URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 24 APRILIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu credeam că se vor putea mobiliza 15.000 de oameni în acțiunea intitulată Misiunea Grivei, prin care se cer condiții mai bune pentru câinii abandonați și pentru sterilizarea lor. Iată că inițiativele cetățenești încep să capete forță și consistență. Poate n-ar fi fost lipsit de interes să se ceară și sterilizarea stăpânilor care-și abandonează animalele de companie...
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Țineți-vă bine, urmează perioada tumultoasă, marcată de agitație și circ, a campaniei electorale! Precampania se desfășoară deja, unii competitori grăbindu-se să fure startul și să ocupe spațiul public cu mesaje și inițiative care mai de care mai colorate, ca să nu zic caraghioase. Peisajul este trist și dezamăgitor, îndeosebi prin prisma calității oamenilor politici care-l populează, dar și a mesajelor vehiculate, cele mai multe izvorâte dintr-un populism deșănțat.
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, înainte ca lucrările de 70 milioane de euro derulate la Aeroportul Oradea să se încheie (apropo, va fi un şoc diferenţa!), suspansul privind utilitatea lor s-a risipit: CJ Bihor şi Primăria Oradea au bătut palma cu LOT şi cu HiSky.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți de noul proiect de realizare a unui drum nou între Paleu și Șoseaua Borșului, contestat de unii locuitori din Oncea?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Camera Deputaţilor a adoptat recent un proiect de modificare a legislaţiei în vigoare, prin care se prevede, în esenţă, că instanţele judecătoreşti nu vor mai putea reduce din oficiu onorariile achitate de justiţiabili avocaţilor, ci doar la cererea părţii adverse. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Numeroasele studii efectuate demonstrează legătura dintre fumat şi unele boli. Fumatul reprezintă o cauză majoră a bolii coronariene şi este responsabil de circa 20% din decesele datorate acestei boli. Bărbaţii fumători cu boală coronariană au o rată de mortalitate cu 60-70% mai mare decât nefumătorii, iar femeile fumătoare au un risc mai mare de a face boală coronariană decât nefumătoarele, riscul fiind de 10 ori mai mare dacă concomitent utilizează şi anticoncepţionale orale.
01 Februarie 2013, 11:54

Dan Şova: Soluţia pentru Autostrada Transilvania ar fi ruperea contractului cu Bechtel

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ministrul delegat pentru marile proiecte, Dan Sova, a declarat ca, in opinia sa, singura solutie pentru Autostrada Transilvania ar fi incheierea definitiva a contractului cu Bechtel si gasirea unei variante de finantare viabila, relateaza Mediafax.

La dezbaterea din Comisiile de buget-finante pe tema bugetului pe 2013, Dan Sova a fost intrebat despre situatia contractului cu Bechtel si solutiile privind Autostrada Transilvania. Sova a spus ca autostrada de la Bors la Brasov ar urma sa aiba 415 kilometri si din 2003 pana in prezent, deci in noua ani, au fost executati doar 86 de kilometri, din care 54 de kilometri fiind in circulatie si s-au platit de la buget 1.300.000.000 de euro.

Ministrul a precizat ca acest contract a fost semnat de guvernul PSD din perioada 2001-2004, cand s-au cheltuit 50 de milioane de euro, iar cele un miliard 300 de milioane de euro s-au datorat "intelepciunii ministrului Dobre" din guvernul PDL.

Sova a aratat ca fondul necesar pentru finalizarea tronsonului Suplacu de Barcau - Bors este de 250 de milioane de euro, care nu sunt la buget.

"Opinia mea si este opinia personala si vom discuta si cu reprezentantii Bechtel, este incheierea definitiva a acestui contract asumandu-ne toti greselile (...) cred ca singura solutie pe care o avem la dispozitie in acest moment este sa terminam acest contract si sa gasim o solutie de finantare viabila", a precizat Sova.

Intrebat de ziaristi pe holurile Parlamentului ce se va intampla cu datoriile in cazul intreruperii contractului cu Bechtel, Sova a precizat ca CNADNR are o datorie punctuala recunoscuta de 50 de milioane de euro, care vine din anii trecuti si ca acesti bani sunt cuprinsi in buget.

"Noi avem o datorie punctuala recunoscuta, CNADNR-ul, de 50 de milioane de euro, care vine din anii trecuti si care va trebui achitata. Vom vedea, normal, daca vor fi si dansii de acord cu rezilierea, cat va insemna sa coste aceasta reziliere. In rest, daca autostrada va fi parasita, va intra in conservare la CNADNR pana cand va fi concesionat un alt constructor", a precizat Sova.

El a adaugat ca datoria de 50 de milioane de euro este bugetata in acest moment si va fi achitata si ca va avea discutii cu Bechtel in perioada urmatoarea.

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu compania americana Becthel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012.

(sursa: mediafax.ro)

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Acum s-a trezit ițic șova ?
Inca o binefacere marca psd-nascase; pe langa petrom ! Si hotul a primit doi ani pt. nimic, in loc sa ia pe viata pe merit ! Si un partid care face din nascase erou si din ilici presedinte de onoare a obtinut peste 60% din voturi.... Despre autostrada Transilvania s-a pronuntat aseara (1feb) copy-lotul : ,, nu ne sete de niciun folos si s-a facut la presiunea udmr!" No coment
Postat 02 Februarie 2013, 11:16 de pinonel
SA LE DEA DATORIILE ......
Sa le dea datoriile ( daca sunt reale si eligibile cu lucrarile efectuate ,inclusiv garantiile de buna executie pana acum ). Sa renegocieze la singe tinind cont de greselile anterioare comise prin act aditional o noua continuare a lucrarilor .Atentie la modul cum ne putem angaja la plati (sa nu ajungem acolo de unde am plecat ).Finantare pe credit furnizor ,ar fi ideal ,concesionare anticipata a infrastructurii dar totul strict corelat cu predare termen lucrari-plati lucrari. Un nou executant ar implica foarte multe riscuri dar in ultima instanta nu o sa costruim o autostrada de 60 km in 100 de ani !
Postat 02 Februarie 2013, 11:07 de politicos
V-au ciuruit americanii
Autostrada Transilvania e doar un vis frumos care sa transformat intr-un cosmar. Un contract foarte pagubos pentru statul roman caruia nu ii pasa de acest proiect, le pasa in schimb sa umple conturile celor de la Bechtel fara a primi absolut nimic in schimb! Daca se angaja o firma mica care detina 2-3 utilaje ar fi dat un randament mult mai bun la un pret mult mai scazut. Probabil ca Selina cu banii astia faceau autostrada de la Bors la Costinesti si era deja gata. Statul Roman a luat din nou m**e virand sume gigantice de bani pentru un fleac 54km
Postat 01 Februarie 2013, 14:15 de doggy_c
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6699 RON
  • 1 EUR = 4.9762 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON