A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: getimagesize(https://cdn.ebihoreanul.ro/static/gallery_big/masina hibrid main.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request

Filename: controllers/ebh.php

Line Number: 1077

Masini cu "priza": Tot mai multi oradeni isi iau masini...
URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 19 IULIE 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Degeaba ne-am străduit să facem noi un Untold mai mare, e imposibil. Nici de o Gărână mai deșteaptă nu cred că suntem în stare. În schimb, la ce mândrețe de Cetate avem, nu cred că există localitate în România să poată rivaliza cu noi când este vorba de un Festival Medieval.
Zic şi eu
Adrian Cris
Cel mai important eveniment al săptămânii trecute a fost anunţarea de către primarul Ilie Bolojan a două noi proiecte cu fonduri UE în valoare de 24 milioane euro, pentru decongestionarea traficului pe axa rutieră cea mai problematică a oraşului, între podul Dacia şi zona Cantemir, cu pasaje subterane, favorizarea mijloacelor de transport în comun şi multe, multe detalii inginereşti, precum exacavarea la 4 metri şi relocarea reţelelor de utilităţi…
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
A venit multă lume, Andrei, să îşi ia rămas bun de la tine. Atâtea inimi grele la un loc nu am văzut de mult timp. Uneori trebuie să murim ca să ne dăm seama cine suntem. Ai fi fost mândru, cu toată modestia ta emblematică, să vezi câţi oameni frumoşi au venit să te salute. A fost multă tristeţe în locul acela, pentru că moartea ta a fost mai mult decât breaking news. A fost heart-breaking news.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Unde vă veți petrece vacanța de vară?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Arătam recent că în data de 18 iunie a.c. Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a pronunţat cea mai neconstituţională, nelegală, ruşinoasă şi imorală decizie de interpretare a legii din întreaga sa existenţă (Decizia nr. 52/2018), stabilind că recursurile formulate în procesele pornite până în data de 20 iulie 2017 sunt inadmisibile, contrar celor statuate prin Decizia 369/2017 a Curţii Constituţionale, explicând totodată şi mecanismul prin care s-a ajuns la o asemenea decizie.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Ridicarea temperaturii mediului ambiant la peste 32 gr. C şi o umiditate relativă ridicată (peste 60%) determină modificări ale organismului, care se pot grupa în 4 sindroame importante: mialgia termică, insolaţia, accidentele datorate efortului fizic pe caniculă şi şocul hipertermic.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Cercetătorii regnului animal se confruntă de ani de zile cu o problemă spinoasă. Animalele care duc o luptă şi o câştigă au o şansă foarte mare să câştige şi următoarea bătălie. Întrebarea este: "de ce anume?". Sunt la mijloc factori psihologici? Este vorba de încrederea dobândită de către învingător? Mai mult - deoarece acelaşi lucru pare să fie valabil şi în cazul fiinţelor umane - un studiu a încercat să găsească un răspuns la această întrebare: de ce învingătorii continuă să învingă?
16 Ianuarie 2011, 13:14

Maşini cu "priză": Tot mai mulţi orădeni îşi iau maşini eco

Maşini cu "priză": Tot mai mulţi orădeni îşi iau maşini eco ŞI ECO, ŞI INTELIGENTĂ. Modelul hibrid Toyota Prius, deţinut de orădeanca Geta Pop, nu este doar o maşină cu consum redus de combustibil, ci şi una inteligentă. "Îmi place enorm că pot să o pornesc chiar dacă am cheia în geantă, deoarece are senzori şi recunoaşte cheia aflată asupra mea", spune femeia
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

De câţiva ani încoace, oricine are o mentalitate "eco", adică luptă pentru salvarea resurselor pământului, şi are şi ceva bani în cont, trebuie musai să deţină în garaj şi o maşină hibrid.

Considerate la ora actuală cel mai puţin poluant tip de autoturisme, maşinile hibrid au tot mai mare trecere. Numărul celor înmatriculate lunar în Bihor a ajuns, în medie, la trei. Orădeanca Geta Pop este proprietarul unei asemenea "jucării" şi e extrem de mulţumită de maşina sa.

Promotorii

Poate părea greu de crezut, dar prima maşină hibrid din lume a fost realizată încă din 1900 de Ferdinand Porsche şi se numea Lohner-Porsche Mixte Hybrid. Maşina avea două generatoare de 2,5 cai putere, călătorea 40 de mile numai pe baterie şi atingea de 50 km/h.

Tehnologia hibridă s-a răspândit, însă, abia la finalul anilor 1990. Primul hibrid produs în serie a fost Toyota Prius, lansat în Japonia în 1997, iar în Europa în 2000. Aceasta a devenit şi cel mai popular hibrid din lume.

O maşină hibrid diferă de una obişnuită prin cele două motoare, unul pe combustibil, altul pe energie. O maşină hibrid nu se bagă în priză, cum se întâmplă cu cele electrice, ci bateria ei se încarcă în timp ce maşina funcţionează pe combustibil. Când bateria e încărcată, maşina trece singură pe motorul electric, ceea ce reduce consumul de combustibil şi poluarea.

Educativă

Orădeanca Geta Pop, administratorul firmei Nou Consult, ce se ocupă cu distribuţia de ziare, are o Toyota Prius din 2009. "În 2005 am fost în Germania la un prieten care avea o astfel de maşină. Am fost încântată de felul în care arată şi, în plus, sunt adepta maşinilor cu cutie automată. M-a atras şi consumul redus de combustibil". Astfel că, în urmă cu doi ani, şi-a cumpărat un Prius în leasing cu 19.000 de euro.

