau uşa în nas".

2019. Probleme de actualitate

După 50 de ani, problemele transportului public rămân, în mare parte, aceleaşi. Chiar dacă dimensiunea parcului auto este similară (74 tramvaie şi 90 autobuze), capacitatea de transport a fiecărui vehicul este mult mai mare. Evoluţia oraşului a dus la dispariţia unor linii de tramvai, cum ar fi cele de pe Calea Clujului, de pe pietonala Republicii şi de pe Bulevardul Dacia, şi a determinat înfiinţarea de noi trasee.

De pildă, în curând au început lucrările la construirea unei noi linii de tramvai pe malul Peţei, pe lângă Universitate, până în cartierul Cantemir.

De asemenea, aglomeraţia de la orele de vârf este şi acum o problemă, în principal din cauza intervalelor mari de succedare a tramvaielor şi autobuzelor, care mai sunt şi încetinite de maşinile din trafic ori de infrastructura defectuoasă.

Totodată, orădenii se plâng că pe timpul iernii în multe vehicule este aproape la fel de frig ca afară, iar vara este insuportabil de cald. În schimb, OTL a modernizat sistemul de plată a biletelor. Acum, tichetele pot fi cumpărate direct în tramvai sau în autobuz, cu cardul şi prin SMS.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.2719 RON
  • 1 EUR = 4.755 RON
  • 1 HUF = 0.0143 RON