URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 16 AUGUST 2018

Ediția tipărită

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Problema subvenţiilor trebuie privită însă cu reticenţă, cel puţin din două motive. O dată, pentru că la ce lipsă de forţă de muncă există în Oradea, e imposibil de crezut că oamenii săraci nu-şi pot găsi de lucru. Şi atunci, de fapt pe cine subvenţionăm? Pe oamenii săraci sau pe oamenii fără chef de muncă?
Zic şi eu
Adrian Cris
Noua mineriadă a PSD nu mai lasă cale de întoarcere pentru că, pur şi simplu, pe aşa-zişii social-democraţi nu-i interesează demult ce spune poporul, ci doar ce spun ei poporului. Li se rupe de imagine, de sondaje, de UE şi de orice alt „moft”, pentru că probabil şi-au pregătit inclusiv planul de a fura alegerile.
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
De 4 ani, Untold înseamnă Cluj-Napoca, înseamnă România. Umblă vorba că se vrea mutarea lui în afara orașului, nu din pricina deranjului din centru, ci pentru că scena principală, stadionul adică, e limitativă cu numărul de persoane din motive de siguranță. Dacă se va transforma din festival urban în festival câmpenesc s-ar putea ca percepția să se schimbe.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Unde vă veți petrece vacanța de vară?





De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Aşa cum arătam recent, a intrat în vigoare prima dintre cele "trei legi ale justiţiei" mult discutate în ultimul timp în spaţiul public, respectiv Legea nr. 207/2018 pentru modificarea Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciară.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Hematuria reprezintă prezenţa sângelui în urină. Cauzele sunt variate şi se pot grupa în 2 categorii: renale şi extrarenale. Vezi ce boli poate indica!
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
În caz că nu aţi observat, fobiile faţă de anumite vieţuitoare sunt mai des întâlnite decât cele care au ca obiect alte animale. De exemplu, femeile tind să se teamă mai mult de insecte şi păianjeni decât de - să zicem - porumbei. Mult mai mulţi oameni se tem de şerpi decât de pisici. De şobolani decât de mămăruţe. În acest articol vom discuta despre psihologia fricii şi cum teama a jucat un rol adaptativ în dezvoltarea speciei umane.
03 Ianuarie 2018, 10:12

În 2018, în România se vor finaliza cel mult 63 de kilometri de autostradă

În 2018, în România se vor finaliza cel mult 63 de kilometri de autostradă sursa foto: Facebook / Pro Infrastructura
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În timp ce ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a promis că în 2018 în România vor fi daţi în folosinţă "minim 156,7 kilometri de autostradă", Asociaţia Pro Infrastructura arată că, cel mult, vor putea fi inauguraţi 63 de km. Din aceştia, nici unul în Bihor. 

"Cerem tuturor celor responsabili să oprească minciunile, dezinformările și promisiunile fanteziste", spun reprezentanţii ONG-ului care s-a remarcat, în ultimii ani, prin supravegherea lucrărilor de infrastructură rutieră din ţară.

Pluguşor... la kilometru

Într-o postare făcută pe pagina de Facebook a asociaţiei, se prezintă situaţia detaliată a lucrărilor la autostrăzile din România. Cum analiza a fost făcută de Anul Nou, a început cu un pluguşor: "Aho, aho, copii și frați / Stați puțin și nu mânați / Lângă boi v-alăturați / Kilometrii de autostradă să-i numărați!". 

Apoi, Pro Infrastructura arată că ministrul Stroe a făcut o "declarație complet iresponsabilă, o minciună gogonată și o dezinformare grosolană" lăudându-se cu 156,6 km de lucrări în 2018. Asta pentru că, susţine aceeaşi sursă, în cele 15 proiecte de autostradă care sunt în execuţie se pot realiza, într-o variantă optimistă, mai puţin de jumătate din aceşti kilometri. "Ministrul minte cu neruşinare", arată aceeaşi sursă.

Concret, susţine Pro Infrastructura, în 2018 pot fi finalizaţi 83,587 km (21,15 km sunt de fapt construiţi din 2017), din care, realist vorbind, vor putea fi folosiţi 63 de km, deoarece diferenţa sunt aşa-numitele "muzee", tronsoane neconectate.

"Şi asta cu mare efort, dacă vor fi depășite obstacolele birocratice și tehnice majore, dacă va fi asigurată finanțarea și dacăva fi voință și muncă susținută atât din partea constructorilor, cât mai ales din partea autorităților", mai susţine ONG-ul.

Starea lucrărilor

Lotul 3 din Autostrada A10 Sebeş-Turda (12,45 km) este gata din 27 noiembrie, însă CNAIR nu a deschis încă acest tronson, urmând să fie dat în circulație după 9 ianuarie, data recepției.

Pe 1 noiembrie s-a finalizat și lotul Gilău-Nădășelu (8,7 km), lucrare recepţionată, dar care nu va putea fi folosită pentru că nu este construit viaductul Gilău (un ciot lung de 0,766 km) care să îl lege de restul Autostrăzii Transilvania (A3). "Acest segment va fi deschis, sperăm noi, în perioada august-septembrie 2018", arată Pro Infrastructura.

La finalul iernii ar urma să fie deschis lotul 4 din A10 Sebeş-Turda (16,3 km), acolo unde au apărut probleme tehnice (alunecare masivă), iar CNAIR nu și-a asumat deschiderea în 2017. În vară este fezabil să devină circulabili și cei 6,5 km din Autostrada A3 între Șos. Petricani și DNCB (Centura București), dacă va fi asigurată finanțarea.

Cel mai lung tronson care poate fi inaugurat în 2018 este lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (21,141 km). Deocamdată, însă, această lucrare este blocată, CNAIR nerecunoscând lucrările suplimentare (semi-nodul Holdea și al doilea ecoduct) pentru care s-au emis autorizații de construire.

În 2018 vor fi gata  două loturi din Autostrada A3, între Câmpia Turzii și Târgu Mureș, mai precis Ungheni-Ogra (10,1 km) și Ogra-Iernut (3,6 km), ambele în perioada august-septembrie. "Însă ele vor fi, cel puțin într-o primă fază, doar "muzee" pentru că nu vor putea fi folosite de șoferi fără nodul Iernut, cel care face parte din alt contract (Iernut-Chețani). Este extrem de dificil, birocratic și tehnic, ca nodul Iernut să fie construit până la finalul lui 2018", mai arată asociaţia. 

În prima parte a anului pot fi terminați 4,030 km din lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, între nod Margina și limita cu secțiunea E, însă acest tronson va fi doar un alt "muzeu", pentru că nu are un nod în est. 

"Cerem tuturor celor responsabili să oprească minciunile, dezinformările și promisiunile fanteziste", este mesajul care încheie analiza Pro Infrastructura.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

FOTO BIHOREANUL

  • OTL s-a dotat cu un autobuz decapotabil pentru turişti (FOTO / VIDEO)
  • „Monştri” la Primăria Oradea: Piaţa Unirii a fost invadată (FOTO / VIDEO)
  • Scene dramatice în satul Olosig: Localnicii plâng în hohote văzând cum le sunt omorâte animalele (FOTO/VIDEO)
  • Scandal în satul Olosig: Localnicii, revoltați că autoritățile vor să le omoare toți porcii! (FOTO)
  • Feciorul și tradițiile: De dragul tradiţiilor, un adolescent bihorean a renovat o casă veche de 84 de ani (FOTO)
  • 'Fără implicare nu va fi schimbare': Aproximativ 150 de orădeni au protestat şi duminică seară (FOTO / VIDEO)
  • Hercule e bihorean! Sportivul bihorean Florin Lupaş este considerat cel mai puternic român (FOTO)
  • Festivalul KaravanAct: 'Zarvă' pe picioroange în centrul Oradiei (FOTO / VIDEO)
  • Oradea Summer Film: Caliu și taraful lui au cântat în Parcul Cetății (FOTO / VIDEO)
  • Miting cu repetiţie: Sute de orădeni au ieşit din nou să protesteze (FOTO / VIDEO)

TIMP LIBER

Timp liber

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 3.8697 RON
  • 1 EUR = 4.5959 RON
  • 1 HUF = 0.015 RON