Femeia recunoaşte că, deşi la început n-a acordat prea multă atenţie avantajului ecologic al hibridului, după ce a început să-l conducă a devenit mai atentă la acest aspect. Asta pentru că şi maşina te "momeşte" să fii eco! "Display-ul maşinii are un joculeţ. Dacă şoferul conduce ecologic, adică în aşa fel încât maşina să utilizeze cât mai puţin combustibil şi, implicit, să emită mai puţine noxe, primeşti câte o frunzuliţă. Te face să îţi doreşti să ai cât mai multe frunzuliţe, adică să conduci cât mai ecologic", explică Geta.

Maşina "mută"

La aproape doi ani de când are Prius-ul, şoferiţa a învăţat să conducă în aşa fel încât maşina să aibă un consum de combustibil de 5,7 litri la suta de kilometri. Nici de puterea maşinii nu se plânge. Cu motorul de 1,5 litri şi 77 cai putere, Prius se comportă bine pe şosea. "Răspunde foarte bine la depăşiri, e stabilă, nu am de ce să mă plâng. Dacă apeşi tare acceleraţia, pornesc ambele motoare", zice Geta. Totodată, la fiecare ridicare a piciorului de pe acceleraţie, bateria pentru motorul electric se încarcă.

03 bord.jpgÎn timp ce motorul pe combustibil al maşinii e silenţios, cel pe energie electrică e mut de-a dreptul. La pornire, autoturismul foloseşte motorul electric, astfel că nici nu ştii că s-a pus în mişcare. La staţionare, trece mereu pe energie. "Când stai la semafor sau eşti prins în ambuteiaje, maşina nu consumă combustibil. Se ştie că în ambuteiaje maşinile poluează cel mai mult, aşa că maşina hibrid elimină din start această poluare", spune Geta. Iar ca şoferul să ştie pe care motor merge maşina, display-ul de la bord (foto) afişează constant modul de alimentare, dar şi cât e de încărcată bateria.

Perfectă pentru femei!

Un alt lucru care o încântă pe proprietară e faptul că maşina pe care o are e suficient de inteligentă să se deschidă şi să pornească fără cheie. "Are buton, atât pentru deschidere, cât şi pentru pornire, pe care când apăs e suficient să am cheia în geantă sau în buzunar ca să funcţioneze. Pentru o femeie e foarte convenabil să nu-şi mai cotrobăie prin geantă după cheie", zâmbeşte Geta.

Astfel, senzorii fac maşina să fie nu doar economică şi ecologică, ci şi inteligentă. În plus, proprietara hibridului e mulţumită de faptul că întreţinerea nu e scumpă. "Revizia tehnică m-a costat 300 de lei, ca la o maşină obişnuită".

Orădeanca e determinată să folosească şi în viitor numai maşini hibrid. Asta până când România va evolua şi va avea posibilităţi de alimentare la tot pasul pentru maşinile sută la sută electrice. Autoturisme care, cel mai probabil, vor avea priză nu doar de încărcare, ci şi la public...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
duhh
te -a pus shaful sa scrii un articol despre doamna patroana ca sa va distribuie si voua ziarele?
Postat 16 Ianuarie 2011, 20:01 de papa prius
interesant
chiar interesant. nu stiam pana acum cum functioneaza aceste prius-uri. articolul e scris excelent, aproape ma determina sa-mi cumpar asa ceva si nu glumesc. autorul articolului ar putea incepe o astfel de serie si nu doar despre masini ci si despre materiale de constructii, surse de energie, toate descrise in acest fel. felicitari.
Postat 16 Ianuarie 2011, 16:04 de ion
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Vara şantierelor: De săptămâna aceasta mai multe străzi din toată Oradea vor fi blocate pentru lucrări (FOTO)
  • Sărbătoare nemţească: Tineri germani din ţară şi din străinătate au cântat şi au dansat în centrul Oradiei (FOTO/VIDEO)
  • În vizită la transmisioniştii militari: Bihorenii au putut vedea dotările Centrului 54 Comunicaţii Oradea (FOTO/VIDEO)
  • Şedinţa Consiliului Judeţean nu s-a putut ţine pentru că PNL-iştii şi un PSD-ist au lipsit. Pásztor avertizează că judeţul ar putea rata fonduri europene (FOTO)
  • HUMANAMED Oradea a devenit unicul laborator din ţară dotat cu un analizor pentru depistarea precoce a cancerului de ficat (FOTO)
  • Răsplată pentru lene: În vreme ce firmele caută angajaţi, asistaţii din Brusturi primesc ajutoare sociale chiar şi plecaţi în străinătate (FOTO)
  • Lansare showroom PREMIUM USED CARS Oradea (FOTO)
  • Flashmob la sediul PSD Bihor: Două pensionare de etnie maghiară au înjurat UDMR pentru că au votat cu PSD (FOTO)
  • Accidentul din Beiuş: Şoferul ar fi adormit la volan, o întreagă familie şi-a pierdut viaţa! (FOTO / VIDEO)
  • A fost 'nebunie' în Cetatea Oradea: Publicul i-a lăsat cu greu să plece pe artiştii de la Subcarpaţi (FOTO / VIDEO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON