URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 29 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
21 Iunie 2014, 17:27

Accidentele de circulaţie cu victime conform Noului Cod Penal, partea a doua

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aşa cum am arătat şi săptămâna trecută, Noul cod penal cuprinde o reglementare diferită faţă de vechea legislaţie penală în ceea ce priveşte accidentele de circulaţie care au ca urmare vătămarea corporală a unor persoane, astfel încât în cazul accidentelor ce au avut ca urmare leziuni ce necesită până la 90 de zile de îngrijiri medicale nu mai există răspundere penală a autorului.

Astfel, în cazul unui accident din care rezultă vătămarea unei persoane, în prima fază se va aştepta rezultatul examinării medico-legale a victimei accidentului, fiind numeroase situaţii în care numărul de zile de îngrijiri medicale acordat iniţial de medicul legist este suplimentat ulterior ca urmare a evoluţiei stării de sănătate a victimei.

În urma acestor concluzii ale medicilor legişti, dacă este nevoie de peste 90 de zile de îngrijiri medicale pentru victima accidentului, se va instrumenta un dosar penal. În cazul în care autorul este trimis în judecată, victima accidentului va solicita daune în cadrul procesului penal.

Dacă îngrijirile medicale totalizează cel mult 90 de zile, se va dispune de către procuror o soluţie de clasare a cauzei pe motiv că fapta nu constituie infracţiune şi se va întocmi de către poliţistul rutier un proces-verbal de contravenţie pentru autorul accidentului prin care se va dispune o amendă şi, dacă este cazul, suspendarea dreptului de a conduce pe drumurile publice pentru 90 de zile.

Neexistând un proces penal, victima unui accident care are, finalmente, sub 90 de zile de îngrijiri medicale va trebui să acţioneze în judecată civilă autorul accidentului şi societatea de asigurare la care acesta avea încheiată poliţa de răspundere civilă auto (RCA).

În cadrul acestui proces, victima accidentului va trebui să dovedească vinovăţia autorului (una dintre probele relevante în acest sens putând fi tocmai procesul-verbal de contravenţie încheiat faţă de acest autor) precum şi prejudiciul suferit în urma accidentului (prejudiciul material şi cel moral).

Despăgubirile stabilite de instanţă vor fi suportate, finalmente, de către societatea de asigurare la care autorul accidentului avea încheiată poliţa de răspundere civilă auto (RCA).

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
1 Comentariu
Noua legislaţie e făcută de amatori !?!
Unul rupt în două de un conducător auto care nu are nicio legătură cu şofatul decât că are carnet, stă în spital 89 de zile şi nu 91 spre exemplu, pentru că medicul şef de secţie de la spital a primit "şpaga" corespunzătoare, trebuie să pună jos un sac de bani, pentru taxe de timbru şi avocaţi, fără să aibă siguranţa că i se va recunoaşte de instanţă suma cerută vinovatului !?! La aşa legi, aşa ţară !?!
Postat 22 Iunie 2014, 10:25 de Carp III
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6085 RON
  • 1 EUR = 4.973 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON