URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 18 AUGUST 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Problema subvenţiilor trebuie privită însă cu reticenţă, cel puţin din două motive. O dată, pentru că la ce lipsă de forţă de muncă există în Oradea, e imposibil de crezut că oamenii săraci nu-şi pot găsi de lucru. Şi atunci, de fapt pe cine subvenţionăm? Pe oamenii săraci sau pe oamenii fără chef de muncă?
Zic şi eu
Adrian Cris
Noua mineriadă a PSD nu mai lasă cale de întoarcere pentru că, pur şi simplu, pe aşa-zişii social-democraţi nu-i interesează demult ce spune poporul, ci doar ce spun ei poporului. Li se rupe de imagine, de sondaje, de UE şi de orice alt „moft”, pentru că probabil şi-au pregătit inclusiv planul de a fura alegerile.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
De 4 ani, Untold înseamnă Cluj-Napoca, înseamnă România. Umblă vorba că se vrea mutarea lui în afara orașului, nu din pricina deranjului din centru, ci pentru că scena principală, stadionul adică, e limitativă cu numărul de persoane din motive de siguranță. Dacă se va transforma din festival urban în festival câmpenesc s-ar putea ca percepția să se schimbe.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Unde vă veți petrece vacanța de vară?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam recent, a intrat în vigoare prima dintre cele "trei legi ale justiţiei" mult discutate în ultimul timp în spaţiul public, respectiv Legea nr. 207/2018 pentru modificarea Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciară.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hematuria reprezintă prezenţa sângelui în urină. Cauzele sunt variate şi se pot grupa în 2 categorii: renale şi extrarenale. Vezi ce boli poate indica!
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
În caz că nu aţi observat, fobiile faţă de anumite vieţuitoare sunt mai des întâlnite decât cele care au ca obiect alte animale. De exemplu, femeile tind să se teamă mai mult de insecte şi păianjeni decât de - să zicem - porumbei. Mult mai mulţi oameni se tem de şerpi decât de pisici. De şobolani decât de mămăruţe. În acest articol vom discuta despre psihologia fricii şi cum teama a jucat un rol adaptativ în dezvoltarea speciei umane.
24 Noiembrie 2017, 12:10

Interviu cu directorul OTL, Viorel Pop: "Anul viitor vom cumpăra tramvaie noi în Oradea"

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La câteva zile după ce a câştigat concursul pentru funcţia de director general al OTL, Viorel Mircea Pop s-a trezit în mijlocul celui mai mare protest al angajaţilor din ultimii ani, unul nelegal, care a blocat, timp de două zile, pe 17 şi 18 octombrie, transportul public în Oradea.

Inginer de meserie, fost director tehnic din 2009, Pop crede că gestul angajaţilor n-a fost corect şi spune că situaţia e în continuare "tensionată". Chiar şi aşa, este optimist că va putea moderniza sistemul de transport şi că anul viitor oraşul va avea chiar şi tramvaie noi-nouţe.

Urmele "îngheţului"

- Supăraţi că primesc prea puţini bani, angajaţii OTL au blocat recent transportul în comun. Le sunt justificate nemulţumirile?

- Nu. În acea perioadă se rediscuta contractul colectiv de muncă. Din 2009, li s-au mărit constant salariile. Salariul brut mediu depăşeşte 2.500 lei, cu toate sporurile. La protest mulţi şi-au fluturat demisiile, dar niciunul nu şi-a depus-o.

- Primarul Ilie Bolojan anunţa un set de măsuri pe care le va lua OTL. Aţi concediat oameni? Va funcţiona societatea cu sincope?

- Organigrama s-a redus cu 24 de persoane, din care 11 pe cale naturală, prin pensionare, iar 13 prin reducerea unor posturi indirect productive. Spre exemplu, din 16 şefi de secţii şi birouri au rămas 8. Vom funcţiona doar cu personalul necesar, vom fi cât mai "slim".

- Veţi modifica graficele de circulaţie, astfel încât să puteţi renunţa şi la o parte din vatmani şi şoferi pentru eficientizarea OTL? Cum vor fi afectaţi orădenii?

- Vom propune Consiliului Local mărirea de la 6 la 7 minute a frecvenţei medii a tramvaielor, asta în afara orelor de vârf. La autobuze, probabil se vor mări timpii de aşteptare cu 2 minute. În ţară, în oraşe de mărimea Oradiei, frecvenţa tramvaielor ajunge şi la 10 minute, iar la autobuze 12-15 minute. Oradea stătea excelent din acest punct de vedere. Acum va sta foarte bine.

Public, deci nerentabil

- Câte tramvaie şi autobuze asigură transportul public în Oradea? Câţi călători sunt? A influenţat greva numărul lor?

- Lucrăm cu 65 de autobuze pe zi, iar în orele de vârf cu 56 de tramvaie. Avem 11.000 de abonaţi, 10.000 elevi, 29.000 pensionari şi circa 10.000 pasageri cu bilete, pe zi. Am avut foarte multe reclamaţii în timpul grevei şi lucrăm să aflăm valoarea reală a pagubei.

- De ce nu se poate OTL susţine financiar? De ce i se alocă, anual, peste 4 milioane euro din bani publici?

- Spre deosebire de privaţi, nu putem circula doar când şi unde e rentabil, ci trebuie să acoperim oraşul. Ăsta e transportul public. Mai sunt şi biletele studenţilor şi ale elevilor, suportate în proporţie de 50% de Ministerul Educaţiei şi de Primărie. Cei mai buni plătitori sunt abonaţii, şi într-un oraş cu 200.000 de locuitori avem doar 11.000.

- Nu puţini orădeni s-au plâns anii trecuţi de frigul din tramvaie şi autobuze. V-aţi pregătit pentru iarnă?

- Pot să vă spun că toate mijloacele de transport care vor ieşi pe trasee iarna aceasta vor avea sisteme de încălzire funcţionale.

Întâi second hand...

- Cum funcţionează sistemul de control după externalizarea acestui serviciu? Primiţi reclamaţii la adresa controlorilor?

- Numărul de procese verbale s-a triplat, controlul e mai eficient. Lunar avem maximum 10 obiecţiuni la adresa controlorilor. Concluzia este că înainte nu se înregistrau toate amenzile. Aveam şi reclamaţii că unii controlori beau cafele şi stau la păcănele...

- În ce stadiu se află construcţia autogării OTL din zona Gării? Cum va influenţa aceasta traficul?

- Noua autogară va opri în zona Gării centrale cursele judeţene care intră în oraş prin zona de Nord, contribuind astfel la decongestionarea traficului, la fel cum s-a întâmplat după inaugurarea autogărilor din Nufărul şi din Decebal. O vom da în funcţiune luna aceasta.

- OTL a fost criticată deoarece cumpără 10 tramvaie second hand modernizate şi nu unele noi. De ce second hand? În ce stadiu este achiziţia?

- Licitaţia va fi atribuită la sfârşitul acestei luni. Vor fi 10 tramvaie cu scaune tapiţate, cu mai multe rezistenţe de încălzire, care au circulat în Europa de Vest. Era necesar să ne îmbunătăţim parcul, iar 10 tramvaie second hand costă circa 350.000 euro, cu transport inclus, în timp ce 10 tramvaie noi costă minimum 17 milioane euro.

…şi apoi noi

- Primarul a anunţat şi achiziţionarea unor tramvaie noi...

- Anul viitor, prin programul de mobilitate RO-HU, ne-am propus achiziţionarea a 5 tramvaie noi. Vrem şi achiziţia altora în următorii ani. Ne dorim tramvaie asemănătoare cu celelalte noi din flotă (n.r. - Siemens) deoarece mentenanţa ar fi unitară şi, deci, mai puţin costisitoare.

- A fost anunţată construirea, tot pe bani europeni, a unei noi linii de tramvai. Cum va influenţa aceasta circulaţia?

- Noua linie va uni Calea Aradului cu Nufărul de-a lungul Peţei şi va deservi centrele comerciale de pe această legătură, viitoarea sală polivalentă, Universitatea, precum şi noile blocuri care se construiesc în zonele Ceyrat şi Atelierelor. Lucrarea este în licitaţie.

- Ce relaţie aţi avut cu fostul director, Csuzi Istvan? Şi ce relaţie aveţi cu primarul Ilie Bolojan?

- Cu fostul director Csuzi am avut o relaţie corectă şi profesională. La fel am şi cu domnul primar. L-am informat la 4.30 dimineaţa de izbucnirea acelei crize. A abordat situaţia prompt şi corect, a şi ieşit între protestatari.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
astea toate daca ne ajuta Dumnezeu
a uitat sa zica faptul ca daca Dumnezeu ne mai suporta un an si ne va ajuta sa facem cutare sau cutare lucru,...ce semintie demonica,care se incred doar in diavolul de UE,avem in administratia locala,chiar nu exista un crestin adevarat acolo?
Postat 25 Noiembrie 2017, 09:13 de User anonimizat
Seful transportului public oradean nu stie nici macar cat costa un tramvai nou !?!
O sa vedem cheltuiti cate 2,5 milioane Euro de tramvai nou in Oradea, tot la fiecare doua decenii !?! Cele 10 Siemens au fost achizitionate in 2007 ... inainte de instaurarea amatorismului liberal in oras !?! Socotind asadar din 2027 urmatorul, 2047 altul ... puteti cuantifica cand se revine normal, daca mai ramane gasca asta de netrebnici la puterea locala !?!
Postat 24 Noiembrie 2017, 18:39 de WinDos
count display

FOTO BIHOREANUL

  • Diaspora, Oradea te aşteaptă: 'Stranierii' primiţi la Oradea cu uşile deschise, 'nu cu gaze şi bastoane' (FOTO)
  • Cum va arăta artera Nufărul – Centrul Civic: Linii de tramvai înierbate, străjuite de arbori înalţi, stâlpi de iluminat cu senzori şi camere de supraveghere (FOTO)
  • OTL s-a dotat cu un autobuz decapotabil pentru turişti (FOTO / VIDEO)
  • „Monştri” la Primăria Oradea: Piaţa Unirii a fost invadată (FOTO / VIDEO)
  • Scene dramatice în satul Olosig: Localnicii plâng în hohote văzând cum le sunt omorâte animalele (FOTO/VIDEO)
  • Scandal în satul Olosig: Localnicii, revoltați că autoritățile vor să le omoare toți porcii! (FOTO)
  • Feciorul și tradițiile: De dragul tradiţiilor, un adolescent bihorean a renovat o casă veche de 84 de ani (FOTO)
  • 'Fără implicare nu va fi schimbare': Aproximativ 150 de orădeni au protestat şi duminică seară (FOTO / VIDEO)
  • Hercule e bihorean! Sportivul bihorean Florin Lupaş este considerat cel mai puternic român (FOTO)
  • Festivalul KaravanAct: 'Zarvă' pe picioroange în centrul Oradiei (FOTO / VIDEO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON