URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 24 FEBRUARIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Deși anual se asfaltează câteva zeci de străzi, numărul celor care rămân la stadiul de ulițe cu hârtoape este în continuă creștere. Acesta e paradoxul orădean, că nu prididesc edilii să asfalteze pe cât se dezvoltă noile cartiere. Dar principalul vinovat de toată această problemă e tot Primăria.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută a trecut ignorată o ştire colosală: o instituţie a renunţat să mai ceară cetăţeanului un act pe care tot ea l-a emis şi pe care, bineînţeles, îl deţine în propriile registre, pe hârtie sau în calculatoare, deci bravo celui care, după 30 de ani, şi-a dat seama cât de stupid e sistemul!
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Mai exact 2.125.000 de dolari. Nu pentru o investiție publică, nu pentru o clădire nouă, nu pentru un festival dance sau rock, nu pentru asfaltarea unui drum, ci pentru viața unui copil. Un copil de doar câteva luni! Când tocmai ce ai învățat, ca proaspăt părinte, că viața puiului tău este inestimabilă, îți cade în cap o cifră rece și tăioasă, ca o cerere de răscumpărare: Vrei să trăiască? Scoate două milioane de dolari!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre dorința Guvernului Orban de a elimina pensiile speciale ale magistraților și despre grevele anunțate de aceștia ca reacție?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Recent a fost publicată în Monitorul Oficial al României Decizia nr. 581/1 octombrie 2019 a Curţii Constituţionale, prin care s-a stabilit că soluţia legislativă ce permitea menţinerea măsurilor asigurătorii ca urmare a sesizării penale făcute de Fisc este neconstituţională.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hematuria reprezintă prezenţa sângelui în urină. Cauzele sunt variate şi se pot grupa în 2 categorii: renale şi extrarenale.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Din păcate, cinematografia şi oamenii neinformaţi perpetuează o serie de mituri care impun o stigmă asupra bolnavilor şi asupra celor cu afecţiuni psihice. Un schizofrenic este confundat des cu cei cu personalitate multiplă, cu criminalii în serie, cu cei malefici şi răi, gata de violenţe inimaginabile. Adevărul este, însă, altul...
16 Septembrie 2019, 18:57

Ungaria licitează electrificarea a 55 kilometri de cale ferată la graniţă cu Oradea

Ungaria licitează electrificarea a 55 kilometri de cale ferată la graniţă cu Oradea (sursa foto: psnews.ro)
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

​Ungaria a lansat licitaţia pentru electrificarea şi reabilitarea a 55 kilometri din linia de cale ferată ce leagă Oradea de Budapesta.

Potrivit Hotnews.ro, între Budapesta şi Oradea sunt 247 km, iar ungurii vor electrifica şi moderniza 55 km, între Püspökladány şi Biharkeresztes (localitate situată la 13 km de Episcopia Bihor).

Companiile care vor să participe la licitaţie trebuie să depună documentele până în 15 octombrie. Proiectul este finanţat din fonduri europene.

La finalul proiectului, linia va permite trenurilor să circule cu viteze de până la 160 km/h. În prezent, porțiunea respectivă este parcursă între 52 și 62 de minute, mai scrie sursa citată.

Cel mai rapid tren care parcurge traseul Oradea - Budapesta face 4 ore şi 45 de minute. Cea mai rapidă porţiune este Budapesta - Szolnok, unde cei 100 km sunt parcurşi de trenurile IC în 74 de minute.

Ungaria a modernizat mult reţeaua feroviară în ultimii ani, existând porţiuni importante cu viteze de peste 100 km/h.

Pe de altă parte, în România, electrificarea liniei dintre Cluj şi Oradea este în discuţii de ani buni. În 2016, CFR anunța că a finalizat procedura de licitaţie pentru reactualizarea studiului de fezabilitate în vederea electrificării şi reabilitării liniei de cale ferată Cluj - Oradea - Episcopia Bihor.

Principalele argumente pentru modernizare erau că s-ar asigura circulaţia trenurilor pe linie electrificată cu până la 120 km/oră, iar investiţia va contribui la preluarea parţială a traficului dinspre şi spre vestul Europei, precum şi realizarea conexiunii cu tronsoanele Coridorului IV Pan-european de pe teritoriul țării.

Demersuri concrete s-au făcut, însă, prea puţine. Pentru acest an, bugetul propus de Ministerul Transporturilor în vederea proiectului de electrificare a liniei de cale ferată între Cluj și Episcopia Bihor era unul infim şi anume 684.000 de lei.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4462 RON
  • 1 EUR = 4.8026 RON
  • 1 HUF = 0.0142 RON