URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 02 APRILIE 2020

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Una din principalele griji ale Guvernului a fost să înființeze un Grup de Comunicare Strategică. La cum funcționează, însă, această sculă nefericită din mâinile Guvernului se poate numi, fără a greși, Grupul de Cenzură Scandaloasă. După cum pică, pe rând, medicii și spitalele din țară, în plină epidemie de coronavirus, ne dăm seama că un asemenea instrument de propagandă este nu doar binevenit în mâinile autorităților, ci chiar esențial pentru a acoperi catastrofa organizatorică din România.
Zic şi eu
Adrian Cris
În spitalele din Italia şi Spania sunt mii de medici şi asistente care s-au adaptat condiţiilor vitrege şi folosesc pentru protecţie ce au la îndemână, inclusiv saci menajeri. În Italia au şi decedat peste 50 de cadre medicale la datorie. Nici unul n-a dat bir cu fugiţii. Nici acolo, nici în restul Europei. La noi, veştile sunt de Balcani...
Cum a fost?
Lucian Cremeneanu
Să strigi în gura mare că n-ai ce-ţi trebuie pentru munca de zi cu zi e interzis în sistem. În orice sistem. E revoltă, e disidenţă, e sabotaj! Dăunează la funcţie, la avansări, la sporuri sau măriri de salarii, la relaţiile cu colegii şi cu şefii. Frica de realitate şi băgatul capului în nisip prevalează în faţa sincerităţii...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părerea aveți despre măsurile adoptate de autoritățile din România în ce privește răspândirea noului tip de coronavirus?






De stiut

Avocatul Bihoreanului
Mircea Ursuta
Așa cum am arătat săptămâna trecută, Codul administrativ a trecut testul de neconstituționalitate și rămâne în vigoare, astfel încât voi prezenta, începând de azi, aspectele cele mai importante aduse de acest act normativ. Întrucât subiectul ultimelor săptămâni în mass-media îl reprezintă Guvernul, mă voi referi la principalele reglementări care vizează această instituţie...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
În data de 16 martie, Preşedintele Franţei a decis adoptarea unor măsuri pentru reducerea propagării virusului COVID-19 pe teritoriul Franţei. Astfel, începând cu 17 martie, de la ora 12, timp de 15 zile, cetăţenii se pot deplasa doar cu un atestat justificativ şi doar în anumite condiţii: de la domiciliu la locul de muncă (în caz că nu sunt condiţii pentru telemuncă), pentru cumpărăturile de primă necesitate (doar în zonele comerciale de proximitate) şi vizitarea medicului de familie în cazurile mai urgente.
Psihologul Bihoreanului
Razvan Coloja
Poate v-aţi întrebat zilele acestea ce e cu isteria hârtiei de toaletă şi unii v-aţi mirat privind online clipuri cu oameni cărând baxuri întregi în braţe ori luptându-se pentru o rolă de hârtie de WC. Am fost curios să văd care e explicaţia psihologică a acestui comportament bizar şi de ce fix hârtia de toaletă e cea care preocupă mai mult masele. La urma urmei există lucruri mult mai importante decât ea în situaţii de criză...
01 Noiembrie 2018, 14:02

Metroul din Cluj, primii paşi concreţi: Se licitează studiul de prefezabilitate

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Se fac primii pași concreți pentru viitorul metrou între localităţile Florești și Apahida, care va deservi Clujul. Primarul Emil Boc a declarat joi, la începutul şedinţei de Consiliu Local, că în următoarele zile se va lansa anunţul pentru licitaţia privind studiul de prefezabilitate al viitorului tren subteran.

“Suntem foarte aproape să lansăm studiul de prefezabilitate pentru selectarea consultantului astfel încât să elaborăm un caiet de sarcini după toate rigorile viitorului unui metrou şi nu după ceea ce există astăzi în materie de realizare a unui metrou obişnuit. Sper ca în prima parte a lunii noiembrie, în primele 10 zile, să fim în măsură să lansăm în licitaţie publică pentru studiul de prefezabilitate. Pentru investiţii mai mari de 75 milioane de euro este nevoie şi de studiu de prefezabilitate şi de studiu de fezabilitate. Este o cerinţă legală. Evident, după aceea va continua cu licitaţia de execuţie”, a precizat Boc.

Hotnews scrie că, în premieră, în bugetul pe anul 2018 al Clujului, 3,4 milioane lei, dintr-un total de 10 milioane, vor merge pe diverse studii în vederea construirii viitorului metrou.

Emil Boc a declarat, joi, la şedinţa Consiliului Local Cluj-Napoca, că metroul viitorului nu va avea captatoare de curent cum are azi, ci va avea baterii electrice. "Am angajat un consultant care ne-a ajutat la redactarea caietului de sarcini, echipa tehnică a făcut o vizită la Bucureşti pentru a vedea situaţia metroului de acolo, iar ceea ce noi propunem ţine cont de evoluţia viitoare a tehnologiei, şi nu pe situaţia existentă a metroului din Bucureşti, deoarece metroul viitorului nu va avea captatoare de curent cum are azi, ci va fi cu baterii electrice”, a spus Boc.

Tehnologia va ajuta autorităţile locale să reducă din costurile unui astfel de proiect, iar tunelul nu va mai fi atât de mare precum în cazul tunelurilor actuale de metrou.

În aprilie 2018, primarul Emil Boc a anunțat, în premieră, că japonezii sunt interesați de construirea unui metrou la Cluj-Napoca. Potrivit edilului, linia de metrou ar urma să fie construită între Florești și Apahida în următorii “10-15 ani”.

“Clujul, cu Floreștiul, zona metropolitană, cu tot ce intră şi ce iese în Cluj, aproape acum suntem la 500.000. Peste 10 ani Clujul nu va putea evita această discuție de a avea măcar o linie de metrou. Noi am decis la nivelul Primăriei să pornim un studiu de prefezabilitate care să ne spună traseul, costurile, modalitățile de finanțare și cum poate fi realizat acest lucru. Valoarea unui asemenea metrou este destul de ridicată, costă câteva sute de milioane de euro. Trebuie gândit un plan de finanţare multianual pe 20 - 25 de ani dacă se poate, o chestiune multianuală, în care să ai în vedere realizarea unei linii din Florești până în Apahida, asta să fie linia principală, iar după aceea, la un moment dat, să faci şi alte linii de conexiune”, spunea primarul Clujului.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
Piticul
din Răchițele a greblat cît a putut pt Cj. Pe noi (BH) ne a faultat tot timpul.... S a remarcat ca fiind un bun ascultător și cărător de geantă al șefului. Cam ceea ce făceau și odeon&păstorel pe vremea cînd Sanyi Chiș era tunarul șef al CJ Bh. Cît despre eficiența administratiei, a nost' e mult peste micul ŕăchițelean. Birtin vs. Răchițele 3 la 0, scor de neprezentare, zic...
Postat 02 Noiembrie 2018, 04:04 de Vlaicu
Parc OTL
Face si Clujul ce poate si ce-si permite in materie de achizitie pentru parcul CTP. Pentru Oradea, anul viitor, Primaria va achizitiona 10 autobuze electrice hibride (HEV -Hybrid Electric Vehicle) si 20 tramvaie. Atat autobusele cat si tramvaiele se vor achizitiona din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional 2014-2020.
Postat 01 Noiembrie 2018, 22:59 de dan_daniel
Pinonel
Daca ar baga metroul in Oradea, oare ce ai avea de comentat?
Postat 01 Noiembrie 2018, 22:17 de Sandu1206
...
Parcul auto al Companiei de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca include in prezent 11 autobuze electrice cumparate cu fonduri elvetiene, municipalitatea clujeana avand in plan cumpararea altor 30 de autobuze electrice din fonduri europene. In paralel, birtinezul cumpara pentru oradeni si pe banii lor autobuze diesel poluante si tramvaie. Cu tramvaiele e o problema, despre care nu se scoate o vorba: infrastructura! Linii de alimentare, sine, etc, etc. Plus ca un autobuz il pui unde e nevoie, un tramvai, chiar cu propulsie nucleara (glumesc!), merge numai pe sine! Explicatia e simpla: boc a fost premier, birtinezul.... profesor la Tileagd, la copiii cu nevoi speciale.
Postat 01 Noiembrie 2018, 18:52 de pinonel
lol
lol mai pune cineva botul la tampeniile lui boc? la un oras de 320.000 de locuitori, cluj napoca e prea mic pt metrou. nu mai zic de bugetul de investitii de vreo 100 milioane pe an. nu-i in stare sa faca un * de centura, dar el vrea sa bage metrou. in ultimii ani a facut o parcare supraterana intre blocuri si a asfaltat un pod in centru, in rest numa studii de fezabilitate si prefezabilitate. mori in trafic iar alternativa lui e sa bage autobuze pentru copii. ce efect a avut masura asta? niciunul ca mori in trafic in continuare.
Postat 01 Noiembrie 2018, 14:09 de leclick
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4133 RON
  • 1 EUR = 4.8246 RON
  • 1 HUF = 0.0132 RON