URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 28 MARTIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Primăria Oradea a decis să modifice regulamentul de salubrizare. La fel cum deja ne-a obișnuit, schimbarea s-a făcut fără o dezbatere publică serioasă. Mi se pare o greșeală strategică, pentru că despicarea firului în patru atunci când e vorba de problemele tuturor locuitorilor poate duce la soluții bune, unde mai pui că elimini din start suspiciunile și speculațiile.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Oradea și Bihorul au ajuns într-o perioadă fastă, cum din perspectiva dezvoltării infrastructurii n-au mai cunoscut niciodată. Anul acesta se deschid circulației o mulțime de noi drumuri, vreo 70 de kilometri: legătura centura Oradea - Autostrada Transilvania (chiar la finele acestei săptămâni), plus centurile Sânmartin, Aleșd, Beiuș, Oșorhei, Nojorid, Sântandrei (în vară). „Miracolul” ar putea fi explicat prin faptul că 2024 e an electoral. Și, da, este! Dar, totuși, nu asta-i explicația, ci parcurgerea întregii evoluții de la germinarea la coacerea proiectelor.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți mulțumit de noile trasee de tramvai gândite de OTL pentru a asigura un flux mai bun în oraș?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Din data de 31 martie, România devine, parțial, parte a spațiului de liberă circulație Schengen, aspect care ar trebui să ne bucure, ca națiune, deoarece vine după un îndelung proces de negociere cu celelalte state ale Uniunii Europene, aspectele privind negocierea cu Austria fiind comentate pe larg în ultima perioadă.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
27 Septembrie 2017, 14:33

Fiţi pe fază dacă vreţi maşină second hand! Ne aşteaptă o nouă taxă auto de poluare

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Şeful Administraţiei Fondului pentru Mediu, Cornel Brezuică, a dezvăluit că se lucrează la elaborarea unui proiect prin care să fie introdusă o nouă taxă auto, pentru că situaţia este dramatică. Taxa auto ar putea fi reintrodusă până la sfârşotul anului, după cum anunţă site-ul dcnews.ro.

Potrivit sursei citate, declaraţiile au fost făcute la  conferinţa "Întinerirea parcului auto din România. Care sunt soluţiile?", organizată de PwC România, unde a afirmat că grupul de lucru constituit pentru a elabora noua versiune a timbrului de mediu este "în formă maximă" şi discută mai multe variante.

Şeful AFM a adăugat că grupul de lucru alcătuit pentru crearea noii variante a timbrului de mediu este constituit din reprezentanţi ai Ministerului Mediului, Ministerului Economiei, dar şi ai industriei auto. "Lucrurile sunt foarte dramatice", a spus şeful AFM, referindu-se la numărul mare de maşini rulate aduse în ţară.

Brezuică a declatat că grupul de lucru s-a întâlnit de două ori şi a ajuns la concluzia că pot există două moduri de taxare: taxarea o singură dată pentru toată durată de viaţă a autovehiculului sau o plată anuală, gen impozit sau altă taxa care să aibă o valoare mai mare pentru autovehiculele cu normă de poluare inferioară.

Potrivit Agerpres, în timpul dezbaterii, participanţii au căzut de acord că România are nevoie rapid de o strategie eficientă de impozitare a autoturismelor pentru a stimula înnoirea parcului auto, după ce eliminarea taxei de timbru în februarie a accelerat creşterea importurilor de maşini rulate.

Din datele prezentate de Daniel Anghel, şeful Departamentului de impozite şi taxe indirecte, rezultă că în primele opt luni din 2017 au fost înmatriculate peste 337.000 de maşini vechi, cu 110% mai multe comparativ cu întreaga perioadă a anului trecut.

Vârsta medie a parcului auto naţional va creşte anul acesta la 13,1 ani, întrucât numărul autoturismelor rulate importate cu o vechime mai mare de 10 ani (normele Euro 3 şi Euro 2) s-a dublat faţă de 2016.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5892 RON
  • 1 EUR = 4.971 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON