URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
30 Ianuarie 2019, 11:53

Aparatele radar vor fi, obligatoriu, presemnalizate!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Anul trecut s-a discutat foarte mult în spațiul public despre un proiect de lege care urma să modifice Codul rutier, prevăzând, între altele, obligativitatea presemnalizării radarelor și interdicția ca Poliția să folosească alte autoturisme în afara celor inscripționate vizibil.

Acest proiect a fost adoptat de Parlament și atacat de Președintele României la Curtea Constituțională. Prin Decizia nr. 684/2018, care a fost publicată, însă, abia în 18 ianuarie 2019, CCR a stabilit că aceste obligații sunt constituționale, declarând neconstituționale alte prevederi ale modificării Codului rutier.

În aceste condiții, legea s-a întors în Parlament, unde va putea fi repede adoptată în forma constituţională, cu consecința intrării rapide în vigoare.

În motivarea soluției de respingere a obiecției de neconstituționalitate formulată de președinte, CCR arată că formularea dispozițiilor legale, în forma modificată prin legea criticată, este clară, întrucât poziționarea vizibilă se referă la autovehiculele pe care se instalează dispozitivele destinate măsurării vitezei, fără ca vizibilitatea autovehiculelor respective să fie raportată în vreun fel la distanțele de 500 - 1.000 metri față de radar (în cazul amplasării dispozitivelor radar în localitate), respectiv de 2.000 - 4.000 metri (în cazul amplasării acestora în afara localității). Aceste distanțe au fost prevăzute în mod expres de legea criticată cu privire la postarea panourilor de atenționare privind prezența dispozitivelor radar instalate pe autovehicule staționare sau pe suporții amenajărilor rutiere, precum și a dispozitivelor radar tip pistol.

Ca atare, cât de curând ar putea intra în vigoare aceste dispoziții legale, care prevăd că dispozitivele destinate măsurării vitezei se instalează exclusiv pe autovehicule care prezintă înscrisurile și însemnele distinctive ale Poliției rutiere și care sunt poziționate vizibil, respectiv că dispozitivele mobile, de tip pistol, destinate măsurării vitezei, se utilizează la o distanță maximă de 10 metri de autovehiculele care prezintă înscrisurile și însemnele distinctive ale Poliției rutiere.

Nu în ultimul rând, se prevede că este obligatorie presemnalizarea prezenței radarelor în zonă prin panouri de atenționare, postate mai înainte pe sensul de mers, cu minimum 500 metri în localitate și cu minimum 2.000 metri în afara localității, dar nu mai mult de 1.000 metri în localitate și 4.000 metri în afara localității.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
Greșeală!
Articolul cuprinde greșeli nepermise! C.C.R a admis excepțiile de neconstituționalitate referitoare la presemnalizarea dispozitivelor radar ( adică art . 109, alin.6) precum si cele referitoare la montarea panourilor de atenționare ( adică art. 109, alin 7). Soluțiile legislativele prevăzute de art. 109, alin 6-11 si alin 13 au fost declarate neconstituționale. C.C.R. a respins doar excepția de neconstituționalitate referitoare la obligația folosirii dispozitivelor radar din autospeciale inscripționate (art. 109, alin. 4). Prin urmare legea a fost retrimisa in Parlament! Acest articol prezintă informații total eronate!
Postat 30 Ianuarie 2019, 20:40 de I
Domnule Ursuta,
.... poate va faceti timp si ne explicati intr-un articol care este rolul preventiei in aplicarea legislatiei rutiere si mai ales in reducerea numarului de accidente! Poate ne explicati de ce, oricat am creste numarul aparatelor radar, numarul de accidente isi va urma si el trendul ascendent! Si in sfarsit, cateva randuri despre efectele patrularii cu echipaje mobile in masini inscriptionate in intarirea disciplinei in trafic.
Postat 30 Ianuarie 2019, 15:37 de pinonel
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON